Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریود و دوره
سلام خانم دکتر من پریودام 24بهمن 22 اسفند وامروز 23 فروردینه ایا پریود من نامنظمه یا منظم و طول دورم چن روزه مرسییی
- طریقه مصرف قرص
سلام من الان دوبار هست که خوردن قرص رو یادم میره ،دفعه اول شبش که یادم رفت ، فردا صبحش خوردم الان هم باز اتفاق افتاده ،تصمیم گرفتم ساعت بزارم که این اتفاق نیفته اما سوالم اینه اگه الان این اتفاق افتاده ازادامه قرص به بعد بخورم یا مثل اهمالکاری سابق به جبرانش در روز بعدش بخورم وآخرشب همون روز هم یه دونه دیگه که، مخصوص برای اون شب مصرف کنم یااصلا نخورم ازادامش بخورم ؟ ممنونم راهنماییی شم
- بیبی چک
سلام وقت بخیر امروز روز ۳۳ سیکلم هست چرخه ام در دو دوره ی اخیر ۳۰ روزه و ۲۹ روزه که قبلش بود این چرخه ام امروز ۳۳ روز میگذره پریود نشدم و سردرد دارم و حالت تهوع دارم وپایین کمرم بشدت درد میکنه تستم هم امروز که ۳۳ سیکلمه منفی در اومد دلیلش چیه چیکارکنم خانم دکتر اقدام کرده بودم برای بارداری دراین سیکلم منتهی روز ۱۶ سیکلم با لکه بینی مواجه شدم و روز ۱۷ و ۱۸ سیکلم باخونریزی شدید و مابقی روزا لکه بینی در حد ترشح خیلی ظریف قهوه ای .سپاس فراوان
- تنظیم شدن پریود
سلام خانم دکترخسته نباشیدببخشیدمن ۳۵سالمه و۲۰ساله ازدواج کردم روش جلوگیریم قرص بوده وحدوداده سالیه قرص نخوردم وهمیشه پریودام نامنظم بودوعقب مینداختم تاسال قبل وزنموکم کردم دیگه هرماه سر۲۸روزه پریودمیشدم ولی بازیکم وزنم بالدیخته هرماه ۱۵روزیابیشترعقب میندازم خیلی اذیت میشم وهمش داغ میکنم توروخدامیشه دارویی برای تنظیم پریودبمن معرفی کنیدممنون میشم بابت راهنماییتون
- سزارین
جای عمل بعد چهارسال خییلی درد میکنه
- آزمایش هورمون؟
سلام وقتتون بخیر بنده روز سه پریود ازمایش دادم که (8.3)fsh بود که نسبت به ازمایشات قبلم که دادم خیلی نزدیک به رنج نرمال ازمایشگاه (follicular phase:1.5 - 9.7) هست و این ماه مشخص شده تنبلی تخمدان دارم. قبلشم روکین دوماه خورده بودم یعنی مشکلیه؟یائسگی زودرس دارم؟ نیاز به تکرار آزمایش هست؟
- سرطان کبد وسرطان پوست
سلام وقتتون بخیر یه سوالی خواستم بپرسم پدر من ۷ سال پیش براثر سرطان کبد فوت کردن دیر متوجه شدیم سر ۴ ماه مادرم هم سه سال هست متوجه شده بود سرطان پوست نوع ۴ بدخیم ملانوم داشت وامسال فوت شدن میخواستم بدونم چه ازمایشی مشخص میکنه که زود پیگیر بشیم وپیگیری بشه که خانواده مون ندارن مثل خواهر وبرادر وچون شنیدم سرطان موروثی هست که کجا باید مراجعه کنیم پیش چه متخصصی چون میگن سرطان پوست خیلی سخت تشخیص داده میشه ببخشید طولانی شد ممنون میشم از جوابگوییتون خسته نباشید
- سوال مهم
سلام بالای مثانه انگار که یه لولس که التهاب داره و خارش داره و حس خیسی دارم. علت چیست؟ ترشحاتم مشکلی نداره ایا عفونت لوله رحم است؟
- سلام من۴۸سالمه فیبروم بزرگ دارم باخونریزی شدید سنینم کیستیک دکتر امپول فیبرلین ۱۱/۲۵ برای قطع پریودیم نوشته تایایسه بشم تزریق این امپول باتوجه به اینکه سینم کیست زیاد دارد ضرر ندار دتزریق کنم ممنون میشم پاسخ دهید باید روز سوم پریدیم تزریق کنم
- جواب سنو گرافی
سلام من توی سنو گرافیم نوشته،کیست دارای محتویات اکوژن 40×38درتخمدان چپ دیده شده ک مطرح کننده کیست هموراژیک میباشد ،ینی چی.احتمال اینکه سرطان تخمدان داشته باشم هس؟
- فیبروم
سلام،آیا فیبروم خارج از رحم باعث تنگی نفس میشود؟
- چکار کنم خونریزی قطع بشه
سلام دوماه پریود نشدم بعد از دوماه پریود شدم الان 12روزه خونریزیم قطع نمی شه خیلی هم شدیده لطفا راهنماییم کنید .چی بخورم قطع بشه
- لک بینی
سلام خانم دکتر من لک بینی قبل از پریودی دارم از روز ۱۷ پاکی شروع به لک میشم و ۴ روز بعدش پریود و دوباره لک بینی و فیبروم هم دارم دکترم برام اگنوگل تجویز کرده هر ۱۲ ساعت دوعدد خوردم ولی دوباره روز ۱۷ پاکی شدم شروع به لک بینی شدم آیا قرص اگنوگل تا ۲۱ روز ادامه بدم ؟ ای دوباره اگنوگل بخورم این لک بینیم قطع میشه؟
- تومرداخل رحم
غده ای داخل رحم دکتر تشخیص داده و من این مریضی رو شش سال هست که دارم اوایل مریضیم ماهی دوبار عادت ماهانه داشتم ولی به مرور زمان به یک هفته در میان رسیده به همین دلیل درد خیلی زیاد دارم سن من چهل سال است دکتری که مریضیه من رو تشخیص دادن گفتن که باید حداقل چهل وشش سال داشته باشم که بتوانم عمل رو انجام دهم سوالم اینه که این غده که داخل رحم دارم با عمل کردنش خوب میشم یانه ممکنه دوباره باز غده بزنه واینکه برای دردم یه داروی قوی تر میخوام که ارومم کنه دارویی که فعلا استفاده میکنم ژولوفن ومفنامیک اسیدهست وخیلی دوست دارم که شما منو بیشتر راهنمایی کنید
- سلام مادرمن روز۵قاعدگی امپول دکاپپتیل زده والان اروم وقرارنداره ودردهای وحشتناکی مثل دل دردوکمردردداره چی بخوره ساکت بشه دردداش واینکه ایناطبیعیه
- سقط طبیعی درهفته ۴
سلام وقت بخیر من درهفته ۴ (۱۲اردیبهشت ۱۴۰۰)تو خونه سقط داشتم همون روز رفتم سونو همه چیز خوب بود ولی خونریزی داشتم ودکترم گفت استراحت کن تا هفته ۷برو سونو برای قلب جنین وچون بارداری اولم بود اطلاعات کم دلشتم یه چیز سفید رنگ شبیه پوست ضخیم بود ازم خارج شد وبعدش یه تیکه خونی ومن پیگیر نشدم تا(۲۸اردیبهشت ۱۴۰۰)رفتم سونو که گفت دفع شده ودرتخمدان راست کیست ۳۴*۴۳همراه باسپتوم های ظریف داخلی دارم وکانون هیتروژن باجز کیستیک به ابعاد۱۰*۱۶مطرح بقایای حاملگی درکاویته رحم مشاهده شده دکترم گفت باید کورتاژ بشی من نمیخوام الان توی این شرایط کرونا برم بیمارستان سوالم اینه بااین شرایط راه درمان دیگه ایی جز کورتاژ نیست؟
- سقط جنین
ایا با مصزف قرص اورژاتس امکان از بین رفتن جنین وجود دارد؟
- نازایی
با عرض سلام وخسته نباشید یک بار سقط داشتم دکتر گفت از دهانه رحم هست دستگاه پاساری گذاشتم بازم سقط کردم دکتر میکه باید ای وی اف بشی نمیدونم چه کار کنم ممنون از راهنمایتون
- اقدام به بارداری
سلام چندماه واسه بارداری دوم بعد ۵ سال اقدام کردم ولی باردار نشدم پیش دکتر رفتم ولی بدون معاینه برام قرص استرادیول والرات ۲ و قرص اوومید۵۰ نوشت هردو رو گفت ۵ روز بخور خوردم امکان بارداری با این قرصا هست یا من مشکلی داشتم این قرصارو نوشت
- لگن درد
سلام توروخدا جواب بدید من ۱۴ سالمه و ۷ ماه قبل سونوگرافی دادم و سالم بودم الان یه مدته که لگن درد دارم و یکم نفخ دارم چند روزه بطور خفیف فقط بعضی روزها قبلاً دکتر رفتم گفتن طبیعیه تو این سن الان نزدیک عیده دکتر نمیتونم برم میشه کمک کنید آیا خطرناکه؟


