Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- طول سرویکس
سلام من سی و یک هفته ام با طول سرویکس ۲۹/۲ در حالت عادی و در حالت والسالوا ۲۴ باید استراحت مطلق باشم؟ دارویی ک دکتر داده شیاف پروژسترون و آمپول بتامتازون هست
- خراش بکارت
سلام خسته نباشید خانم دکتر خوبین من دو بار معاینه بکارت پیش یه ماما انجام دادم بار اول گفت سالم و حلقویه بار دوم رفتم پیششون گف بکارتت سالمه اما یه خراش بسیار ریز کوچولو داره که دور از چشمه و با دقت معاینه کردن میشه اونو دید که گفت گواهی داده میشه آیا با وجود این خراش گواهی بهم میدن؟ آیا این خراش بیشتر میشه؟ باید برای این خراش مراقب بود؟
- راهنمایی. مصرف دارو
سلام دکتر من ۲۸سالمه وبچه دومم ۲۲ماهشه قبل بارداری تنبلی تخمدان داشتم ودرطول این دوسال کلا دوسه بار پریودشدم....باراخر سه ماه پیش بوده ودکتر رفتم واسم آمپول پروژسترون نوشته که بزنم دوتا تاپریودبشم و بعدشم گفت دوبسته قرص روکین بخورم که تنظیم بشم خواستم بدونم به نظر شما انجام بدم این کارها رو یا یا صبرکنم شیردهیم تموم بشه که شاید خودم تنظیم بشم؟؟
- سقط۱
سلام من ۳۹ سالمه سال ۹۹ زایمان داشتم سزارین ، سال بعد باردار شدم تا هشت هفته قلب جنین تشکیل نشد مجبور به شدم، سال بعدش هم باردار شدم سونو انجام دادم گفتن ساک حاملگی دفرمه تو هفته پنجم که بعد ۳ روز خودبخود سقط شد میشه راهنماییم کنین چیکار کنم
- دیلاتاسیون
سلام وقتتون بخیر. دیلاتاسیون مجاری شیری درساعت9 پستان دیده شد یعنی چ مشکلی داره اون
- سلام خانم دکتر من شهریور بخاطر خونریزی شدید کورتاژ تشخیصی انجام دادم جوابش فقط به ریختی هورمون ..استروژن بالا و پروژسترون صفر ولی باز هم خونریزیم قطع نشده پزشک تجویز قرص پروژرا 5 دادند به اضافه امپول لوپرومر 3/75 ولی بازم خونریزی دادم و پزشک بار دوم همان امپول رو تجویز دارند میخواستم بپرسم من که از رحم مشکلی ندارم امکشنش هست بتتزریق این امپول یایسهبشم و چند نوبت طول میکشه یاییسه بشم
- چه روشی برای درمان ریشه ای انجام بدیم؟
من دو دز ایرانی دوسویه زدم هم همسرم ولی نمیدونم کرایوف انجام بدم یا لیزر بهتره درکنارش دا و واسه تقویت سیستم دفاعی هم دارم استفاده میکنم
- افزایش سایز سینه
سلام خانم دکتر من ۲۴ سالمه ویک دختر ۸ ماهه دارم ولی سینه هام خیلی کوچیکه و ناراضیم از این بابت چه دارویی میتونم مصرف کنم که هم شیرم زیاد بشه هم سینه هام در مدت زمان کوتاهی بزرگ بشه ممنون میشم اگه به سوالم جواب بدین
- زنان
سلام خانم دکتر من ۴۴ ساله هستم خونریزی پریودهام خیلی زیاده و لخته خون بزرگ دارم
- تخمک گذاری
من می خوام بدونم زمان تخمک گذاری دقیقا چه موقعی و باید هر شب پشت سرهم نزدیکی کنیم در زمان تخمک گذاری؟ یا همون چند روز؟
- تفسیر سونوگرافی لطفاً
آندومتر به ضخامت ۸ میلی متر اکوژن و دارای حدود شارپ از میومتر زیرین است. این جمله یعنی چی؟ ۴۵ ساله ۱/۵ سال هست که یاییسه شدن و پریود نمیشن.هیچ علامتی هم ندارن فقط تو سونویه شکمی که دادن همه چی خوبه فقط سوالی که پرسیدم.آیا با دارو خوب میشه یا..؟
- سرکلاژ شکمی
سرکلاژ شکمی عوارض بدی داره؟
- دیر شدن پریود
سلام وقت بخیر ۴ ماهه از قرص مارولین استفاده میکنم.همیشه هم از کاندوم استفاده میکنم.هیچ وقت هم کاندوم پاره نشده .قرص ها هم سر ساعت مصرف کردم و حتی یک دونه هم یادم نرفته.همیشه روز پنجم بعد از اتمام قرص پریود میشدم امروز روز پنجم هنوز پریود نشدم.دوتا تست زدم منفی بود احتمال بارداری هست؟ممنونم از وقتی که میگذارید
- کیست تخمدان
باسلام من۳ماهه پریودنشدم سونوگرافی خونریزی کیست سمت چپ نشون دادوخیلی درددارم ولی گفتن بایدسریع قرص دزوسپتیومصرف کنم تا۱ماه چیکارکنم اول پریودشم یاالان استفاده کنم
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
زیر بغلم یک ضایعه هیپو اکو فاقد چربی سنترال در اگزیلاری چپ دیده شده و کیست حاوی اینترنال اکو در تشخیص افتراقی قر ار دارد آیا این برای من خطر ناکه
- دفع بقایای بارداری
باسلام بنده یک ماه پیش سقط باقرص سایکوتیک داشتم ولی بقایا حدود ۵ سی سی باقیمانده بود دکتر قرص متیل وامپول اکسی توسین تجویزکردن که دوباره سونوشدم وگفتن ۷ سی سی شده بقایا)حدود۳ سانت)فعلا پریودنشدم،احتمال دفع باپریودهست؟
- قرص ضدبارداری
سلام خانم دکتر ، خسته نباشید
من دو سال ازدواج کردم ، تا الان از هیچ نوع داروی جلوگیری استفاده نکردم ، با تجویز پزشک قرص مارولین تهیه کردم
شب گذشته اولین قرص رو استفاده کردم (روز آخر پریودم) بود .
از کی میتونم رابطه بدون حفاظت داشته باشم ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید - قرص اورژانسی
امپول پپتیل زدم بعد دو روز نیاز به قرص اورژانسی داشتم ایا ضرری دارد؟
- مشکوک به بارداریم
سلام من 4ام خردادوقت پریودیم بوده پریودنشدم بعدیک هفته تاخیربیبی چک انجام دادم مثبت شد بعدروزدهمش خونریزی همراه بادردداشتم الا4روزه ک پریودم سونوانجام دادم گفتن باردارنیستی آیااین سونودرسته ؟
- باسلام 51ساله مرد در جواب سونوگرافی آمده تصویر یکmassبزرگ هتروژن هایپواکو حاوی نواحی اکوژن دراسکروتوم به صورت جداگانه دلار بیضه ها به ابعاد67*79*145میایمتر وبه حجم 375سی سی رویت میشود که در بررسی باکالرداپلر واجد فلوید عروقی برجسته وواضح میباشد لطفاً راهنمایی بفرمایید ممنون


