Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
سلام خانم دکتر ببخشید من تو هفته ۷ بارداری سقط خواسته توسط شیافت انجام دادم الان ۶ روز از سقط میگذره و همچنان خونریزی و دل درد دارم اما میخواستم ببینم قرص ضد بازبارداری رو از روز چندم بعد از سقط شروع کنم .من حدود سه ماه پیشم یه سقط دیگه داشتم متاسفانه.ممنون میشم راهنمایی کنید
- عقب افتادن پریودی
سلام وقت بخیر خانمی هستم ۲۷ ساله ۸ روزه پریودیم عقب افتاده فقط دو روز لکه بینی داشتم تست بی بی چک هم منفی بوده آیا باردار هستم؟
- سرکلاژ
باسلام من سرکلاز کردم والان 18 هفته هستم دچار یبوست شدم امروز خیلی سخت دفع کردم وترسیدم که بخیه هام باز شده باشن امکان هس
- بقایای سقط جنین
باسلام. من بقایای بارداری داشتم دکتر داروی سقط داد بعد از دوهفته سونوگرافی رفتم نوشته مقداری پارتیکل شناور در اندومتر فوقانی به ابعاد۹ونیم ×۶ونیم از بقایای بارداری دیده شد.آیا نیاز به کورتاژ دارم یا با دارو دفعه میشه این مقدار.
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر چند وقت بعد از سرکلاژ شکمی میشه نزدیکی انجام داد
- بارداری
سلام من هفته ۱۴بارداریم امروزصبح کمی ترشح سبزروی دستمال کاغذی دیدم بدون بو...خارش و سوزش هم ندارم..خاستم بپرسم دلیلش میتونه چی باشه؟امکانش هست باعث سقط بشه؟باتشکر
- تکانهای جنین
سلام خسته نباشید من هفته28 بارداری هستم وقتی جنین تکون می خورد احساس ادار می کنم فکر می کنم الان میاد بیرون آیا طبیعیه؟ممنون
- کیست شکم جنین
سلام خسته نباشید من ۳۷ سالمه و بارداری دوممه هفته سی و دوم هستم هفته سی و دوم هستم یه کیست ۶ سانتی درموئید توی تخمدان چپم دارم و داخل شکم جنین هم یک کیست ۲ سانتی مشاهده شده حالا میخواستم ببینم که من اگر زایمان طبیعی داشته باشم بعداً با لاپراسکوپی کیستمو عمل کنم برام بهتره یا سزارین انجام بدم و هر دوتاشو با هم بیرون بیارم سابقه بیماری دی وی تی هم داشتم و سوال دومم اینه که دوستی که داخل شکم جنین مشاهده شده احتمال اینو داره که خطرناک باشه یا دستور سقط براش داده بشه یا نه
- مراقبت بعد سزارین
سلام خانم دکتر عزیز من سه ماه سزارین کردم قرار بود بعد دو ماه بیام مطب که به خاطر کرونا نیومدم میخواستم بدونم ضرورت داره بیام ؟ میخواستم بدونم قرص acti woman و قرص آهن رو تا کی بخورم ؟وآیا داروی دیگه لازمه؟ و هنوز درد و سوزش خفیف در جای عمل دارم و هنوز جای عملم بی حس آیا طبیعیه؟ ممنون از شما
- بارداری
سلام ازشیاف و دارو استفاده میکنم و خونریزی شدید ودفع لخته خیلی بزرگ دارم با درد فراوان اما بعد دفع دردم کمتر میشه نمیدونم احتمال سقط میدم چون لخته های بزرگ میدیدم ایا شیاف و داروها بازم مصرف کنم تا سونو یا قطعشون کنم هفته هفت بودم امپول رگام بخاطر خونریزی زدم
- سونوگرافی
سلام.سونو از سینه انجام دادم چند کیست ساده درپستان سمت چپ وراست دیده شده توده solidدیده نشده درناحیه آگزیلاری دوطرف لنف نودهایی با نمای ری اکتیو به حداکثرابعاد 5*10وضخامت کورتکسmm 5*1دیده شده آیا این تورم قابل درمانه اقدام به بارداری کردم آیا بارداری برای این شرایطم خطرناکه؟
- من یک دختر۵ساله دارم دویاله اقدام به بارداری کردم باردار نمیشم ورفتم عکس رنگی میشه جوابشو برام بگید
باسلام Preliminary Film
لوله فالوپ در سمت چپ مشاهده نميشود . همچنين Spillage ماده حاجب در سمت چپ رويت نشد كه به نفع
انسداد لوله فالوپ چپ ميباشد .
موقعيت رحم به سمت راست لگن ميباشد .
Luminal
Filling Defect
Infundibullum & Ampullary Areas Isthmic Part
Spillage
. Freel - بارداری
سن:26
وضعیت تاهل:متاهل
تعداد فرزند:1
پرسش:
باسلام به شما .من به جراح دندان پزشک مراجعه کردم وبعد مشخص شد که به علت شرایط موجود باید عمل جراحی دندان صورت بگیره .جراح دندانپزشک برام آموکسی سیلین 500و بروفن400بصورت هر 8ساعت یکبار تجویز کرد تا پس از کاهش عفونت عمل جراحی انجام بدن .میخواستم بدونم مصرف این دو دارو با توجه به اینکه در هفته22بارداری هستم مشکلی برای جنین ایجاد نمیکنه نگرانم با تشکر از شما.خیلی نگران مصرف بروفن هستم دندان دردم هم شدیده لطفا راهنماییم کنید - بارداری
سلام دکتر خسته نباشید . ۳۴ هفته و ۴ روز هستم . هفته ۲۰ با طول سرویکس ۲۲ سرکلاژ شدم . در ۲۹ هفته سرویکسم ۳۰ شد واژینال. یعنی واقعا استراحت سرویکس رو افزایش داده ؟ تا کی باید استراحت مطلق باشم؟
- دوفاستون
سلام.بعد از ۴ ماه تلاش برای بارداری دکتر رفتم و عکس سونو و پاپ اسمیر سالم بود..دکتر قرص دوفاستون گفتن روز ۱۴ چرخه بمدت ۱۰ روز مصرف بشه و مشکلی نداره اگر باردار بشم و اتفاقا کمک کننده هست این درسته؟
- بارداری
سلام ببخشید من هفته ۱۷ بارداری هستم و ازمایش غربالگری سه ماهه اول رو انجام ندادم فقط سونو ntرو انجام دادم که مشکلی نداشته الان حتما باید ازمایش انومالی سه ماهه دوم رو انجام بدم میشه فقط سونو سه ماهه دوم رو انجام بدم
- فتق نافی
با سلام و احترام بنده 2 و سال ونیم پیش عمل سزارین شدم و در بارداری اول دچار فتق نافی شدم ولی متاسفانه دنبال درمان نرفتم . الان مجددا با وجود داشتن فتق نافی باردار شدم. آیا این فتق روی بارداری تاثیر داره؟ آیا برای جنین خطری ایجاد می شود؟ فتق باعث سقط یا زایمان زودرس می گردد/ در ضمن بارداری دوم بنده 5 هفته و شش روز می باشد. با تشکر فراوان
- رژیم غذای
سلام خسته نباشید برای رژیم بارداری از چندماه قبل باید بیایم دکتر برای گرفتن رژیم
- بارداری
با سلام و عرض ادب
خانمی 42 ساله هستم و یک دختر 17 ساله دارم
پریود من یک هفته هست که عقب افتاده بود و با آزمایش خونی که امروز دادم و جوابش مثبت بود فهمیدم که باردار شده ام
من الان چندین سال هست که پروسه لاغری را طی میکنم و تا به امروز قرص های زیادی از جمله ونوستات ، توپیرامات 50 ، فلوکستین 20 و انواع و اقسام کرم های رتیونل برای آکنه و ... مصرف میکنم . حتی شوهرم هم به دلیل یک سری مسائل روحی و عصبی بودن در حال مصرف فلوکستین 20 هست . مطالب زیادی مطالعه کردم که بایستی مصرف این نوع داروها 6 ماه قبل تر بایستی متوقف و سپس اقدام به بارداری کرد . بارداری من کاملا ناخواسته اتفاق افتاده است . الان سوالی که دارم اینست که وضعیت من با مصرف انواع و اقسام داروها و جنین چه خواهد شد و آیا بایستی سقط جنین کنم ؟ ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید - دولیکوسفالی
سلام در هفته ۲۰ بارداری هستم سنو دادم میگه دولیکوسفالی داره و اندازه پا ها هم از حد معمولی کمتر هست خطرناکه؟چیکار کنم؟


