سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام من ۲۵سالمه و متاهلم و قصدم برای بارداری برای دو سه سال دیگس اما متوجه شدم ی کیست درتخمدان چپ ۴/۷سانتی و ی کیست ۱/۷سانتی در تخمدان راست دارم ک آندیمتریوزه دکتر ظهیری گفتن درمان ندارع و باید دراولین فرصت باردار شم میخواستم نظر شمارپ بدونم ک اگه درمان داره نوبت بگیرم
من همه چیم خوب بود توسونو فقد همین دوتا کیست اندومتریوز
- اندومتریوز
سلام خانم دکتر من ۲۱ ساله و مجرد هستم ببخشید میخواستم بدونم آیا درد هنگام دفع مدفوع فقط در ضمن پریود همیشه نشانه اندومتریوز است؟ چون من چندین بار سونوگرافی انجام دادم به علاوه MRI لگن ولی چیز غیر طبیعی نبود بنظر شما باید چیکار کنم؟ چون من مبتلا به IBS هم هستم وای آیا IBS میتونه درد مقعدی در پریودی بده؟
- مارولین ۲
سلام وقت بخیر برای پیشگیری از بارداری دکتر مارولین تجویز کردن. همزمان از کاندوم هم استفاده کردیم. من هر ماه ترشح تخمک گذاری داشتم الان بعد از یک هفته از مصرف قرص ترشحاتم کم و غلیظه .برعکس ماه های قبل که بعد از اتمام پریودم سریع تخمک گذاری داشتم.سوالم اینه که ممکنه در مصرف ماه اول هم از تخمک گذاری جلوگیری کنه و احتمال بارداری چقدره؟از روز پنجم و هرشب سر ساعت معین مصرف میکنم.ممنونم
- یائسگی مصنوعی زودتر از موعد به دلیل فیبروم
سلام بنده 50ساله هستم 5مرتبه آمپول برای یائسه شدن زدم ولی از 28اسفند به مدت 2ماه نزدم و2بار پریود شدم آیا میتونم دیگه آمپول ها رو نزنم چون ریزش موی شدید گرفتم .آیا عوارضی ندارد که بعد از 5ماه زدن دیگه نزدم؟باتشکر از پاسخگویی شما خانم دکتر
- قرص اورژانسی و فلوکونازول
سلام خانم دکتر من همزمان قرص اورژانسی و فلوکونازول مصرف کردم آیا اثر اورژانسیو از بین میبره راهکار چیه
- کیست تخمدان
سلام وقت شما بخیر.میخواستم بپرسم که توی جواب سونو خواهرم این جمله نوشته شده، آیا نیاز به پیگیری فوری هست یا اینکه مشکل خاصی نیست. A 47.5*25 mm cystic lesion containing fine internal echogenicity and few thin sepations is seen in Rt. ovary suggestive of hemorrhagic cyst.
- سلام یک هفته از پریودم گذشته وهیچ علایمی ندارم ایا باردارم
درحال اقدام
- چرا پریود نشدم؟
سلام من قبل از بارداری پریودهای منظم داشتم بعداززایمان پریوهادم بهم خورده ازمایش و سونو رفتم سالم بودم دکتر بهم یه دوره دوفاستون و استرومارین داد بعدش پریود شدم اما چهاربعد دوباره نشدم اگه دوباره این قرصهارو بخورم ضرر داره؟بارداریم با ای وی اف بوده
- عفونت زنانه
باسلام خانمی چهل ویک ساله هستم چن ماهی دچار سوزش واژن کمر درد ودرد زیر دل همراه باخونریزی بین دوره پرویدی هستم.
- کیست
سلام ببخشید اندازه کیست ۴۶ در ۳۶ است و تومور مارکر چطور انجام میشه؟ و ایا عمل نیاز دارن؟ الان دوماه خوردن قرص بارداری بهطور پیاپی توصیه شده که در این مدت پریود نشم و بعد سونوگرافی انجام بدم ایا این کار به نظرتون مفید است؟ ممنونم
- پریودی
سلام من دختر ۴۲ ساله هستم ابله گرفتم همزمان با پریودی من بود اما پریود نشدم یک ماه از ابله گذشت بازم پریود نشدم لطفا بگید باید چه کار کنم
- من روز نهم انتقالم لکه بینی و علائم پریودی دارم. ممکنه نشانه پریود باشه؟
- پرده بکارت
سلام ممنونم اگه جواب بدینمنچند هفته پیش اخرای پریودم بود و رابطه جنسی از پشت داشتم چون بد مدل بود پوزیشن خطا رفت و یکم از یکمهم کمتر اصلا درد زیادی حس نکردم خیلی کم فشار امد به واژنم اما داخل نرفت اخرشب رفتم سرویس بهداشتی دیدم یه لکه ازم امده خیلی کمرنگ همون مثل لکه های اخر پریودی بود حالا خیلی نگرانم پردمو از دست دادم یا واسه پریودیم بوده
- قرص وروژست
سلام من ۴۱ سالمه اندومتریوز داشتم دیماه عمل شدم الان دوباره مثل قبل از عمل تمام علائم بیماریم برگشته بود سونو انجام دادم گفتن دوباره آندو متریوز دارم دکتر قرص وروژست تجویز کردن الان یک هفته قبل از شروع قرص آمپول زدم برای قطع پریودی الان بعد از مصرف پانزده عدد قرص وروژست خونریزی خفیفی دارم می خواستم بدونم ایا این اتفاق طبیعیه یا خیر؟
- درد پریودی ۲ هفته بعد ار اتمام پریودی
سلام من از دیروز تا حالا درد پریودی دارم با اینکه ۲ هفته از تموم شدن پریودم گذشته و زمان پریودیم نیست میخواستم علت درد رو بپرسم
- کیست تخمدان
سلام من کیست تخمدان راست دارم به ابعاد ۳۶*۴۱ میلی متر با حدود شارپ و بدون اکوی داخلی ایا این کیست در اینده باعث ناباروی میشه؟! بعد دکتر برام قرص روکین تجویز کرده دو بسته آیا این قرص باعث ناباروی میشه؟
- صاف بودن رحم یعنی چه
- تنبلی تخمدان
سلام من قرص لتروزل باکلومیفن واسه تنبلی تخمدان مصرف کردم الان ۱۶روزازپاکی ام میگذره دردشدیدکمرباشکم دارم احتمال داره من پریودبشم سینه هام هم دردمیکنه
- اتیسترون
سلام. میخواستم بدونم قرص اتیسترون از چندمین روز مصرفش تأثیر ضدبارداری داره؟ دکتر بهم گفت از روز سوم یا پنجم پریود شروعش کنم و چون پریودهام سه روزه ست، مجبورم از همون سومین روز شروع کنم قرص رو
- قاعدکی
قرص انتی بیوتیک ریفپامین و داکسی سایکلین میتونه قاعدکی و عقب بندازه؟


