Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زمان مصرف بی بی چک
سلام خانم دکتر خداقوت.من بعد رابطه بدون دخولی که داشتم و واژنم از طریق آب طرف مقابلم خیس شد ۴ قرص ال دی و بعد ۱۲ ساعت ۴ قرص دیگه مصرف کردم بااین وجود پریودم به تاخیر افتاده چندروز .آیا احتمال بارداری هست؟؟و اگر بی بی چک بخوام استفاده کنم که ده روز از رابطم گذشته نتیجه مشخص میشه؟
- بارداری
سلام خسته نباشید، من به احتمال زیاد باردارهستم وپنج روز دیگه موعد پریودم میخواستم بدونم من امروز عکس از کمرولگنم انداختم وفیزیوتراپی ولیزرکمرانجام میدم میخواستم بدونم ایا این کارا واسه جنین ضرر داره باعث نقص جنین میشه؟
- کورپوس لوتئوم
سلام وقت بخیر من در روز ۱۳ پریودی سونو واژینال دادم کورپوس لوتیوم ۱۵ میلی متر داشتم درتخمدان راست نگرانم میشه بگید چیه ممنونتونم
- فولیکول
من روز 12پریودی رفتم سونو دادم گفتن فولیکولم 14هست گفتم ببینم تا روز چهارده پریودی چقدر رشد, میکنه که احتمال بارداری, داشته باشم؟؟ اصلا این ماه شانس بارداری دارم
- درد شدید زیرشکم
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر من میخواستم اقدام به بارداری کنم تنبلی تخمدان دارم وکیست کوچکی داخل تخمدان مدروکسی پروژسترون دکترزنان داده از14پریدی به مدت 10شب دوعدد میخورم ازشماماه قبل پرسیدم گفتین اقدام کنم برای بارداری الان آخرین بسته قرص مدروکسی پروژسترون رو دارم میخورم خانوم دکترزیرشکمم ازدرد شدید میمیرم زنده میشم باردارهم نیستم شما گفتن اسفندماه اقدام کنم به بارداری ازچیه قرص مدروکسی پروزسترون بسته آخرشه که 4شب دیگه مونده بخورم وحشتناک سینه هام دردمیکنه وزیرشکمم میگیره ول میکنه ازچیه ؟؟؟احتمال داره این قرص به من نسازه ممنون میشم جواب بدین
- سلام خوبی معده درد از اعصاب. هم میشه
- لک بینی به جای پریود
با سلام . خسته نباشید من خانمی 26 ساله هستم و پنج ساله ازدواج کردم. از ابتدای سن بلوغ نامنظمی پریود داشتم. پیش دکتر رفتم برای معاینات اقدام به بارداری.دکتر غدد پس از دوسال درمان گفت میتونی اقدام کنی و ویتامین دی تری1000 برای کم کاری تیروییدم داد. دکتر زنان فولیک اسید داد و یه سری آزمایش و سونو. بعد یک ماه که این قرصا رو خوردم الان به جای شانزهم شهریور، نوزدهم پریود شدم اما فقط دو روز لکه قهوه ای خیلی کم دیدم و تموم شد، توی این ماه جلوگیری طبیعی داشتم. روز 22 شهریور بی بی چک گذاشتم منفی بود. من هیچ زمانی قبل از این اینجوری نشده بودم که فقط لک ببینم. آیا بخاطر قرص های جدیدمه؟ تازه دو روزه هم دکتر زنان بهم متفورمین 500 داده میخورم. آیا حامله ام؟
- سونوی واژینال
در رحم به میزان ۷_۸ ccمواد اکوژن نان هموژن دیده میشود که در درجه اول مطرح کننده clotو بقایای بارداری میباشد .من چهلو دو روزه سقط کردم
- مصرف قرص ضد افسردگی در ددوران بعد از انتقال
سلام دکتر من به خاطرکار پر استرس مالی که دارم دچار وسواس فکری و اضطراب کاری شدم یه مدت قرص کلومیپرامین و فلوکستین میخوردم که حالمو خیلی خوب کرد همه چی اکی بود تا اینکه قرص هامو قطع کردم و اقدام به آی وی اف کردم متاسفانه نتیجه منفی شد دکتر تا یک چند روز فقط فریاد میزدم الان حال روحیم داغون و میترسم با این حال دوباره انتقال بدم و بچمو از دست بدم میخواستم بدونم آیا دارو هایی هست که بعد از انتقال مصرف کنم هم مشکل وسواسم و از بین ببره و هم آرام بخش باشه برام و هم برای جنینم مشکلی ایجاد نکنه با تشکر از شما و راهنمایی های مفیدتون
- تریپتورلین امپول امریکایی هست درمقاله ایی خواندم که درامریکا جمع اوری شده ایا حقیفت داده
بادرود وروزبخیر
- قرص جستیران
سلام بنده ۳ماهه پریود نمیشم برای همین به دکتر مراجعه کردم و تست باردارییم منفی هست بعد از سونوگرافی دکتر احتمال دادن که تخمدانم ظعیفه و قرص جستیران تجویز کردن درحالی که میبینم این قرص برای کم کردن خونریزی هستش.وماندم که استفاده کنم یا قرص رو قطع کنم
- سوال در مورد زنان
سلام من دکتر دو بسته قرص سیبل تجویز کرده و گفته از روز سوم پریودی بخورم میخواستم ببینم از شب سوم تا کی باید ادامه بدم این قرص رو یه ردیف سفید ۳ردیف زرد و جعبه بعدی رو از کی باید شروع کنم
- جوال پاتولوژی هیستروسکوپی
در قسمت جواب یه جمله نوشته شده که فکر من و درگیر کرده Fragments of inactive endometrium(sampling from lower segment or ovarian failure) آندومتر غیر فعال یعنی چی؟ نمونه در ۸ قاعدگی گرفته شده توی سونو هر ماه آندومتر رو نرمال گزارش می کرد
- زنان وزایمان
ایا با قرص اورژانسی میشه سقط جنین یک ماهه را انجام داد
- اولین باردارای با عکس رنگی
سلام خانمی ۳۳ ساله هستم بعد از ۷ ماه آقدام عکس رنگی گرفتم احتمال انسداد یه لوله رو زده بود و بعد از عکس رنگی همون ماه باردار شدم و جنین در ۸ هفته توقف رشد داشت. سه ماه استراحت رحم دادم. میخوام آقدام کنم امکانش هست دوباره لوله گرفته باشه؟ چون میگفتن باید لاپراسکوپی بشی
- سقط مکرر
باسرکلاژشکمی چقدر احتمال سقط جنین وجود داره
- آمپول لوپرومروآمپول مدروکسی پروژسترون
با سلام چندساله پریودهای خونریزی زیاددارم سال۹۵هم کورتاژشدم و آمپول دکاپپتیل ۳تاتزریق کردم بعدازچندماه دوباره همین برنامه بودهسال۹۸نیزمجددهمین آمپولهاروتزریق کردم حالامدتی هست که پریودهای خیلی طولانی ایندفعه تاامروز۴۵روزه ۲۰ روز پیش مراجعه کردم آمپول لوپرومر۷.۵نوشتن۱۷ روزه تزریق کردم قطع نشده روز پیش مراجعه کردم سونوهم دادم که دوتامیوم ریزدارم گفتن کورتاژنمیخوادبافت رحمت خوب نیس و آمپول مدروکسی پروژسترون تجویزکردن هشت روزه تزریق کردم وهنوزقطع نشده حالاهم همه جا تعطیله میترسم چیکارکنم
- تنبلی تخمدان
سلام.خانم دکتر 33سالمه.در چند سال اخیر هر سال 4ماه دفاستن مصرف کردم تا پریودم تنظیم بشه و ماه های بعد هم در 30تا 37 روزگی پریود شدم.چون میخوام برای بارداری اقدام کنم ایا راه حلی نداره این تنظیم پریود.چاق نیستم و وزن معمولی دارم.
- در مورد مصرف قرص اووبوست
باسلام خسته نباشید ببخشید من 34 سال سن دارم و ذخیره تخمدانم 0.214 هستش میتونم قرص اووبوست مصرف کنم یا چه راه حلهایی دیگه داره ممنون میشم اگه جواب دهید
- سلام
سنو برای من دولیکو سفالیک نشون دادە تو را خدا خطرناکه ؟ چکار کنم؟


