Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- میوم و بارداری
سلام وقت شما بخیر. میخواهم باردار شوم و برای چکاپ سونوگرافی دادم. همه چیز از ضخامتهای رحم و تخمدان عادی بوده. فقط دو موضوع نوشته: تصویر ناحیه کلسیفیه به قطر 4 میلیمتر درمیوم خلفی رحم رویت شد. (میوم اینترامورال؟) همچنین یک تصویر ناحیه کلسیفیه به قطر 2میلیمتر در جدار خلفی رحم نزدیک به خط اندومتر رویت میشود که میتواند مربوط به میوم کلسیفیه ساب موکوزال یا کلسیفیکاسیون به دلیل عفونتهای قبلی اندومتر (اندومتریت) باشد.من یک پسر چهار ساله دارم و این ماه اقدام بارداری داشتم. ممکنه این میومها باعث جلوگیری از لانه گزینی شود و یا اینکه در بارداری مشکل زا است؟ باسپاس
- بارداری
سلام دکتر خسته نباشید.... دوقلو مونوکوریون و مونو آمینون باردارم.الان ۲۱ هفته هستم .. در سونوگرافی ۱۲ و ۱۸هفتگی طول سرویکس ۳۱ بود از روی شکم ... اما در سونوگرافی ۲۱ هفتگی طول سرویکس ۳۰ از روی شکم و مثانمم قبلش کامل خالی کردم ... با استراحت کامل میتونم تا حداقل ۳۵ هته برسم؟ سرکلاژ نکردم خواستم بدونم اندازه سرویکس با سونو شکمی و واژینال فرق داره ؟ یا با مثانه خالی یا پر؟ کدوم حالت معمولا دقیق تره؟ سوال دیگرم اینکه در سونوگرافی ۲۱ هفتگی حجم مایع آمنیوتیک بیش از حد طبیعی و cm۲۳ هست باید چیکار کنم ؟ در سونوگرافی ۱۸ هفتگی مثانه هردو جنین حاوی ادرار بود ...طبیعیه یا خیر؟
- عوارض کم شدن اب آمونیوتیک
سلام، لطفا عوارض کم شدن اب آمونیوتیک رو میفرمایید؟
- حاملگی
سلام وقت بخیر ببخشید خانوم دکتر من بی بی چک زدن مثبت شد واینک باشگاه میرم تی ارایکس ضرر نداره ؟
- کیت تخمک گزاری
خانم دکتر سلام برای نامنظمی پریود که ۷ تا۹روز تاخیر دارم، چه زمانی باید کیت تخمک گزاری انجام بدم؟!. یعنی چند روز بعد از پاک شدن قاعدگی!.
- فوکوس اکوژن قلب
سلام خسته نباشید من غربالگری اول رو دادم سالم بود 18 هفته آنومالی دادم دکترم گفت همه چی عالیه ولی یه فوکوس اکوژن در بطن چپ قلب رویت شد و هنوز جواب غربالگری دومم رو نگرفتم تو رو خدا یه جواب ی بدین استرس دارم
- زهرا
سلام خسته نباشید من می زود باردار بشم وهر روز قرص فولیک می خورم آیا برای زود باردار شدنم کمک می کنه
- برای بارداری
سلام دکتر برام قرص آتی فارمد نوشت و گفتن از روز 3پریدی تا5روز استفاده کنم منم برای باردار بشم دارم استفاده میکنم گفتن از روز 11پریدی نزدیکی داشته باشم میخواستم ببینم با این قرص آیا باردار میشم یا نه19تیر پرید شدم
- بارداری
سلام ببخشید من ی هفته ب پریودی دیگمه وقبلش رابطه داشتم ولی منی رو وارد بدن نکردم چند وقته جالم بده و سابقه فشارخون دارم وحالت تهوع وسردرد دارم دکتر ازعلائم میگف احتمالا بارداری میخواستم ببینم امکانش هست
- بارداری
سلام من ۲۳ سالمه و۱۷ هفته است در شبکه کوروئید پلکسوس بطن جانبی راست یک کیست به قطر ۱۴mmودر سمت مقابل یک کیست به قطر ۱۰mm مشاهده شد ایا خطری برا نوزاد داره یا باید تست NIPT رو انجام بدم
- واکسن آنفلونزا
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من تو هفته 10 بارداری هستم و قصد زدن واکسن آنفلونزا رو دارم به دلیل اینکه الان یه سرمای خفیف دارم ابته تب ندارم سوزش گلو و آبریزش بینی گذاشتم 3-4 روز دیگه یعنی 2 آبان بزنم آیا مشکلی ایجاد می کنه؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر من تنبلی تخمدان دارم وکیست کوچکی داخل تخمدان و6ابان پریدشدم هنوزنشدم ودوست دارم یه بچه بیارم وقرص مدروکسی پروژسترون شبی دوعدد خوردم به مدت 10شب ولی پریدنشدم امروز یک روزه قرصه قطع شده وهنوزپریدنشدم میشم بنظرتون مشکل ازچیه ؟؟؟ممنون
- سقط و بارداری مجدد
باسلام من ۳۶ سالمه بعد از ۲ سال ناباروری به روش iui باردار شدم که هفته ۱۲ متوجه شدم جنین در ۸ هفتگی ضربان نداشته و رشد نکرده و خود بخود سقط شد...به نظر شما کی میتونم دوباره برای بارداری اقدام کنم
- سنگ حالب در هفته ۱۱ بارداری
سلام دکتر بزرگوار خسته نباشید . خانومم دو قلو بارداره ولی متاسفانه سنگ ۵ میلیمتری در حالب گیر کرده که باعث شده کلیه مقداری التهاب کنه و دکتر گفته اگه تا یک هفته دفع نشه باید لیزر کنه برا دفع سنگ و این کار عوارض داره احتمال این که جنین ها سقط بشن یا مشکلات و نقصی برا جنین پیش بیاد زیاده ، دکتر جان خواهش میکنم بهم بگین چکار کنم نمیخوام دوقلو هام رو از دست بدم خیلی به زندگی امیدوارم کرده بودن . خوزستان هستیم توانایی مالی نداریم که شهر دیگه ای بریم دکتر هیچ دارویی برا دفع ننوشتن گفتن فقط آب بخور تو این یک هفته . خواهش میکنم راهنماییم کنید دارویی چیزی کاری که دوقلوهام چیزیشون نشه . ممنونم ببخشید طولانی شد
- قرص لایس
سلام.من قرص لایسترنول رو جابه جامصرف کردم مثلاقرص روز چهارشنبه را روز شنبه خوردم.چن بارهم نیم ساعت دیرترقرص رومصرف کردم.ممکنه قرص اثرنداشته باشه و بارداربشم؟
- سلام خسته نباشید من با قرص ال دی جلوگیری داشتم اما حالا ۳۷ روزه حامله ام من قصد باردا ری نداشتم میخوام من قرص اورژانسی هم خوردم چند روز پیش آیا بچه قلبش تشکیل میشه
- درباره زایمان
سلام من 37 هفته جنین 3660گرم بود ولی سونو زده بود 38هفته و2روز الان دکترم میگه تا دردت نگرفته بیمارستان نرو داخل برگه بیمارستان نوشته احتمال ماکروزومی تاریخ زایمانم 18 اردیبهشته احتمال است وزنش بالای 4 کیلو بشه اگه تا 18 صبر کنم احتمال است بگه برو برای سزارین یا نه بچه مشکلی نداره اگه وزنش بالی 4 بشه
- تنبلی تخمدان در بارداری
سلام من سه ماهه باردارم تنبلی تخمدان دارم البته شدید نیس زیاد و قرص گلای وانس مصرف میکنم خواستم ببینم تا چه وقت باید مصرف کنم
- سونوی آنومالی
خانم دکتر مشکلی پیش نمیاد تو یه روز هم سونوی آنومالی انجام بشه هم اکوی قلب جنین؟
- وزن برای سزارین
سلام خانم دکتر سزارین برای بزرگ بودن جثه جنین در چه هفته ای توصیه میشه ؟ حتما باید 40 هفته بشه که وزن بالای 4 کیلو باشه یا هفته 37 با وزن 3400 هم مشخصه که جنین بزرگه و کیس سزارین هست ؟


