Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
با سلام،٨ ماه پيش تو سونوگرافي مشخص شد pco هستم در صورتي كه قبلا اين مشكل رو نداشتم و سونوگرافي هام نرمال بود،آزمايشاي تيروئيد و هورموني هم نرمال هستن،هميشه پريودام منظم بوده حتي بعده كيست.براي بارداري ٣دوره كلوميفن مصرف كردم كه فوليكول بالغ داشتم،اين ماه دكتر استراحت دادن كه الان٤٤روزه پريود نشدم،آزمايش بتاي بارداري هم منفي بود،ميخواستم ببينم چون اين ماه دارو مصرف نكردم اينطور شده يا مشكل ديگه اي هست؟
- تاثیر قرص کلداکس بر روی قرص اد دی
سلام خسته نباشی خانم دکتر.ببخشید میخواستم بدون من دارم از قرص ال دی برای جلوگیری از بارداری مصرف میکنم .میشه همزمان قرص کلداکس برای سرماخوردگی هم مصرف کنم آیا تاثیری روی بر روی قرص ال دی نداره میتونم بخورم یا خیر.ممنون از زحماتتوت
- مصرف پماد
سلام خانوم دکتر من عفونت قارچی دارم و واژنم قرمز و خارش میکنه من پماد (میکونازول بهوزان ۲٪ کرم موضعی) چجوری استفاده کنم ایا به داخل واژن باید بره یا ن ؟ به بیرون بزنم لای پوست
- خونریزی سقط جنین ۲ ماه ازسقط میگذره وهنوز قطع نشده بعد سقط کورتاژ شده
- بارداری
سلام خسته نباشید دوقلو باردارم ۲۹ هفته هستم هر یکی دوساعت شکمم سفت میشه میگیره ..مخصوصا وقتی بخوام تکون بخورم یا بلند شم جا ب جا شم ... امروز تست ان اس تی دادم نرمال بود. و موقعه راه رفتن یکم بالای واژنم درد میکنه ..خواستم بدونم طبیعیه ؟ انقباض چطور باشه خطر ناکه و باید ان استی داد؟ البته دیروز و پریروز بخاطر یبوست شکمم کار نکرد هر ساعت چند بار شکمم سفت میشد و ول میکرد . اما امروز که شکمم کار کرد بهتر شدم
- بستری
سلام خانوم دکتر وقتی عمل سرکلاژ شکمی کردیم حتما باید یک شب بستری باشیم یا میتونیم همون روز مرخص بشیم؟؟
- بارداری
سلام خانوم دکترخسته نباشید من باردارهستم وطبق محاسبات خودم بایدالان توهفته۷باشم تاهفته۵ یه مقداردردسینه بخصوص سمت راستم داشتم اماالان دیگه یکهفتس که دردسینه ندارم وعادیه همه چیز ازطرفی لک بینی و..هم ندارم فقط گاهی سمت راست شکمم میگیره وراه زیادمیرم کمرم دردمیکنه وتهوع و...هم ندارم آیا اینکه علایم ندارم ودردسینم ازبین رفته خطرناکه؟
- بارداری
سلام وقت بخیر اولین روز پریودی ۱۰ شهریور بوده الان ۱۳ مهر هنوز پریود نشدم همیشه هم پریود هام منظم بوده اقداد به بارداری کردم روز ۸ مهر هم آزمایش دادم عدد ۵۲ نشان داد دو روز بود یعنی ۱۰ مهر که موعد پریودم بود دوباره آزمایش دادم عدد ۹۲ نشان داد اوایل مهر علایم بارداری مثل حالت تهوع و نفخ و بیزاری از غذا داشتم اما الان اون علایم ندارم بیش تر درد های خفیفی در پاها و کمر دارم گاهی زیر دلمم تیر میکشه میخواستم ببینم باردارم ؟یا مشکلی هست؟ تغییرات اعداد بتا در دو آزمایش معقول است؟
- آیوآ
سلام خسته نباشید من ۷ روز آیوآ کردم الان دندونم درد میکنه میخوام برم دندونم بکشم ضرر داره
- سقط جنین
سلام
- خونریزی غیر طبیعی
من مجرد ۴۳ ساله هستم الان دو ماهه خونریزی دارم و قطع نمیشه حدودا ۶ ماهه هم دروران پریود خونریزی شدید ذاشتم دکتر رفتم آزمایش دادم سونو هم دادم هیچ موردی نبوده با مصرف دوماهه قرص دژوسپتیو و ال دی اوضاع بدتر شده خونریزی قطع نمیشه و وقتی هم کمتر میشه ترشحات زرد رنگ زیادی دارم سه هفته مترونیدازول هم خوردم ولی تاثیری در من نداشته لطفا راهنماییم کنید .
- مشاهده هیپواکو بعد از عمل برداشتن رحم و تخمدان ها
سلام خانمی هستم ۵۵ ساله که تقریبا ٣ ماه پیش طی عمل جراحی رحم و تخمدان هایم برداشته شد امروز سونوگرافی رفتم که نوشته است یک توده هیپواکو نرم شبیه رحم به اندازه ١٠*٢٠ مشاهده می شود خیلی نگران شدم لطفاً راهنمایی بفرمایید
- قرص جلوگیری بعد زایمان
سلام ببخشید قرص سیبل رو میشه در دوران شیردهی ب عنوان قرص جلوگیری استفاده کرد؟؟
- بقایای بارداری بعد از سقط
سلام بقایا دارم حدود سه سانت 18اسفند هم سقط کردم در 17هفته آیا امکان داره با پریود این بقایا دفع بشه؟
- خونریزی
سلام من سرطان سینه دارم وچهارمین جلسه ی شیمی درمانیمو ۱۰ روز پیش انجام دادم والان چند روزه که پریود شدم وخونریزیم خیلی شدید هست دکتر آنکلوژی برام دکاپپتیل تجویز کرده میخواستم ببینم اشکال نداره استفاده کنم ؟
- سوال از دکتر زنان
سلام خسته نباشید باردار هستم و در هفته ۲۱ بارداری هستم و با سرکلاژ طبق دستور پزشک از شیاف پروژسترون استفاده میکنم و طبق دستور خودش واژینال امشب استفاده کردم شیاف رو احساس کردم بخیه های سرکلاژ رو لمس کردم میشه راهنمایم کنید استرس دارم خطری داره ؟؟؟
- سونوگرافی.رحم.وضماعم
کورپوس لوتیوم هموراژیک به سایز13*11mm(سیزده ستاره یازده میلیمتر) ببخشید امیدوارم منظورم ورسونده باشم .واینکه.میوم هترو اکوبه سایز32*30mmدرخلف فوندوس میوم اینترامورال به سایز33*31mmدرخلف بادی میوم ساب سروزال27*15mmدرخلف میانی بادی ومیوم ساب سروزال 28*22mmدرقدام فوندوس. ممنونم.پاسخ.بدین
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر عزیز.من یکسال اقدام به بارداری کردم اما باردار نشدم تبلی تخمدان داشتم . بعد سه ماه با اقدام دارویی با مصرف قرص کلومیفن و دوفاستون و یه سری آمپول باردار شدم.در 40 روزگی اورژانسی جراحی سزارین شدم به علت بارداری خارج رحم . 9 ماه از جراحی من میگذرد و دچار کم کاری تیروئید نیز هستم.تحت نظر دکتر غدد قرص لووتروکسین و متفورمین مصرف میکنم.25 سال سن دارم و 5 سال است که ازدواج کردم.سه ماه پیش عکس رنگی رحم گرفتم و خوشبختانه همه چی نرمال بوده است و دو لوله سالم و باز است.خانم دکتر بزرگواربعد از عکس من سه ماه است که اقدام طبیعی داشته ام اما نشد... آیا مجدد اقدام دارویی انجام می شود یا باید صبر کنم؟ با تشکر فراوان
- قرص سیپروتون کامپاند
سلام خسته نباشید ببخشید من دوسه بار ۵ روز دیر پریود شدم و اون ماه ۱۴ روز پ نشدم بعد از ازمایش و سونو رفتم دکتر یه سوزن و ۳ بسته قرص سیپروتون کامپاند نوشت گفت تا پ شدی بخور و ۷ روز ادامه بده و روز هشتم نخور تا ۷ روز دوباره از روز هشتم بخور ..... ولی روی بسته چیز دیگه نوشته ایرادی نداره ؟ شک کردم واقعا
- ضربه به بیکینی
سلام. دخترم۱۶ سالمه. خواهرم با سطح روی پا به بیکینی من ضربه زد. من احساس درد داشتم ولی میخواستم بدونم نازایی میگیرم یانه؟


