Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید آیا دکتر زنان که در درمانگاه ها هستن هم معاینه پرده بکارت انجام میدم من رابطه جنسی نداشتم ولی ورزش میکنم نگرانم که آیا پرده بکارتم سالمه یا نه
- ivf
سلام دوبارivfانجام دادیم نتیجه نداد می خواستم بدونم درصد بارداری با عمل ivfچه میزان هستش و عواملی که باعث میشه این عمل موفقیت امیز نباشه چیه تشکر
- فیبروم ساب سروزال
در قدام و فوندوس رحم یک فیبروم ساب سروزال ۱۳ سانتی دیده شد .ایا مشکل سازه؟من ۴۷ سالمه و سه ماه هست ک خونریزی پریودی نامنظم وسنگین دارم جوری ک تا ۱۲ روز بند نمیومد مجبور شدم ال دی بخورم .
- بیماری زنان
سلام میخواستم بدانم علت ترشح سبز بدون بو چیست و چه دارویی نیاز هست
- سوزش
سلام خانم دکتر ببخشید دو الی سه روزه یکم سوزش واژن دارم و یکم عفونت سفید رنگ مثل کمی نشاسته خیلی کم ازم بیرون میاد . چ کار کنم ک سوزشم از بین بره .ممنونم
- کیست تخمدان اکوفری
سلام من کیست اکوفری به ابعاد ۶۸×۴۳ مم در ادنکس راست دارم خواستم ببینم خطرناکه؟
- طول سرویکس
طول سرویکس با مثانه پر زده ۷۰ میلیمتر خوبه یانه؟
- کلیتوریس
سلام از کوچیکی کلیتورس و پوست واژنمو کشیدم و سیا شده و چوروکیده ایا مشکل پیش میاد اگه اینطوری بمونه ؟؟ متاهلم
- پلیپ
سلام خسته نباشید.خانم دکتر من۵ماه پیش به شما مراجعه کردم پلیپ داخل درحم به اندازه ۸.۳ میل مشاهده کردین و کمی هم لکه بینی حین نزدیکی داشتم. تو این مدت یکی دوبار لکه بینی داشتم که حین نزدیکی دیواره داخلی واژن حالت سوزش داشت.و یکی دوبار هم چند روز مانده به پریودی کمی لکه بینی در حین نزدیکی داشتم.ایا بابت پلیپ باز به شما مراجعه کنم یا اندازه اون مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ اونموقع به من گفتین بعد دوهفته به شما مراجعه کنم که چون لکه بینی زیاد نبود و من از شهرستانم دیگه مطب نیومدم اگه برای بررسی بیشتر لازم هست هست بیام.ازمایش تیرویید و پرولاکتین هم نرمال بود .
- کیست اندومتریوز
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز... من کیست اندومتریوز دارم و 5 ماهه که مارولین خوردم و هیچ فایده نداشت و کیست کوچک نشد.. میخواستم بیام مطب شما.. ایا با دارو این کیست رفع میشه.. تورو خدا کمکم کنید
- میشه نتیجه آزمایش و بگید
- پولیپ
سلام و درود خانم ۵۱ ساله هستم از ۴۵ سالگی بعد دوران پریودم لکه بینی داشتم ک ۶ماه ۶ ماه ب پزشک مراجعه میکردم و قرص ترنسید و مفنامیک تجویز می کرد تا اینکه بدلیل ضخامت رحم و خونریزی زیاد دوران پریود تجویز کورتاژ تشخیصی کرد و سال ۱۴۰۲ کورتاژ تشخیصی انجام دادم همیشه فیبروم ریز ک ب گفته پزشک اندازه شنریزه بود حدود دوسه تا داشتم و پزشک گفت ضایعه ای میبینه در رحم ک بعد کورتاژ متوجه شد پولیپ بوده بعد کورتاژ تشخیصی تا چن ماه خوب بودم وپس از سه ماه بعد کورتاژ پزشکم داروی هورمونی پروژسترون تجویز ک پس از مصرف دارو دچار خونریزی شدید و ادامه دارشدم ک دکتر گفت بدنت با داروی هورمونی سازگارنیس و چهار ماه برام آمپول یائسگی تجویز کرد ک یائسه بشم بعد از چهار ماه با قطع آمپول مجدد پریود شدم و بخاطر عوارض آمپول ادامه ندادم الانم پریودم همیشه منظمه و حجم خونریزیم همیشه از اوایل بلوغ زیاد بوده در دوران پریود ولی بعد از پاک شدن از پریود بازهم تا روز بیستم پریود ترشحات آبکی زرد و گاهی صورتی و گاهی قهوه ای زیاد دارم تاروز بیستم چرخه قاعدگی ک کاملا قطع میشه الان تازه دوباره سونو انجام دادم میشه بررسی کنید و راهنماییم کنید ممنونم. رحم ابعاد بزرگتراز حد طبیعی و با اکوی هتروژن و میوماتوز 96×73×144 میلی متر رویت شد. کانون افزایش پولیپویید در سگمان تحتانی اندومتر بانمای hyper hetero echo و حداکثر ابعاد 21×11×55میلی مترهمراه با گسترش تحتانی به ابتدای کانال اندوسرویکس و همراه با رویت ساقه وسکولار از سایر قسمت ها حداکثر ضخامت اندومتر9mmاندازه گیری شد. ●میوم ترانس مورال در میومتر قدامی و سمت چپ بادی رحم با ابعاد 53×60میلی متر رویت شد. (Figo=4-5) ●میوم سای موکورال با ابعاد 19×37 میلی متر در میومتر خلفی و راست فوندوس رویت شد. (Figo=3) ●چند میوم اینترامورال در بادی و فوندوس با حداکثر دیامتر 20mmرویت شد. هردو تخمدان حجم و نمای نرمال دارند. سایز تخمدان راست16×27 تخمدان سمت چپ 18×31میلی مترمی باشد. فولیکول غالب 20mmدز تخمدان چپ رویت شد. ضایعه سیستیک و یا سالید در ادنکسها دیده نمی شود. چند کیست Nabothianدرسیروکس باحداکثردبامتر10mmرویت شد. مایع آزاد درحفره لگن دیده نشد.
- سقط و دفع بقایای سقط
سلام سه روز پیش در هفته دهم جنینی که گفته بودن تا هفته هفت بیشتر رشد نکرده رو بعد از پاره شدن کیسه آب لخته هایی رو دفع کردم و چند ساعت بعد که سنو شکمی شدم گفتن که از بقایای حاملگی چیزی دیده نمیشه . اما این سه روز خونریزی دارم در حد پریود و غلیظ هست با دردهای پریودی و شکمی . طبیعی هست یا اینکه هنوز بقایا دارم ؟؟ برای یک ماهه دیگه سنو داخلی برام نوشتن
- بارداری
سلام من تا حالا دوساله ازدواج کردم جلوگیری طبیعی داشتم میخام با قرص جلوگیری کنم قرص ال دی رو چجوری مصرف کنم؟ توضیح کامل میخام لطفا مثلا بعد رابطه باشه؟ چنتا بخورم ؟
- نازایی
سلام خانم دکتر من سرکلاژ شکمی کردم و چند ماه بعدش رفتم اقدام الان دوماه ولی باردار نشدم رفتم دکتر زنان بهم میگه احتمال داره دهانه رحمت موقعی ک دوخته شده باشه زیاد تنگ شد و اسپرم نمیتونه وارد بشه باید آی یو آی بکنی یعنی احتمالش هست بخاطر سرکلاژ باشه در ضمن من مرتبه پریود میشم و لخته ازم دفع میشه اگه تنگ شده بود چطور اینجوری لخته ازم دفع میشد الان خیلی ناراحت من دوس دارم طبیعی باردار بشم لطفاً بگید چکار بکنم فقط دوماه ک جلوگیری مو قطع کردم
- خارش کلیتوریس
سلام چند روزیه در ناحیه کلیتوریس خارش زیادی دارم که کلافم کرده باید چکار کنم؟
- سلام بلخشید من سونو دادم در جوابش نوشته یک کیست ۳۵در ۱۵ همراه بادبری در تخمدان چپ دیده شدممنون اگه راهنمایی کنید من سنم ۴۴سال هست وازمایشرهورمونی هم دادم که خیلی نزدیک به یایسگی شدم ممنونم از راهنماییتون
سلام بلخشید من سونو دادم در جوابش نوشته یک کیست ۳۵در ۱۵ همراه بادبری در تخمدان چپ دیده شدممنون اگه راهنمایی کنید من سنم ۴۴سال هست وازمایشرهورمونی هم دادم که خیلی نزدیک به یایسگی شدم ممنونم از راهنماییتون
- درد پهلو و زیر شکم
با عرض سلام من چند وقتی که پهلوهام درد میکنه. به خاطر سابقه کلیه درد گفتم شاید کلیه هام باشن. این بار پریود که شدم درد پهلو و زیر شکم و پشتم اذیت میکنه و برای دفع و ادرار هم اذیت میشم. یه کم عفونت هم داشتم. ممنون میشم راهنمایی کنید
- درد شدید
سلام خانم دکتر خسته نباشید. من هفته سی و دوم بارداری هستم. تقریبا سه هفته هست که دچار مشکلی شدم. همه چیز خوب است فقط یدفعه و ناگهانی یدفعه یه درد شدید در پایین شکمم سمت چپ میاد. در حد دوثانیه . درد خیلی شدید هست اون لحظه. نمیدونم حرکت جنین در اون قسمت باعثش میشه یا نه. این درد ناگهانی چی میتونه باشه خانم دکتر؟ بیشتر هم این اتفاق وقتی که سر پا هستم میفته متشکرم
- پلاکت
با سلام زایمان بنده تاریخ 9/5/98 خواهد بود. ولی پلاکتم پایین با قرص 85 هزار آیا شما عمل سزارین انجام میدید؟ تعریفتون توی سایت ها خوندم.


