Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ای وی اف
سلام ای وی اف کردم منفی شد.یک هفته هست امپولم قطع کردم ولی پریودنشدم راهنمایی کنید 45سالمه
- عادت ماهانه
سلام خسته نباشید برای اول بار هست پریودم عقب افتاده حدود ۲۵ روز هست هیچ کمر درد و دلدرد هم ندارم
- خونریزی از اثر ضربه به قسمت چپ پایین شکم
ام من سه بار سابقه سزارین دارم و دیشب پسرم ده سالش است بالگد به چپ طرف زیر شکمم زد وچند دقیقه بعد خونریزی کردم وده روز هم به عادت ماهیانه مونده آیا لازم است به دوکتور مراجعه کنم یا خیر
- بارداری
سلام من باکره ام رابطع بدون دخول داشتم همون ماه پنجروز پریودم عقب افتاد ولی پریود شدم همون مث قبل هفت روز بود ولی خون نسبتا کمی میومد این ماه سروقت پریود شدم خون نسبت ب قبل کم بود ایا باردارم از کجا بدونم باردارم یا ن ؟ ممنون
- قرص لونسترول تاریخ گذشته
ایا از قرص اورژانسی که ۱۰ ماه از تاریخش گذشته میتوان جهت امیزش بدون پیشگیری استفاده کرد
- سرکلاژ
سلام.دوتابارداری داشتم یکی هفته 21که سقط شد بارداری دومم با سرکلاژ مک دونالد که بازهم هفته 23سقط شد من 31سالمه خیلی نگرانم که دوباره بخوام باردار بشم میترسم دوباره سقط بشه چه راهی هست واسه من که دهانه رحمم کوتاه وهفته های 21و23بازمیشه.خواهش میکنم راهنمایی کنید
- نازایی
سلام خانم دکتر، من پج سال ازدواج کردم یک سال و چهار ماه برا ی بارداری اقدام کردم نتیجه نگرفتم دارو هم استفاده کردم هر بار فلیکول با سایز مناسی داشتم اما بارداری حاصل نشده، من یک میوم 6سانتی دارم از نوع اینترامورل مماس بر اندومتر ایا این فیبروم مانع بارداری میشه برای درمان جراحی لازم؟ بعد جراحی مشکلی برا بارداری وجود ندارد؟
- خونریزی ناشی از وروژست
سلام. متخصص برای کیست تخمدان من سه ماه وروژست تجویز کردن. بعد از یک ماه پریود شدم و خونریزی خیلی کم اما نزدیک دوازده روزه ادامه داره و اینطور که میفهمم هنوزم خون داخل بدنم هست. دکتر گفت اگر خونریزی بود هم قرص را بخور ولی نگفت تا چه حد خونریزی ادامه داشت طبیعی هست. خیلی نگرانم . یعنی مصرف قرص را ادامه بدم و خونریزی ادامه داشت مشکلی نداره؟
- نازایی
سلام،تنبلی تخمدان دارم،قبلا با مصرف داروهای تحریک تخمک گذاری پریودام منظم بود،چرا الان با مصرف همین داروها پریودام تا نزدیک دو هفته هم تاخیر دارد؟؟؟
- مشکلات زنانه
سلام ۶ ماه عفونت قارچی دارم هفته ای ۱ عدد کپسول فلوکونازول مصرف کردم عفونت کمتر شده اما خیلی درد زیر شکم دارم ازمایش هم دادم دیابت ندارم فیبروم ۳ سانتی اینترامورال هم دارم مدتی هم هست دهانه رحم حین معاینه دیده نمیشه دکتر زنان فرمودن باید با بیهوشی در اتاق عمل بیمارستان کولپوسکوپی بشم و نمونه برداری از دهانه رحم انجام شود ایا اینکار رو باید انجام بدم خیلی میترسم
- سقط جنین
سلام خسته نباشيد من ي ماه هست بجه سقط كردم خونريزي قط شد دوباره بعداز جهلمم خونريزي گرفتم اين ده روزه جكار كنم خونريزي قط بشه
- هایمن
سلام، ممنون میشم جوابمو بدین، من یکساله عقد کردم، الان میخوام جدا شم،تو این مدت رابطه کاملی باهمسرم نداشتم، دکتر زنان رفتم گفتن هایمنم یکم کبودگی یاساییدگی داره،ولی سالمه ایا برای دادگاه به پزشک قانونی مراجعه کنم بکارت منو سالم میزنن یاخیر،شنیدم کبودگی رو هم جز عدم بکارت حساب میکن،
- بارداری
سلام خانم دکتر. معذرت میخام ک شاید سوالم درست نباشه.. ولی من یک پسر 26 ساله هستم.. حدود یکسال پیش به یک خانمی رابطه داشتم.. و رابطه ما حدود یکماه بود.. و بعد ایشون رفت یا یک آقایی ازدواج کرد.. حالا بعد یکسال همین چن روز پیش به من پیام داده ک من از تو باردار بودم و بهت نگفتم و عکس یک بچه را فرستاده و گفت این بچه توعه و من بخاطر این موضوع دارم طلاق میگیرم.. و گفت باید مسئولیت کارتا قبول کنی.. و بعد دیگ رفت و گوشیش خاموش شد.. حالا با یک خط دیگ اومده و بچه مال توعه.. و دوباره گوشی را خاموش کرده.. من الآن نمدونم چکار کنم از جایی ایشون اومده ی حرفی زده ولی در دسترس نیست ک من ببرمش آزمایش ژنتیک.. از طرفی من ایشون از لحاظ قانونی هنو از شوهرش جدا نشده و من نمدونم اصن راست میگه.. یا برای من دام پهن کرده.. و میترسم گرفتار ی موضوع دیگهای بشم.. از طرفی من نامزد دارم و قراره دو هفته دیگ عقد کنیم.. حالا نمدونم چیکار کنم.. شبا نمیتونم بخابم.. ن میتونم برم به نامزدم و خانواده اش بگم.. چون صدرصد همه چی خراب میشه و آبروی من جلو خانواده خودم و خانواده نامزدم و فامیل میره.. چون من در یک جای بومی زندگی میکنم.. و باید بذارم از این شهر برم.. از طرفی من مطمئنم نیستم ک برم بگم.. شاید ایشون ب من دروغ گفته.. من برم خودم آبروی خودما را ببرم.. و از طرفی خیلی میترسم ک عقد کنم و یهو ایشون با یه بچه پیدا بشه.. و مدعی بشه بچه مال توعه.. انوقت دیگ بدبخت میشم.. والا نمدونم باید چیکار کنم.. فقط از یجایی میگم بچه مال من نیست.. چون بچه ایشون متولد 20 خرداد هستش.. و من در اینترنت خوندم ک باردای نهایتاً 42 هفته است اونم از زمان پریود.. و ن زمان ک نطفه تشکیل شده و ایشون باردار شده.. و هر جا تحقیق کردم گفته شده بود تعیین زمان لقاح ممکن نیست.. و زمان لقاح38 هفته طول میکشه ک بچه کامل بشه و وقتی کامل بشه دیگ نمیتونه در شکم مادر حضور داشته باشه.. چون باعث مرگ او میشه.. حالا من پیش خودم فرض کردم اصن زمان لقاح را میشه تشخیص داد و بارداری از زمان لقاح حساب میشه.. حالا حتی اگه اینجوری ک من میگم باشه.. و بارداری ایشون به مدت 42 طول کشیده باشه.. نمیتونه بچه مال من باشه.. چون از 20 خرداد.. 42 هفته بیاییم عقب میشه 29 مرداد سال قبل و من حدود 26 مرداد همون سال از ایشون جدا شدم و بعدش با ایشون هیچ رابطه ای نداشتم.. آیا میتونم به این مطلب علمی استناد کنم؟.. خانم دکتر لطف کنید و بنده را راهنمايي کنید.. چون هیچ کاری نمیتونم بکنم و اصن راهی ب ذهنم نمیرسه.. و اون خانم در دسترس نیست ک بخام آزمایش ژنتیک بدم.. و دوهفته دیگ بیشتر وقت ندارم.. کل زندگیم ریخته بهم.. خانم نظر شما میتونه ب من کمک کنه.. نمیتونم همش منتظر یک اتفاق بد باشم..
- امکان تعیین جنسیت در اقدام بارداری
سلام و عرض ادب بدوا از اینکه پاسخ سوال بنده رو میدید تشکر دارم و مراتب قدردانی را به جا می آورم . بنده سه ماه پیش زایمان سزارین داشتم و یک دختر دارم در سن 35 سالگی هستم و الان میخوام اقدام به بارداری دوم داشته باشم : سوال اولم اینه که آیا در این سن بارداری خیلی خطرناک و پر ریسک هست ؟ در حدی خطرناکه که موضوع رو منتفی کنیم؟ و سوال آخرم اینه که آیا امکان اینکه بشه تعیین جنسیت کرد تا فرزند بعدی پسر بشه وجود داره؟ تقدیم احترام و تشکر
- ال دی
سلام وقت بخیر ۶ ماه پیش هیستروسکوپی بقایا داشتم بعد از دو دوره پریود برای پیشگیری از بارداری از ال دی استفاده کردم اوایل پریودهایم شدید بود ولی بعد کم شد قبلا پریودهام تا ۷ روز نهایت ۸ روز طول میکشید بعد مصرف ال دی معمولا تا۳ روز پریود معمولی دارم بعد تا روز ۱۰ پریود لکه بینی دارم خصوصا موقع اجابت مزاج خون غلیظ دفع میکنم .بعد از ۱۰ روز رفع میشه علت چیه؟ گاهی هم چند روز رفع میشه و هنگامی که مدفوع سفت باشه با ترشح کمی لکه میاد قبلا اینطور نبودم دو دوره بعد از هستروسکوپی هم پریودم طبیعی بود. ایا از عوارض قرص ال دی هستش و باید تغییرش بدم؟ چه قرصی جایگزین کنم
- فراموشی مصرف داروی پی دی هومونگ و انجام ivf
با سلام و عرض ادب دکتر برای من داروی پی دی هومونگ شبی دو عدد تجویز کرده ولی من یک شب فراموش کردم و دکتر روز سه شنبه تخمک کشی انجام میدهد امشب هم دوتا آمپول زدم فردا هم دو تای دیگه با توجه به موقعیت میشه تقسیم ساعت منم مثلا هر ۱۷ساعت تزریق انجام دهم یا اینکه بجای دوتا آمپول سه تا بزنم لطفا راهنمایی کنید ممنون
- سلام من دختری ۱۳ ساله هستم ۲هفته است که پروییدیم تمام شده ولی هنوز لک میبینم لزومی دارد که برم پیشه دکتر
- استمنا
سلام خانم دکتر،آیاباترک خودارضایی عوارض آن برای روابط زناشویی برطرف می شود؟ ممنون ازتوجهتون
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- انتقال جنین
با سلام من روز ۵ انتقالم ازروز دوم درد کمر ولگن و درد کناره کمرم داشتم واز امروز درد زیر شکم دارم استرادیول و شیاف۴۰۰ روزی ۳تا مصرف دارم ایا علامت دفع جنین هستش؟


