Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اندومتریوز
سلام، ببخشید نرمال بودن ca125 آندومتریوز را قطعا رد میکند؟
- یائسگی
سلام خانوم دکتر . من 32 ساله هستم . نزدیک به دو ساله که برای بارداری اقدام کرده ام . لکه بینی قبل از دوره داشتم که بعد از بررسیهای فراوان مشخص شد که پولیپ دارم . با هیستروسکپی پولیپ برداشته شد . مشکض ضخیم شدن رحم هم داشتم که دوفاستون تجویز کردند دو ماه خوردم ولی دچار سردرد شدید و سرگیجه شدم. مشکل تخمکگذاری ندارم و پریودهای منظم دارم . بین 25 تا 29 روز. بعد از مصرف دوفاستون دردهای پریود هم کمتر شد. قبلا میزان خونریزی زیاد بود ولی حدود 6ماهه که کم شده . ممکنه بخاطره مصرف دوفاستون باشه ؟ یا اینکه دچار یائسگی زودهنگام شده م؟؟و اینکه قبلا خون روشن بود ولی حالا تیره شده ( نه قهوه ای) شبیه خون مانده. لطفا راهنمایی بفرمایید
- بار داری با رحم تک شاخ امکان دارد؟
سلام من روز ۱۲ بعدر لز پریودی برای قبل از بارداری برای اولین بار رفتم سونوگرافی ولی جوابی که گرفتم به این صورت بود که رحم حالت تک شاخ به سمت راست داره و ضخامت اندونتر ۷ میلیمتر تخمدان چپ دیده نشده و فولیکول غالب هم دیده نشده میخواستم ببینم اینا باعث نازایی میشه خیلی استرس دارم اگه ممکن راهنمایی کنید
- تزریق پروژسترون
با سلام مم به خاطر انتقال باید روزی ۲عدد آمپول پروژسترون تزریق کنم وجای آنها درد ناکه عده ای نظر دادند که جای تزریق نباید گرم بشه چون اثر دارو از بین میرود، آیا این نظریه درسته، تورو خدا سریع جوابم رو بدهید جای تکراری آمپولها برای چند ماه اذیتم میکنه
- قرص استرادیول
سلام من ivf انجام دادم و الان در هفتم هفتم بارداری هستم،و پزشک تا الان برای روزی ۳عدد قرص استرادیول تجویز کردن،خواستم ببینم برای جنین خطری ایجاد نمیکنه؟ ممنونم
- خانم دکترخواهش میکنم به سوالاتمون پاسخ بفرمایین هممون منتظریم
- قرص ال دی
سلام خسته نباشید.ببخشید من به خاطر جلوگیری قرص ال دی مصرف میکنم.و حالا متوجه شدم تیروئید کم کار دارم و دکتر قرص لووتیروکسین سدیم ۵۰ داده روزی ۱عدد.میخواستم بدونم این قرص تداخلی با قرص ال دی نداره و اثر قرص ال دی رو از بین نمیبره.
- سوال در مورد بارداری
سلام خانم دکتر من ۲۴ سالمه ۲۶ روز که ای وی اف کردم بتام روز ۱۵ انتقال ۴۹ بود دو روز بعد شد ۸۶ دو روز بعد اون شد ۱۷۰ دو روز بعد شد ۲۶۴ بعد اون اومد پایین شد ۲۵۲ تو یه آزمایشگاه همشو دادم دکتر خودم گفت شاید اشتباه از آزمایشگاه باشه که اعداد رو پایین نوشتن رفتم یه آزمایشگاه دیگه ۲۴ ساعت بعد اون شد ۴۴۶ الانم ۲۴ ساعت از رو اون گذشته امروز هم از دادم شد ۴۹۷ الان بتام پایینه؟ خیلی نگرانم که دیر میره بالا
- بارداری&
سلام من سی سالمه تقریبا پنج ماه هستش ازدواج کردم ،چند ماه هستش تحت نظر دکترم واسه بارداری بهم آمپول داد آخرین دو تا آمپول یکیش هفتم پریودی و دومی هشتم پریودی زدم بعد آمپول اصلی که واسه آزاد سازی تخمکا هستش رو دهم پریودی زدم الان نزدیک ده روز هستش میگذره دمای بدنم تقریبا بالاست یهو احساس خستگی دارم یکی دو روزم هستش حالت تهوع دارم چند درصد احتمال این هستش که باردارم ؟ آیا تقریبا تو ده روز امکان بارداری هستش ؟ بی بی چک نگرفت گفتم شاید نشون نده ...البته دکترمم گفت تخمک سمت راستت خیلی فعاله چپمم خوبه ...ممنونم میشم واضح توضیح بدید با تشکر ..
- مصرف دارو دزوسپتیو
با سلام این داروی دزوسپتیو رو دکتر برای کیست تخمدانم تجویز کرده ولی من در یک وب سایت خوندم که برای ضایعه چشمی خطر دارد من چشمم ضعیف است و مگس پران دارم برای همین ترسیدم مصرف کنم آیا خطر دارد برای چشمم ؟ و مصرف این قرص پرمویی را زیاد میکند ؟
- ۴۴سالمه قبل ازعید باردارشدم ولی قلب بچه تشکیل نشد
سلام من ۴۴سالمه باردارشدن ولی گفتن قلب بچه تشکیل نشده باید سقط بشه خیلی کارها کردم تابچه سقط بشه سونو دادم گفتن سقط شده ولی الان سه ماه از سقط میگذره ولی همچنان خونریزی ولک بینی دارم هیچ نزدیکی هم نداشتم برای باردارشدن دوباره کی وچه کارهایی باید انجام بدم؟
- حالت تهوع خیلی کم شده
سلام خالم دکتر مت هفته یازدهم بارداریم هست الان خیلی حالت تهوع کم شده خیلی نگران هستم
- تغیرات فیبروکیستیک شدید خوش خیمfcc با گسترش patchy
سونوگرافی سینه
- بیماری زنان
چند ماهی هست موقع پریود بادی تمام بدنم رو میگیره زیر دل مسیر ادرار کردن دور مقعد مسیر خروج مدفوع به حدی که نه میتوانم بشینم و راه رفتن برام سخت میشه موقع ادرا و مدفوع خیلی درد دارم و بعضی وقتها که شدید میشه نمیتونم مدفوع کنم حتی جلوی خارج شدن باد رو هم میگیره خیلی درد دارم و تا پایان پریود همراه من هست این وضعیت لطفا راهنمایی کنین که علت این درد و درمانش چیه بسیار سپاسگذارم
- بارداری
سلام خسته نباشیدد من ۱۰ این ماه باید عادت ماهانه میشدم ک نشدم بعد ۱۷ رابطه از پشت داشتم همسرم مایه منی از پشت ریخت روم میخوام بدونم احتمال بارداری وجود داره
- مامو. گرافی سینه
سلام خسته نباشید من دو پیش مامو گرافی انجام دادم جواب مشکلی نداری الن سینه چپم رافشار دادم یک قطره مایع قهوه ای بیرون میاد سنم ۴۰ سال هستم دکتر هم معاینه کرد لطفا راهنمایی کنید وچه دارویی باید مصرف کنم
- سلام
سلام من پنچ ماه شده که سزارین کردم الان بخیه هام یکم خارش میده مشکلی که ندارم
- عقب انداختن پریود
سلام خسته نباشید.من بیمار خودتون هستم اون ماه برام دوتا آمپول تجویز کردین که تو روز تخمک گذاریم تزریق کردم و قرص reprostasis که هر روز مصرف میکنم این ماه باید ۵مهر پریود میشدم ولی ۱۱مهر خونریزیم شروع شد برای چی این اتفاق افتاده؟ چون همیشه پریودم منظم بود. نگرانم که شاید عوارض این قرص و آمپول که استفاده کردم.بهم گفتین پریود شدم دوباره بیام مطب الان میخوام بدونم روز خاصی از پریود باید بیام یا فرقی نداره؟ ممنون.
- درد مقعد
سلام،مدتی است هنگام دفع مقعدم درد میکند دوره پریودی،علت چیست؟
- میوم
سلام خانم دکتر من مجردم چند تا میوم دارم یه ماه پیش خونریزی شدی کردم با لخته های گوشتی دکتر رفتم بهم دوفامد 10داد و آمپول لوپرومر دوعدد زدم به فاصله دو هفته یکی از میومها 8سانت است الان سه ماه گذشته و من پریود نشدم میشه بهم بگید کی پریود میشم و چیکار کنم


