Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تپش شکم
سلام.ببخشید من تومهرماه رابطه محافظت نشده بدون دخول داشتم و۲۴ساعت بعدش دوتا قرص اوسیز خوردم وابان واذرماه هم پریودیم بجای پنج روز سه روزشد ودی ماه هم هنوز به وقت پریودیم چهارروزمونده وهفت هفته ک ازرابطه م گذشت سونو رحم وضمایم گرفتم چیزی نبود ولی الان چن روزه ک شکمم تپش داره مثله قلب میزنه ونفخ هم دارم خواهشا بگید ازچیه؟؟
- زنان وزایمان
سلام از روز دوم قاعدگی ۳ استرادیول ۱میلی استفاده کردم ولی دکتر توجه نکرده الان گفته یک قرص دومیلی که ۴عددبشه استفاده کن در صورتی که دکتر فکرکرده قبلا دو میلی استفاده کردم دوروزه انتقال دادم لطفا راهنمایی کنید
- تاخیر در قاعدگی
سلام وقت بخیر دکتر من قاعدگی نامنظم داشتم و حدود۵سال سیپروترون مصرف میکردم وقاعدگی منظم داشتم اما حدود یک و ماه و نیم پیش دکترمو عوض کردم و دکتر گفتند دیگه سیروترون نخورم و بجاش مدروکسی پروژسترون و متفورمین برام نوشتند و گفتند تنبلی تخمدان دارم ۴دی که پریود بودم گفتنداز ۱۴ام قاعدگی شبی دوتابخورم منم از ۱۷ام دی خوردم و قرصام ۶بهمن تموم شد اما هنوز پریود نشدم من ماه پیش با نامزدم از طریق فقط تماس از پشت ارتباط داشتم بدون دخول مقعدی یا واژنی فقط تماس بود میخواستم بدونم این علت تاخیری از عوارض داروهاست یا ممکنه احتمال حاملکی باشه ممنون میشم کمک کنید
- قرص دروسبلین
سلام وقتتون بخیر من دوبسته دروسبلین استفاده کردم وبعد ازیک ماه رفتم ازمایش ذخایر تخمدان دادم حالا جواب ازمایش امده وزده ذخایر تخمدانم درحد بسیار پاییین هست ۲۸سال دارم امکان داره برای قرص اشتباه شده باشه؟
- درددر ناحیه کلیتوریس
درد بصورت زیاد دخارش در کلیتوریس
- صاییه هاپیکو
به ابعاد۱۲میلیلیتر درجدال لترال رحم یک میلیلیتر ویا یک میوم اتی پیک هست درمانش چی هست
- ضخامت اندومتر
سلام خسته نباشیدروز۴ پریودسونوگرافی واژینال شدم ضخامت اندومتر۶گزارش شده است باتوجه به سابقه هیپرپلازی اندومتراین اندازه نرماله؟؟پولیپم مشاهده نشده
- خونریزی در ماه اول بارداری
سلام من ۳۸ سالمه بارداری دومم هست ک نزدیک یکماهم هست امروز ۴۵ دقیقه پیاده روی رفتم ی ۵ دقیقه هم دوچرخه ثابت زدم.چون من قبل بارداری همیشه ورزش میکردم فکر کردم اشکال ندارد. اومدم خونه خونریزی دارم دلمم کمی درد میکنه.حالم مثه پریودی فعلا خون کمه ب رنگ قرمز روشن خیلی نگرانم خواهش میکنم راهنماییم کنید
- پاره شدن سرکلاژی
سلام علایم پاره شدن بخیه بعد از بارداری در سرکلاژ شکمی چیست؟
- درد و سوزش هنگام نزدیکی
سلام ببخشید من ۲۳ سالمه تازه ازدواج کردم و نمیتونم رابطه کامل برقرار کنم،درد زیادی دارم از ژل هم استفاده میکنیم ولی فایده ای نداشت،میشه راهنمایی کنید چکار کنم؟
- در مورد تصویر تجمع ظریف هتروژن به حجم حدود ۳/۵سی سی
- اولین رابطه
سلام وقت به خیر. من ۲۹ سالمه و به تازگی ازدواج کردم.برای اولین رابطه که منجر به پاره شدن بکارت خواهد شد اقدام کردیم منتها کامل نمیشه اصلآ دخول صورت نمیگیره خیلی کند پیش میره این اوضاع تا کامل انجام بشه.
از طرفی از ترس که در دوره تخمک گذاری نباشه هرچند همسرم از کاندوم استفاده میکنن سعی میکنیم رابطه ها بعد از دوره تخمک گذاری باشه اما نگرانم که پرده پاره بشه و چون به پریود شدن نزدیک هست زخم خوب نشه و پریود هم بشم و زخم بکارت عفونت کنه, تا کامل این پرده پاره بشه هر ماه این مشکل را داریم.
آیا بعد از پارگی بکارت پریود شدن باعث عفونت و... میشود؟ - پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- اندازه گیری عمق رحم و ایجاد خراش آندومتر
سلام وقت بخیر،ببخشید شخصی که مشکل نازایی نداره و فقط به دلیل مشکل کروموزومی که داره میخواد عمل پانکچر انجام بده و بعد آی وی اف و انتقال جنین،۱: آیا نیاز هست قبل انتقال جنین عمق رحمش اندازه گیری بشه؟ ۲: آیا عمق رحم با سونو واژینال هم اندازه گیری میشه؟ آیا خراش اندومتر هم نیاز هست انجام بده؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید خراش اندومتر با بیهوشی هم انجام میشه؟تفاوت خراش آندومتر با هیستروسکوپ چیه؟
- بارداری
سلام خانم دکتر از اول بارداری با سایت شما اشنا شدم و سوالاتم رو به خوبی جواب دادید ... دوقلو همسان با جفت و کیسه اب مشترک باردار بودم متاسفانه قل اول تک شریان بود singel artery . در ۳۰ هفته و ۵ روزگی رفتم سونو که گفتن همون قل مُرده ... اخرین سونوگرافیم ۲۶ هفتگی بود داپلر که نرمال بود... اما سن این قل رو زدن ۲۸ هفته ..اما من ۲۹ هفته برای ضربان قلب مرجعه کردم خوب بود هر دوتاشون ... در همین سونو وزن اش هم ۱۲۰۰. قل دوم در سونوگرافیه ۳۰ هفته و ۵ روز وزن اش ۱۹۰۰ بود و سن بارداری ۳۱ هفته و ۲ روز ... الان بیمارستان بستری هستم کلیه آزمایشات غربالگری اول و دوم و سلفری سالم بودن اکوی قلب هم سالم بود ... به نظر سما علت مرگ قل اول چی بوده؟ الان هم بستری هستم قراره تا ۳۴ قل دوم رو نگه دارن خواستم بدونم برای قل دوم ضرر نداره؟ این کار ب صلاح هست؟ آمپول ریه هم در ۲۶ و ۲۹ هفتگی ۱۲ عدد کلاً تزریق شده.
- نازایی
سلام وقت بخیر من عادت ۳۱روزه دارم میشه بگید کی تخمک گزاری میکنم میخوام زود باردار شم ممنون
- پارگی ناف
سلام ۸ سال پیش سزارین داشتم فتق ناف هم داشتم الان میخوام اقدام به بارداری کنم پارگی نافم ۱۴ میلی است.میتونم اقدام به بارداری کنم و بعد از سزارین عمل ترمیم ناف انجام بدم؟
- درد و خونریزی
سلام خدمت شما من ۴۰ سال دارم و چند موقع هست که پریودیم نامنظم شده و یک ماه مدل لکه بینی دارم و سری بعد باز خونریزی شدید دارمو الان هم حدود یک ماه هست که پاک نشدم و رفتم سونوگرافی گفتند در یک تخمدانم یک کیست حدود ۴۹*37میلیمتر در تخمدان چپ دارم وامروز رفتم دکتر برا قرص مجسترال داده تا 20روز بخورم دو روزه خیلی خونریزی شدید دارم و کمرم سمت راست لگن خیلی درد میکنه می خوایم بدونم این قرص خونریزی رو کم میکنه و گفتند بعد 20روز قطع کنم و وقتی پریود شدم بعد 14 روز قرص دیدروژسترون هر 12ساعت تا ده روز بخورم ولی الان60 تا قرص تجویز شده میخواستم بدونم مابقی رو چه زمانی باید مصرف کنم و مجسترال باعث قطع خونریزی میشه یا با این خونریزی باید چکار کنم
- طریقه مصرف پودر اینوفولیک
با سلام. دکتر زنان جهت اقدام به بارداری، برای من پودر اینوفولیک تجویز کردن که صبح ها مصرف کنم و از قبل هم تیرویید داشتم و لیووتیروکسین ناشتا مصرف میکنم. خواستم بدونم این دو دارو با فاصله کم از هم خورده میشه، تداخلی روی هم نداره؟ اگه داره به چه صورت مصرف کنم. ممنونم
- توده مجاری ادراری
پدرم رفتند ازمایش همه چی خوب بوده فقط زده توده اکوژن ۳۰ میلی متری دیده شده در مثانه و براش سیستوسکوپی نوشتند.خیلی نگرانشونم یعنی سرطان دارند؟ خون درادرار داشتند انا هیچ درد یاسوزش یا تکرر ادرارنه .یکمم لاغرترشدند خیلی حالم بده.ممکنه بد خیم باشه؟ خیلی خوبن از هرلحاظ الان


