Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تلخی دهان
سلام خانم دکتر عزیز. وقت شما بخیر. من هفته نهم بارداری هستم و بیمار شما دکتر محترم. خانم دکتر دهانم همیشه تقریبا ، تلخ هست. لطفا راهنماییم کنید که چه کاری برای کمتر کردن این تلخی انجام بدم. اب نبات های مزه دار فقط موقتا برای همون لحظه خوب میکنه. متشکرم از وقتی که میذارید
- کیست مغز جنین
ضمن عرض سلام خدمت جنابعالي به استحضار ميرسانم براي ، مشكلي برايم پيش آمده كه جسارت كردم تا در رابطه با آن وقت حضرتعالي بگيرم. در سونوگرافي غربالگري بارداري همسر اينجانب كه در حال حاضر در دوره 20 هفتگي بارداري است، دو كيست در دو طرف مغز جنين مشاهده شد كه به دليل بزرگ بودن اندازه آنها ( 19 و 11 ميلي متر) ما را بسيار نگران كرد. به توصيه پزشك متخصص زنان آزمايش cell free DNA انجام شد كه مشكلي از جهت تريزومي هاي 13،18 و 21 مشاهده نشد. پزشك معالج سونوگرافي هاي دوره اي تا پايان بارداري را جهت پيگيري وضعيت كيستها توصيه كرد. ولي ما همچنان نگرانيم و نميدانيم در حال حاضر چطور بايد از سلامت كامل جنين آگاه شويم؟ (تصوير سونوگرافي پيوست ميباشد). بسيار ممنون ميشويم اگر لطف كرده و در اين زمينه ما را راهنمايي بفرماييد.
- پریود 16 روزه پس از لاپاراسکوپی
حیدرقلی هستم ،مدیرعامل شرکت جهان طب مارلیک، 14 شهریور اورژانسی لاپاراسکوپی شدم ،چون باید به انگلیس میومدم، به جز endometrial در دو تخمدان ،چسبندگی تخمدان چپ به رحم داشتم، شرح عمل رو دارم دلی نمیدونم چطور خدمتتون ارسال کنم، به من بعد از عمل فقط دو تا مولتی ویتامین دادید به همراه وروژست که به طور مرتب استفاده میکنم، درد در قسمت چپ دارم و چون اینجا هستم نگرانم آیا مشکلی برای من به وجود اومده؟ به بنده گفتید 6 ماه بعد از جراحی باید اینجا سونو بگیرم من نیاز دارم که با شما تلفنی صحبت کنم شماره واتسپ رو پیام میدم ولی فعلا پاسخی ندیدم خانم دکتر بنده اینجا امیدم به شماست چون میدونید اینجا وضعیت پزشکاشون چطور هست ممنون میشم به بنده زود پاسخ بدید با تشکر
- بارداری
سلام،مایع آمنیوتیک حاوی دبری است ،مشکل داره
- سیپروترون کامپاند
من قرص سیپروترون میخورم دوماهه سینه هام خیلی بزرگ شدن
قط کنم ب حالت اول برمیگردن؟ - بررسی سونو گرافی رحم
با سلام من خانمی ۴۷ ساله هستم بدلیل خونریزی های مکرر و لک بینی مدتی تحت درمان با قرص دوفاستون بودم بدلیل بالا رفتن فشار خون دوماه مصرف قرص را قطع کردم و دچار خونریزی شدید شدم در سونو رحم بزرگتر از حد طبیعی هست و آدنومیوز نوشته. رحم هتروژن و حاوی فوکوس های ظریف هست برای ادامه درمان چه پیشنهادی دارید؟
- تزریق آمپول وار یو پپتیل
سلام خسته نباشید من امشب آمپول واریوپپتیل زدم درد زیادی در محل تزریق تا ران پا دارم آیا این درد طبیعیه؟ لازم هست کا ری بکنم اگر طبیعی هست چند روز ادامه دارد؟
- قاعدگی نامنظم
سلام وقت بخیر ببخشید من از آمپول یک ماهه ضد بارداری استفاده میکنم بعد نزدیکی داشتیم بدون جلوگیری همون شب من پری شدم متوجه هم نبودم ونزدیک داست صبح متوجه شده مریضیم فقط اندازه یه پد اومد و الان نمیاد یعنی چی احتمال بارداری هست راستی بچه شیر خوارم دارم
- تاخیر در پریودی
سلام خسته نباشیدممنون میشم سریع جواب بدین من پریودم هفت روزعقب افتاده بی بی جک زدم منفی بودیعنی باردارنیستم؟
- کیست اکوفری
سلام یک کیست اکوفری به ابعاد 51*35 در تخمدان چپ دارم ایا به جراحی نیاز دارد ؟ و باعث ناباروری میشود
- مایه در کاویته آندومتر
سلام من رفتم سونوگرافی نوشتن مایه آزاد در کاویته آندومتر رویت شده یعنی چی؟
- احتمال بارداری با پیشاب
سلام.من مجردم 22 سالمە. سکس از واژن داشتم و بە صورت طبیعی پیشگیری کردیم. بە نظرتون احتمال بارداری با پیش آب در من وجود دارە؟
- لکه بینی قبل پریود
سلام. من 39 ساله و مجردم. برای اولین بار یک هفته قبل از پریود به مدت سه روز لکه قهوه ای دیدم به اندازه ای که لباسم کثیف میشد. بعد از این سه روز لباسم پاک است اما هنگام ادرار از بدنم لخته های کوچک خون خارج می شود. حقیقتش فقط برای نماز خواندن میخواهم بدانم این خون مانده در رحم است یا خون جاری؟ و دیگر اینکه باید حضوری به پزشک مراجعه کرده و کاری انجام دهم یا طبیعی است. ممنون که راهنمایی می کنید.
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشین تنبلی تخمدان وکیست درتخمدان اسمش پلی کیستیک میگن بهش؟؟؟ممنون
- هیدرویاهماتوسالپنکس
سلام توی سونوم ساختارتوبولارباسایز 13 در27میلی دراندنکسراست مدیال به تخمدان راست دکترنوشته تشخیص افتراقی هیدرویاهماتوسالپنکس مطرح است سونوی کنترل توصیه شود یعنی چی یعنی اگه عفونت لوله ی رحمی دارم باقرص برطفرف میشه؟!!! خیلیاشنیدم میگن عفونت مزمنی وبا داروبرطرف نمیشه باید دربیاری خیلی نگرانمم من فقط یه بچه دارم قصدبارداری دارم و30 سالمه
- مشکلات زنانه
باسلام من ۱۸ بهمن تزریق وایروپپتیل به خاطر فیبروم و اندومتریوز ۱۶داشتم بعد از چند روز پریود شدم که به مدت دو هفته طول کشید تقریبا ۵ روز پاک شده بودم که تزریق تتراکوزاید ال آ به علت دیسک گردن داشتم چند ساعت بعد از تزریق تا به امروز سه روز که لکه بینی دارم در صورتی که قرار بود به مدت سه ماه یائسه موقت شوم به علت فیبرومی که دارم ایا امپولی که مربوط به دیسک هستش میتونه علت لکه بینی باشه؟
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز... من کیست اندو دارم و تازه فهمیدم که یک ماهه باردارم... ایا با وجود این کیست میتوانم حاملگی را طی کنم و خطرساز نمیشود.و بیام مطب شما برای زایمان ایا شما موقع زایمان کیست هارا میتوانید جدا کنید و شکمم را تمییز کنید ... تورو خدا اگه میشه بهم بگین بیام مطبتون .. من همیشه ازتون نتیجه گرفتم . توروخدا کمکم کنید
- کم شدن حجم پریود
سلام خانم دکتر من ۲۵ سالمه و مجردم تا ۱۸ سالگی پریودهای من ۵ یا ۶ روزه بود ولی بعد از کنکور تقریبا ۳ یا ۴ روزه شد و الان به یک و نیم روز رسیده و روز سوم خیلی کم لکه بینی دارم تاریخش منظمه و دوره هام ۲۸ روزس فقط حجمش خیلی کم شده سونوگرافی و آزمایش های پرولاکتین،اهن،کمخونی،تیرویید و ویتامین دی انجام دادم که همش نرمال بود میشه راهنماییم کنین که چرا پریودای من انقدر کوتاه شده و اینکه آزمایش دیگه ای لازمه که انجام بدم؟
- کم شدن دوره پریود
با سلام .. خانم دکتر من همیشه پریودام 4 روز خونریزی داشتم و روز اخر لکه بینی ولی این ماه فقط 2 روز خونریزی داشتم ...درضمن 5 ماهه در حال اقدام برای بارداری هستم ...میشه بفرمایید مشکل من چیه
- کیست پیچیده سینه
سلام ی توده 5×10mmتو سینه چپم زیر پوست مشخصه و حرکت داره سونو دادم گفتن کیست پیچیده با چربی محیطی هست و ۶ ماه سونو مجدد تغییر اندازه نداده گفتن ۶ ماه یکبار چکاپ توصیه میشه ایا امکان داره بدخیم بشه اصلا کیست پیچیده چیه ؟ممنون


