Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد در هنگام مدفوع هنگام پریود
سلام من معمولا روزهای پریودم درد دارم اولین باره که درد زیادی تو لگنم حس میکنم موقع دفع مدفوع توصیه تون چیه؟
- عقب افتادن پریود با تزریق واکسن گارداسیل
دخترم ۱۹ ساله ، دوز اول واکسن گارداسیل رو تزریق کرد و فردا ی همون روز پریود شد اما ماه بعد پریود نشده ، آیا مشکلی ایجاد کرده ؟ میشه منو زاهنمایی کنید که چه کاری باید انجام بدم ؟ و آیا نگران کننده است ؟
- ارضانشدن
سلام خانم دکتر خوب هستید من۲۵سالمه و دو ساله ازدواج کردم اول رابطه حالم خوبه و دلم میخواد بعد یهو سرد میشم وواژنمم خشک میشه واذیت میکنه بعضی وقتاهم وقتی حالم عوض میشه احساس درد در مقعد دادم چه توصیه ای میکنید برام.باتشکر
- عمومی
سلام خانم دکتر آیا وجود موهای سیاه در بازوی دختران طبیعیه؟ من موهای بازوم مثل موهای ساعدم هستش خیلی نگرانم که مشکلی باشه
- ivf
سلام روز هفتم انتقال جنین بلاست هستم و هیچ علامتی جز درد های کرامپی ناحیه هیدوگاستر و دردناک شدن سینه ها ندارم که اونم شاید به خاطر آمپول و شیاف پروژسترون باشه و حتی pms هم ممکن باشه چون دقیقا روز ۲۷ سیکل هم هستم خیلی نگرانم
- جوش در لبه واژن.
سلام من 14سالمه ، در لبه ی واژنم یه قسمت هست که باد کرده نمیدونم جوشه یا نه ، چرک هم نداره فقط باد کرده و درد داره .علتش چیه?
- پریود نامنظم
سلام، من خانم متاهل 24.ساله ام که هفت ماه پیش سزارین شدم. بعد از زایمانم یکی دوبار قرص Ld مصرف کردم، قبلا به خاطر کیست لوله فالوب چپ، لاپارسکوپی کردم، حالا پریودام نامنظم و کوتاه مدت شده، درحد یک یا دو روز. ایا احتمال تنبلی تخمدان یا کیست وجود داره؟
- من دو هفته اینده انتقال دارم کراتین کردم ایا انتقال ندم
- توده هایپواکو
سلام.من یک توده هایپواکوovalموازی با سطح پوست به ابعاد ۸*۳درساعت ۱۰ پستان راست دارم آیا خطرناکه خواهش میکنم پاسخ سوالمو بدهید
- نازایی
سلام خانم دکتر ببخشید استفاده مداوم از مام عوارض داره؟؟؟
- سلام من خانمی ۳۷ ساله هستم وقتی پریود میشم پاک میشم پادرد مخصوصن روی رونای پام درد میاد کمردرد آزمایش دادم ویتامین دی زینگم پایین بود دارو میخورم سونو هم دادم مشکلی نداشتم ولی موندم چرا پادرد میشم سر گیجه چشام خسته بدنم ضعف میگیره گرمیگیره بدنم دلم میخواد بخوابم همش
- پرده بکارت
سلام من چند وقت پیش با نامزدم رابطه داشتم با اینگه دخول کامل انجام نشد اما فردا صبحش که از خواب بیدار شدم توی لباس زیرم چند قطره خون دیدم من حتی سوزش و درد خیلی شدید هم نداشتم امکان داره که پردم پاره شده باشه یا نه فقط آسیب دیده
- خونریزی غیر طبیعی
با سلام. من کیست تخمدان داشتم و دو سال هست که ازدواج کردم و با ال دی پیشگیری میکردم. این ماه از قرص مارولین جهت پیشگیری استفاده کردم. قبلا ما بین دوره هام لکه بینی کمی داشتم . ولی این ماه باید دیروز پریود میشدم ولی از ۱۰ روز قبل خونریزی شدید به صورت لخته لخته بزرگ دچار شدم و هنوز هم این خونریزی رو دارم. فرزندی هم ندارم.
جواب سونو :
مثانه ضخامت جداری طبیعی دارد و در آن سنگ یا ضایعه فضاگیر رویت نشد.
رحم دارای ابعاد mm 30*70 و اکوی میومتریال طبیعی می باشد.
ضخامت آندومتر حدود mm 5 اندازه گیری شد و مقداری مایع اکوژن در کاویته آندومتر دیده شد لذا جهت بررسی بیشتر سونوگرافی ترانس واژینال پس از قطع شدن خونریزی جهت بررسی ضایعات آندومتر توصیه می شود.
تخمدان چپ شکل و ابعاد طبیعی داشته ابعاد تخمدان چپ mm 16*35 میباشد . ناحیه کیستیک ساده به دیامتر 23mm در موقعیت تخمدان راست دیده شد .
مایع آزاد در لگن رویت نشد
جواب آزمایش بتا هم کمتر از ۱ دهم بوده
لطفا راهنمایی بفرمایید مشکل چیه و چکار کنم. خدا خیرتان بده - خون
با سلام. ببخشید من سه ماهه ازدواج کردم. برای بار اول نزدیکی کردم و پرده ام پاره شد و خون امد چند تا دستمال .و بعد از چند روز هم مجدد نزدیکی کردم دوباره خون زیاد آمد. و تا چهار بار نزدیکی کردم هر بار خون می آید.و خیلی هم میترسم. مشکل چیه دکتر
- نوک سینه
سلام من مجردم و ۲۹سالمه اما روی نوک سینم و هاله دور سینم دونه های غده مونتگمری هست و روی هر سینه ۴-۵دونه هست ؛که معمولا در افراد شیرده به وجود میاد... دلیلیش چیه! و راهی برای از بین بردنش هست؟!
- کیست تخمدان چپ
سلام روزتون بخیر من کیست تخمدان در سمت چپ دارم و هر ماه پریود کاملا منظمی دارم ولی خون ریزی شدید دارم و همینطور pmsقبل از قائدگی.به علت پاپیلوماتوزی که در سینه چپ قبلا داشتم و دکتر من از خوردن قرص ldمنع کرد به همین علت دکتر زنان و زایمان به من قرص مدروفم داد که الان دو ماه مصرف میکنم و در دوماه خون قائدگیم خیلی کم شده آیا طبیعی یا خیر به صورتی که اول قائدگیم فقط لکه میبینم و بعد ۲_۳روز بعد افزایش پیدا میکند ممنون میشم پاسخ بدین؟؟
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من کیست تخمدان به ضخامت ۳۳ میلیمتر دارم و دکتر برام داروی دزوسپتیو تجویز کردن و الان نمیدونم چجوری باید مصرف کنم ممنون میشم راهنماییم کنید
- مایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتر
من زن۶۸ ساله درسونوگرافی قبلی مقدارمایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتربه حجم نزدیک به ۱ سی سی دیده شد ضخامت آندومتر ۶ میلیمتربود ودرضمن من کرم واژینال استروژن استفاده میکردم.بعد ازسونوگرافی از کرم استروزن استفاده نمیکنم.بعداز ۲۷ روزسونوگرافی رفتم و ضخامت اندومتر۵/۵ بود ومایع اندک درکاویته اندومتر دیده شد.ایا من دوباره باید به سونوگرافی بروم؟ من احتیاچ به کورتاژ تشخیصی دارم؟ باتشکر فراوان ازخانم دکتر عزیزوتبریک سال نو.
- بار دار هستم
سلام خدمت شما من بار دار هستم ازارام با مزالازین میخورم آنزیم کبدم بالا هست نگران هستم چکار کنم
- انجام پی آر پی
سلام من امروز پی آر پی انجام دادم لکه بینی دارم عین پریودی و پا درد دارم فردا هم انتقال دارم عادی هست یا دارم پریود میشم


