Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تاخیر در پریود
سلام وقت بخیر قرص جلوگیری میخورم و اون ماه ۳۰ فروردین پریود شدم اما الان با وجود اینکه ۳ تا قرص سفید دارونما باقی مونده پریود نشدم آیا مورد خاصی هست؟ تیرویید هم دارم
- سیتی اسکن شکم ولگن
یک دیفکت10mmدر جدار شکم درناحیه امبلیکال دیده میشودکه مطرح کننده هرنی امبلیکال میباشد
- سرکلاژ
سلام و عرض ادب ببخشین خانم دکتر شما تا بحال مریضی داشتین که بعد از زایمان زودرس پی درپی به سرکلاژ شکمی جواب داده باشد و براش موثر بوده باشه؟جای امیدواری به سرکلاژ شکمی چقدر هست؟
- نازایی
سلام خانم دکتر من دوماه پیش لاپاراسکوپی و وهیستروسکوپی کردم این ماه قرص کلومیفن از شب پنجم خوردم سنوشدم یه فولیکول سایز۱۴ دارم کی آمپول hcgبزنم
- نازای
خواهرم دوپسر به دنیا اورد هیچ پیشگری هرچی اقدام به بارداری میکنه که یه دختر بباره باردار نمیشه الان چهارده سال که هرچی اقدامه به باردری سوم میکنه نمیشه کلیه شم سنگ سازه میتونه از اون باشه باید چه اقادمی کنه راهنمایی کنید چه درمانی چه متخصص مراجعه کنه سنو زیاد رفته دکتر زنانم رفته فایدی نداشته
- ایا قرص اورژانسی مصرف کنم؟
با سلام و عرض ادب دیروز نامزدم یک مقدار تحریک شد بعد خودش رو با دستمال مرطوب تمیز کرد و من مجددا دستمال مرطوب تمیز بهش دادم که اثری مایع منی نباشد و در اخر هم به دستش الکل زدم واون دستش رو به واژینال من زد ولی چون زمان تخمک گذاری بود نگرانم یه وقت حامله بشم بنظرتون این امکان وجود داره چون نگرانم مقداری از مایع منی رو دستش مونده باشه بازم و الان واقعا شرایطش ندارم که باردار بشم .میخاستم بدونم قرص اورژانسی رو پیشنهاد میکنید.واقعا ممنونتون میشم راهنمایی کنید🙏🏻🙏🏻🙏🏻
- سرطان سینه
سلام من سونوگرافی رفتم گفتن توده هیپواکو به ابعاد 33mm در پستان سمت راست دیده میشود آیا سرطان است؟
- خونریزی پس از زایمان
سلامخانوم دکتر من زایمان طبیعی انجام دادم، امروز روز۳۹ بعداز زایمانم هست و من همچنان خونریزی دارم کم شده بود اما دوروز هست که مثل اوایل شده شما گفتید دوماه بعد بیا بنظرتون با این اوضاع زود تر بیام مطب؟ و اینکه ممکنه این خونریزی پریود باشه؟
- طول سرویکس
سلام.طول سرویکسم ۳۱هست آیا خطرناکه؟احتمال سرکلاژ وجود داره؟
- سلام من تنبلی تخمدان دارم و پریود نمیشم
- قرص ضد بارداری
باعرض سلام بنده دوهفته پیش باخانمم رابطه مشکوک داشتم که ایشون قرص اورژانسی اوسیز ۷۵ طبق دستورالعمل یکی بعدازرابطه ویکی دوازده ساعت بعد خورد وبعد آن پریودشدند وبعد قاعدگی بازهم رابطه مشکوک داشتیم که بازهم همان قرص راخورد ولی این دفعه قرص دوم را بعد ۱۴ ساعت خورد درضمن ایشان ام اس خفیف دارند حال سوال بنده اینکه: ۱_آیا اینکه دریک ماه دو دفعه از قرص ضدبارداری اورژانسی استفاده کردند ضرری داره یا اینکه اثرش در پیشگیری ازبارداری کمتره چون دودفعه استفاده شده؟ ۲_آیا اینکه قرص دوم پس از دوازده ساعت خورده نشده و پس از ۱۴ ساعت خورده شده ایا مشکلی به وجود می اورد در پیشگیری از بارداری؟؟ ۳_ایا داروی اوسیز باعث اود کردن بیماری ام اس میشود؟؟
- هایپرپلازی بدون آتی
سلام عرض ادب و احترام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید نتیجه پاتولوژی بعد از برداشتن پولیپ هست قصد بارداری دارم ایا با این شرایطم امکانش هست؟ من میتونم باردار بشم ؟ وضعیتی خطرناکه؟ Macroscopy: Received specimen in formalin in two bottles as below: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: Consists of multiple brown fragments of soft tissue M: 2.5x2x0.7 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T B) Endocervical curettage: Consists of multiple creamy brown fragments of soft tissue M: 1.2x0.6x0.3 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T Microscopy: A) The histologic sections show polypoid endometrial structure composed of cystically dilated endometrial glands lined by mitotically active pseudostratified epithelium embedded in spindle cell stroma along with thick-walled blood vessels which show at least focally increased ratio of glandular to stromal portion as well as foci of serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization. Other parts show serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization and focal tubal metaplasia embedded in edematous stroma. Also fragments of endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. B) The histologic sections show endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. DX: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: - Early secretory endometrium. - Fragments of Endometrial polyp superimposed by focal simple endometrial hyperplasia without nuclear atypia. - Chronic endocervicitis.
- دوفاستون
سلام من چرخه هام منظمه و ۲۹یا۳۰ روزست دکتر برای کمک ب بارداری دوفاستون برام نوشته.. ممکنه درصورت باردار نشدن این ماه من بعد از مصرف ده روزه قرصم.،پریود بشم ؟یعنی تاریخ پریود قبلم رو قرص جاب جا میکنه؟چون شنیدم بعد از مصرف قرص ممکنه خونریزی شروع بشه
- درد و خونریزی
سلام خدمت شما من ۴۰ سال دارم و چند موقع هست که پریودیم نامنظم شده و یک ماه مدل لکه بینی دارم و سری بعد باز خونریزی شدید دارمو الان هم حدود یک ماه هست که پاک نشدم و رفتم سونوگرافی گفتند در یک تخمدانم یک کیست حدود ۴۹*37میلیمتر در تخمدان چپ دارم وامروز رفتم دکتر برا قرص مجسترال داده تا 20روز بخورم دو روزه خیلی خونریزی شدید دارم و کمرم سمت راست لگن خیلی درد میکنه می خوایم بدونم این قرص خونریزی رو کم میکنه و گفتند بعد 20روز قطع کنم و وقتی پریود شدم بعد 14 روز قرص دیدروژسترون هر 12ساعت تا ده روز بخورم ولی الان60 تا قرص تجویز شده میخواستم بدونم مابقی رو چه زمانی باید مصرف کنم و مجسترال باعث قطع خونریزی میشه یا با این خونریزی باید چکار کنم
- سلام ترکیدن کیست تخمدان خطرناک است؟ باعث مرگ میشود؟
- زنان زایمان
باسلام و وقت بخیر.مدت ۷۰روز میشه که زایمان طبیعی داشتم اما تاهنوز موقع نزدیکی احساس درد دارم درنانیه واژن و جای بخیه .ایا طبیعیه این درد ها یا عفونت کردم ممنون میشم جواب بدین
- سوال
سلام وقت بخیر. یه سوال جدا از حوضه ی کاریتون داشتم. برای معاینه رگ های خونی به چه کسی باید مراجعه کرد؟
- من روز ۱۳ انتقالمه
سلام و وقت بخیر من ۱۳ روز پیش ای وی اف کردم روز نهم و روز دهم بی بی چک زدم هردو مثبت شد . شیاف و آمپول پروژسترون استفاده میکنم امروز ک روز ۱۳ انتقالمه کمی لکه قهوهای دیدم آیا باردارم یا خیر
- افزایش سایز سینه
سلام من 22سالمه ولی سینه ام اصلا رشد نکرده و هنوز،بحالت مخروطی دوران بلوغه تورو خدا چکار کنم
- تاخیر پریود
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم دکتر بهم قرص استروژن از اولین روز پریود تا ۱۰ روز داد بعدم از چهاردهم پریود شبی دو عدد قرص دوفاستون تا ۱۰ شب مصرف میکردم بعد از روز دوم پریود تا ۵ شب قرص لتروزول هم میخوردم روز چهاردهم هم دو تا امپول hcg میزدم بعد از دو شب قطع کردن قرص دوفاستون من پریود میشدم تا سه ماه دقیقا به همین روال پریود شدم ولی این ماه ۶ روز که عقب انداختم ایا احتمالش هست که باردار باشم؟ ممنون میشم زود جواب سوالم و بدین


