Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کورتاژجنین
میخواستم بدونم که چطور میشه متوجه شد که خانمی کورتاژ داشته یا نه؟
- آیا امکان بارداری وجود دارد؟
سلام ، من مبتلا به تخمدان پلیکیستیک و کم کاری تیروئید هستم یک روز قبل از زمان پریودم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم فقط با دستش واژن منو مالش میداد ولی من میترسم دستش با پیشاب خودش آغشته شده باشه و بعد وازن منو مالش داده باشه الان۸ روز از تاریخ پریودم گذشته نمیدونم بارداریه یا از پلیکیستیکه من باکره هستم تو رو خدا جواب بدین خیلی نگرانم
- نقاهت خارج رحم
سلام.شهریور امسال بارداری خارج رحم داشتم.بدون جراحی بخیر گذشت.هنوز درد دارم مخصوصا در پریودی.تا کی باید درد بکشم.عکس رنگی هم گرفتم چیزی نشون نداده. کی میتونم واسه بارداری اقدام کنم؟
- بارداری مهم
سلام من ۱۰ هفته باردارم . و قسمت لبه های بیرونی واژن خارش دارم از چه پمادی میتونم استفاده کنم . ممنون
- لکه بینی
باسلام،من خانمی ۴۵ ساله ومتاهلم که دوماه پیش،بعداز شش روز دوباره پریود سدم الان حدود دوماه قطع نسده که به صورت لکه لینی مختصر تا متوسط هست،سونوگرافی واژنی وشکمی کردم فقط ی کیست ساده ی سه سانتی دارم،کورتاژ تشخیصی سالم بود ترنسید اسیدو پروژسترون ومجسترول هطچ تاًیری نداشته تومعاینه ی رحمی نه زخمی نه چیز مشکوکی دیده نشده خواهش میکنم راهنمایی کنین ممنون میشم
- درد محل سزارین
سلام خانم دکتر من الان 4ساله سزارین کردم ولی وقتی میخام بلندبشم جای بخیه هام درد میکنه ..الانم پریودم عقب افتاده وسینه هام درد میکنه .،علائم مریود دارم ولی نمیشم ممنون میشم راهنمایی کنین
- قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید میخاستم بدونم ایا شربت تئوفیلین جی با قرص اورژانسی تداخل داره؟؟
- ترشح
سلام خانم دکتر وقت شما بخیر. اگر در بارداری ترشحات زرد داشته باشیم اما خارش و سوزش نداشته باشیم، باید پیگیری کنیم؟
- سلام وقت بخیر ببخشید اگر زمانی که قرص پرژستوران استفاده میکنیم نزدیکی هم داشته باشیم ولی جلو گیری نداشته باشیم باردار میشویم
- جواب آزمایش اسپرم روز تشکیل جنین
با سلام خانم دکتر عزیزم دوبار آی وی اف ناموفق با دو رحم جایگزین متفاوت در کلنیک مام با جنین کامپکت آ که روز انتقال بلاست آ شدند داشتم سوال داشتم آیا ممکنه به دلیل اشکال اسپرم همسرم جنین از نظر ماهیت ضعیف باشد که موفق به لانه گزینی نمیشود. به نظر شما با این آزمایش همسرم امیدی به مثبت شدن جنین هام وجود دارد. جنین هام چهار روزه فریز شدند به صورت کامپکت آ و کامپکت بی آیا با این جنین ها با این آزمایش همسرم ادامه بدم یا به فکر جنین اهدایی باشم.با توجه به فرسایشی که در راه نتیجه آی وی اف وجود دارد و هم هزینه بالای این امر پیشنهاد شما ادامه با این جنین ها که حاصل از این آزمایش هستند امیدی به مثبت شدن هست. sperm count :40*1.1 volume:2 ml seperm morphology:2% total sperm:80*1.1 total motility:30% motility (A/B): 0/20%
- زنان زایمان
من ۲ روز هست بچه سقط کردم رفتم سونوگرافی نوشته محتویات هارون به حجم تقریبی 5،5سی سی در حفره آندومتر مشهود است اکوی میومترهموژن است تصویر یک کیست با دیامتر 42م م در تخمدان سمت راست دیده شده می خواستم بدونم خطر ناک هست
- سونوگرافی تیروئید
سلام ، یک سونوگرافی انجام دادم با متن زیر : هر دو لوپ و ایسم دارای اندازه بیشتر از نرمال و اکوژنیسیته پارانشیمال غیر یکنواخت است . در بخش میانی لوب راست یک ندول اکوژن به قطر 4mm و در بخش میانی خارجی آن یک ندول هیپواکو با ابعاد 5-6.5mm دیده شد.(TIRADS=4) . در بخش تحتانی لوب چپ یک ندول solid-cystic با ابعاد تقریبی 26-21mm مشاهده گردید(TIRADS=2). این به چه معناست ؟ سرطانه ؟!!
- دوفامد۱۰
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۳ هفته و ۳ روز باردار هستم و هیچ مشکل لکه بینی و خونریزی ندارم بخاطر مسافرت دکتر برام قرص دوفامد۱۰ نوشتن ..خودشون گفتن نگهدارنده جفت هست چون میخوای بری مسافرت مشکلی پیش نیاد ..ولی خودم هر چقدر سرچ میکنم این دارو برای تنظیم پریودی هست ..آیا لازمه که مصرف بشه ؟یا شاید داروخانه قرص و اشتباهی داده
- واکسن کزار
سلام خانم دکتر وقت شما بخیر. میشه بفرمایید دلیل اینکه میفرمایید در بارداری باید واکسن کزاز بزنیم چیست؟ با تشکر
- آندرمتریوز
اندازه آندرمتریوز برای انتقال جنین چقدر باید باشه؟
- نزدیکی درماه هشتم بارداری
ایا میتونم باهمسرم درماه هشتم انجام بدم کاری یاخیر
- قرص جلوگیری درزمان بارداری
سلام.من 4ماهه زایمان کردم وبچه شیر میدم.چه قرص جلوگیری میتونم بخورم که رو شیر اثر نداشته باشه
- سقط
سلام خانم دکتر ،من حدود ۴۰ روز با قرص سایتوتک سقط انجام دادم در هفته پنجم بارداری بودم،الان خونریزیم بند نمیاد اخرین بار ک سونو دادم ۱ سانت بقای مونده تبدیل ب پولیپ شد ،ک بهم پشنهاد کورتاژ شده ولی نظر شما رو میخاستم بدونم
- مشکلات زنانه
سلام خسته نباشید من یه هفته هست که پریودم تموم شده بود اما باز بعد از یه هفته خونریزی دیدم علتش چی هست مگه میشه تو یه ماه دوبار پریود شد
- کلسیفیه رحم
ابعادش 11×24 آیا خطرناک هست ؟؟ و باید عمل شود ؟؟


