Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- امپول سه ماهه جلوگیری
سلام من دو ماه زایمان کردم صبح رفتم امپول جلوگیری سه ماهه زدم شبش نزدیکی داشتم ابا احتمال بارداری هست یا نه قرص ال دی بخورم ن خواش میکنم جواب بدید
- ایاصفتی رحیم جلوی بارداری میگیرد
- زنان ونازایی
باسلام ببخشید خانم بنده قبلا بچه دارشدن وبعداتصمیم به بستن لوله رحم گرفتن والان بتازگی که بااینجانب ازدواج کردن تصمیم به بچه دارشدن گرفتیم اما سؤال. آیا خانم بنده میتواندبعد ازبستن لوله رحم دوباره بچه دا بشن ایا راه حلی هست که بشه عمل کرد؟ ودوباره بچدارشد؟ باتشکر
- رحم اجاره ای
48 سالم هست شوهرم بچه علاقه دارن میخوام از رحم اجاره ای بچه دار بشیم امکانش هست؟
- پریود نشدن
قرص سیپروترون کامپاند مصرف میکردم یک ماه فراموش کردم الان پریود نشدم چطوری قرص مصرف کنم؟؟
- درموردخونریزی
سلام خسته نباشیدمن 14ماه که زایمان کردم سزارین ولوله بندی کردم 7ماه خونریزی نداشتم اما ازآذرماهشروع شده وقطع نمیشه رفتم بیمارستان برای من سونو وآزمایش نوشتند درسونو نوشته تصویریک کانون اکوژنsolidبهابعادتقریبی8/5*4/5میلیمتردرمجاورت نزدیک جدارکیسه صفرادرناحیه گردن روئیت می شود
- تشخیص بکارت سالم و پاره
سلام میخواستم چنتا سوال درباره بکارت سالم و پاره شده بپرسم
- بارداری
سلام خسته نباشید ..دوقلو همسان باردارم. ۲۸ هفته هستم طول سرویکس در ۲۵ هفته و ۳ روز ۲۸ میلی متر بود ..و تقریبا استراحت مطلق هستم فقط برای دسشتویی بلند میشم...( از ۱۲ هفتگی طول سرویکس۳۱ بود ) دو روزه شبا دو بار واژنم یه تیر کوچیک میکشه و احساس میکنم حرکات جنین ها زیر شکمم هست ولی بعضی اقات بالای نافمم هستن ...قرص ایزوکسوپرین مصرف میکنم هر ۶ ساعت نصف یه عدد ..اگه مصرف نکنم شکمم سفت میشه ..سرکلاژ نیستم ...میتونم توی این سن بارداری پساری بزارم ؟ خطر سقط نداره؟ با توضیحاتی که دادم شرایطم چطوره؟ ... امپول ریه هم در ۲۶ هفتگی زدم .. بچه ها با چه وزن و چند هفتگی بدنیا بیان زنده میمونن ؟؟؟؟این همه سختی کشیدم خیلی میترسم 😭 من حاملگی قبلیم مریض خوتون بودم بخاطر شهرم که دور بود نتونستم بیام پیش شما
- خوردن قرص سیبل خارج از دوره پریود
سلام من تنبلی تخمدان دارم و اصلا پریود نمیشم ایا میتونم الان قرص سیبل رو شروع کنم؟ یعنی میتونم خارج از دوره پریودم قرص سیبل رو شروع کنم؟
- لطفا متخصص اکولوژی ب من معرفی کنید
لطفا متخصص اکولوژی ب من معرفی کنید
- خونریزی پریودی
سلام.بعلت خونریزی شدید پریودی سونو دادم که گفتن رحم با اندازه 104در57زده واندومتر ب ضخامت10,9میلی و با نمای هتروژن و حاوی نواحی سیستیک کوچک است خیلی میترسم میشه راهنماییم کنید ی دنیا ممنون
- دفع بقایای سقط جنین
سلام وقتتون بخیر ببخشید به پزشکم تا 20 روز دیگه دسترسی ندارم لطفا جواب این سنو رو برام توضیح بدید و راهنمایی بفرماییدکه آیا این بقایا خطرناک؟ خیلی ممنونم« رحم دارای ابعاد طبیعی و اکوی میومتری یکنواخت است، عارضه فضاگیر وپاتولوژیک در سرویکس دیده نشد، ضخامت آندومتر 4mmو ضایعه اکوژن به ابعاد 14*9*14و حجم 1cc دارای جز کیستیک در قسمت فوندال کاویته آندومتر به نفع بقایای بارداری مشاهده شد. تخمدان ها داری حجم طبیعی و جسم لوتئال به قطر 20mm در تخمدان راست مشهود است، مایع آزاد در حفره لگن دیده نشد.
- بارداری
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم من صب ساعت 4و5 صب رابطه با نامزدم داشته ام ولی منی روی واژن ریخته شد ولی با دستمال کاغذی پاک کردم یکم روی واژن نامزدم پخش شد الانم احساس خستگی حالت تهوع داره و پاهاش سرد هنوز قرصم استفاده نکرده میخواستم ببینم احتمال بارداری هست واگه قرص اورژانسی بخوره جلوی بارداری را میگیره
- بارداری
سلام دوماهه پریود نشدم وچون زندگی خیلی سختی دارم نمیخوام حامله بشم ...البته دوتا دختر دارم لطفاً بگید چکار کنم پریود بشم.قرص فایده نداشت ..اگه شوهرم بفهمه میگه بزار بچه بمونه ولی خیلی اذیتم میکنه ..توروخدا خانم دکتر بگید چکار کنم ..دخترام خیلی زندگی سختی دارن نمیخوام یکی دیگه رو بدبخت کنم
- تشکیل پرونده
در مورد تشکیل پرونده برای زایمان راهنمایی کنید
- پریود شدن بعد از جراحی فیبروم رحم
باسلام. من 5ماه پیش جراحی باز فیبروم رحم انجام دادم. بعد از این عمل هر ده روز پریود میشم و حدودا دو هفته ام طول میکشه پریودم. علت چی میتونه باشه؟
- پرولاکتین
سلام خانم دکتر خواهرم متاهل هستن سنشونم 30 آزمایش هورمونی انجام دادن و عکس رنگی از رحم در آزمایش پرولاکتینشون بالا بود و 50 بود..هنوز پیش دکترشون نرفتن خواستم ازتون بپرسم دلیل بالا رفتن مرولاکتین چی میتونه باشه و اصولا چجوری نرمال نیشه و آیا مورد خطرناکیه ؟
- بارداریسلام تو سونو انومالیم افزایش اکوژنیسیته در سطح روده جنین مشهوداست فاله آپ توصیه میشودیعنی چی
دسالان بیست چهاد هفتهبیستهستم
- لخته خون در پریود
با سلام وقتی پریود میشم همزمان با خون لخته های سیاه هم بیرون میریزه، که خیلی زیاده، چه راه حلی پیشنهاد می کنید؟ البته چهار سال پیش یه جراحی هم در مورد برداشتن آندومتریوز که شما انجام داده بودید داشتم.
- زمان زایمان
سلام خانم دکتر خسته نباشین من 17 اسفند پیشتون بودم و با حساب خودم 30 هفته و 6 روز بودم اما واسم نوشته شد هفته 32 و تاریخ زایمان اکثرا 28 اردیبهشت بود اما این بار شد 13 اردیبهشت؟ چرا اینقدر جلوتر اومد؟ اگه از آخرین پربودی حساب بشه که 22 مرداد بود تا نیمه اردیبهشت میشه 8 ماه و نیم. آیا این تاریخ زایمانی که زده میشه واسه زایمان طبیعیه یا سزارین؟ با تشکر فراوان سال خیلی خوبی رو براتون آروز میکنم.


