Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست و میوم
خانوم دکتر مادرم 51سالشه و یک کیست 8سانتی و 5میوم دارد. در صورت عمل نکردن چه خطراتی دارد؟ با توجه به اینکه نزدیکه یائسگی است و صبر کنیم،اگه عمل نکنه چه خطراتی داره؟؟ ممنونم
- اندومتر
سلام ، تزریق آمپول واریوپپتیل یک هفته مانده ب عادت ماهانه مردی ندارد ؟
- فیبروم
با سلام و خسته نباشید. 39 سالمه و مجرد. چند ماهی بود که نزدیکهای پرید چند ساعتی درد شکم داشتم و بجز اون مشکل دیگه ای ندارم. سونو انجام دادم در بررسي بعمل آمده از لگن با سونوگرافي آبدومینال: رحم بزرگتر از حد نرمال ، اكوي ميومتريال هتروژن و تغییرات لیومیوماتوزیس مشهود است. چسبیده به فوندوس فیبروم هاي متعدد با رشد اگزوفيتيك به ابعاد80×70mm و 42×26mm و 70×43mm و 55×46mm و 46×43mm مشاهده میشود ( فیبروم بزرگتر در سمت راست فوندوس است ) . در فوندوس و بادي نیز چند فیبروم اینترامورال و ساب سروزال با حداکثر دیامتر 35×23mm مشاهده میشود. در سمت چپ بادي فیبروم هاي ساب سروزال با رشد اگزوفيتيك به ابعاد 33×30mm و 50×38mm رویت میشود. ضخامت اندومتر 12mm است. سایز رحم برابر 102×51mm ( بدون در نظر گرفتن سایز فیبروم ها ) میباشد . تخمدانها ابعاد و اکوي پارانشیمال نرمال داشته و ضایعه فضاگیر پاتولوژيك در آنها مشاهده نگردید. RO=28×11mm,LO=22×17mm در لگن مایع آزاد دیده نشد. مثانه جدار نرمال داشته و سنگ ، دیورتیكول ، ضایعه مورال مشاهده نمي شود. میتونم با دارو فعلا درمان کنم مشکلم رو؟ لطفا راهنمایی کنید. با تشکر
- نزدیکی بعد جراحی
سلام،وقت بخير من جراحي لاپاروسكوپي انجام دادم برداشتن فيبروم و كيست و آندومتريوز و آدنومايزيس ميخواستم بدونم تا چند وقت نبايد نزديكي صورت بگيره
- جراحی زنان
سلام من سونوگرافی رحم انجام دادم وگفتن در ناحیه اکوژن به طول ۱۰mmوضخامت۶mmدرون کاویته رحم مطرح کننده پولیپ یاclot مشاهده شد و دکتر رفتم گفتن باید جراحی بشه و جواب پاپ اسمیر مشکل نداشتم لطفا راهنماییم کنید باید جراحی کنم
- لابیاپلاستی
سلام خانوم دکتر. میخواستم بدونم هزینه ی لابیاپلاستی حدوداً چقدره؟ من پوست لبه های ناحیه تناسلیم یکم چروکیده شده، میخوام با تزریق چربی دوباره فُرم بگیره. ضمناً لایه برداری هم میکنین؟ هزینه لایه برداری چقدره؟ ممنونم اگه جوابمو بدید
- سقط جنین
سلام سركار خانوم شرف الدين در هفته ي چهارم بارداري هستم و به دلايل مالي و خانوادگي اين بچه رو نميتونم نگه دارم. ميتونم به شما مراجعه كنم تا براي سقط جنين راهنماييم كنيد؟ ممنونتون ميشم كمكم كنيد. سپاس
- درمان پریودهای دو روزه با دفع لخته و بسیار دردناک و سینه تای دردناک و بزرگ و سنگین
با سلام دختری هستم سی و نه ساله و مجرد با مشکل درد شدید قاعدگی و پریودهای دوروزه و توام با دفع لخته و سینه های بزرگ و سنگین و دردناک و تخمدان پلی کیستیک و سینه فیبروکیستیک و کیست سینه در سونو گرافی و در ازمایشات هورمونی پروژسترون پایین و استرادیول بالاست آیا قرص مدروکسی بخورم خوبه؟ پزشک عمومی هستم ممنونم
- لابیاپلاستی
سلام من تقریبا یه هفتهست پیش خانم دکتر عمل لابیاپلاستی کردم بعضی وقتها تو ادرارم خون هستش این طبیعیه ؟
- سوال در مورد زنان
سلام من زیردلم درد میکرد سونوکرافی دادم میوم دوازده سانتی درسمت راست وهشت سانتی درسمت چپ دیده شده بزرگ شده نظرشماچیست درآوردن رحم یا فیبروم
- فیبرم رحمی
سلام خانم دکتر عزیز بنده 40 ساله هستم فیبرم بالای رحمی دارم برای از بین بردن این غده به غیر از عمل چه چیزی پیشنهاد میکنید
- خونریزی شدید و طولانی
با سلام و تبریک عید نوروز و عید نیمه شعبان خانم دکتر من تقریبا از ۱۸اسفند ماه پریود شدم تا به امروز ادامه داره که ۸فروردین هست رفتم دکتر سونو نوشت تو تخمدان چپم کیست ۲۸میلی متری نشان داد خانم دکتر قرص ترنسید و مفنامیک اسید و آمپول نوشت هیچ کدام اثر نکرده الان که سه روز استفاده میکنم خونریزی ام ادامه داره چیکار کنم به نظرتون ؟ممنون میشم جواب بدید
- کلو میپرامین
آیا قرص کلومیپرامین برای افراد باردار مضر است؟
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من حدود یک سال هست که ماستیت پستان دارم. با انتی بیوتیک و قرص پردینوزول تحت درمان هستم. گاهی دکتر داروهامو قطع میکنه ولی بعد از چند ماه دوباره چرکی میشه. گاهی هم دردهای خیلی شدید در ناحیه سینه دارم. خواستم بدونم علت درد چیست. چون یک بار طی چند روز درد شدید داشتم که بعد متوجه شدم سینه ام چرک کرده. ایا هربار که درد دارم دلیلش چرکی شدن سینه ام است؟ راهی برای اروم شدن دردم هست. و لطفا بگید این پروسه درمان تا چند سال ادامه داره. و ایا بهبودی کامل حاصل میشود:؟
- آمپول واریوپپتیل
سلام دوهفته پیش برای انجام جراحی یک دوز آمپول واریوپپتیل تزریق کردم بعدازدوهفته دوباره پریود شدم دوز دومم رو باید دو هفته دیگه تزریق کنم خواستم ببینم این روند پریودی طبیعی یانه ممنونم
- یائسگی
سلام وقت بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم.از یکسال پیش دچار قطع پریود شدم آزمایش دادم fsh:20 و lh:11 ماما تشخیص یائسگی داد اما فقط برای دو ماه هورمون دادن فقط با اونا پریود میشم.هفته پیش آز دادم fsh:39 و lh:26 دکتر استروژن و پروژسترون دادن برای ۶ ماه اما نحوه مصرفش رو خوب متوجه نشدم دسترسی به دکترم ندارم .لطفا راهنمایی بفرمائید چطوری بایستی مصرف کنم ممنون و متشکرم از لطفتون
- کانون اکوژن در رحم بل ضخامت 6م
کانون اکوژن خطی در رحم (کلسیمفیکاسیون و با اکوهای مربوط به گاز) درمانش چیه؟ درد زیادی رو سه ماه داره تحمل میکنه و 60سالشه
- تصویر توده هتروژن در خانم مجرد
هایپواکو حاوی فوکوس های اکوژن ب دیامتر۶۳*۵۳mmدر کانال واژینال مشاهده شده
- رشد سینه
با سلام و وقت بخیر ممنون میشم در مورد راهکارهای رشد سینه بدون عمل جراحی توضیح بدین.به عنوان مثال مصرف قرص های حاوی پرولاکتین یا ال دی و عوارض آنها
- بقایای سقط جنین
سلام ۳ آبان سقط داشتم و الان یک ماه و ۱۹ روز میگذره. دو هفته بعد سقط بقایا ۴۷*۲۱*۱۹ و حجم ۱۰ سیسی و سونوی دیروزم بقایا ۳۵*۱۲ و حجم۳ سیسی. قبل از سونوی دوم یکبا پریود شدم و مقدار زیادی لخته دفع شد که نتیجه رو مشاهده میفرمایید. برای دفع بقایا باقی مانده میتونم یک پریود دیگه صبر کنم؟(حدودا ۱۰ روز دیگه پریود میشم)


