Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من نزدیکی برای بارداری کردم ولی باز میتونم نزدیکی داشته باشم یعنی اب منی در داخل وازن ریخته بشه یا ن؟ مشکل ایجاد میکنه؟
- نازای
سلام باتوجه با ازمایشات وعکس وسونو گرافی من وهمسرم هردو سالمی وهر کاری می کنییم باردار نمیشم مبشه راهنمایی کنید
- نازایی
سلام من 27سالمه شش ساله ازدواج کردم باردارنمیشدم تا اینکه بعداز شش سال بدون دارو باردار شدم ولی متاسفانه چون همیشه پریودهام نامنظم بود داروی گیاهی مصرف کردم بچم دوهفته نهم سقط شد.ازبعد سقط هردو ماه ونیم یکبار پریود میشم اون با خونریزی کم میخواستم اگه لطف کنید راهنمایی کنید نمیدونم باید چیکار کنم.همه آزمایشات بعد سقط هم انجام دادم گفتن مشکلی نداری
- انقال جنین ivf
سلام من روز ۱۴انتقال ام ۲روزه لکه قهوه ای رنگ دیدام ایا علامت بدی هست امکان داره جوابم منفی در بیاد ممنون میشم اگه جواب بدید
- باداری
سلام خسته نباشید من درهفته ۱۳ غربالگری سه ماه اول رو انجام دادم Nt 5.7 شده این نشون دهنده اختلاف کروموزومی هست و جنین باید سقط بشه؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دكتر عزيز . من ١٨ سالمه و مبتلا به تخمدان پلي كيستيك هستم ، اضافه وزن دارم و پريود هام نامنظم بود كه به دستور شما قرص متفورمين رو ٦ ماهه مصرف ميكنم و خداروشكر پريودهام منظم شده ، ميخوام بپرسم آيا من ميتونم در كنار مصرف متفورمين رژيم كتوژنيك بگيرم ؟!
- هیستروسکوپی
با سلام خدمت شما خانم دکتر شرف الدین.خانم دکتر من قبلا مشکلم رو که در مورد لکه بینی بود با شما مطرح کردم و شما لطف کردید و پاسخ دادید.از پاسخگوییتون ممنون.خواهشی داشتم از شما .من کیش زندگی میکنم و برای 29انشاالله قراره بیام شمال و زمان محدودی اونجا هستم .می خواستم برای درمان برسم خدمتتان ولی اولین وقتی که بهم دادن 14دی بود .من اوایل دی پریدم تموم میشه از طرفی چون گفته بودید احتمالا هیستروکوپی نیاز داری ، و من می خواستم فقط زیر نظر یه پزشک کارم انجام بدم با این 14عملا کاری نمیتونم بکنم برای درمان .نمیدونم چطور میتونم وقت زودتر رو بگیرم البته گفتن اوایل دی دوباره زنگ بزن ولی باز چند روز فرقی به حال من نداره .لطفا کمکم کنید و من رو بخاطر طرح درخواستم در اینجا ببخشید .سیده معصومه حسینی
- مشاور ژنتیک
با سلام آیا نیاز است زوجی که ازدواج فامیلی کردن برای باردار شدن قبل از مراجعه به دکتر زنان و زایمان به مشاور ژنتیک مراجعه کنند؟ در حالیکه قبل از ازدواج مشاوره را انجام داده اند. در واقع مشاوره ژنتیک برای شروع بارداری با مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج متفاوت می باشد؟ و یا رهنمودهایی که دکتر زنان و زایمان در دوران قبل و در زمان بارداری می نماید کافیست؟
- خونریزی
سلام من بعد از مصرف حجم دهنده باسن گین آپ دچار خونریزی مقعد شدم چیکار کنم
- سونوگرافی واژینال
سلام سونوگرافی واژینال داشتم و نوشته که اکوی آن افزایش دارد.اکو و دیامترناحیه فوندال افزایش دارد.یعنی چی خیلی نگرانم میشه جواب بدید
- لک بینی
سلام من دختر ۱۹ ساله ای هستم و پلی کیستیک تخمدان دارم .از قرصهای متفورمین و اسپرونولاکتون و فیناستراید و دوفاستون استفاده میکنم .طبق تجویز پزشک دوفاستون را از روز ۱۴ به مدت ده شب باید مصرف کنم اما الان بعد از ۷ماه مصرف این قرصها روز ۱۵ دچار لکه بینی شدم .باید مصرف قرص را ادامه بدم؟ممنونم
- تأثیر صدای بلند بر جنین
سلام خانوم دکتر عزیز.هفته 29 بارداری ام.میتونم بمدت سه ساعت در جشن عروسی پسر خاله م شرکت کنم؟بخاطر تاثیر صدای بلند روی جنین می پرسم.ممنونم از لطفتون
- میخوام بارداربشم
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان دارم کیست کوچکی داخل تخمدان دارم وپریدهای نامنظم ودکتر زنان قرص پروژسترون به من داده ازشب پریدی به مدت 10شب دوعدد بخورم والان 3ماه قرصارواستفاده کردم تمام شده زیرشکمم خیلی شدید دردداشتم که دکترزنان گفت عفونت داری که فردا برای سونوگرافی باید انجام بدم ودوباره برای من مدروکسی پروژسترون نوشته وایندفعه متفورمین 500هم نوشته که امشب باید شروع کنم حالاگفته دوباره 3ماه دیگه پروژسترون بخورم تاباردار بشم حالا چکارکنم ؟؟ومن بهشون گفتم که شما گفتین قرص تحریک تخمدان بخورم اما گفت فعلا این پروژسترون را ادامه بده حالا من چکارکنم ؟؟راستی خانوم دکتر این عکس رنگی که میگن زنا میدن چجوره ؟؟ممنون میشم جواببدین
- کمبود تخمک
سلام وقتتون بخیر
ببخشید یه سوال داشتم میشه جواب بدید؟
من خانم 39ساله هستم که یکسال ازدواج کردم الان که آزمایش دادم دکترا میگن 5درصد بیشتر تخمک ندارم الان هیچ امیدی نیست جزء تحویل تخمک از کس دیگه ؟ - عفونت
سلام وقت بخیر مشکل ترشح و خارش واژن دارم البته وقت ویزیت هم دارم و باید مطب خدمت برسم ایرادی نداره تا روز نوبت از کرم واژینال کلوتریمازول استفاده کنم که کمی فشار خارش واژنم کم بشه؟
- سقت جنین
من ۲۶سالمه.یک بچه ۶سالم دارم .و۴هفته که حاملم و این بچه نمیخوام چیکار باید کنم.سقت بشه
- عمل افتادگی رحم
سلام من افتادگي رحم دارم و ميخوام عمل انجام بدم همراه با لابيا پلاستي و تنگ كردن واژن آيا امكانش هست؟؟؟
- رفتم دکتر گفت باید بری سونوگرافی ….. الان تو جواب سونوگرافی اینو نوشته بود یعنی چی
رحم دارای ابعاد 95*52وبزرگتراز نرمال میباشد اکوی می متر هتروژن و حد فاصل آندومتر و می متر ناواضح است که مطرح کننده تغییرات منتشر و متوسط ادنومیوز یس است ضخامت آندومتر 12mmومنظم میباشد Nicheد محل اسکار سزارین با درگیری 20درصد از ضخامت می متر مشهود است و ضخامت می متر باقیمانده 8میلیمتر میباشد چسبندگی خفیف تخمدان چپ به رحم مشهود است. در مانور Sliding حرکت سرویکس محدود و چسبندگی خفیف کلدوساک دیده شد. ضخیم شدگی یوتروساکرال لیگمان دوطرف با ندول 9میلیمتر در چپ مشاهده میشود. نتیجه : ندول آندومتریوز یوتروساکرال لیگمان چپ با چسبندگی خفیف لگن رحم بزرگ با تغییرات منتشر و متوسط ادنومیوزیس و Niche
- ای وی اف
سلام ای وی اف کردم منفی شد.یک هفته هست امپولم قطع کردم ولی پریودنشدم راهنمایی کنید 45سالمه
- زایمان
سلام من ۲۹ سالمه به نظر شما زایمان طبیعی کنم یا سزارین


