Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من یک رابطه محافظت نشده داشتم بلافاصله یک قرص اورژانسی خوردم،امکان بارداری هست؟برای اینکه مطمئن شم باردار نمیشوم باید چیکار کنم؟
- زنات
سلام وقت بخیر سوال طولانیه و جزییات رو کامل مینویسم امیدوارم جواب بگیرم بنده ماه پیش رابطه داشتم ولی منی داخل ریخته نشد ،دو تا قرص ال دی خوردم بعدش .پنج روز بعد خونریزی داشتم شبیه پریود بود اما خیلی کم خونریزی داشتم بشدت کم.آلان منتظر پریودم هستم اما عقب انداختم یک روز .درصورتی که تخمک گذاری انجام شد طول ماه تمام ترشحات رو داشتم الان ۳روزه هیچ ترشحی ندارم .ممکنه باردار باشم؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر . من 31 سال دارم و تقریبا یکسال مشکل عفونت دهانه رحم داشتم که با فریز مشکل حل شد . الان تقریبا 8ماه است که اقدام به بارداری گرفته ام . اما نتیجه ای نداشته . چندین دکتر بعد از معاینه گفتند که مشکلی نداری اما تنها یک دکتر گفته بود که ممکن است در این سن لوله هایت بسته شده باشد دیگر امکان بچه دار شدن نداشته باشی . میخواستم بپرسم آیا واقعا صحت دارد یا نه؟ و اینکه آرمایش قبل از بارداری هم انجام شده بدونه هیچ مشکبی و مولتی ویتامین هم مصرف میکنم . چه افداماتی باید برای بارداری انجام دهم ؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من چند وقت بود که تقریبا دو ماه یکبار پریود میشدم . از ماه قبل که ۱۹ ام فروردین بود پریود شدم بعد از تمام شدن پریودم اقدام به بارداری کردم . تقریبا هر شب یا یک شب در میان اقدام کردیم . با وجود اینکه پریودم همیشه نامظم بود و دو ماه یکبار میشدم اما این ماه در کمال تعجب دقیقا ۱۹ اردیبهشت پریود شدم . میخواستم بدونم چرا با وجود اقدام ولی بارداری صورت نگرقت و اینکه دلیل منظم شدن پریودم چی بودش؟ خیلی ممنون از شما
- بارداری
لکه بینی بعد از نزدیکی
- درمورد بخیه سزارین
با سلام . من زایمان دوقلو داشتم حدود ۴سال و نیم پیش .بعد زایمان همه چی خوب بود و مشکلی نداشتم الان شروع کردم به ورزش trx حرکات کششی انجام میدم فوق العاده درد شدید در قسمت بخیه دارم که نمیتونم ادامه بدم .چیکار میتونم بکنم برای ادامه تمرینات که دردم خوب بشه؟
- آزمایش بارداری
سلام و ادب.. خانم دکتر آیا جواب آزمایش ادرار بارداری دقیقاً مثل جواب آزمایش خون بارداری است؟...یعنی دقیقا از لحاظ شکلی مثل هم هستند؟.. آیا تفاوتی دارند؟.. اخه من مبتلا به بیماری وسواس فکری هستم چند وقت پیش آزمایش بارداری دادم ولی شک دارم آزمایش خون بود یا ادرار؟ روی برگه آزمایش نوشته مقدار هورمون بتا و جلوش نوشته Negative... جلو Negative هم یک سری عدد نوشته که از ١٠کمتر منفی، بین١٠و٢۵ مشکوک و از٢۵ بالاتر باردار.. لطفا کمک کنید ذهنم ریخته بهم
- درموردکیست کوروئید پلکسوس
سلام من 17 هفته است است که باردارم رفتم سونوگرافی و در کوروئید پاکنویس سمت راست یک کیست کوروئید به دیامتر7mmمشاهده می شود لطفا راهنماییم کنید آیا واقعا درآینده مشکل ساز است یاخیر
- فولیکول
من روز 12پریودی رفتم سونو دادم گفتن فولیکولم 14هست گفتم ببینم تا روز چهارده پریودی چقدر رشد, میکنه که احتمال بارداری, داشته باشم؟؟ اصلا این ماه شانس بارداری دارم
- فراموشی قرص رکین
انتهای بسته بودم ۴تا مونده بود تموم بشه ک ۲ شب فراموش کردم و دیشب ۲تا با هم خوردم مونده ۲ تای دیگه تا پایان بسته و امروز لک دیدم نمیدونم امشبم ۲تا رو بخورم یا بیخیال بشم اجازه بدم پرید بشم
- آمپول واریو پپتیل
سلام ببخشید دختر من ۹سال وده ماه دارد والان یکبار پریود شده ودکتر غدد براش آمپولواریوپپتیل تجویز کرده آیا برای بارداری در آینده ضرر ندارد عوارضش چیهپ
- ناباروری
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز؛ پریودهای من ده روز طول می کشه و فاصله دو پریودم دو هفته است یعنی دارای سیکل ۲۴ روزه ام. یازده ماهه که ازدواج کردم و دو ماهه که اقدام به بارداری کردیم اما متاسفانه باردار نشدم ؛ همیشه سر ۱۴ روز پریود میشم بار اولی هم که برای بارداری اقدام کردم سر موقع پریود شدم اما دفعه دوم سه روز دیر تر یعنی روز هفدهم پریود شدم که برخلاف همیشه هم درد دل و کمر داشتم هم خون ریزیم به صورت تیکه ای بود, نگرانی من از این بابت که با توجه به کوتاه بودن سیکل پریودهام شاید مشکل بچه دار نشدن از من باشه آخه تاچهارده سال پیش پریودهام منظم بود اما به دلیل مصرف قرص جلوگیری زمان مسافرت و ماه رمضان پریودم به هم ریخت توی این چهارده سال چند باری به متخصص مراجعه کردم و تجویز همه باتوجه به نداشتن کیست و تیروئید و بالا بودن پرولاکتین قرص بروموکریپتین برای پایین امدن پرولاکتین و قرص جلوگیری و پروژسترون برای تنظیم پریودم بود که وقتی مصرف می کردم شرایطم بدتر می شد یعنی سه هفته پریود بودم و یک هفته پاک بار اخر نزد دکتر غدد رفتم که ایشون تشخیص دادن مصرف قرص جلوگیری باعث بالا رفتن پرولاکتین میشه البته ایشون هم داروهای قبلی رو تجویز کردن و شرایطم به هم ریخت من هم دیگه هیچ دکتری نرفتم الان که ۱۵ ماهه قرص جلوگیری نخوردم تازه چند ماهیه که پریودم ثابت شده خانم دکتر عزیز با توجه به اطلاعاتی که خدمتتون عرض کردم ایا من مشکل دارم و باردار نمیشم؟ علت عقب افتادن پریودم و داشتن درد و لخته بودن خون ریزیم چیه؟ ابا تشکر از شما
- غربالگری مرحله دوم
سلام خانوم دکتر .ن امروز نتیجه سونوی مرحله دوم گرفتم همه چی خوب بود آزمایش غربالگری کواد مارکر دادم نوشته اسکرین مثبت. دارم دق می کنم هفته 19 بارداری هستمو 37 سال سن دارم نتایج براتون می فرستم لطفا راهنمایی کنید.
risk of down:1in3300(at term)
risk of trisomy 18:1in1100(at term)
risk of trisomy13:1 in11000(at term)
risk of ntd:1 in 490
risk of pre-eclampsia: greater than1 in 5
comment: downs risk due to maternal age alone ia 1in 180 - بقایا سقط
سلام وقت بخیر من زیر ۸ هفته بودم که سقط کردم ۴روز گذشته رفتم سونو گفتن بقایا داری#رحم بزرگترازحدطبیعی به ابعاد۱۰۷*۵۷میلیمترواندومترهتروژن باضخامت افزایش یافته میانگین۱۰ میلیمتراست.ضایعه متراکوبه ابعاد۲۹*۱۵میلیمتردرقسمت میانی کاویته ی رحم دیده شده که باتوجه به هیستوریabortionاخیربیماردر راس تشخیص مطرح کنندهR/o Retained product of conceptionمیباشد. تطابق باتیتراسون سریال bhcgو سونوگرافی تراس واژینال توصیه میشود اگه ممکنه بفرمایید یعنی چی ممنون میشم خیلی نگرانم استرس دارم
- تاخیر پریود
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم دکتر بهم قرص استروژن از اولین روز پریود تا ۱۰ روز داد بعدم از چهاردهم پریود شبی دو عدد قرص دوفاستون تا ۱۰ شب مصرف میکردم بعد از روز دوم پریود تا ۵ شب قرص لتروزول هم میخوردم روز چهاردهم هم دو تا امپول hcg میزدم بعد از دو شب قطع کردن قرص دوفاستون من پریود میشدم تا سه ماه دقیقا به همین روال پریود شدم ولی این ماه ۶ روز که عقب انداختم ایا احتمالش هست که باردار باشم؟ ممنون میشم زود جواب سوالم و بدین
- آسپرین در طول بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من که به علت حاملگی پوچ کورتاژ شدم ،شما برای قبل بارداری اسپرین تجویز کردین وطبق ازمایش پی تی خون ۱۲ ثانیه شد،آیا باز در طول بارداری بعدی باید آسپرین مصرف کنم یا خیر؟تاثیری بر جنین ندارد؟
- کیست مغز جنین واکوژن روده
سلام آیا با نرمال بودن همه ی آزمایشات و سونوی غربالگری اول و با نرمال بودن اکوی قلب جنین آیا با داشتن اکوژن روده و کیست مغز در ۱۹ هفته برای جنین خطرناک است یا در سونو های بعدی رفع میشود
- سقط جنین
سلام خانم دکتر جواب تست حاملگیم مثبت بوده پنج هفتمه میخواستم بدونم شما سقط با ساکشن انجام میدین
- کبد چرب شوهر و اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید خانوم دکتر همسر من کبد چرب گرید دو دارند و قرص اتورواستاتین 40 و liver pak 140 می خورند حالا من اگه بخوام اقدام کنم واسه بارداری مشکلی پیش میاد بخاطر داروها یا عیبی نداره خواهش میکنم راهنمایی کنید منو
- سقط جنین
سلام وقت بخیر خانم دکتر من سقط داشتم بخاطر بارداری نول اولین روز آخرین پریودم پنجم دیماه ۱۴۰۲بود بخشی از سقطم ۱۱ اسفند در خانه انجام شد بصورت ناقص و ۲۰ اسفند دچار خونریزی شدید شدم ک به بیمارستان رفتم و ۳ تا قرص میزوپرستول بهم دادن و جفت سقط شد اما خونریزی کمی دارم تا الان و ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ دو لخته متوسط دفع کردم که سنو واژینال انجام دادم شرح سنو: رحم با ابعاد طبیعی و اکوی ادنومیوتیک 95*48 میلی متر ضخامت آندومتر ۱۲ میلی و مختصر غیریکنواخت محتوای اکوژن۲۰*۱۶*۱۰میلی وحجم ۲ سی سی در کویته آندومتر فوتبال دارای واسکولاریته از دیواره قدامی به نفع بقایای بارداری مشاهده شد رفتم بیمارستان قرص ال دی دادن روزی ۲ عدد تا۵ روز بخورم فشارخون ۱۴ هست مشکلی پیش نمیاد و به این روش بقایا کامل دفع میشه؟؟؟؟ از چه روشی استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم


