Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پزشکی
سلام . من 31 سالمه . رفتم سونوگرافی از واژینال گرفتم . همه چی ظاهرا خوب بود. اما دو موردش نوشته در ناحیه سرویکس دو کانال اندروسرویکال مجزا رویت میشوند که جهت بررسی انومالی های رحمی سونوگرافی سه بعدی یا ام آر آی از لگن توصیه میشود.... و نوشته بود مایع آزاد مختصر در حفره لگن مشاهده شد ... الان نمیدونم اینا چیه . توروخدا جواب بدید. من میخوام باردار بشم .. سه ماهه ازدواج کردم جلوگیری هم نکردم اما باردار نشدم
- آی وی اف
سلام من از روز دوم پریودی ۲۴ درجه سینال اف وhmgتزریق میکردم روز ۷ پریودی به جای۲۴ درجه سینال اف ۱۲ درجه وارد کردم وتا روز بعد متوجه نشدم
- من ۳ ساله پریود نمیشم
سلام
۳ ساله که با قرص و آمپول و حجامت پریود میشم دکتر زنان به من قرص دزولست داده الان سفیده تموم شده ۷ تای قهوهی مونده ازاونم ۴ تا خودم هنوز پریود نشدم راهنمای کنید
ممنون
- پرده بکارت
سلام من تقریبا دو سال پیش با یکی رابطه داشتم الان ازدواج کردم شوهرم فهمیده پرده نداشتم اول بیخیال بود ولی الان میگه میخوام ببرمت دکتر من الان چندبار با شوهرم رابطه داشتم بازم زمان پاره شدن پرده مشخص میشه؟؟؟
- سلام خسته نباشید ،آیا قرص ایزومکس برای آندومتریوز بد است ؟
من آندومتریوز لگن و تخمدان دارم و ایزومکس مصرف میکنم در بروشورش نوشته برا آندومتریوز مناسب نیست
- سقط جنین
سلام من به طور ما خواسته بار دار شدم شرایط مالی خوبی ندارم تصمیم دارم سقط جنین انجام بدهم شما انجام می دهید و هزینه اش چقدر است
- درد پریودی
سلام خانم دکتر وقت به خیر
دختری 26 ساله و مجرد هستم. مشکلی که دارم پریودهای دردناکی هست که از ابتدا داشتم و هر از چندگاهی نوع درد تغییر می کنه. یعنی اوایل فقط لحظه ای که پریود می شدم درد شکم داشتم و افت فشار، روزهای بعدی هیچ دردی نداشتم. الان دردم تا 3 روز ادامه داره و بیشتر تورم و نفخ شکم هست تا جایی که حتی در مقعد هم فشار و التهاب رو حس می کنم. مسکن استفاده می کنم و این چند روز به اندازه ای بی حال هستم که کاملا از کار و زندگی می افتم. به پزشک مراجعه کردم، روز 14 ام سونو انجام دادند که ریپورتش به شرح زیر هست: " در بررسی b-mode رحم به ابعد 31*82 میلیمتر و ضخامت اندومتر 5.5 میلیمتر دارای سایز و اکوژنیسیته میومتریال نرمال است. تصویر تعدادی فولیکول پریفرال به قطر تقریبی 2-3 میلیمتر در هر دو تخمدان دیده می شود. بزرگترین فولیکول در تخمدان راست به قطر 9 و 16 میلیمتر اندازه گیری شد. در تخمدان ها کیس و یا ضایعه فضاگیر رویت نشد. مایع آزاد در لگن رویت نشد." آزمایش خون نرمال بود. دوره ها هم منظم و 31-2 روزه هست
می خواستم ببینم دلیل این درد چی هست و چه راهکاری پیشنهاد میدید؟ ممنون - اسپیرونولاکتون ایا باعث درمان پرولاکتین میشود؟
سلام من ازمایش هورمون دادم و پرولاکتینم بالا بود اما دکتر بعد از معاینه بهم قرص اسپیرونولاکتون،فینایداستراید و روکین دادن میخواستم بپرسم ایا این قرص ها میتونه برای درمان پرولاکتین بالاهم استفاده بشود؟ چون که ریزش موی شدیدی دارم تا الان دوتا دکتر غدد رفتم جفتشون اسپیرونولاکتون نوشتن اما کابرگولین ندادند
- خونریزی رحمی
سلام، ۳۹ سال سن دارم مجرد هستم الان چهار ماهه پریودهام خیلی زودتر از وقت هست حتی ۹ روز جلو میافته و خیلی شدید به همراه لخته های خونی سیاه هست . قرص ترنسید مشکلم حل میکنه ؟
- پرده بکارت
ببخشید یه سوال دارم هنگامی مدفوع زور زیاد بزنی آسیبی به پرده بکارت نمیرسه ؟ بعد من هنگام مدفوع زور زیادی زدم یه سوراخی دیدم که داره باز میشه ممکنه به پرده بکارتم آسیب رسیده باشه ؟
- سلام من ۲۱ سالمه نامزدم
۷ روزه ک از پریودم میگذره و دیروز رفتن سونوگرافی دادم و منفی بود میشه بگید علت پریود نشدنم چیه ؟ ممنون میشم
- درد سینه شدید قبل از پریودی
با سلام وقتتون بخیر. من 22 سالم هست چن ماهی هست که سندرم پیش از قاعدگی شدیدی دارم مخصوصا درد سینه خیلی خیلی درد دارن و حیلی طولانی یعنی اینطور نیست که چن روز قبل از پریودی اتفاق بیوفته تقریبا میتونم بگم دو یا سه روز بعداز پریودی شرو میشه تا پریودی بعدی 😢 در واقع من کل ماه رو درگیرم و درد میکشم خاهش میکنم اگ میتونید کمکم کنید ک یکم این درد کمتر شه . پریودیمم منظمه فقط این درد سینه اذیتم میکنه. ممنون 💐
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام من بخاطر اینکه در پریودی زیاد خونریزی میکردم و زیاد درد داشتم رفتم دکتر بهم قرص سبیل داد. گفت ک قرص سفید هارو نخور بنداز دور. حالا من موندم بخوردم یا ن. از کدوم طرف شروع کنم؟
- مشکل در پریود
با سلام، من یک سال پیش زایمان داشتم و در شیزدهی هستم، وقتی دخترم ۸ ماهش بود یکبار پریود شدم، ماه بعدش هم پریود شدم ولی از اون زمان تا کنون دیگه پریود نشدم. آیا نگران کننده ست یا طبیعیه؟ چندبار بیبی چک گذاشتم که منفی بود و علائم بارداری ندارم
- سلام من ای وی اف کرد م
خانم دکتر من چهارتا دختر دارم الان ۷روز ای وی اف کردم از روز اول پاهام یخ میزنن به نظرتون از سردیرحماست به نظرتون چکار باید بکنم فکر میکنم ای وی اف پوچشده
- گروه خونی
سلام خانم دکتر من و نامزدم هردو گروه خونی O+ داریم و هنوز برای ازمایشات عقد نرفتیم ممکن گروه خونیمون به هم نخوره؟
- پارگی پرده بکارت؟
بعد از پارگی خون به چه اندازه ای است ؟ این خون تا چند ساعت بعد ادامه خواهد داشت؟ آیا ممکن است پارگی طی چند دفعات رابطه صورت گیرد و هر بار خون خارج شود؟ بعد از پارگی بکارت پیشنهاد شما چیست ؟ چه کاری باید انجام دهیم تا به سلامتی مان آسیبی وارد نشود؟
- قرص جلوگیری
با سلام. نزدیک به یکسال هست که زایمان کرده ام. دوبار پریود شدم بار اول بسیار کم و جزیی بار دوم کمی بیشتر. البته نامنظم بود و با فاصله زیاد. در این صورت چگونه از قرص جلوگیری کامپاند استفاده کنم؟ باید حتما صبر کنم تا پریود شوم و از روز اول پریود بخورم؟ یا بدون شروع پریود هم میشه استفاده کرد؟ پیشاپیش از پاسخگوییتون ممنونم.
- ضخامت اندوتر
سلام من سرطان سینه دارم ودوساله تاموکسیفن مصرف میکنم ضخامت اندومتررحم 8میلی هست آیا خطرداره
- ای وی اف
لک بینی روز هشت نشانه چیست


