Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام کردیم برای بارداری
سلام خانم دکتر من برای بارداری زیر نظر دکتر بودم گفت تنبلی تخمدون دارم قرص دوفاستون برام نوشت گفت ک ۱۵ پریود بخور ب مدت ده شب ماه اول خوردم بعد از قطع قرص بالافاصله پریود شدم اما این ماه ده روز هس قرص قطع کردم اما پریود نشدم ۳ روز از وقت پریودم گذشت تست بی بی چک زدم منفی بود میشه راهنماییم کنید
- سقط مکرر
با سلام ازمایش dna اسپرم شوهرم ۲۴٪ دارای شکستگی است و مرفولوژی ۸٪ نرمال و توتال اسپرم ۹۴ میلیون.خانم دکتر ایا اگر اقدام به بارداری کنیم احتمال سقط یا مشکل ژنتیکی وجود دارد؟
- زخم دهانه رحم
سلام خانم دکتر خسته نباشین.من مریض شماهستم است برای زخم رحم میتونم از عسل هم استفاده کنم؟درکنار داردهای شما؟
- درد زیر شکم بعد از استفاده از کرم و کپسول داخل رحم برای چیست
سلام . ازروز ۱۴ چرخه ..الان روز ششم هست که طبق تجویز دکتر قرص دوفاستون برای کمک ب باروری میخورم.یکیدوبار هست ک زیر دلم بدجور تیر میکشه شب تو خواب انگار سیخ وارد بدنم بشه زیر دلم سمت چپ اونطور بود آیا علامت بدی نیست ،
- سونو خط سزارین
سلام سونو دادم در اسکار جلدی خط سزارین ضایعه هایپواکو ۱۸*۸ م م در لترال راست بافت نرم رویت شد.تشخص اندومتریوز جلدی و با احتمال کمتر گرانولاسیون است
- iui
سلام خانوم دکترخسته نباشید شوهرم حرکت اسپرمش ضعیفه ایا با روشiuiمن باردار میشم؟؟البته فعلا دکتر دارو داد تا۳ماه باید بخوره اگر خوب نشد یا iuiیا ivf
- روده اکوژن
سلام من الان در هفته ۱۷ بارداری هستم و غربالگری سه ماهه دوم رو. انجام دادم و. گفتن فقط روده اکوژن ۲ دیده میشود و. دکتر ازمایش امنیوسنتز نوشته احتمال خطر. چقدر هست؟
- سزارین
سلام بعد چهارسال جای بخیه سزارینم درد گرفته سونورفتم گفت حستسیت نخ بخیه یه توده هم زیرجای سرنخ بخیه ام هست البته انتی بیوتیک خوردم کوچکتر شد دکتر سطحی از زیرپوستم خارجش کرد ولی هنوز احساس سفتی همونجا دارم لطفا راهنمایی کنید چکار کن
- سلام من پماد کلیندا مایسین رو میتونم در زمان قاعدگی استفاده کنم چون واسه زخم دهانه رحم داده
سلام من زخم دهانه رحم دارم آیا میشه الان ک پریود شدم استفاده کنم یان بعد از اینک خوب شدم استفاده کنم یان استفاده کنم مشکلی نداره؟؟
- تعین جنسیت دختر قبل بارداری
چگونه می توان جنسیت بچه (دختر)را قبل از بارداری تعیین کرد؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر آیا سرکلاژ شکمی ضررش بیشتر یا نفعش دکتر به من گفته باید انجام بدم میترسم ترا به قرآن منو یه دل بکنید سرکلاژ واژینال جواب نداده برام البته یه جواب داد تا 37هفته رفتم ولی برای بار دوم جواب نداد نظرتونه بگید
- بقایای سقط جنین
من سقط داشتم با قرص سایتوتک. ۹ روز بعد از خونریزی و پریودی شدیدی که داشتم سونوگرافی انجام دادم: کویته اندومتریال در ناحیه فوندوس و پرگزیمال تصویر یک ناحیه mixed echoic عمدتا هایپو اکو با وسکولاریته کمتر از میومتر به نفع PROC grade 1 به ابعاد 18*8*18 mm رویت شد. این مقدار بقایا خودبخود دفع میشود یا نیاز به کورتاژ دارد؟
- سلام خانم دکتر من دیواره رحمم ضخیم شده بود ۱۸ بود وعمل شدم بعد چهار ماه سنو داخلی گرفتم گفتن دوباره ضخیم شده الان یک سال بیشتر هست که من همه اش خونریزی دارم پریودیم ده روز بعد ان همه اش لکه های شدید دارم تا دوباره پریود بشم کیست شکلاتی هم دارم به نظرتون من چکار کنم من ۴۳ سالمه
- بارداری
سلام .ببخشید من بعدازرابطه محافظت نشده ای ک داشتم قرص اوسیز خوردم والان دوماه میگذره وپریود شدم ولی نسبت به قبلا خونریزی ندارم سوالم اینه ک اگه سونوگرافی رحم وتخمدان بگیرم اگه خدایی نکرده باردارباشم معلوم میشه یانه خواهشا جواب بدید
- باداری و مکمل
سلام تصمیم دارم باردار بشم. مکمل برای آقایان هم پیشنهاد میدید؟ اگه میشه لطفا نام ببرید.
- دردمعقددرپریودی
- بکارت
سلام خانم دکتر من وقتی برای اولین بارمن یک بند انگشت اشاره داخل واژنم کردم و حدود نیم تا یک ساعت بعدش از من خون اومد ولی واژنم هیچ درد نمیکرد فط یکم کمر درد داشتم خانم دکتر میخواستم بدونم با ورود یک بند انگشت اشاره داخل واژن بکارت اسیب میبینه الان بکارتم اسیب دیده یا ن لطفا جواب بدید شرایط رفتن ب دکترندارم
- عمومی
سلام خانم دکتر ۱۹ سالمه و ۷ ماهی بود که خارش شدید واژن داشتم و واژنم و می خاروندم و ازش مایع چرکی آبی یا سبزی خارج میشد و چند وقتیه متوجه شدم هنگامی که در توالت میشینم زیر دو طرف واژنم انگاری باد کردی و یه چیزی هست و واژنم شکل قبلیش و نداره امکان داره کیست بارتولین باشه خیلی میترسم لطفا راهنماییم کنید با درمان خانگی حل شه خواهش میکنم
- زولادکس بارداری
سلام ۳۴سالمه بچه دوم در ۱۹هفته مجبور به سقط با قرص شدم دوماه بعد از سقط جنین آمپول زولادکس۱۰/۸ تجویز شد برای قطع خونریزی و بعد انجام کورتاژ اما دفع شد و کورتاژ نشدم چند مدت بعد میتونم اقدام کنم برای بارداری؟ باید تو این مدت که پریود نمیشم جلوگیری داشته باشم احتمال بارداری هست؟؟
- جلو افتادن پریود
من همیشه پریودیم ۲۱ برج میشدم الان ۱۷ برج شدم یعنی ۵ روز جلو افتاده آیا مشکلی هست


