Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- علت ضربان قلب نامنظم یا پایین هنگام مالش کلیتوریی چیست
- کیست تخمدان آندومتروما
سلام خانم دکتر گرامی من 40سالم هست و مجرد هستم.مبتلا به کیست اندومتروما حاوی اکوژن و دارای سپتای ظریف به اندازه 70×52 سانتی متر هستم .میخواستم بدونم آیا با دارو رفع میشه ؟ و اینکه نظرتون راجع به تخلیه کیست تحت گاید سونوگرافی چی هست؟تشکر میکنم
- اندازه گیری عمق رحم و ایجاد خراش آندومتر
سلام وقت بخیر،ببخشید شخصی که مشکل نازایی نداره و فقط به دلیل مشکل کروموزومی که داره میخواد عمل پانکچر انجام بده و بعد آی وی اف و انتقال جنین،۱: آیا نیاز هست قبل انتقال جنین عمق رحمش اندازه گیری بشه؟ ۲: آیا عمق رحم با سونو واژینال هم اندازه گیری میشه؟ آیا خراش اندومتر هم نیاز هست انجام بده؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید خراش اندومتر با بیهوشی هم انجام میشه؟تفاوت خراش آندومتر با هیستروسکوپ چیه؟
- سرطان آیا ارثی است؟
سلام حالم دچار سرطان سینه شدند و خوب شدند آیا سرطان ارثی است از خاله ؟
- سلام خانم دکتر خسته نباشید من ی دختر 38ساله مجردم ی سنوگرافی دادم ک داخل سونوگرافیم نوشته یک فوکوس اکوژن ب ابعاد هشت.پنج م م فاقد فلوی عروقی در قسمت پروگزیمال اندومتر رویت شده ک میتواند مطرح کننده ی پولیپ و یا clotباشد یعنی چی
- باردارب
سلام خانوم دکترعزیز من دوسال پیش اومدم خدمتتون قصدبارداری داشتم گفتین پولیپ دارم چون رشت نیستم بعد۶ماه رفتم دکترگفتن پولیپ داخل رحمت نیست شایدازبین رفته اقدام به بارداری کردم باردارشدم قلبش تشکیل شد امالک بینی داشتم ۸هفته قلبش ازکارافتادسقط کردم بعد۶ماه سونودادم گفتن پولیپ دارم اسفند۹۶ باهیستروسکوپی پولیپوبرداشتم چون رشت نیستم جای دیگه برام انجام دادن وجواب پاتولوژی هم خوب بودالان۴ ماهه اقدام به بارداری کردم نتیجه نگرفتم دکترم گفت چون ذخیره تخمدانت کمه کلومیفن استفاده کنم.اینماه ااز۳تا۹پ استفاده کردم روز۱۲رفتم سونوگفت یدونه فولیکول ۲۰داری و ۶، ۷تاهم ریز وگفت یه بی تظمی هایی هم داخل رحمت هست اما پولیپ نیست اومدم خونه یروزدرمیون نزدیکی داشتم روز۱۵ پریودم ۴، ۵بارترشح قهوه ای ویبارخونی داشتم روز۱۶پ نزدیکی کردم هیچ دردی هم حین رابطه نداشتم ده دقیقه بعدش خونریزی کردم تاشب درحد یه نواربهداشتی شد فرداشم لکه شدالان قطع شده خیلی نگرانم سابقه نداشته خانوم دکتر.سوالم دوتاست اول اینکه این روند برای بارداریم درست هست ازنظرشما ادامه بدم؟ دکترگفت تا۳ماه کلومیفن بخورم اگه نشدماه چهارم برم منوببینه سوال دوم اینه که علت خونریزیم چیه خیلی نگرانم آیابایدبرم دکتر؟ چون همین هفته سونودادم چیزی نگفت ففط گفت بی نظمی آیاباید کلومیفن روازماه بعدعوض کنم چکارکنم خانوم دکتر شهرستانم لازمه بیام خدمت خودتون ؟ لطفا راه درست رونشونم بدین تشکر
- پریود نشدن
سلام من مجردم و رابطه داشتم دفعه اول و دوم رابطه قرص اورژانسی مصرف کردم و بعد از اون حدود ۳ ماهه که پریود نشدم بیبی چک هم استفاده کردم و باردار نیستم ، باید چیکار کنم پریود بشم؟
- احساس فشار ادرار
با سلام من سه روز پیش هندوانه مصرف کردم اما الان یک روزی می شه احساس آزار دارم
- تاخیر پریودی
سلام ببخشید من دو ماه هست که از موعد پریودم میگذره .ازمایش بتا دادم جوابش ۱.۷ بود و منفی .و دو سه بار هم رابطه محافظت نشده داشتم میخواستم بدونم علت چیه و باید چیکار کنم؟ ایا با این وجود امکان داره که باردار باشم و ازمایش غلط باشه؟ و یا اینکه چی مصرف کنم تا پریود شم و علت عقب افتادگی پریود چیه؟
- سلام دکتر وقت بخیر جواب هیستوسکوپس منومیدهید
SP.Endometrium,biopsy Macroscopy.SRIF consists of multiple tan elastic tissue, tm.5x3x3 cm. Microscopy: supported the following diegnosis. Diagnosis:Endometrium,biopsy :
- کیست بارتولن
سلام خسته نباشید خانوم دکتر
من دختری ۲۰ ساله و مجرد هستم. حدود یک ماه پیش متوجه شدم که کنار مهبل برآمدگی ایجاد شده که هیچ درد و سوزشی نداشت. الان که تو اینترنت جستجو کردم، زده بود که ممکنه کیست بارتولن باشه، ولی امروز متوجه شدم که طرف دیگه مهبل هم یه مقدار باد کرده(؟) میخواستم نظر شما رو بدونم. - خونریزی بعد سرکلاژ
سلام خانم دکتر من ۱۳ روز پیش سرکلاژ شدم از دیروز ترشحات قهوه ای دارم امروزم خون ریزی دارم اما زیاد نیست کمردرد دارم
- بارداری…
سلام خانم دکتر وقتی آمپول آزاد سازی تخمک رو زدم پنج شش روز بعد حالت تهوع و خستگی و...شروع شد بعد بی بی چک گرفتم تستم مثبت شد ...سوالم اینه که آیا باردارم یا عوارض آمپوله که حالت تهوع و...اینا رو داشتم و تستم مثبت کاذبه یا نه واقعا پنج شش روز بعد از آمپول واقعا باردار شدم ...و سوال دیگه اینکه عوارض آمپول آزاد سازی از روز چندم شروع میشه تا چند روز عوارضش هستش ...چون الان که حدود ده روز هستش میگذره از امپولم دیگه اون حالت تهوع رو ندارم فقط چند شب استفراغ کردم ،ممنون میشم واضح توضیح بدید چون فعلا در شرایطی نیستم که آزمایش خون بگیرم خواهش میکنم راهنماییم کنید ...
- سرکلاژ شکمی
سلام آیا با داشتن سرکلاژ شکمی میشه عمل براشتن سپتوم رو انجام داد؟
- اوایل بارداری
من در هفته سوم بارداری هستم.دکتر برام روزی دوبار شیاف پروژسترون تجویز کرده.اما خیلی درد شبیه پریود دارم ولکه بینی ندارم.انقدر که گاهی از شدت درد از خواب بیدار میشم. مشکل کجاست؟
- درباره مقعدو ظایعه اضافه اطراف معقد
- پمپ درد زایمان طبیعی
سلام من یه خانم ۳۱ ساله هستم تو ۲۷ سالگی یه زایمان طبیعی داشتم الان برای بچه دومم میخوام بازم طبیعی زایمان کنم ولی چون برای اولی بین دوره های دردم حالت غش داشتم و بعدش بخاطر دردی که کشیدم تا یه مدت گریه میکردم میخوام اگه بشه از پمپ درد استفاده کنم.میشه؟باید به دکترم بگم یا به بیمارستان؟
- سلام م از همه لحاظ بررسی شدم و سنو و ازمایش دادم و جز کیست های ریز تخمدان وتبلی چیزی نداشتم پریود نمیشم روزای نزدیک پریودی درد یکم دارم و خب اصلا نشدم و تاریخم 15 17 بوده ولی الان درد و داغی زیر شکم و درد تا پشت ناف و شکمم هست. خیلی میترسم
- هرمونی
با سلام .. خانم دکتر عزیز من مشکل هرمونی دارم و زیر چانه ام موهای زاید دارد و به دکتر پوست مراجعه کردم و به من دو نوع قرص هرمون داد که پایین بیاید...الان دو ماه است که هر روز درد های شکمی شدید دارم و حالت تهوع .. و دوماه است که عادت نشدم .. ایا مشکلی دارم و لازم است بیام مطبتون.. اگه مهمه حتما بگین بیام پیشتون و درمانم کنین
- خونریزی زیادماهانه
سلام خسته نباشی من خانمی 47ساله هستم پنج زایمان طبیعی داشتم دوتاسقط درسن37سالگی لوله بندی کردم چندسالی هست خونریزی زیادماهانه دارم اکثردکترزنان گفتن رحمت بزرگ شده تا آمپول دیفرلین میزنم 5ماه خونریزی قطع میشه بعد دوباره خونریزی شدید دارم آیا تواین سن یایسه میشم یااخرباید رحمم بیرون بیارم چکار کنم راهنمایی کنید لطفاً ممنون


