Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
با سلام. ماه اول بارداری هستم. آیا لیزر موهای زائد برایم ممنوعیت دارد؟ چهار دوره از لیزرم مانده.
- اولین بارداری همراه با توقف رشد سقط فراموش شده
سلام ۴سال ازدواج کردم ۳۳سال سن ،بعد از ۸ ماه تلاش رفتم عکس رنگی گرفتم و احتمال انسداد لوله رو داده بودن اما گفتن باید لاپراسکوپی بشی که لوله رو بازکنیم که من همون ماه بعد از عکس رنگی باردار شدم و خودم تو ۶ هفته فهمیدم باردارم که حتی در ۶ هفته رفتم سونو شکمی ضربان داشت و بعد از ۸ هفته ۵ روز بدون لک توقف رشد داشت و دیگه ضربان نداشت و با قرص سقط شد و دکتر گفت بعد از سه ما استراحت آقدام کن و من هنوز اقدام جدیدی نکردم میخواستم بدونم نیاز به لاپراسکوپی هست ؟ و یا دوباره برم عکس رنگی بکیرم ؟ هنوز سه ماه سقطم کامل نشده
- ناباروری
- مشکل پریودعمومی زنان
سلام من مشکل تنبلی تخمدان دارم. سه دوره قرص سیبل مصرف کردم و هیچ مشکلی نداشتم.سر پنج روز پریود مشدم. ولی الان یه هفته میشه که عقب زده. از طرفی جلوگیری هم نداشتم میترسم باردار باشم. نمیدونم قرص بعدی و شروع کنم یا نه. لطفا راهنماییم کنید؟؟؟؟
- مصرف آنتی بربارداری
من ووروز هس۶که قرص آنتی هیستامین مصرف کردم امروز تست بارداری دادم منفی دراومدممکنه ازقرص یاشه
- سرکلاژ بارداری
سلام خسته نباشید ا*** ر*** هستم هفته ۱۹ بار داریم هفته۱۳ سرکلاژ شدم داخل واژن تیر میکشد و درد میگیرد انگار چیزی داخلش باشه زیر شکمم هم کمی تیر میکشد میخواستم بدونم خطری داره من یک سقط ۲۱ هفته هم داشتم نفخ هم دارم آمپول فمولایف رو هم زدم لطفا راهنمایی کنید
- بارداری
آیاامکانش هست جواب آزمایش بعد۵ روز اززمان پریودی منفی باشداماباردارباشیم
- مصرف دارو دربارداری
داروی آمیتریپتلین 10و اس سیتولوپرام10میخورم باردارشدم
- بارداری
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر من 7ماهه جلوگیری نمیکنم و اقدام به بارداری دارم، 4ماه پیش تحت نظر قرار گرفتم هرمون تیروئید کم کار داشتم الان طبق آزمایش های مجدد هورمون تیروئید تنظیم شده با مصرف منظم قرصش، دکتر زنان بهم قرص مدروفم 5 دادن مصرف کنم از روز 14پریودی، و ژل رویال و ویتامینd3, و فولیک اسید و ویتامینE
- بارداری پوچ
مورد علت بارداری پوچ میخواستم بدونم. من تنبلی تخمدان دارم و عدم تعادل هورمونی داشتم،در اخرین ازمایشم،free testestrone بالا بود و استروژنم پایین. یک ماه گلای وانس مصرف کردم و با یک ماه اقدام طبیعی باردار شدم. اما در شش هفته گفتند ساک خیلی ریز هست. و هفته بعد گفتند رشد خوبی نداشته و جنین داخلش دیده نمیشه. عدد بتام هم در یک هفته از ۹۵۰ به ۹۴۰ رسید. احتمال بارداری پوچ دادند. همسرم هم پرخونی داره و مشکل نارسایی دریچه ی قلب. میخواستم بدونم ایا اینها میتونه باعث بارداری پوچ من شده باشه؟ چطور برای بارداری بعدی پیشگیری کنیم از این مشکل. ایا روشی مثل ای وی اف کمک میکنه که پیشگیری بشه از این مشکل بصورت مجدد؟ ممنون میشم پاسخ بدید خانم دکتر من یکبار دیگه از خدمتتون سوال پرسیده بودم.جواب اخرین ازمایشم رو خدمتتون فرستادم که یک پزشک گفته بودند دارم یائسه نیشم. من ۳۵ ساله هستم
- بارداری
سلام خسته نباشید.من هفته ۱۵بارداری رو میگذرونم. برام آزمایش نوشتین که هفته ۱۶ رو تموم کردم آزمایش و انجام بدم میخواستم بدونم یعنی تو هفته ۱۷ این آزمایش و بدم؟و اینکه باید آزمایش ناشتا باشه؟چون برام آزمایش ادرار هم نوشتین
- ضدآفتاب در بارداری
سلام . میشه دربارداری ۲ماه به بعد ،از کرم ضدآفتاب رنگی استفاده کرد؟؟اگه امکانش هست شما یه کرم ضدآفتاب قیمت مناسب معرفی کنید ممنون
- احساس نبض در شکم
هفته سی وچهار بارداری هستم . یک ماه ونیم هست که هر روز احساس نبض در شکم دارم. حدود پنج الی ده دقیقه طول میکشه. علتش چی هست ؟
- علت پری روده جنین
هفته 36بارداری هستم، درستون گرافی قبلی همچی خوب بود، الان احتمال پری روده زدن،اوایل بارداری قند داشتم، الان وزن جنین دوکیلو دویست گفتن که پودردادان برای افزایش وزن جنین لطفا جواب بدید
- بارداری سوال مهم
سلام خانوم دکتر من باردارم و داخل واژنم احساس میکنم سوزن میزنه چیکار کنم یعنی مشکلی هس ؟
- مصرف قرص ضد افسردگی در ددوران بعد از انتقال
سلام دکتر من به خاطرکار پر استرس مالی که دارم دچار وسواس فکری و اضطراب کاری شدم یه مدت قرص کلومیپرامین و فلوکستین میخوردم که حالمو خیلی خوب کرد همه چی اکی بود تا اینکه قرص هامو قطع کردم و اقدام به آی وی اف کردم متاسفانه نتیجه منفی شد دکتر تا یک چند روز فقط فریاد میزدم الان حال روحیم داغون و میترسم با این حال دوباره انتقال بدم و بچمو از دست بدم میخواستم بدونم آیا دارو هایی هست که بعد از انتقال مصرف کنم هم مشکل وسواسم و از بین ببره و هم آرام بخش باشه برام و هم برای جنینم مشکلی ایجاد نکنه با تشکر از شما و راهنمایی های مفیدتون
- بارداری
سلام من هفته ۳۵ بارداری هستم،میخواسم ببینم ضررنداره موهام رنگ بزنم باتشکر
- سونوگرافی روز دوازدهم سیکل
سلام در سونوگرافی واژینال که انجام دادم برای بارداری نوشته تصویر فولیکول سیستیک حاوی اینترنال اکو به ابعاد ۱۲×۱۳ دیده شده. میخوام بدونم چیز نگران کننده ای هست.لطفا توضیح بفرمایید
- مشاهده it در سونوگرافی nt
با عرض سلام در سونو ان تی من نوشته it دیده شد ولی در ادامه نوشته abnormal یعنی چی ممنون
- آزمایش قند
سلام من در هفته 38 بارداری هستم. هفته دیگه باید سزارین بشم. آخرین باری که آزمایش قند دادم ناشتا 93 و یک ساعت بعد از غذا 138 بود در تاریخ 28/8/93 و همچنین دفع پروتئین هم نداشتم. آیا در این مدت باقیمانده باز هم باید آزمایش بدم؟ با تشکر


