Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تصمیم به بارداری
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر 35 سال سن دارم و با توجه به سنم تصمیم دارم زود بچه دار بشم با توجه به اینکه فریرز زخم رحم که قبلا انجام دادم یه کم نگرانم که نکنه نتونم بچه دار بشم آیا دارو هست که کمک کنه به زودتر به نتیجه برسم بخدا خانم دکتر تا آخر عمرم مدیونتون میشم
- بارداری دوم بعدازعمل سزارین
سلام خانم دکترعزیزم من سزارین شدم و بعداز سزارین ۳ماه باردارشدم یعنی ماه سوم رو تموم کردم و درماه چهارم اقدام کردم باردارشدم خواهش میکنم همه میگن خطر داره منم باردارشدم چیکارکنم که باخطر مواجه نشم هم خودم هم فرزندم خواش میکنم راهکارهای کامل رو بفرمایین
- بارداری
سلام هفته ۲۸ام خیلی جای بخیه سزارینم دردمیگیدبلندکوتاه شدن تیرمیکش طبیعی
- میگرن بارداری
سلام خانم دکتر من در هفته ۱۶ بارداری هستم بخاطر سردردای میگرنی که داشتم پیش متخصص مغزواعصاب رفتم بهم آمپول پرومتازین ۵۰ داد که موقع سردردای شدید نصفشو عضلانی بزنم،میخواستم بدونم مشکلی نداره این آمپول برای جنین؟میتونم استفاده کنم ازش؟
- نزدیکی برای بارداری
باسلام خدمت خانم دکتر خسته نباشین.ممنون که به سوالات بنده جواب میدهید . ۳ ماه پیش ,روز ۱۱ ازتاریخ پریودیم برایم سونوی وازینال انجام داده وتخمک مشاهده کردین وان دوره ۲۸روزه بود ایا برای تمامی دوره هام روز تخمکگذاریم حدودا همان روز۱۱است??برای ماه اینده در چه روزهایی نزدیکی برای بارداری انجام دهم و فاصله بین روزها برای نزدیکی چقدر باشد تا نتیجه بارداری موفق بگیرم?تاریخ البته دوره هام همیشه۲۸ روزه نیست متغیر است ,پریودهای ماههای اخیر: ۹اردیبهشت_۱۲فروردین_۱۲اسفند_۱۵بهمن_۱۸دی_۱۸اذر_۲۳ابان ممنون خانم دکتر
- لانه گزینی
سلام وقتتون بخیر من ای یو ای انجام دادم و بعد عمل دکتر برای من 15 عدد قرص دوفاستون نوشتن در 15 روز و بعد تست بارداری بدم ولی متاسفانه بعد از 1 هفته لک بینی دارم گاهی 2 قطره وگاهی بیشتر هنوز دو عدد دیگه باقی مانده تا تست بدم میخواستم بدونم من این موضوع را باید پای پریودی بزارم یا لک بینی لانه گزینی ایا ممکنه وقت مصرف دوفاستون پریود بشیم چون برای منظم کردن قاعدگی هست؟
- امپول واریوپپتیل
باسلام من قصد بارداری دارم اما با تشخیص و تجویز پزشکم ۳ دوز امپول واریوپپتیل ۳و ۷۵ با فاصله زمانی ۲۸روز یکبار تزریق کردم الان بیش از ۳ ماه از تزریق اخرین دوز من میگذره ولی خبری از پریود نیست و همچنین خیلی میل جنسی کم شده و دچارحشکی واژن شدم.از طرفی قرار شد که پریود بشم از روز سوم داروهای بارداری رو شروع کنم.حالا سوال من از شما اینه که بنظرتون میشه امپول پروژسترون تزریق کنم که زودتر پریود بشم ؟ تزریق پروژسترون میتونه کمکم کنه که زودتر پریود بشم؟ وآیا تاثیر بدی توی روال بارداریم داره یا خیر؟ ممنونم
- سرماخوردگی
با سلام . من آی وی اف انجام داده ام و شش هفته و سه روز است که باردارم . سرماخورده ام . آیا میتوانم از استامینوفن آنتی هیستامین و یا ادالت کولد استفاده کنم ؟
- سونو آنومالی
سلام خانم دکتر توروخدا کمکم کنید تو سونو آنومالی من نوشته فوکوس اکوژن ب ابعاد۲.۳mm در بطن چپ دیده شد خیلی نگرانم این ینی چی؟ بهم گفتن اکو قلب جنین انجام بده😥
- بارداری###
سلام آیا با وجود پولیپ و کیست همولوژیک میشه باردار شد ؟ و اگر باردار بشم با وجود پولیپ کیست همولوژیک خطری واسم جنین داره؟ البته من بعد از اتمام پریودیم یعنی تقریبا ده روز بعدش باز خونریزی داشتم الانم دارم نمیدونم از این کیستها هستش یا نه ؟ و با این خونریزیم کیست و پولیپم از بین میره ؟ دکتر بهم قرص دوفاستون داده میگه باعث جلوگیری خونریزی میشه ...و اینکه خونریزیم کی بند میاد الان تقریبا یه هفته خونریزی دارم ۳۰ سالمه سه ماهه ازدواج کردم...
- هفته شانزدهم
با سلام خانم دکتر بزرگوار... من سونوگرافی هفته شانزدهم رو انجام دادم که گزارش به این ترتیب هست: جفت در دیواره قدامی لترال چپ و گرید صفر است. فاصله لبه تحتانی جفت با Int.Os ۱۹میلیمتر می باشد. قرار طولی و پرزانتاسیونبریچ است. Int.Os بسته است و طول سرویکس ۳۱ میلیمتر می باشد. حقیقتش ۲ تا امپول پروژسترون و ۱۵ تا شیاف پروژسترون هم استفاده کرده بودم ممنون میشم راهنماییم کنین ...
- بعد زایمان
سلام من دو قلو باردار بودم که یک قل در ۲۸ هفته مُرد و قل دوم در ۳۳ هفته با روش سزارین دنیا اومد... از اول بارداریم سوالاتم رو ازتون پرسیدم و شما جواب دادید ممنونم ازتون... من ۵۰ روزه که از سزارینم میگذره .... خونریزیم تا ۲۵روز خیلی کم شد ه بود ولی مجدد ۳ روز بعد شدت زیاد گرفت بعد از ۱۶ روز وقتی دیدم که همچنان ادامه داره ب پزشکم مراجعه کردم و قرص آزیترومایسین ..روزی یک عدد و مترونیدازول هر ۱۲ ساعت دو عدد و استروژن شبی یک عدد تجویز کرد که خونریزیم یکم کمتر شد اما ۴ روز از مصرف دارو هام میگذره و قرص آزیترو تعدادی که داد تموم شد و میترونیدازول هم یک روز دیگر تموم میشود فقط استروژن ۶ عدد باقی مانده .. اما همچنان من روزی یکی یا دوبار همچنان لخته خون رنگ جیگری که سفت و بزرگ نیست ولی روان هم نیست ازم خارج میشه.. حالا من باید چیکار کنم ؟ این طبیعیست ؟ چقد زمان میبره تموم شه... هنگام مصرف دارو ها میتونم ب بچه شیر بدم؟ ... هر چند شیرم خیلی کمه و بچه شیر خشک میخوره.
- مولتی ویتامین
سلام . در دوران بارداری مصرف قرص پریناتال بهتر است یا مینرال ایرانی؟
- سرکلاژ پساری فنلینگ
باعرض ادب واحترام باردار هستم ۱۸ هفته و ۵ روز با سرویکس ۳ میلی دکتر گفت که باید سرکلاژ بشم سرکلاژ انجام دادم بعد از سرکلاژ پساری هم گذاشتم و الان ۲۲ هفته هستم رفتم سونو واژینال دکتر میگه فانلینگ ۶ میلی هستی. خواستم راهنمایی کنید آیا امیدی به این بارداری هست یا نه ؟ راه درمانی دارد؟
- ۸ روز سقط جنین ۴ ماهه
سلام
۸ روز سقط جنین ۴ ماهه دارم. سونگرافی نشان داده ۱۵میلی لیتر هتروژن دارم.
چیکارکنم؟ لطفا راهنماییم کنید. - درد دنده های قفسه سینه در بارداری
با سلام. هفته یست و دو بارداری هستم. حودو چند هفته هست که یه تیکه از دنده های سمت چپ قفسه ی سینه ام به شدت درد میکنه جوری که انگار استخوان دنده ام جایی خورده . درست همون نقطه در پشتم هم به شدت درد میکنه طوری که نه می تونم بشینم نه نفس بکشم. وقتی طاق باز دراز میکشم دردش کمتر میشه. روز به روز هم درد شدید تر میشه وزندگی عادی برام مشکل شده.خیلی نگرانم .چیکار باید بکنم؟
- Bpd
سلام خانوم دکتر عزیز..من هفته ۳۷ هستم..ودوتا سونوگرافی رفتم که میگنbpdجنین سه هفته کمتره..به نظرتون بچم مشکلی داره؟ خیلی نگراتم.بایدچیکارکنم؟تروخدا راهنماییم کنید
- بارداری
سلام وقت بخیر .من کیست تخمدان دارم و بدون قرص پریود نمیشم والان قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم تا پریود بشه حالا برای بارداری باید قرص را قطع کنم یا همچنان ادامه بدم؟
- جلوگیری از بارداری
سلام وعرض ادب ببخشید سواله بنده این هست که بعد از مصرف ۴عدد قرص ld و۱۲ ساعت بعد ۴ قرص دیگه برای جلوگیری از بارداری بلافاصله بعد از رابطه ایا بازهم امکان بارداری هست چون هنوز پریودی شروع نشده بعد از گذشت ۵ روز ؟؟ واینکه در این مدت درد شدید پهلوداشتم وسونوگرافی هیدرونفروز کلیه وکلسیفیته شدن کبد رانشان داد ایا امکانش هست که از عوارض قرص ldباشه وبرای درمان باید چکاری انجام بدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- بارداری
سلام خدمت خانوم دکتر عزیز من ۱۸ سالمه و دوساله ازدواج کردم بنظر شما الان باردار بشم مشکلی نداره تو سنم یا اینکه در ۱۹ سالگی


