Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری طولانی
سلام. خسته نباشید،من در هفته 41 بارداری هستم ولی رفتم سونگرافی تاریخ زایمان را دو هفته دیگر اعلام کرد.. یعنی بارداری من میشود43هفته. دکتر خودم میگه شاید من تاریخ آخرین عادت ماهانه را اشتباه کرده باشم. ولی دوره های من منظم است و من فک نکنم که اشتباه کرده باشم... آیا بارداری 43 هفته امکان پذیر است؟.. یا شاید من اشتباه کرده باشم.. خیلی استرس و اضطراب دارم.. و نگرانم
- بارداری
سلام من ۹ روز پیش ۴تا قرص اورژانسی خوردم هنوز پریود نشدم زمان دقیق پریودیم هم ۱۰ روز دیگه مونده احتمال بارداری هست؟
- زایمان
سلام من ۳۶هفته۳ روزمه. دوبار اخر که سونو دادم جنین بریچ بود حالا شما سونو نوشتید که من فردا برم انجام بدم اگه بازهم جنین بریچ باشه ۳۰مهر که نوبت دارم شما زمان زایمان سزارین مشخص میکنید؟؟ ۱۵آبان تاریخ زایمانم هستش البته بصورت طبیعی
- بارداری
سلام دکتر من ۱۵هفته و ۴ روز هستم ... وقتی ۸ هفته بودم یکی از اعضا خانواده مبتلا به بیماری کرونا بوده و خبر نداشتیم من هم حدود دو سه روز حالت سرما خوردگی خفیف ابریزش بینی و چرک گرفتگی گلو داشتم ... ازمایش و سونوگرافی غربالگری در ۱۲ هفتگی انجام دادم که خداروشکر سالم بود. من چطور مطمن شم که مبتلا به بیماری شده بودم یا نه ؟ اگر مبتلا بودم روی جنین اثر گذاشته ؟ چه زمانی این بیماری در جنین مشخص میشه ؟ تورو خدا جواب بدید❤
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۲ماه پیش امده بودم پیشتون خانم دکترچندماهه اقدام کردم چراهنوزحامله نشدمهمه ازمایش هاموهم دیدین گفتین مشکل ندارین
- ترس
سلام خسته نباشید من هفته پیش پاک شدم و بعد با همسرم معاشقه کامل داشتم بدون دخول بعد لک خون دیدم موقع شستن خودم و چون دخترم خیلی ترسیدم و سریع دوتا قرص اچ دی خوردم و دوتزده ساعت بعدش همدوتا دیگه امروز صب دوباره من خون دفع کردم از حالت اول پریودی کمتر ولی ی مقدار از لک هم بیشتر خیلی میترسم ینی دلیلش چیه؟ ممکنه به پرده اسیب رسیده باشه؟؟
- مسافرت در بارداری
سلام من در عید هفته ۱۷ بارداریم میشه تو سونوگرافی هم همه چیز نرمال هست آیا میتوانم به مسافرت برم خونه مادرم با اتوبوس ۷ . ۸ ساعت راهه .
- قرص شیردهی
سلام من الان ۶ماهه زایمان کردم بعدچهلم زایمان قرص شیردهی خوردم ازپنج ماهگی دخترم قرص نخوردم تاپریودبشم ولی الان سه هفته هست پریودنشدم میخواستم ببینم احتمال بارداری هست وبعدازقطع قرص شیردهی چه مدت طول میکشه پریودبشم وبه دخترم فقط شیرخودمومیدم ممنون میشم جواب بدین
- بارداری
با سلام من سیکل های ۳۰روزه دارم آخرین بار یکم بهمن پریود شدم و چون تصمیم به بارداری داشتم از کیت تخمک گذاری استفاده کردم و در روزهای ۱۸ و ۱۹بهمن کیت تخمک گذاری مثبت شد و روز ۲۰و۲۲ بهمن اقدام داشتم در روز چهارم اسفند بی بی چک مثبت شد و روز ۶م اسفند آزمایش بتا دادم که عدد بتا ۴۳۶ بود ، آیا این عدد بتا طبیعی هست ؟ و من چند هفته باردار هستم ؟ ممکنه بارداری خارج از رحم باشه ؟
- بعد از سقط چه مدت باید قرص ال دی مصرف کرد؟
در هفته ششم بارداری جنین سقط شد. بعد از چند روز لکه بینی و خون ریزی داشتم، دکترم قرص ال دی تجویز کرد شبی یک عدد بعد از چهار روز خونریزی قطع شده، آیا باید مصرف قرص رو ادامه بدم تا ۲۱ روز قرص تمام شود؟
- زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر. ۳۲ هفته باردارم. به خاطر انقباضات رحمی به دکتر مراجعه کردم برا تشکیل ریه ی جنین بتامتازون داد. برای انقباضاتم پروتولون داد سه تا هفته ای یه عدد. دیشب پروتولون رو تزریق کردم امروز نسبت به دیروز که هر ساعت چهار بار یا سه بار انقباض داشتم کمتر شده مثلا یکی دوبار ساعت و یکی هم وقتی سرپا می ایستم غذا درست میکنم انقباضاتم زیاد میشه . سوال من اینه چقدر این امپول پروتولون میتونه کمک کنه و جلوی انقباضات منوبگیره وچقدر شانس به تعویق افتادن زایمان زودرسم هست؟داروی دیگه ای لازمه به نظرتون؟
- Pcom
من در آزمایشم pcomو کولپوس لوتئوم دیده شده چه کار بکنم
- فولیک اسید
سلام خانم دکتر ببخشید خانم دکتر من از قبل بارداری فولیک اسید ۵ میخوردم بعد مثبت شدن بیبی چکم که رفتم دکتر زنان گفت دیگه فولیک اسید ۱ بخور و بعد از آن و از ۱۵ هفته برام کپسول ففول نوشت و کپسول پریناتال+دی اچ ای نوشت، که در کپسول ففول علاوه بر فروس سولفات و آهن المنتال، ۵۰۰ میکروگرم فولیک اسید وجود داره و در مولتی ویتامین که دکتر نوشته، روی جعبه دارو نوشته ۸۰۰ میکروگرم فولیک اسید در دو کپسول وجوددارد که من روزانه ی دونه میخورم میخواستم بدونم مصرف روزانه این مقدار فولیک اسید، برای جنین مضر نیست؟ برای خودم چی؟ ضرر داره؟
- سونوگرافی سه بعدی
سلا، میخواستم بدونم سونوگرافی سه بعدی در چه هفته ای انجام می گیرد؟
- باتشکر من خیلی پریودم نامنظم آیا با مصرف قرص مدروکسی پروژسترون منظم میشه
- سوال
سلام من به خاطر عفونت واژن یه قرص فلوکلونازول ۱۵۰ مصرف کردم بعد نزدیکی داشتم واقدام به بارداری ممکنه مشکلی ایجاد کنه
- قرص استروژن در بارداری
سلام من بتازگی پاسخ مثبت ازمایش بتا مو گرفتم ،دردهایی مثه تیر کشیدن دارم بخصوص وقتی سرپاهستپ.دکترم پروژسترون برام تجویز کرده فقط نگفت واژینال یا خوراکی،اگه واژینال هست من اپلیکاتورش روندادن بهم .زمان مصرفش روهم نمیدونم کی هست.میشه کمکم کنید لطفا
- بارداری اول
سلام وقت بخیر خانم دکتر ۲۱ سالمه بارداری اولمه ۱۱ هفته و ۵ روز با همسرم باهم نسبت فامیلی (دختر دایی پسر عمه)داریم دیروز آزمایش گروه خونی دادم فهمیدم هر دومون با همسرم گروه خونی مون B+و فامیل هم هستیم این مشکلی برای بچه ایجاد میکنه ؟
- بارداری دوم
بچه اولم متاسفانه میکروسفال داشت از نوع شدید و هیچ کاری نمیکنه و تشنج داره با دارو هم به زور کنترل شده و هیچ کاری انجام نمیده، یکسال اش هست الان و میخوام اقدام کنم واسه فرزند دوم نمیدونم چیکار کنم؟ آزمایش ژنتیک هم نشون نداد که مشکل چیه و از کجاست. الان میخوام باردار بشم ریسک داره یا میتونم؟ از توابع اصفهان ام ممنون میشم راهنمایی کنید
- فیبرویید
با سلام من یک فیبرویید سال سرویس قدامی به اندازه ۱.۴ سانتی متر دارم میخواستم برای بارداری اقدام کنم سن هم ۳۸ است ممنون میشم بفرمایید راه های درمان چه هست و آیا میتونم با این شرایط باردار شوم؟؟


