Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- توکسوپلاسموز
با سلام و احترام، خانم دکتر پنج سال پیش توکسوپلاسموزم مثبت شد آیا بعداز پنج سال میتوانم باردار شوم.
- سندرم راکی تانسکی
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم من الان جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم درسته ؟
- عفونت واژن
سلام خانم دکتر.بنده 35دارم،4 ماهه زایمان کردم .پریود نمیشم فقط هرماه ی بارلکه بینی دارم حداقل 4 روزبعدپاک میشم یه هفته ای میشه عفونت گرفتم کمرم ، زیرشکمم خیلی دردمیکنه عفونتم کشداروشفافه وهیچ بو بدی نمیده بی خودی خیس میشم خیلی بدم میاد یه جوری لیز میشه بدنم .وقتی خشک میشه رولباسم زیاد سفید میشه لطفاراهنماییم کنید که چه دارویی مصرف کنم .ممنون
- هایپرپلازی یا پولیپ
سلام برای خانم یائسه در سونوگرافی واژینال تشخیص هایپرلازی فوکال یا پولیپ دادن به علت ضخامت آندونتر روش درمان چیست و از کجا باید مطمئن شد هایپرپلازی اس یا پولیپ ؟ طول ضخامت 12 در 3 است
- علل علایم
سلام وقتی نزدیک پریودی و میخوام پریود شم(کیست ریز تخمدان و ادنوم هیپوفیز و پرولاکتین ۲۸دارم) تو سرم انگار از کار میفته یه جایی از مغزم و تو مغزم و سرم یه حالت های بدی میشه و یهو صدای ترکیدن یه چیزی تو سرم میشنوم ولی این از کار افتادن منو میترسونه همش حس میکنم هیپوفیز یا مغزم ممکنه با این حالت ها از کار بمونه نگرانم روم نمیشه حالت هامو به پزشک بگم و نمیدونم چطور توضیحش بدم واقعا تو سرم از کار میمونه خواستم بدونم به این مشکلات ک گفتم ربط داره؟ تو کلیه هام خیلی کم یبار این حالت هارو حس کردم و بیشتروقتا قلبم اما سرم خیلی زیاد و خیلی میترسم
- غربالگری اول بارداری
سلام ببخشید من تو غربالگری اول نرمال بود ان تی 1 سندروم داون یک بر پانصدو هفتاد بود که ریسک نگاتیو بود ولی دکترم مرحله ی کواد مارکرو توصیه کرد تو مرحله ی دوم ریسک مشکوک شد عدد سندروم داون 246بود و امینو رو برام نوشته خیری نگرانم یعنی بچم مشکل داره ما قبل ازدواجم ازمایش کاریوتایپ انجام دادیم وا نرمال بود
- قرص گین اپ ناباروری دارد
- پرده بکارت…..
سلام .اگه پردت سالم باشه اما لب های داخلی واژنت خراشیده باشد لب های داخلی که حز بکارت نیست ایا امکانش هس که خودش به مرور ترمیم شود ایا در مورد گواهی سلامت مشکل به وجود میاد ؟
- پریودی
سلام ببخشید من این ماه پریودیم سه روز افتاد جلو باید 18ابان میشدم 15آبان پریود شدم بعد که تموم شد الان دو سه روز که زیر دلم درد میکنه بعضی وقتها لک میبینم البته 24ابان قرص اورژانسی خوردم لطفا راهنمایی کنید ایا مشکلی هس یا نه ممنون
- سلام رئیس خوشکلم
- بارداری
سلام وقت بخیر. مصرف مجاز فولیک اسید قبل بارداری چند وقته؟؟ واینکه مصرف طولانیش ضرر داره؟؟
- تورم بطن مغز جنین
سلام من در هفته سی بارداری هستم و سونوگرافی تورم۹/۷ در یکی از بطن های چپ مغز جنین را تشخیص دادن آیا این عدد نشان از هیدروسفالی است؟و اینکه من باید الان چکار کنم؟
- گلودرد
سلام خسته نباشين من هفته سي بارداري هستم و دو روزه گلو درد و گوش درد دارم ميخواستم بدونم چه داروهايي مجازه بخورم؟ ديفن هيدرامين ساده ميتونم بخورم؟
- دندانپزشکی قبل از اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر سپاس فراوان بخاطر پاسخ من نوبت دندانپزشکی دارم در روز هفتم سیکلم و قراره در روز تخمک گذاری نزدیکی داشته باشم هفت روز بعداز دندانپزشکی رفتنم یعنی روز چهاردهم برای بارداری اقدام کنم آیا موادی که داندانپزشک برایم استفاده میکنه تاثیری برجنین آینده داره یا ربطی نداره چون هنوزجنینی تشکیل نشده
- شیاف واژینال مترونیدازول
سلام من کودک 9 ماهه دارم آیا استفاده از شیاف واژینال مترونیدازول در زمان شیردهی مجاز است ؟؟
- در معده یعنی چی؟
recceived specimen in formalin consist of a piece of small tiny irregular soft tissu
- سلام من دو ماه تو اقدام بودم تحت نظر پزشک و بعد از دو ماه گفتن اگه باردار نشدی بهت دارو میدم و بعد دو دوره مصرف داروهای مث لتروزول و کلوموفین وامپول منوترون و اچ سی جی در سونوی ماه دوم کیست با اندازه ۸۵م در ۷۳م دکتر دیدن خطرناکه؟اصلا این تجویز بعد دوماهذاقدامدرست بوده؟
سلام من دو ماه تو اقدام بودم تحت نظر پزشک و بعد از دو ماه گفتن اگه باردار نشدی بهت دارو میدم و بعد دو دوره مصرف داروهای مث لتروزول و کلوموفین وامپول منوترون و اچ سی جی در سونوی ماه دوم کیست با اندازه ۸۵م در ۷۳م دکتر دیدن خطرناکه؟اصلا این تجویز بعد دوماهذاقدامدرست بوده؟
- توده هتروژن وهیپراکوئیک
میشه درمورد(درمان توده هتروژن وهیپراکوئیک به ابعاد24×15 میلیمتردرکاویته فوندوس رحم دیده میشود)ماروراهنمایی کنید
- پرده بکارت
سلام من موقعه ای که ۱۰ یا ۱۱ سالم بود از سر کنجکاوی خودمو انگشت کردم خیلی ارام وارد واژنم کردم انگشتام خیلی بلند نیست ۱یا۲ سانتش مونده بود تا ته بره یادم نمیاد که خون امد یانه الان از جلو اینه خودمو نگاه میکنم کامل بستم و چیزی معلوم نیست الان یعنی پرده من زده شده
- بارداری
سلام من ۲۵ این ماه تاریخ پریودم بود فقط روز اول ی لکه بینی داشتم دیروز روز پنجم دوتا تست بی بی چک زدم مثبت شد آز بتا دادم گفتن بردلاین یا میانس سه روز بعد دوباره تست بدم میخواستم بدونم امکانش هس واقعا حامله باشم


