Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- شیر خشک
باسلام جایگزین مناسب برای شیر خشک بیو میل سوی چه شیر خشکی میباشد؟
- جراحی هیسترکتومی
سلام خانومی ۳۵ساله هستم ۲۰روز پیش رحمم رو ورداشتم الان لکه بینی دارم .خطرناک نیست؟چیکار باید بکنم
- حاملگی
سلام خانم دکتر من این ماه پریود نشدم ازمایش دادم حامله هستم عدد بتا ۸۴۳۶.۰است این عدد خیلی بالاست میترسم توروخدا راهنماییم کنید
- نتیجه سونوگرافی
با سلام نتیجه سونوگرافی من چنین هست. خانم 55 ساله که یایسه نشده. اندازه رحم در حد طبیعی 82*46*57 میلی متر و اکوی پارانشیمال مختصر هتروژن دارد. ضخامت اندومتریال 21.9 میلی متر افزایش یافته به صورت تک لایه است. فیبروم ساب سروزال با قطر 18 میلی متر در دیواره قدامی جسم رحم مشهود است. تخمدان سمت راست اندازه و نمای پارانشیمال طبیهعی دارد.RO=34*16 mm ضایعه کیستیک اکوفری بدون سپاسیون با ابعاد 30*44 میلی متر منطبق بر تخمدان چپ مشاهده شد. ضایعخ ادنکسال یا توده لگنی در سمت راست مشاهده نشد. حدود 4.5 cc مایع در کولدوسک خلفی مشاده شد. R/O PID
- درد جای بخیه ای سزارین بعد چند یال
سلام وقت بخیر من 6سال پیش عمل سزارین داشتم چند ماه میشه جای بخیه سزارین خیلی درد میکنه از داخل شکم دکتر رفتم سنوگرافی کردم گفت فیبروم داری قرص دارو زیادی داد ولی هنوز هم درد دارم و این که پریودی نامنظم دارم اصلا پریود نمیشم تا نرم امپول نزنم لطفا بگین من چیکلر کنم
- ریزش مو در بارداری
سلام ریزش مو دارم باردارم ۲۰هفتمه. مولتی ویتامین پریناتال و قرص آهن و کلسیم میخورم. بنطرشما چطور بهتر میشه؟واینکه بعد بارداری مثل سابق میشه؟
- قرص اورژانسی
سلام و ادب. خانم دکتر من قبلاً یک سوالی از محضر شما پرسیدم ک من رابطه محافظت نشده داشتم با شوهرم و بعدش قرص اورژانسی خوردم ولی دو عدد بود ولی من یک دونه خوردم ایا این کار احتمال بارداری من را بیشتر میکنه چون یکدانه خوردم.. شما عرض کردید بهتر بوده دوتا را مصرف میکردید ولی اگه دوز آن 1.5 بوده احتمال بارداری کم است ولی قرصی ک من مصرف کردم قرص اووسیز 0.75 بود.. یعنی با این کار احتمال بارداری من بیشتر شده.. خیلی نگرانم
- قرص دروسبلا
سلام من آ یو دی دارم همیشه قبل از هفت روز پریودی هفت روز لکه بینی دارم یعنی ۱۴ روز تا ۱۷ روز طول میکشه دکتر برام دروسبلا برای ۳ ماه تجویز کردن روش استفاده ش چحوری بین سه بسته قرص هیچ وقفه ای نباید باشه آخه بسته اش ۲۸ تایی هستش
- در مورد قرص مجسترول
سلام خسته نباشيد.چه مدت بعداز مصرف نکردن قرص مجسترول ،پريودي اتفاق ميوفته
- ای وی اف
سلام خواهش میکنم یکی جواب منو بده من بعد اینهمه سختی و هزینه قراره ۴ روزه دیگه برای عمل ای وی اف تخمک اهدایی برم سنو و وقت معلم تایین بشه نهایت نا یه هفته دیگه میفته..منم سه روز قبل دوروز بدن درد گلودرد داشتم شبانه. روز هم خفیفبود الانم علائمی ندارم ولی کل فامیل این علائم رو گرفتن.. معلومه که ازاین ویروس جدیدت.الانم خیلی کم ضعف دارم با یکم خلت گلوودردگلو خیلی کم ولی دارو اینا گرفتم مصرف میکنم ..میخواستم ببینم یه هفته بعد..صللحه که بدم براهمه.. شرایط من یه جوریه نمیخوام عقب تربیفته.خواهش میکنم جواب بدید..
- کیست مغز در جنین
سلام خسته نباشین در آنومالی اسکن به من گفتن داخل مغز جنین ۳ کیست وجود داره که سایزشون کمتر از۱۰ است آزمایش nipt رو انجام دادم مشکلی نداشت نگرانم چیکار کنم
- سقط۱
سلام من ۳۹ سالمه سال ۹۹ زایمان داشتم سزارین ، سال بعد باردار شدم تا هشت هفته قلب جنین تشکیل نشد مجبور به شدم، سال بعدش هم باردار شدم سونو انجام دادم گفتن ساک حاملگی دفرمه تو هفته پنجم که بعد ۳ روز خودبخود سقط شد میشه راهنماییم کنین چیکار کنم
- کیست تخمدان
سلام.من کیست Endometrioma در تخمدان چپ وراست داشتم.زیر نظر متخصص هستم .همه کیست ها درمان شده و یک کیست در تخمدان چپ باابعاد۵۵*۴۶م.م باجدار نسبتا ضخیم دارای اکوهای هموژنlow_level داخلی مشاهده میشود .ایا درمان میشود؟ایا امکان بارداری وجود دارد١٧ساله هستم.ایانیاز به جراحی هست؟؟
- خانم دکتر متخصص اندومتریوز هم هستند
- درمان فوکوس کلسیفیه
سلام در سونوگرافی کردم نوشته ضایعه اکوژن 9میلیمتر و فوکوس کلسیفیه ای دارم ایا قابل درمان است چه داریی باید مصرف کرد تشکر
- ورزش
سلام خسته نباشیدمن ۴۰روزه زایمان سزارین انجام دادم .میخواستم بدونم میتونم ورزش رو شروع کنم؟ تا الان رحم من جمع شده یا نه ورزش برای من خطرناک هست؟
- انتقال جنین
سلام . روز ۱۲ انتقالم ۲ تا جنین . دستشویی میرم خونریزی دارم ۲ روز از پریودم گذشته ۲ تا شیاف پروژسترون استفاده میکنم ایا ۳ روز دیگه باید تست بدم ایا فایده ای داره امیدی هست یا این خونریزی برای پریود هست
- نازایی
با عرض سلام وخسته نباشید یک بار سقط داشتم دکتر گفت از دهانه رحم هست دستگاه پاساری گذاشتم بازم سقط کردم دکتر میکه باید ای وی اف بشی نمیدونم چه کار کنم ممنون از راهنمایتون
- سیکل قاعدگی
باسلام واحترام و وقت بخیر خدمت شما بنده خدمتتون عرض کرده بودم ۴ماه و ۱۲روز از سزارین اولم میگذره و بچه اولم بود و در ۴۱هفتگی مرده بدنیا اومد برای همین هیچ شیرندادم و بعداز۳۱روز اولین خونریزی قاعدگی شدم دومین بعداز ۳۰ روز سومی بعداز۲۹روز چرخم منظم بود و فقط در ماه پیش یخورده نامنظمی پیش اومد در روز ۱۴ سیکل رفتم سونوی رحم وتخمدان وسایز فولیکول دادم فولیکولم ۲۲ بود و همه چی خوب بود و دوروز بعدش در ۱۶ سیکلم خونریزیم شروع شد و حالا امروز خونریزی دیدم منتهی کمرنگه ۱۲مردادزایمانم بود ۱۲شهریورخونریزی اولم ۱۱مهرخونریزی دومم ۱۰آبان خونریزی سومم ۲۵آبان خونریزی کم ۲۶ و۲۷خونریزی شدید امروز که ۲۱آذرهست خون مشاهده کردم آیااولین روزقاعدگیم حساب میشه سپاس فراوان خدمت شمادکتر محترم
- سلام خانم دکتر من در قسمت کنار مقعدم یه برآمدگی دیدم به مدت یک ماهه یه برآمدگی های کوچیکم هست می خواستم میدونم زگیل هستش


