Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمومی
سلام خانم دکتر ۱۹سالمه و خیلی استرس دارم من زیر گردن دور ناف و کل سینه موهای ضخیم و مشکی بلند دارم و مادرمم مثل من هست و پریودام کاملا منظمه خواستم بپرسم ممکنه این موها به خاطر مشکل هور مونی نباشه و ژنتیکی باشه ؟سپاس
- سلام خانمی هستم 33ساله رفتم سوانگرافی رحم به ابعاد 90*50 میلیمتر دارای اندازه کمی بزرگ دیده شده اکوی میومترهترژن ومطرح کننده ادنومیوزیس است تصویر یک کیست ساده به قطر 28 میلیمتر درتخمدان چپ است
سلام خانمی هستم 33ساله ازدرد رفتم سوانگرافی دادم رحم به ابعاد )50*90میلیمتر بزرگ دیده شده اکوی میومتر هترژن ومطرح کننده ادنو میوزیس دیده شده یه کیست ساده درتخمدان چپ دیده شده
- خونریزی کم
سلام وقت شما بخیر . من دوماه هست که دکتر برای هورمون برام قرص سیپرترون کامپاند تجویز کردن . ماه پیش رابطه بدون پیشگیری داشتم . قرص رو مصرف کردم .بعد از قطع قرص پریود شدم .اما خونریزیم خیلی خیلی کمه .اصلا خونریزی نیست . احتمال داره دلیلش بارداری باشه؟؟؟؟؟
- سوال از دکتر زنان
سلام من دوماه پیش بچه سقط کردم امروز نزدیکی داشتم متاستفانه کاندوم پاره شد دوساعت بد از نزدیکی قرص تنسی خوردم ولی اضهال گرفتم بد 3ساعت دیگه دوتا دیگه خوردم دواره باید قرص بخورم یا نه ممنونم
- ضربه شدید به کشاله ران
سلام دوهفته پیش درحال دوچرخه سواری به زمین خوردم و دسته دوچرخه به شدت خورد داخل کشاله رانم درست بغل استخوان شرمگاه. درد بسیار بسیار زیادی داشت تا چند روز بعد هم کمی کبودی. الان بعد از دوهفته اندازه یک گوجه سبز از داخل ورم کرده و سفت شده. آیا خطر داره؟و باعث نازایی میشه؟ چیکار کنم خیلی نگرانم
- هایپلازی اندومتر
سلام من خونریزی طولانی داشتم رفتم دکتر گفتن ضخامت رحمم زیاده باید هیستروسکوپی بشی بعد هیسترو انجام دادن جواب پاتولوژی اومد نوشته بود هایپلازی بدون اتیپی و ساده اس بعد دکتر قرص جستیران داد سه ماه خوردم بعد سه ماه که قطع کردم دوباره خونریزی طولانی دارم که قطع نمیشه ده روزه یعنی خوب نشدم یا طبیعیه؟ بعد من بچه میخوام یعنی دیگه بچه دار نمیشم از طرفی سنمم بالا رفته میترسم وقتم بره۳۸ سالمه اندومتریوزم دارم یعنی خوب میشم بچه دار میشم چیکار باید کنم
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم دکتر برای بارداری قرص کلوفین داده که از روز ۵قاعدگی شبی ۲تا بخورم خیلی یا گفتن اگه کیست تخمدان داشته باشی کیست بزرگ تر میشه باقرص کلوفین میخواستم نظر شما بدونم
- بزرگی بطن چپ مغز جنین
سلام من ۳۰ هفته باردارم در سونو نشان داده بطن سمت چپ ۱۳/۴ میباشد ایا خطرناکه
- طریقه مصرف دارو در بارداری
سلام وقت بخیر ۶ هفته باردار هستم و حین معاینه فرمودید لخته کوچکی دارم و برام شیاف اکتوژست تجویز کردید و فرمودید حتما شب استفاده کنم منتهی متاسفانه نوع استفاده روی جعبه ذکر نشده خواستم بپرسم باید واژینال استفاده کنم یا مقعدی؟ ممنون🙏
- سابقه مشکل ژنتیکی در بستگان
با سلام ، ببخشید ی سوال داشتم، من چند سال پیش کاریوتایپ دادم و اختلال داشت از نوع جابه جایی کروموزومی، قبلا هم دو سقط داشتم یکی در ۸ هفته یکی در ۱۸ هفته و چند روز، این بار هم باردار هستم رفتم غربالگری اول و دوم انجام دادم تو این غربالگری ها قبل نمونه برداری فقط پرسیدن که خواهرا و برادرت سالم هستن یا نه که منم گفتم سالم هستن، و بعدش مشکل دو تا بچه هام که قبلا سقط شدن رو گفتم، منتهی مشکل بچه های دو تا از داییام که مشکل ژنتیکی دارن یادم رفت بگم و مشکل بچه خواهرم که اونم مشکل ژنتیکی داره همه اینها به علت جابه جایی کروموزومی هستش ،آیا مشکل اونا هم باید تو غربالگری مرحله اول و دوم گفته میشد؟ یا درجه ۱ محسوب نمیشن؟منظورم مشکل بچه های داییام و بچه خواهرم،با این توضیحات اون مشکلات که گفته نشدن در جواب آزمایشات غربالگری مرحله اول و دوم بارداری تاثیر داره؟
- سلام سنوگرافی من اکوپاترن هیتروژن است یعنی چی
- قرص مجستروا و بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر، با مصرف قرص مجسترول که باید ۱۵ تا ۲۵ پریود استفاده کنم میشه اقدام به بارداری کنم؟
- پاپول مرواریدی
سلام وقت بخیر من چند سال پیش روی لابیای مینورم زائده هایی دیدم که زیاد نشدن الان بعد از ۶ سال روی واژن و لابیای دیگه ام در حال زیاد سدنه دکتر زنان دید چیزی نگفت.یعنی نگفت زگیله.شبیه زگیل نیست مثل پاپول مرواریدی هست میشه بگید اگه پاپول باشه برای جلوگیری از تکثیرش چکار باید بکنم
- سلاممن پریودم نامرتب بود یک هفته پربود میشدم بعد پاک شدم یک هفته بعد دوباره مریود شدم دکتر رفتم تا دو ماه اول خوب لود ولی دوبارهدبرگستم بهدقبل سونو ازمابش دادم
زنان
- تاخیر پریودی
سلام ضخامت اندومت۸م.م.است و اکوی آن کمترازنرمال.تخمدان راست با اکوی طبیعی مختصر بزرگتر از نرمال۱۳سی سی
- بارداری
با سلام. ماه اول بارداری هستم. آیا لیزر موهای زائد برایم ممنوعیت دارد؟ چهار دوره از لیزرم مانده.
- ضعیف بودن اسپرم
با سلام من همسرم ۹سال پیش عمل کاریکوسل انجام داد ولی خوب نشد ی مدت دارو مصرف کرد تعداد و سرعتش بالا اومد الان باز ضعیف شده چکارکنیم
- ساک حاملگی نا منظم
سلام من دقیقا یک ماه از وقت پریودیم گذشته و رفتم سونوگرافی متن سونو به این گونه است تصویر ساک حاملگی منفرد در موقعیت مناسب با واکنش دسیدوای نامنظم در کاویته رحم رویت شد در حال حاضر Y.sدیده میشود ولی embryo رویت نگردید بر اساس:6mm G.S سن بارداری حدود ۴ هفته و ۴ روز تخمین زده می شود هماتوم ساب کوریونیک با ابعاد (۴×۱۲میلیمتر)در اطراف ساک حاملگی رویت گردید میخواستم ببینم وضعیت جنین چطوره
- برداشتن رحم و تخمدانها
سلام واحترام خسته نباشد خواهشمند است درخصوص استراحت بعدعمل جراحی برداشتن رحم و تخمدانها توضیح لازم بفرمایید چند روز بعداز عمل زندگی عادی روزمره خواهیم داشت؟ این عمل نیاز به حداکثر چند روز مرخصی استعلاجی دارد؟
- سلام وقتتون بخیر دو تا پسر دارم برای تعیین جنسیت میشه از روش ای یو اف انجام داد


