سلام در صورتیکه منظور توده پولیپ داخل کاویته اندومتریال باشد و مشکل اختلال
خونریزی ایجاد نکرده باشد فقط سونوگرافی کنترول کافیست با فاصله سه تا چهار ماه.
توضیحات بیشتری در رابطه با اکوژن را میتوانید در این نوشته ببینید:
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خانوم دکتر هفته ۲۷ بارداری گفتین سه ماه سوم شروع میشه برنامه ای ک تو گوشیم نصب کردم مثلا اینجور مینویسه ک ۲۵ هفته و ۶ روز مثلا زیرش نوشته هفته ۲۶ بارداری یعنی وقتی تو هفته قبل میره مینویسه هفته ۲۶ درسته یا میشه هفته ۲۵ بارداری یا وقتی تو هفته ۲۵ ۴ روز یا ۳ روز هستم میشه ۲۶ بارداری ؟
- رشد جنبن
با سلام من طبق تاریخ پریودی ۲۹هفته تمام و طبق ان تی ۲۹هفته و ۴روز هستم.امروز که سونو برای رشد جنین دادم سن جنین براساسbpdحدود۳۲هفته براساسhcحدود۳۱هفته براساس flحدود۳۰هفته وبراساسacحدود ۳۸هفته بود .سن میانگین رو هم ۳۰هفته و ۵روز زده باوزن ۱۴۵۷گرم.خیلی میترسم این همه اختلاف برای چیه؟من غربالگری هامو انجام دادم مشکلی نداشتم چرا سر بچم بزرگتر از سنش هست؟چرا رشد بچه دو هفته بیشتره؟توروخدا راهنماییم کنین
- استفاده از قرص فارژزیک
سلام من دندانم خیلی درد میکند میخواهم از قرص فارژزیک استفاده کنم والان من در ماه هفتم بارداری هستم استفاده از این قرص ضرر ندارد
- دفع پروتئین
با سلام از حضورتون يه سوال داشتم خانوم دکتر من تو هفته 35و يک روز هستم سه روز پيش آزمايش دادم که مشخص شد دفع پروتئين دارم امرور اين آزمايش دوباره تکرار شد و مشخص شد که من به مقدار کم دفع پروتئين دارم با توجه به اين موضوع ميخواستم بدونم آيا دفع پروتئين باعث به دنيا اومدن جنين نارس ميشه يا فقط باعث ميشه که جنين وزن نگيره و کوچکتر از حد معمول دنيا بياد؟ با توجه به اينکه فشار خون طبيعي دارم احتمال افزاىش فشار خون ناگهاني چقدره؟ من هميشه فشار خونم حداکثر 12هست آيا ممکنه يکباره اين فشار خيلي بالا بره؟
- در مورو پریود
با سلام و خسته نباشید ما ۱۸ شهریور جمعه عازم کربلا خواهیم شد و من باتوجه به اینکه نزدیک پریودم بود از روز چهارده شهریور قرص ضد بارداری استفاده میکنم برای جلوگیری از پریود و لکه بینی ولی امروز لکه های خون مشاهده کردم لطفا راهنمایی کنید که من از چه چیز استفاده کنم تا کامل لکه بینی قطع شود ممنونم اگه پاسخ بدید چون سخت نیاز دارم و نگرانم لطفا کمکم کنید اجرتون با امام حسین
- آهورت شکمی
سلام داکتر صاحب تقریبا یک سال میشه در شکمم نبض احساس میکنم وقتی شکمم را لمس میکنم برامدگی وجود دارد خودم هم دختر هستم و ۵۰ کیلو وزن دارم و ۲۱ ساله هستم
- سلام وقت بخیر واژن خیس بشه شامل عفونت میشه
- سلام من د سونو که دادم یه تصویر از ناحیه اکوژن به ابعاد ۹×۱۰ دیده شده که گفته شاید پولیپ یامیتو اندومیوم باشه ایا نگران کننده هست وم
چون میخوام باردار شم میخواستم بدون نگران کننده هست یا نه ممنون
- سلام من یه مدت بخاطر داروهای هرمونی(پودر چاقی رویال) که مصرف میکردم پریودیم با درد شدید تخمدان ها شروع میشد و بعد دیگه کلا بهم ریخت و شده بود من ۳ ماه پریود نمیشدم تا سنو انرمال دادم و گفتن تخمدان ها کیست های ریز زیاد دارن و خودشون یکم تنبلی هم دارن ولی کیست ریز دارن.. من هیچ دارویی نخوردم و خود به خود پریودیم منظم شد و ۵ ماه من منظم پریود میشم، گاهی ۱۳ میشم گاهی ۱۵.حالا میخوام بدونم دوباره سنو بدم؟ نیاز به قرص هست؟ و خیلی برام مهمه که بدونم ایا این کیست ها خود به خود از بین میرن؟ حالا که پریودیم منظم شده؟ من پرولاکتین۲۸ و ادنوم هیپوفیز دارم و فکر کنم بخاطر پریود نشدنای همون چند ماهم بوده، حال توصیه شما چیست
- خارش واژن
با سلام خدمت شما خسته نباشید من از بیماراتون هستم برای خارش واژن برام کرم کلیندازول تجویز کردین مصرف کردم تقریبا یه هفته ای خوب شدم بازم خارش دارم باز از همون دارو میتونم استفاده کنم یا تجویز دیگه ای دارین؟ ممنون از شما
- مشکل ایمنی و انعقادی
سلام خانوم دکتر من دوسال پیش آزمایش ایمنی انعقادی دادم و مشکل داشتم حین بارداری انکسوپارین و پردنیرولون استفاده کردم الان میتونم استرازنیکا بزنم 34 سالمه. ممنونم
- سلام یه سؤال داشتم من ۲ عدد قرص استرادیول ۳ روز مونده به انتقال جنین باید نمیخوردم ولی به اشتباه خوردم حالا ممکن تو انتقالم تاثیر منفی بزاره ممنون میشم پاسخ بدین
- بارداری
سلام من۲۱ سالمه و یه دختره ۵ساله دارم تو این ۵سال جلوگیری طبیعی داشتم ۱سال پیش یک سقط آیا الان بخوام جلوگیری نکنم باردار میشم
- آیاباردارم
سلام ببخشیدمن براتنظیم پریودیم دکترقرص دزوسپتیو به من داده،۱۴روزخوردم خیلی حالت تهوع وسرگیجه داشتم دیگه نخوردمبعدازسه روزازقطع مصرف لکه خیلی کمی آمدالان ۲۴ساعت همون لکه هم دیگه نیست،درحین مصرف قرص،دوبارنزدیکی وتخلیه کامل داشتیم ،ممنونم
- سلام وقتتون بخیر فاصله پرده بکارت از دهانه واژن یک سانت میشه یا بیشتر
- درمان فیبروم با تزریق آمپول بهتره یا داروی گیاهی
- لکه بینی حین مصرف قرص ضد بارداری
سلام من بخاطر عدم پریود سونو شدم و متوجه شدم کیست ساده ۳۱*۲۰ دارم و دکترم قرص ضد بارداری کنتراسمین برای دوماه نوشت. من با شروع پریودی قرص رو مصرف کردم و الان چند روزه لکه بینی دارم. میتونم الان که لکه بینی دارم نزدیکی هم داشته باشم؟
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
- سلام من امروز دوازده روز هست آ ی وی اف انجام دادم از دیشب تا حالا خونریزیدارم نمیدونم چکار کنم
- سلام اگه یه قرص سبیبل بخورم دیگه نخوام بخورم اتفاقی میفته؟؟


