Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- توده اکوژن در تخمدان
سلام سونو گرافی رحم انجام دادم نوشته توده اکوژن در تخمدان راست به قطر 24mm مشاهده شد که مطرح کنندهی فولیکول هموراژیک یا درموئید میباشد میخواستم بفهمم مشکل چیه؟
- چسبندگی
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم خانمی که دو بار سزارین شده و قصد بارداری مجدد داره قبل حاملگی لازمه که از نظر چسبندگی سونوگرافی بشه؟
- روز یازده انتقال بتام منفی بود امکان داره روز چهارده مثبت بشه
- سقط
سلام.همسر من دو سه ماه علائم بارداری داشت ولی از انجام تست اجتناب میکرد. دیشب به منزل نیومد تا صبح با دلدرد شدید اومدن منزل و گفتند بعد از ۳ ماه پریود شدند . سوالم اینه که راه تشخیص سفط احتمالی چیه؟
- ای وی اف
سلام خسته نباشید، خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم و هرزگاهی با امپول و دوفاستون پریود میشم،الان توسیکل انتقالم دکترم برای روز بیست ویک سیکل امپول دکاپپتیل ۱/۲تجویز کردن میخواستم بدونم عوارض داره یا باعث یائسگی زودرس میشه؟
- پریود بعد از قرص اورژانسی
سلام وقت بخیر من ۸ ماهه که شیر میدم به بچه و اصلا پریود نشده ام، بعد رابطه جنسی بلافاصله قرص اورژانسی لوونورژسترل ۷۵ دوتایی رو یکجا خوردم ، ۵ روز بعدش به مدت چهار پنچ روز خونریزی داشتم میخواستم بدونم ایا این یعنی عدم بارداریه؟ و اینکه چون پریود نمیشدم بخاطر شیردهی و با خوردن قرص اورژانسی پریود شدم از ماه های بعدی پریود بازم رخ میده؟ با تشکر
- آزاد شدن تخمک
سلام من روز ۸پریود یه سینال اف ساعت ۷شب تزریق کردم دو روز بعدش رفتم سونو فولیکول غالب ۱۶ داشتم یه سینال اف دیگه تزریق کردم ساعت ۷ شب حالا باید کی نزدیکی داشته باشیم یادم رفت از دکترم بپرسمالبته من دوست دارم بچم پسر بشه.ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
- اقدام ب بارداری و پریود شدن در زمان موعد
من و همسرم در روز تخمک گذاری( با استفاده از کیت تخمک گذاری) رابطه ی جنسی داشتیم برای بچه دار شدن و مایع منی ریخته شده و بعد از اون ب مدت ی هفته هر دو روز در میون رابطه داشتیم و مایع منی ریخته شده ولی الان در زمان پریودیم پریود شدم،الان حامله نیستم؟؟؟امکان نازایی وجود داره؟؟ اولین باره ک اقدام ب بارداری کردیم از بی بی چک هم استفاده کردم ولی منفی نشون داده و الان پریود شدم
- خیلی مهم مشکل پریودی
سلام من ۱۷ دی پریود شدم و اولین روز شب قرص ال دی خوردم بعد پریودم تا ۱۱ روز طول کشید بعد قط شد با همون اشتباهم پریودم نامنظم شد همیشه ۲۸ روزه میشدم امروز ک ۱۰ بهمن هس و ۹ بهمن دیروز یکچلو لکه بینی داشتم امروز بیشتر شده نمیدونم چیکار کنم گیج شدم ی دکتر دیگ گف ادامه بده ولی دوس دارم قط کنم و بازم مثل قبل پریود منظمی داشته باشم الان چیکار کنم تورو خدا ی راهی جلوم بزارید ک مثل قبلن بشم سوالم اینه ۱. اگه ادامه بدم تا چ مدت ادامه بدم بعدش میتونم قطع کنم که مثل قبلن بشم ؟؟ ۲. اگه بخام مصرف کنم باید از روز چندم بخورم؟ بخاطر این پریودم بهم خورد ک قبل این پریودام من با ال دی بالا میارم حالم بد میشه یکی خوردم ک ببینم چی میشه دیگ نخورم پریودم بهم خورد بعد ۱۴ روز باز پریود شدم ک بعدش تا ۱۱ روز ادامه داشت خیلی اذیت میشم زود ب زود پریود میشم بچه شیر میدم
- مصرف قرص اورژانسی
سلام ببخشیدتاریخ انقضای قرص لونژیل۰.۷۵بااعداد ۰۰۸۹۱۱۲۲ آیاتاریخش گذشته؟
- بیماری رحم
سلام حدودا یکسالی میشه یه تکه گوشت صورتی رنگ به شکل یه منگوله از زیر کلیتوریسم آویزانه،دلیلش چیه؟میتونه نشانه سرطان باشه،تو رو خدا بگین چیکار باید بکنم
- استفاده از لویتود
حدود دو روز از رابطع میگذره احتمال بارداری میدم و مبخوام جلوش بگیرم قرصمم لویتود هست چطور مصرفش کنم؟؟
- سقط بارداری پوچ
ایا بقایای ۳سی سی نیاز به کورتاژداره
- ضربه به بارتولین
سلام من به قسمت بارتولین سمت راستم حدود یکسال پیش هنگام دخول ضربه وارد شد و با اب بدنم خون زیادی اومد اما بعد از چند دقیقه متوقف شد و قسمت ضربه دیده و زیر شکمم درد داشتم و موقه ای که سر پا میموندم دردم بیشتر میشد. در قسمت ضربه دیده و زیر شکمم و تخدان سمت راستم احساس خیسی میکردم انگار یه اب سرد حرکت میکرد و هنوزم همین احساس رو دارم و حس سردی دارم. اولین پریودیم بعد از این اتفاق همرا با درد شدید در همون قسمت ها بود زیر شکمم در حد پارگی درد میکرد و نمیتونستم سرپا بمونم. دکتر نرفتم و میترسیدم. اموکسیلین مترونیدازول ازیترومایسین استفاده کردم اما الان بارتولین سمت راستم نسبت به چپم ورم کرده و درد زیر شکمی و تخمدان دارم حتی رگ های زیر شکمم درد میکنه و زیر شکمم ورم دارم و این احساس خیسی تا مقعد هم حس میکنم حتی داخل پام خیلی نگرانم و میترسم توروخدا پاسخ بدید و من رو راهنمایی کنید
- مشکلات زنانه
سلام وقت بخیر من یک دختر هستم ۲۴ سالمه یک مدتی هست ک وقتی از حمام میام یا گاها ک عرق میکنم برای خشک و مرطوب کردن قسمت تناسلی از دستمال مرطوب کودک استفاده میکنم ک هم بوی خوبی داره هم مرطوب میکنه میخواستم ببینم این کارم من خطرناک یا بد نیس؟
- سلام من ۲۸ سلام سن دارم بعد از زایمان دومم یک سال ونیم میگزره ولی ده روزی یک با خونریزی شدید دارم بخدا بیشاز ده دکتر رفتم هر کدم یه چیزی میگن دیگه نمدونم چکار کنم لطفآ راهنمای کنید
- تزریق واریوپپتیل
سلام من چون خونریزی شدید داشتم دکتر بهم سه تا واریوپپتیل داد میخوام بدون بعد زدن این آمپول احتمال باردارشدن هست و باید جلوگیری انجام بشه یا خیر .ممنون
- کیست تخمدان25/39 میلی با اکوژن واکوفری وسپتومهای ریز چه درمانی دازد؟
- عقب افتادن پریودی
سلام من ۲۱سالمه دوروزه پریودنشدم بعداینکه هیچ گونه علائمی ندارم فقط دهانم تلخ تلخ است ودلشوره بی بی چک هم زدم منفی شد
- کیست هموراژیک
سلام خانم دکتر. در سونو مشخص شد کیست هموراژیک به اندازه ی ۴۲ میلیمتر دارم. از آنجایی که قصد بارداری دارم ولی دکتر دارویی برای درمان کیست تجویز نکرد. دوتا سوال دارم اول اینکه آیا این کیست اگر درمان نشود مانع بارداری میشود؟ دوماینکه آیا این کیست باعث کم شدم حجم خونریزی در دوره های پریودی میشه؟در ضمن ۳۷ سال دارم


