Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام سقط جنین داشتم و برای ۲ هفته خونریزی داشتم الان سونو انجام دادم و گفته اکوژن هتروژن ۵*۱۰*۱۲ هستش ایا نیاز به ساکشن دارم!؟؟
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر . من قبلا رحمم رو برداشته بودم به علت چسبندگی رحم به جفت و کمی به مثانه و بعدش دچار کیست در تخمدان شدم الان در تخمدان سمت راستم ۲ کیست هست یکی سطحش هست که ۲ سانته و یکی داخلش که بزرگتر شده نسبت به قیل و الان تقریبا ۴ سانتی میشه و خیلی نگرانم . چطوری رفع میشه و امروز دکتر که رفتم گفتن باید فردا آزمایش خون بدم و بعد نظر جدید بدن . بنظر شما خیلی خطرناکه ؟؟ و حتما نیاز به عمل داره ؟ خیلی میترسم
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من ۵۰روز پیش سرکلاژ شکمی انجام دادم بعد دیشب حواسم نبود ۸کیلو زور زدم احتمال داره سرکلاژم باز شده باشه
- امپول پروژسترون
سلام ,,خسته نباشید ,دخترم دوماه پرید نشدند ,,چون چاق هستد, متخصص زنان دوتا امپول پروژسترون هر کدام دوز 50تجویز کردند ولی یک متخصص زنان دیگر گفتند نیازی نیست فقط یکی کافیست وایشون پرید میشوندذمیخواستم نظر شما پزشک محترم را همذجویا شوم ,,ممنونم
- کیست تخمدان
باتشکر از پاسخگویی اینجا در رابطه با کیست تخمدان خانم 40ساله فقط اینکه درد موقع پریودی طبیعیه ومشکلی نیست
- خونریزی پریودی
سلام.بعلت خونریزی شدید پریودی سونو دادم که گفتن رحم با اندازه 104در57زده واندومتر ب ضخامت10,9میلی و با نمای هتروژن و حاوی نواحی سیستیک کوچک است خیلی میترسم میشه راهنماییم کنید ی دنیا ممنون
- مصرف قرص پردنیزول ۵
- خانم دکتر علت خوردن قرص پردنیزول در دوران بارداری چیست
- ادامه سوال ازمایش هورمونی
سلام خانم دکتر من ازتون پرسیدم بخاطر کم شدن حجم پریودم چه آزمایشاتی انجام بدم که گفتین تیرویید و پرولاکتین و ذخیره تخمدان و گفتین که تو روز های ۲تا۵پریود انجام بدم خانم دکتر من آزمایش های تیرویید و هورمون شیر رو تو روزهای غیر پریودی انجام دادم آیا نتیجه اش درسته یا حتما باید تو روزهای پریودی باشه؟
- قاعدگی نامنظم
سلام و عرض ادب خدمت سرکار خانم دکتر شرف الدین من از 6 ماه پیش پریود نامنظم داشتم به این صورت که یک ماه 3 روز خون میدیدم و یک ماه دیگر 10روز حتی یک ماه هم میشد که دوبار خونریزی داشتم.و یا بعضا بعد از نزدیکی هم لکه بینی داشتم.با انجام سونوگرافی مشخص شد که پولیپی به ابعاد6×7 میلیمتر در کاویته رحم وجود دارد با مراجعه به یکی از همکاران شما قرص دوفاستون تجویز کردند.در طول مدتی که این دارو را مصرف میکردم اصلا لکه بینی نداشتم و پریود منظمی داشتم فقط بعضی مواقع یک روز بعدنزدیکی خون میدیدم. بعد از 6 ماه مصرف دارو دوباره سونوگرافی دادم که این بار پولیپ دیده نشده بلکه متن سونوگرافی اینگونه است: در محل انسزیون جراحی در قدام سگمان تحتانی رحم کانون لوسنتی با ابعاد 7×11 میلیمتر دیده میشود که احتمال ادنومیوزیس را باید درنظر داشت. در کول دوساک مایع آزاد دیده نمیشود. رحم و تخمدان ها ابعاد و اکوپاترن نرمال دارند. میخواستم نظر شما را راجع به این سونوگرافی بدانم با توجه به اینکه بعد از قطع مصرف دوفاستون دوباره همان علائم قبلی به سراغم آمده اند آیا مصرف دوفاستون را ادامه بدهم یا داروی دیگری پیشنهاد میدهید و یا جراحی؟ بسیار سپاسگزارم
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید من دوتا زایمان زودرس تو هفته های 24و25داشتم که دوتاش با سرکلاژ واژینال انجام دادم حتی بارداری دومم تو هفته 13با نخ مرسلین و حلقه سپاری همزمان گذاشتم و کاملا استراحت مطلق بودم ولی تو هفته 22که میرسم دهانه رحم تا سر نخ باز میشه و بآ درد و انقبیاض به بیمارستان مراجعه کردم و بچه ها مو از دست دادم دوتاشون هم مکونیومی بودن من برای بارداری بعدی باید چکار کنم آیا سرکلاژ شکمی میتونه کمکم کنه؟
- امینوره اولیه
سلام من امینوره اولیه دارم متخصص غدد رفتم و قرض تحریک غدد نوشت وبعد متخصص زنان با سونو گرافی گفتن رحمت کوچیکه من 19سالمه اصلا تاالان پرید نشدم میشه لطفا بفرمایید درمان دارهاین بیماری ؟؟؟ راه درمانش چیه ؟؟؟ باید به چه دکتر یا متخصصی مراجعه کنم ؟؟؟ یا این که اونایی که این بیماری رو دارن باردار میشن یا نه ؟؟ می شه لطفا منو راهنمایی کنید برای این مشکل چندوقت هست افسردگی گرفتم
- درمورد واژن
اگر دختر مجرد باکره در ورودی واژن یه تیکه گوشت صورتی بیاد بیرون خطرناک است
- کیست در مغز جنین
- سلام مدروکسی پروژسترون بدونم به من گفتن از روز ۱۶ فایدگی به مدت ۱۰شب شبی ۱عدد مصرف کنم اما نمیدونم از کیه مصرف کنم ۲۰مرداد ماه عادت پریود بود حالا از کیه مصرف کنم دارو راه ممنون
- درد ناحیه کلیترولیس
مدتیه هنگام رابطه جنسی و لمس ناحیه چوچوله درد شدید حس میکنم و واقعا اذیت میشم و این باعث شده تمایل جنسی هم نداشته باشم ...لطفا راهنماییم کنید
- کیست بارتولن و کلیتوریس
سلام من سه روزه به شدت خارش كليتوريس دارم و روي لبه ي بالاي واژنم برآمدگي ايجاد شده مثل يه غده كه خيلي دردناكه،كل لبه ي واژنم ورم كرده جوري ك نميتونم بشينم خيلي ميترسم دليلش چي ميتونه باشه؟
- پریود
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من متاسفانه یه مدت به بیماری خودارضایی ناآگاه مبتلا بودم ولی الان توبه کردم ولی زمانی که خودارضایی میکردم در دوره پریودی روز سوم پریودم دو بار عمل خودارضایی رو انجام دادم و هر بار احساس کردم بعدش خون ریزی بیشتر شد و موقع خودارضایی انقباضاتی در واژن داشتم خانم دکتر خودارضایی من فقط فقط بصورت فشار دادن پاها به هم بود و به هیچ عنوان هیچ چیزی رو وارد واژن نکردم سوالم اینه آیا اگر کسی در روز سوم پریودی دوبار عمل خودارضایی رو فقط فقط به صورت فشار پاها بهم انجام بده و بهد از هر بار خون پریودی بیشتر بشه آیا به پرده بکارت آسیب میخره؟؟؟ خانم من تو روز سوم پریودم دوبار خودارضایی کردم و هربار خون ریزی بیشتر شد و به هیچ عنوان هیچ چیزی رو وارد واژن نکردم فقط فشار پاها بهم بود آیا به پرده بکارت آسیب زده این عمل من ؟؟؟ ببخشید که زیاد نوشتم یه دنیا ممنون 💗
- احساس گیر کردن چیزی در گلو؟
با عرض سلام من در ۱۵هفته و ۳ روز بارداری هستم شبا احساس گیر کردن چیزی در گلو را دارم اوایل بارداری ازمایش تیروئید دادم خوب بود ایا باید بازم ازمایش تیروئید بدم
- تزریق آمپول واریوپپتیل و استپ شدن قاعدگی
باسلام بعلت خونریزی شدید درسیکل های ماهانه به پزشک زنان مراجعه نموده و آمپول واریوپپتیل را سه عدد برای استفاده هر ماه تجویز نمودند پس از تزریق آمپول دوم در ماه دوم قاعدگی و خونریزی موفق شده الآن ۱۲ روزه که عقب افتاده پرسشم این است آیا استفاده از این آمپول پریودی را متوقف میکند؟ اگر تآخیر ایجاد میکند چند روز یا چند هفته است ممنونم
- درد روده و مقعد در پریودی علتش چیه


