Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فکسوفنادین دربارداری
سلام من يك ماهه باردارم..آلرژي دارم و فكسوفنادين ١٨٠ مصرف ميكنم..ديروز رفتم دكترعمومي گفتن نبايد استفاده كنم در بارداري.از دكترخودم پرسيدم گفت با متخصص مشورت كن..از ديروز نخوردم آبريزش بيني و عطسه ديونم كرده..آيا فكسوفنادين ميتونم در بارداري استفاده كنم؟اگر نه چه دارويي جايگزينش كنم؟
- عواض بعد سزارین
سلام خسته نباشین من یک نیم سال سزارین شدم دوروز واسایل سنگین بلند کردم الان هم سمت چپ جراحیم میسوزه هم اینکه بلند شم بخواب تکون بخورم درد میکنه ایا عفونته مشکل خاصی نیست؟؟
- لک بینی
سلام.من اقدام بارداری هستم.دکترم قرص ضدبارداری داد تا برای یک دوره کامل ازش استفاده کردم و وقتی قطع شد پریود شدم و یک هفته بعد پاک شدنم لک صورتی و یکم قهوه ای دیدم.بیبی چک منفی شد.بعد ازاون یک هفته قطع شد والان سه روزه باز میبینم.هیچ دردی ندارم و دقت کردم ربطی به رابطه نداره لک بینیم.یکم گرفتگی عظلات شکمم دارمایا لانه گزینیه؟
- سلام زخم و عفونت واژن در ازمایشاتی که دکتر عمومی مینویسه مثل crp و این چیزا مشخص میشه؟
سلام خانم دکتر خیلی ناراحتم دچار افسردگی شدم ۲۳ سالمه و مجردم کله بدنم شده موهای زائد دور سینه اطراف سینه جناغ قفسه ی سینه شکم بناگوش و زیر گلو موهای ضخیم و مشکی سونو دادم فاقد کیست بودم آزمایش هورمونی روز ۳ پریود هم دادم تستسترون و dead بالا بود مقداری دلیل اینکه بالا بودن هورمون مردانه با وجود پریود منظم چیه؟ ممکنه ارثی باشه چون مادرمم موی زائد داره البته شدت واسه من خیلی بیشتره
- بارداری
سلام خانم دکتر۳۵سالمه قصددارم برای بارداری دوم اقدام کنم ولی یه سوال ذهنمو درگیرکرده،مادرم کانسر برست هست شش جلسه شیمی درمانی کرده دو جلسه ایمنی درمانی قراره اوایل تیر ماستکتومی کنه،بهدش دکتر گفته تا هفده جلسهاحتمالا ایمنی درمانی ادامه داره که داروی هرسپتین میگیره،بعدش هم باید رادیوتراپی داشته باشه برای من که قصدبارداری دارم منعی داره؟
- عشق
سلام خانم دکتر بنده ۳۳ سالمه و هر جا میرفتم میکفتن لوله بسته داری باید ای وی اف کنی و من مسر بودم برای لاپراسکوپی و بعد از عکس رنگی رحم همون ماه باردار شدم ۴ قبل در اثر تصادف و شکستی پا امبولی ریه کرده بودم دکتر زنان در جریان این اتفاق در گذشته بوده و و من بعد از یک ماه متوجه شدم باردارم اما در ۸ هفته جنین سقط فراموش شده شد وگفتن ضربان نداره رشدش متوقف شده و در بیمارستان با شیاف دفع کردم همسرم واریکوسل شدید اما با آزمایشات ونمونه اسپرم همه چیززکفتن عالی ولی دلیل سقط فراموش شده من چه بوده دکتر زنان بهم آمپول انعقاد هم نداده بود و من زیر نظر دکتر غدد مهرداد هستم و گفتن بخاطر تیرویید نبوده و دکتر مهرداد شما رو معرفی کردن حدود بک ماهه از سقط من میگذره علاقه دارم حامله شم ولی میترسم
- توده اکوژن در تخمدان
سلام من ۶ هفته باردارم به دلیل لکه بینی ودرد شکم دکتر سونوگرافی واژینال نوشت در جواب سونوگرافی آمده در مجاورت تخمدان راست توده سالید ونسبتا اکورژن کوچکی با ابعاد ۱۰*۸م.م مشاهده میشود لطفا راهنمایی کنید خیلی میترسم
- سقط جنین
سلام سنم 37 ناخواسته باردار شدم الان رفتم سوزن پروستروژن 50 زدم دو روز پیش 1گرم هم زعفران خوردم ولی اتفاقی نیفتاده لطفا راهنمای کنید چکار کنم سه تا فرزند دارم
- اسپرین در ۷هفته و۶روز
سلام خانم دکتر من چندروز پیش این سوالو ازبچتون پرسیدم سلام خانم دکتر خسته نباشید،هفته ۶بارداری هستم،۳،۴ماه پیش هموگلوبینم ۱۴/۷ بود و rbc هم ۵/۲۶ و هماتوکریتم ۴۴/۹، ایا باید اسپرین الان استفاده کنم؟؟سال پیش یه سقط بخاطر تشکیل نشدن قلب جنین در ۶ هفته داشتم،خواهش میکنم جواب بدید خیلی نگرانم...اصلا میتونم یک شب در میون اسپرین بخورم؟ اما الان جوابتون رو دیدم چون ندونستم جواب دادید الان میشه اسپرینو شروع کنم؟هنوز سنو قلب نرفتم تاثیری داره؟علائمم قطع شده
- بقایای سقط جنین
باسلام. من بقایای بارداری داشتم دکتر داروی سقط داد بعد از دوهفته سونوگرافی رفتم نوشته مقداری پارتیکل شناور در اندومتر فوقانی به ابعاد۹ونیم ×۶ونیم از بقایای بارداری دیده شد.آیا نیاز به کورتاژ دارم یا با دارو دفعه میشه این مقدار.
- مصرف قرص اورژانسی
با سلام خدمت شما من ماه پیش قر اورژانسی مصرف کردم و پریود شدم ولی این ماه با گذشت هشت روز از زمان پربودام هنوز پریود نشدم ممکنه به خاطر مصرف قرص بوده باشه و اینکه سفر زیارتی پیش دارم میتونم قرص ال دی مصرف کنم
- قرص آهن
سلام خانم دکتر خوب هستین؟ آیا قرص آهن رو بعد از زایمان باید مصرف کرد؟ شما فقط مولتی و کلسیم تجویز کردین. لازم هست آهن رو هم مصرف کنم خونریزیم هنوز تموم نشده و امروز 18 امین روز هست با سپاس فراوان
- مشاوره
سلام خانم دکتر مهربون،خانمی 37ساله با دوفرزند 11و9 ماهه هستم فرزندم شیرخودم را میخورد میخواستم بپرسم از نظر شمادرحال حاضر مناسبترین روش جلوگیری از بارداری برای من چیست؟ممنون از توجه شما
- ضایعه ادنکس
سلام خسته نباشید ۲۰ سالمه و بخاطر نامنظم بودن پریودی رفتم سونو رحم و تخمدان از روی شکم انجام دارم در جواب همه چیز طبیعی هست در یک قسمت گفته ک ضایعه ادنکسال دیده نشده است وبعد گفته شده ادنکس سمت راست به ابعاد ۲۳*۳۶و ادنکس سمت چپ ب ابعاد ۲۷*۳۷ دیده شد میخاستم بدونم نرماله ؟؟؟
- دارویی برای بارداری
سلام خانم دکترمن۱۲ ساله ازدواج کردم عملivfناموفق داشتم الان۴۰ سالمه چکارکنم بارداربشم خسته شدم ازبس هزینه کردم اماجواب ندادپیش خیلی دکتررفتم امافایده نداشت لطفاکمکم کنیدفیبروم دارم امابعدازسونوداخلی دکترگفت مشکلی برای بارداری نداره شماراهنمایی کنیدچه دارویی مصرف کنم تابارداربشم
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
سلام من ۱۸ سالمه پریودم نامنظمه دکتر بهم قرص سبیل رو داد از روز سوم پریودم استفاده میکنم دو روزه استفاده نکردم باز دوباره پریود شدم اگ الان بازم قرصمو استفاده کنم چی میشه
- سقط جنین
سلام وقت بخیر من دراستانه جدایی هستم دوسال قبل من چون پربودی نامنظمی داشتم ومدام عقب مینداختم توجه نمیکردم ..بخاطر مشکلات روحی حدودا سه ماه بود عقب انداخته بودم ومدام حالت تهوع شدید وبه بوی غذها حساس شده بودم درد اینکه میخام پریود بشم نداشتم ازمایش خون دادم برای بارداری مشکوک بود بار دوم نتیجه رو نگرفتم وچون همسرم بیکار ومعتاد بود مجبورم کرد دارو بخورم که اگه بچه ای باشه ازبین بره وچون پزشکم گفت اگه بچه مرده باشه ازمایش خون منفی نشون میده حدودا یک هفته بعد یک درد خیلی وحشتناکی داشتم طوری که جیغ میکشیدم درد به همراه خونریزی شدید احساس کردم چیزی از من دفع شد ودردم ساکت شد مثل اب روی اتیش ..یکدتکه جگر قرمز صورتی رگ داشت نه زیاد وبزرگ بود دفع شد بیشتر رنگه جگر مرغ بود پیشذپزشک بردم گفت این بچه نیست ولی لختهای بزرگی دفع میکردم وواسم یک سونو نوشت گفتن سه روز استراحت کنم بعد از سه روز برم سونو ببین چیزی دررحمم مونده یانه اخرین بار مثل یک کرم جمع شده دور خود وسفید رنگ دیدم درلباسم وپزشکم گفت این بچه هست وسونورفتم چیزی باقی نمانده بود میخاهم بپرسم بعد از اون قضیه بخاطر افسردگی شدید پریودیم کاملا بهم ریخت هر دوماه میشدم با خونریزیهای کم بعد استروژن وپروژسترون قرصذمیخوردم ووقتی پریود نمیشدم امپول میزدم تنظیم شد اما خونریزیم به سه روز رسیده نه زیاد مثلا دریک روز یک نوارعوض میکردم پزشکم میگفت اشکال ندارد لطفا بگید چیکارکنم وخیلی بارها وبارها روی اعورتم جوش میزنم فقط جوش بزرگ موقع ژیلت زدن اذیت میشم علت جوش رو نمیدانم چیه مدت طولانیه رابطه ندارم وحالا کشاله رانم جوش زده وموی زاعددزیر چونه ام زیاد زده وبعد از اون سقط سونو نرفتم ببینم کیست یا چیزی دارم لطفا راهنماییم کنید
- تنبلی تخمدان
سلام دکتر برام لتروزل و آمپول سینال آف داده در ساعت پنج. اولی رو در ساعت ۴ زدم دومی هم در ساعت۴:۳۰ میخواستم بدونم مشکلی نداره نیم ساعت این ور اون رو لطفا جواب بدید خیلی نگرانم
- بارداری
سلام خانم دکتر من و برادرمم هر دو 7 ماهه بدنیا آمده ایم می خواستم بددونم امکان داره که من هم 7 ماهه بچه ام بدنیا بیاد؟ ارثی هست؟
- تعیین جنسیت قبل از بارداری
سلام میخواستم بدونم چند درصد احتمال داره با سونو گرافی روز تخمک گذاری احتمال پسر دار شدن وجود دارد .


