Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمل برداشتن رحم ازواژن
میبخشیدچراسوالم محوشد؟
- کیست تخمدان
سلام من سنوگرافی دادم ودران قید شده که اندومتر به ضخامت ۸/۵میلی،به صورت اکوژن درفاز ترشحی میباشد.بقایای کیست لوتءال ۱۵میلی درتخمدان دیده شده،معنی ان چیست وایا خطرناک است؟
- سلام مجرد هستم و رابطه هم نداشتم ولی تو سونو زده کانون اکوفری به ابعاد ۶ در۳ درداخل کاویته اندومتر بدون واکنش دسیدوائی واضح دیده شد جهت افتراق از ساک بارداری ازمایش بتا توصیه شده
- کیست اکوژن درتخمدان چپ
سلام .درسنوی که انجام دادم یک کیست ۳۳م م باجدارنسبتاً ضخیم .درتخمدان چپ با محتویالت ریز اکوژن مشاهده شد آیا خطرناکه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- سیپروترون کامپاند
من قرص سیپروترون میخورم دوماهه سینه هام خیلی بزرگ شدن
قط کنم ب حالت اول برمیگردن؟ - سقط جنین
سلام من یه ماه پیش با قرص سقط کردم بعد الان ۱۳ روزه پریود شدم ۴ ،۵ روز اول شدید بود ولی الان کمتر شده ولی قطع نمیشه یعنی مشکلی هست؟ میتونم قرص ال دی استفاده کنم؟
- خونریزی ودرد بعد از سقط با قرص
باسلام وخسته نباشید.من با قرص میزو جنین یک ماهه سقط کردم.سه هفته شده خونریزی ودرد شکم دارم.بهتر نشدم.لطفا راهنمایی بفرمایین.باتشکر
- احتمال بارداری در پریود
سلام ، اگر بعد رابطه پریود بشیم ، احتمال حاملگی هست؟؟ از کجا بفهمیم خونریزی برای لانه گزینی هست یا پریود؟؟؟
- خود ارضایی
سلام خسته نباشید
من کلیتوریس رو به مدت 5 تا 10 دقیقه از روی لباس مالش دادم و قبل از مالش یه هیجانی داشتم،ولی بعد از مالش اون حس رفت در حین و بعد از مالش یه مایع لزج بی رنگ که رگه های سفیدی داشت و تقریبا زیاد بود خارج شد. احساس انقباض رحمی و واژنی داشتم
این احساس طبیعیه؟
و موجب پارگی بکارت میشه یا خیر - احساس فشار ادرار
با سلام من سه روز پیش هندوانه مصرف کردم اما الان یک روزی می شه احساس آزار دارم
- کیست سینه
سلام من سونو دادم گفته توی سینه راست کیست به ابعاد mm21*32 در ساعت نه کیستهای پراکنده به دیامتر حداکثرmm 5_6 در پستانها مشاهده شد که بعضی از آنها حاوی سپتای اکوژن ظریف داخلی هستند میخواستم بدونم این یعنی سرطان؟؟
- رترووورسه و کلدوساک
سلام من ۲۹ سال دارم و یه دخور ۶ سال و ۹ ماهه دارم. سونوگرافی کالرداپلر رحم و تخمدان ها (ترانس واژینال) رحم در وضعیت رترو ورسه در ابعاد (۶۵*۳۵*۴۷) میلیمتر با اکوی میومتر یکنواخت میباشد. ضخامت آندومتر ۶ میلیمتر. ضایعه پاتولوژیک واسکولار در میومتر و آندومتر دیده نشد. درون تخمدان راست یک کیست با جدار نازک و یک سپتومنازک بدون ندول یا وژتاسیون و با جداری آواسکولار به ابعاد (۱۲* ۱۳) میلیمتر دیده شد. ORADs=2 تخمدان چپ به ابعاد (۲۳* ۱۴) میلیمتر با اکو طبیعی و عروق طبیعی دیده شد. در فضای کلدوساک ۱۱ سی سی مایع آزاد مشاهده می شود.
- معاینه بکارت
سلام خانم دکتر من یکبار معاینه بکارت شدم خیلی درد داشت احساس میکردم واژن ام کاملا باز شده الان دوباره باید برم ولی میترسم این درد من طبیعی بوده؟
- هایمن زبانه دار
سلام وقتتون بخیر من یه مدته وسواس فکری گرفتم بعد مجردم و تا الان نه دخول ن خود ارضایی نداشتم بعد خودمو توی ایینه ک نگاه میکنم قسمت ورودی واژن کامل پوشوندس بعد روی همون هایمن یه حالت زبونه کوچیک داره و سوراخ بکارتم زیرشه طبیعیه؟ ممنون میشم راهنماییم کنین خیلی استرس دارم
- لحظه ایی
سلام خانم دکتر ممنونم از شما،من دوقلو باردارم الان چهارماه و دو روزمه،وقتی همسرم ب شکمم دست میزنه طوری اذیت میشم ک میفتم ب گریه کردن نمیدونم دلیلش چیه،یکی از بچه ها هم توی شکمم خیلی تکون میخوره ،سمت چپم حس میکنم الان سوراخ میشه ،دردم میگیره
- پریودنامنظم
سلام دکتردخترم تو۱۶سالگیه سال پیش پریودش نامنظم بودبردمش دکتردارودادخوب شدولی الان بازدوماهه که پریودنشده دلیلش چیه؟میشه داروبهم معرفی کنیدمرسی ممنون میشم
- عفونت
سلام خانمی۵۰ ساله هستم چند وقتی هست درد پهلو راست دارم که به پشتم هم کشیده میشه ازمایش ادرار دادم مشکلی نبود.سونو کلیه دادم کیست۲۸میلی داشتم که متخصص گفت مشکلی نیست.خارش و درد زیر دل ندارم ولی خیلی کم سوزش دارم و لباس زیرم هم زرد رنگ میشه علت این درد چی میتونه باشه؟ داروی قلب و قند هم استفاده میکنم.یبوست هم دارم میتونم از شربت لاکسی ژل استفاده کنم؟تداخل دارویی نداره؟
- سلام دخترم ۱۱سال ۹ ماه دارد دو ماه امپول لوپرمر تزریق مکنم براش برای جلو گیری از پریودی ضرر دارد یا نه با دارو چه قرص های مصرف کند
آمپول لو پرورش برای جلوگیری از پریودی خوب با دارو ایا قرص ویتامین دو کلسیم مصرف کند
- سلام من 4 روزحامله ام مخوام سقطش کنم یه راهنمایی کنید تشکر
- سلام خانم دکتر خسته نباشید،بنده ۳۴ یالم هست،از اوایل سال ۹۹ پشت سدم نزدیک به گوش راست پایین استخوان پشت سر یه غده مشاهده شده،همون موقع سونوگرافی دادم گفتن غدد لنفاوی هست،یک ماه پیش مجددا سونوگرافی دادم گفتن لنف نود ری اکتیو هست،الان احساس میکنم برجسته تر و بزرگتر و قابل مشاهده تر شده کاملا،این میتوته خطرناک باشع،خیلی نگرانم و استرس دارم،کلی آنتی بیوتیک آمپول و قرص استفاده کردم از بین نرفته حتی تحریک تر شده،چیکار کنم به نظر شما،لطف بفرمایید جوابم رو بفرمایید خیلی نگرانم.
غدد لنفاوی


