Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تست غربالگری
سلام ۳۵ سالمه بارداری سوم دوتابچه دیگم سالمن آزمایش غربالگری اول سونگرافی ان تی وسونوگرافی انو مالی خوب بوده آزمایش غربالگری دوم خوب نیست چقدر خطر دارد
- بارداری
سلام من در 8هفته بارداری هستم. مایع خفیف در کلدوساک خلفی مشاهده شده دو هفته پیش هم لکه بینی داشتم زیر شکمم درده و گاهی تیر میکشد. یازده ماه پیش هم سقط جنین داشتم در ماه دوازدهم بود. الان چیکار کنم
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر. من مشکل تنبلی تخمدان دارم ۶ ماهه اقدام با بارداری کردم ولی موفق نشدم بهم گفته بودین اگه باردار نشدم لتروزول بخورم تصمیم داشتم ماه پیش بخورم ولی هنوز پریود نشدم آخرین بار ۱۷ دی پریود شدم ماه پیش سونو دادم مشکلی غیر همونpco نداشتم تست بارداری هم انجام دادم منفی بود میخواستم زودتر قرصو بخورم باردار شم چیکار کنم پریود نمیشم؟ مشکل دیگه ای که دارم پرولاکتینم بالاست یه دوره کاربرگولین خوردم پایین اومده بود بعد دو ماه دوباره آزمایش دادم ۳۸ بود میخواستم بدونم دوباره کابرگولینو بخورم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
- بارداری
سلام هفته36بارداری هستم دیابت بارداری با انسولین دارم از دیروز تکونای بچم زیاد شده ممکنه مشکلی پیش اومده باشه توروخدا جوابمو بدین خیلی نگرانم
- باردار شدن خانمهای سن 40 سال
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر، آیا راه حل درمانی دارو برای سریع تر باردار شدن خانمهای سن 40 سال وجود داره?
- سنوگرافی انومالی
سلام خانوم دکتر. من 37 سال دارم . بارداری اولم هست.سونوگرافی انومالی رفتم براساس اولین روز اخرین پریود ۱۸هفته و شش روزم ولی سونوی آنومالی زده هفده هفته و شش روز. همه موارد نرمال بودن فقط اندازه ی nb رو در سنونوی آنومالی زدن 4.3 ایا این اندازه ی nb نرمال هست ؟ توضیحات تکمیلی ازمایش ریسک سندروم داون مرحله اول غربالگری بینابین بود یک یه 700بود غربالگری دوم کواد مارکر دادم که گفتن مشکلی نیست و ریسک سندروم داون تو منطقه بی خطر قرار گرفته. در سونوی غربالگری اول هم گفته سده nb مشاهده شده عدد ان تی هم ۱.۳ بوده.
- آیا باردار هستم یا نه
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر عزیز من روز 22 مهر شروع دوره پریودم بود. روز 14م نزدیکی داشعتم. از آن روز به بعد درد زیر شکم، کمر درد و درد سینه دارم. و امروز که 10 روز از نزدیکی میگذرد از بیبی چک استفاده کردم که منفی بود. اگر باردار نیستم این دردها بخاطر چیست
- بارداری
با سلام خدمت خانم دكتر عزيز... ٣٠ سالمه تازه عقد كردم ، حدود ١٥ روز پيش نزديكي كه داشتم جلوگيري نكردم قبل از ١٢ ساعت كه بگذره قرص اورژانس اوسيز ٧٥/ دوتا با هم خوردم .\\\\\\\' مجددا فرداش باز هم همينجور شد و جلوگيري نتونستم كنم بعد دوباره قرص اورژانس خوردم دوتا باهم ... البته خيلي اذيت شدم و تمام عوارض قرص داشتم ... ١٥ هر ماه پريود ميشدم ولي تا امروز ٦ روز از موعدم گذشته و هنوز پريود نشدم يكم بيحالي و درد زير شكم و كمردرد هم دارم چه زماني آزمايش بتا انجام بدم كه حاملگي نشون بده ؟ احتمال داره پريود بشم ؟ نميخوام باردار بشم ممنون از لطفتون ميشم اگه جوابم رو بديد
- بارداری
سلام وقت بخیر خانوم دکتر، عذر خواهی میکنم ک واضح میپرسم نامزدم موقع ارضا اسپرم رو ریختن توی دستمال کاغذی ولی دستشون هم از اسپرم خیس شد، و بعد دست زدن به باسن و کمر من، ولی به معقد و واژن دست نزدن اصلا، و من روز دوم پریودیم بود پد هم داشتم، از اینکه میگن اسپرم حرکت میکنه آیا امکان بارداری هست؟
- متخصص زنان
سلام من 4سال ازدواج كردم وهنوز باردارنشدم واز صورتم زياد مو مردانه مي ياد بيرون مي خواستم ببينم دليلش چيست وچه دارويي بايد مصرف شود كه اين موهاي زائد از بين برود
- بقایای بارداری
تصویرناحیه میکس اکو به ابعاد حدودی ۳۳،۳۴ م تقریبی ۱۴سی سی دارای وسکوریته درکاویته رحممطرح کننده بقایای بارداری مشاهده شد نگران کننده است
- لکه بینی بعد از اقدام
سلام وقتتون بخیر من برا بارداری اقدام کردم بعد از چهار روز روز اول لکه بینی داشتم بعد انگار پریودم شدم بنظرتون چرا اینطور شدم؟
- چه دارویی برای برطرف شدن خون در بارداری
سلام وقتتون بخیر، من هفته هفتم بارداریم و امروز واسه سونو رفتم، گفت جنین تشکیل شده و صدای قلبشم شنیدم، ولی جواب سونو گفت یک حلال خون کنار جنین دیده میشه، نگران شدم میخاستم راهنماییم کنین
- بارداری
ببخشید خانم دکتر میشه در بارداری از مداد ابرو استفاده کرد ؟
- باسلام واحترام من الان20ساله ازدواج کردم ولی بچه دارنمیشم چندبارشدم ولی سقط شدالان ۷ساله دیگه باردارنمیشم بخداپیش هرمامایی رفتم میشه بگین چیکارکنم ایاباردارمیشم یانه
سلام من ترشح سفید داشتم یکم و ۳ روز به پریودم مونده آیاباردارم یا نه راهنماییم کنید لطفا
- باردار
باسلام بنده بعدیک هفته بعدازپریودی لکه بینی داشتم باتجویزپزشک درحال مصرف قرص پروژسترون هستم پزشک سونوبرایم نوشته ودرمتن سونونوشته اندومتربانمای اکوژن منطبق بافازترشحی میباشدباتوجه به روز۵ سیکل ماهیانه یافته ای غیرنرمال محسوب میشودوهورمون درمانی توصیه میشود این متن نگرانم کرده آیامشکلی دارم میخام بارداربشم توروخداجوابم رابدید؟اثلایعنی چه؟
- سوال دارویی در بارداری
سلام ،تو هفته ششم بارداری هستم و دکترم قرص utrogestan 200 تجویز کردن ولی من میترسم بخورم و قبلا تو نه هفتگی یک بار قلب بچم از کار افتاده بود و رشد نکرده بود و مجبور به سقط شدم نظر شما چیه این قرص رو بخورم یا نه؟
- من ۱۵هفته بارداری بودم سقط کردم
سلام من ۱۵هفته بارداری بودم ک سقط انجام دادم الان برای بقای بارداریم سونو شدم و گفتن توده اکوژن فلوی عروقی ب ابعاده۱۰.۵*۱2 mmدارم از امشب قرص مترژین استفاده میکنم لطفا راهنماییم کنید باید چیکار کنم قرص اداگه بدم هر ۸ساعت رفع گیشه یا باید کورتاژ شم
- درموردبارداری
سلام ببخشید من باروش ایو ای باردار شدم برای تعیین جنسیت ۱آذر ۸هفته رفتم سونوگرافی سونوای اول گفت ساک باردای هست فتال پل هست وسن بارداری ۳۰۴وبراساس سونوگرافی ۶هفته نشان داد وگفت فعالیت قلبی مشاهده نمیشود بعد گفت یه هفته دیگه سونواراتکرارکن من۴روز بعد تکرار کردم نوشته تصویریک ناحیه ی هتروژن هایپراکو همراه باساک بارداری دفورمه به ابعاد کلی ۵۴*۶۱*۷۵م م واجد فلوی عروقی معادل میومتر مجاور درکویته ی اندومتر مشاهده میشود که مطرح کننده ی RPOCGrade=2 می باشد بعد یه ازمایش بتاتیتراژ دادم ازمایش جوابش ۲۷۹۴۰بود الان یعنی امیدی هست باتوجه به آزمایش یانه امکان دارد سونوگرافی اشتباه کرده باشه من خیلی نگرانم بارداری دوم هست
- بارداری
حرکات جنین باید در روز چقد باشد طبیعی هست ؟


