Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سنوم
سلام خسته نباشد میخواستم بگم ک ابعاد رحم ۶۳.۳۲هست تخمک راست ۳۲.۱۲ هست مال چپ هم ۳۰ و ۱۸ اندومتر هم ۸ میلیمتر اکوژسترون هست
- جلوگیری از بارداری
با سلام وخسته و نباشید خدمت خانم دکتر عزیز ومهربان دوماه وبیست روز زایمان کردم از روز چهلم قرص شیردهی مصرف میکنم شیردهی کامل دارم حتی شبا ولی پریود نشدم میخاستم بدونم به قرصای شیردهی میشه اعتماد کرد وعلت پریود نشدنم چیه؟
- اندازه واژن
سلام خانم دکتر ببخشید، طول واژن هر زنی یه محدودیتی داره ؟ ینی وقتی طول واژن تو اوج برانگیختگی به اندازه ای(از نظر طول) میرسه که دیگه ثابته ؟ و اینطور نیست که درصورت سکس مداوم با سایز بزرگتر ،واژن از نظر طول افزایش سایز داشته باشد؟
- نگرانی زیادی دارم
چند توده هایپواکو، ماکرولوبوله و پارالل در سونوی پستان مشاهده شده است چه کاری باید انجام دهم
- ضایعه اکوژن
سلامـ۵۰ساله هستم ۴زایمان طبیعی داشتم الان مدت ۲ماهه لک بینی دارم گاهی زیادوگاهی کم چندروزهم پاک هستم سونوگرافی کردم تصویرضایعه ی اکوژن به ابعاد41در13 mm دارای پدیکل عروقی چسبیده بهچجدارقدامی اندومتر مطرح کننده ی polyp .درتخمدان راست تصویرضایعه ی کیستیک باجدارنازک ونمای ساده solidبه ابعاد30در18 درتخمدان چپ تصویرفولیکولهایی به اقطار8-2 مشاهده شده پزشکم گفته بایدکورتاژکنم نظرشماچیه
- فیبرومیوم
سلام ۲ماهه پریودم قرص مژسترول .و ی دوره ۳ماهه امپول دیفرلین مصرف کردم بخاطر فیبرومیوم .دکتر میگه آی یو دی بزار قبل از مصرف دارو پریودی هام خیلی منطم بود فقط درد داشتم خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم
- تغییر شکل دستگاه تناسلی
سلام دختری ۲۵ ساله ام وقتیکه ک نوزده سالم بود لب های داخلی واژن تغییر شکل داد البته نه همش قسمت پایین لب های داخلی اطراف همون قسمت ک ورودی واژن هست منظورم اینکه ک اولش صاف بوده ولی الان شکلش هم هردوطرف شبیه یه گوشت اضافه است و صاف نیست چیز جداگانه ای نیس فقط تغییر شکل داده ک حجمش نسبت به بالای قسمت لب های داخلی یه خرده زیاده بعضی وقتا رنگش قرمزه ولی اکثرا رنگش طبیعیه هیچ گونه درد و خارش و سوزش هم ندارم تا الانم هم به پزشک مراجعه نکردم از نظر شما این یک مشکله یا طبیعیه؟ و دلیل این تغییر شکل چیه؟
- کیست اکوفری
سلام خسته نباشید مادرم فشار خون و قند خون و چربی بالا دارند ۴۴ ساله و خیلی از عمل میترسند کیست اکوفری ۱۱۵*۸۲ فاقد سپتا جداری در ادنکس راست با اثر فشاری بر فوندوس رحم مشاهده شده براشون نیاز به عمل هست ؟
- هیستروکتومی
سلام شما هیسترو کتومی به روش واژینال بدون برش روی شکم هم انجام میدین ؟
- سزارین
من بعد چهارسال سمت راست جا بخیه هاسزارینم موقع پریودی درد میکنه
- کیست اکوفری ۲۵میلی متر
سلام کیست اکوفری ۲۵میلی متری دارم چسبیده به لبه تخمدان چپ.گاهی درد لگن دارم در پاها و زیر شکم سستی محسوسی حس میکنم.خطرناکه خانم دکتر؟؟
- سونو گرافی
سلام خسته نباشيد در سونو كرافي من نوشته شده در آدنكس چپ توده اكوژن به ابعاد ٤٤در ٤٢ در ٣٨ ميليمتر وجود دارد احتمال كيست درموييد و كيست در زمينه اندومتريوزيس و hemorrhagic مطرح است ميخوام بدونم دقيقا چه كيستي دارم با دارو درمان ميشه؟ چون دكترم بهم دارو دوفاستون داده و درخواست سونو مجدد داده و گفت ممكنه جراحي بخواد جراحي خطرناك نيست چون بچه ندارم و ميخوام اقدام كنم ؟ پيشاپيش ممنون از راهنماييتون ❤️
- دانه های قرمز
سلام وقت بخیر من داخل واژنم(کاملا داخل)وقتی اینه میذارم یه دونه های قرمزی میبینم ولی درد و اینا ندارم اصلا. ترشحاتم معمولین ولی مثلا بعد 3-4 ساعت که میرم دستشویی و خودمو میشورم کنار لابیا مینورم ک دست میکشم یه حالت پیل شدن میشه که سفیدن(یه چیزی مثل وقتی که کیسه میکشه آدم). گااااهیم خارش کم دارم و بعضی وقتا موقع رابطه درد دارم. مشکلم چیه؟؟
- هورمون FSH
سلام خانم دکتر وقت بخیر دختری ۳۴ ساله هستم روز ۱۶ سیکل قاعدگی آزمایش خون دادم هورمون Fsh ام ۲۷ بوده. تا روز ۱۴ ، من لکه بینی داشتم. سیکل قاعدگی ام ۲۶ روزه هست. و همیشه روز ۷ پریود پاک میشدم. روز ۳۴ سیکل قاعدگی هست ولی هنوز پریود نشدم. توی آزمایش ادرارم هم خون و باکتری و موکوس دیده شده. توی سونوگرافی اندازه تخمدان ها طبیعی بوده و و اندومتر ۶ میلیمتر بوده. آیا مشکلی هست؟ آخه خواهرم در ۴۲ سالگی دچار یائسگی زودهنگام شده.
- ترمیم پرده بکارت
خسته نباشید من دوسال پیش با نامزدم رابطه داشتم و غیر عمد بکارتمو از دست دادم و فورا به بعدش ترمیم کردم ولی بعد از دوسال و نیم که رابطه داشتم بدون هیچ دخولی ازم خون اومد و قرص مدروفم ۵ هم مصرف کردم ۱ هفته دکتر تجویز کرده ایا ممکنه از اون قرص ها باشه؟ که فورا به دکتر مراجعه کردم که گفتن سالمه پردتون و حلقوی ارتجاعی هستش میخاستم درصورتی ک من دفه اول خون اومد ازم وقتی به دکتر گفتم گفتن چون دوسال و نیم از ترمیمم گذشته و خوب ترمیم شده پرده شما حلقوی ارتجاعی هس میخاستم بدونم این امکان داره؟ ایا من بعد از اولین نزدیکیم خون میاد ازم؟
ممنون میشم جوابمو بدین - سزارین
۲۰روز سزارین شدم ولی جای بخیه هاالان یک هفته از داخل خیلی میسوزه و تیر میکشه البته فقط ابتدای بخیه ها به حدی سرفه وخنده میکنم احساس سوزش شدید دارم
- تاخیردرپریود
من میخوام ۸شهریوربرم مشهدمیخوام عادت نشم بایدچیکارکنم
- جراحی زیبایی واژن
هزینه ی جراحی ترمیم زیبای واژن چقدر من نیاز به جراحی دارم
- سیپرو فلوکساسین
سلام من به خاطر بیماری ماستیت پستان انتی،بیوتیک سیپروفلوکساسین میخورم. و این قرص به خاطر دوازده ساعته بودنش توی ماه رمضان روی روزه من تاثیر میزاره. ایا امکانش هست قرصی جایگزین خورده شود. یا حتما باید همین قرص با همین میزان ساعت استفاده بشه. ممنون
- تحلیل سونو پستان
افزایش اکوی هتروژن نسج گلاندولار پستان دوطرفه به نفع تغییرات خوش خیم خفیف برست مشهود میباشد یعنی چه؟


