Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مایع آزاد در کولدوساک
من مجردم۱۵سالمه پارسال پریود شدم و تا الان نشدم سونوگرافی رحم و تخمدان دادم و نوشته بود که: هر۲تخمدان حاوی فولیکولهای ریز متعدد می باشد.بطوریکه قطر بزرگترین آنها در دو طرف 4mmاست. بررسی از نظرp.c.oتوصیه میشود در کولدوساک خلفی مایع آزاد دیده میشود اولیه یعنی تخمدان پلی کیستیک دارم ولی دومی که مایع آزاد هست چی میتونه باشه این مایع؟
- ناباروری ثانویه
سلام خانوم دکتر خسته نباشید خانوم دکتر من هشت ماه برای بارداری دوم اقدام کردم اما باردار نمیشم ... شوهرم سالمه ... پریود هام منظمه... این ماه بعد هشت ماه متفورمین 500 و یدوفولیک خوردن سونو واژینال دادم و هیچ مشکلی نداشتم فقط فولیکولم روز دوازده سیکلم 17 بود... بعد الان ویتامین ای . اومگا 3 . زینک و سی . ویتامین د 3 . اینارم دکترم نوشته بخورم ...ب نظرتون مشکل من چیه ک باردار نمیشم ؟ کلی هم ورزش اینا می کنم تا وزنم ایده ال بشه اما باردار نمیشم ک نمیشم اصلا هم لب ب غذاهای ناسالم اینا نمیزنیم ... ب نظر شما چی کار کنم ایا این داروها هیچ فایده ای دارند😢😢😢😢زایمان اولمم سزارین بود
- آیا تزریق بوتاکس برای درمان واژینیسموس نتیجه بخش هست؟درمان موقتی نیست؟هزینه ی تزریق چقدر هست؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من پریود ۳۱روزه دارم آخرین پریودم ۷ آبان بوده و من باردار هستم اما دکتر میگه سن بارداری ۸ هفته هست یعنی چی مگه میشه من آذر پریود نشدم که باردار بشم اگه آبان باردار شدم الان باید ۳ ماه باشه
- امپول واریوپپتیل
سلام خسته نباشید.من فیبروم دارم دکتر ۳ دوز امپول واریوپپتیل تجوزیر کردن..دوزسوم ک زدم فرداش ب خونریزی افتادم مثل پریودی بودولی حجمش کمتر..پاک ک شدم..الان ۶ روزه پاکم باز دوباره شروع شده انگارک پریودم حجمش خیلی زیاد نیست..میخاستم بدونم اون قبلی ک ب خونریزی افتادم میتونه عوارض امپول باشه؟تاچ زمان ممکنه ادامه پیدا کنه ممنون
- سقط
باسلام من تو 5 ماهگی سقط داشتم به دلیل ورم شدید کلیه جنین هردو کلیه یا همون بیماری هیدرو نفرز آیا تو بارداری بعدی ممکنه همچین مشکلی پیش بیاد ودلیل چی بوده و برای بارداری بعد کی میتونم اقدام کنم
- کیست یا فتق کشاله ران
با سلام ببخشید بنده خانم ۳۹ ساله هستم که در قسمت چپ کشاله رانم یک دونه دارم که وقتی که پریود می شوم به داخل زمین فرو می رود و کوچکتر میشود و گاهی سوزش دارم ولی وقتی عطسه یا سرفه می کنم ویا به جلو خم میشوم اصلا دردی ندارم ولی به ترخیص سونوگرافی ساک هرنی اینگوینال چپ تشخیص داده شده میشه منو درباره اینکه کیست هست یا فتق راهنمایی کنید
- بوتاکس
با سلام و عرض ادب من دیشب متوجه شدم باردارم. چهار روز پیش هم خط اخم وبوتاکس زدم. خیلی میترسم. دکتر گفت 6هفته هستم و قلبش تشکیل شده. اون دکتر هم که بوتاکس کرد گفت اثر بوتاکس تازه دو هفته دیگه به اوجش میرسه یا سقط میشه یا هیچی. دارم دیوونه میشم.تو رو خدا راهنمایی کنید من باید چیکار کنم آیا احتمال آسیب جنین وجود دارد؟
- لابیای دوتکه
سلام اگه کسی لابیای دو تکه داشته باشه(منظورم چپ و راست نیست) این عادیه؟شما توی کارتون با یه همچین مشکلی برخورد کردین؟ خواهشا جواب بدین نگرانم فک میکنم من فقط اینجوریم مجردم
- دردشکم
با سلام،درد از سمته کیسه صفرا به قسمتها تخمدان سمته راست،گاها شدید با درد معده و درد به سمته پای راست،البته سابقه جراحی سنگ مثانه دارم،یکسال قبل،
- یاسمین
سلام. وقتتون بخیر. برای پوست قرص راکوتان ، اسپیرونولاکتون و یاسمین مصرف میکنم
اولین دوره مصرف یاسمین رو از روز پنجم پریود شروع کردم و تا الان 18 قرص مصرف کردم. یک سفر زیارتی در پیش دارم و می خواستم بدونم میشه مصرف قرص رو بیشتر از 21 عدد ادامه بدم و تا 16 روز بعدش هم بخورم؟ عوارض این اقدامم زیاده؟
یا اگر همین امروز قطع کنم چقد احتمال داره که خیلی زود مثلا فردا پریود بشم؟
ممنون - بارداری
سلام.رابطه محافظت نشده داشتم سریع قرص لونورژسترول./۷۵خوردم دوازده ساعت بعددومی روخوردم روز بعددوباره رابطه محافظت نشده داشتم ولی اینبارقرص نخوردم فکرمیکنم روزاخرتخمک گذاریم بود احتمال بارداری وجودداره
- وجود توده
اندومتر با ضخامت ۱۰ م م و بصورت هموژن و با حدود منظم رویت شد.تخمدان چپ بصورت جداگانه قابل مشاهده نبود .تصویر توده سالید سیستیک کمپلکس ۷۰*۵۵ م م دارای دبری های داخلی در آندکس سمت راست رویت می شود. کیست هموراژیک و اندومتریوما در تشخیص افتراقی یکدیگر قرار دارند .
- دردرحم
سلام خانم دکتر صبح بخیر! از دیروز تا الان رحمم درد می کنه! 61ساله هستم!
- پریود و ابله مرغان
سلام من 3 روزه پریودی عقب افتاده و الان متوجه شدم ابله گرفتم آیا بخاطر ابله هفت ازدواجم کردم الان تست زدم منفی بود
- پریود طولانی
۴۵ ساله هستم تقریبا ۲ سال پریودم ۲تا۳ ماه طول میکشه عمل تشخیصی انجام دادم،آزمایشات لازم انجام شد
- واکسن آنفلونزا
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من تو هفته 10 بارداری هستم و قصد زدن واکسن آنفلونزا رو دارم به دلیل اینکه الان یه سرمای خفیف دارم ابته تب ندارم سوزش گلو و آبریزش بینی گذاشتم 3-4 روز دیگه یعنی 2 آبان بزنم آیا مشکلی ایجاد می کنه؟
- پیش از بارداری
سلام من تو اقدام ب بارداری ام اگر قرص گین اپ مصرف کنم برا چاقی ضرر ندارد ب اقدامم ؟
- کیست بارتولن
سلام من کیست بارلتون دارم الان مدت چندهفته ست بادرمان دارویی خوب نشدم الان کمی اذیتم .چیکارکنم ایا درمان خانگی برای تخلیه و؟
- بارداری ناخواسته
من در ماه پیش چهارم ماه پریود شدم یک رابطه حفاظت نشده داشتم ولی سریعا قرص اورژانسی خوردم و۲۱ماه قبل پریود شدم دوباره ودرابتدا لکه بینی داشتم ولی بعدش خونریزی طبیعی ولی دراین دوره جلوگیری کردیم ولی امروز که ۲۳ است هنوز پریود نشدم وفقط حالت تهوع ودرد کمر دارم لطفا کمکم کنید آیا باردارم ضمنا دو فرزند پسر دارم واصلا بچه دوست ندارم


