Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام بارداری
سلام من میخوام پودر اینو فولیک استفاده کنم برا تنبلی تخمدان .تو پریود استفاده کنم یا بعد پریود
- عفونت در بارداری
سلام 2ماه باردارم ازشیاف هم استفاده میکنم حالاخارش بیرون واژن گرفتم چیکارکنم
- زمان زایمان
آیا ۳۸ هفته ۹ماه کامل هست یا۸ونیم ... زمان دقیق بارداری برحسب اولین روز آخرین قاعدگی شروع میشه یاخیر توضیح بفرمایین ممنون
- لکه بینی بعد از دوهفته
سلام ببخشید من 17پریود میشدم اما الان دو هفته می گذره بی بی چک مثبت اما لکه بینی سیاه دارم الانم مایل به صورتی میشه بگین مشکل چیه
- سونوگرافی
سلام سونونوشته داخلuterine cavityیکgsباواکنش دسیدوایی نرمال درمکان مناسب مشهود است .gaبراساس اندازه گیری msd=8mmدرحد تقریبی 5w+4dاست. درحال حاضر yolk sacوfetal pole در سونوگرافی دیده نشد
- سلام خسته نباشین میخواستم بدونم آیا داروی هست که برای همیشه مشکل ناتوانی جنسی همسرم برطرف کنه لطفا توضیح بدین
- بارداری و رفت وآمد با قطار
با سلام و احترام خانمی 27 ساله هستم که به دلیل شغلم مجبور هستم هر هفته با قطار رفت و امد کنم. حدودا 5 الی 6 ساعت در قطار هستم. یک و نیم سال است که ازدواج کردم و الان قصد بارداری دارم. منتهی میترسم در اثر این رفت و امدها مشکلی برای جنین به وجود اید ممنون میشم راهنماییم کنید
- گذاشتن دستگاه آیودی و خویزری بعد شش ماه
سلام من سه ماهه دستگاه گذاشتم خونریزیم بند نیومد دکترم گفت قرص جلوگیری بنداز الان ۲۰روزه میندازم هم زیردلم در میکنه وهم اینکه سه روزه بااینکه قرص میندازم لکه بینی دارم
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکتر من یک هفته به پریودم نزدیکی داشتم مطعن نیستم که آب منی داخل ریخته یا نه میتونم از قرص اورژانسی مصرف کنم یا لازم نیست
- بارداری
سلام وقت بخیر من دو هفته پیش با نامزدم رابطه داشتم واسه پیشگیری هم از کاندوم استفاده کردم و دو روز بعد از رابطه پریودم شروع شد میخواستم بدونم احتمال بارداری هست
- سلام دکتر جان من با روش آی وی اف حامله شدم و سقط کردم دکترم آزمایش ایمنی برام نوشتن که انجام دادم کم کاری تیرویید یعنی خودایمنی تیرویید دارم الان دکترم گفتن یک ماه قبل از انتقال باید قرص پردنیزولون ۵ بخورم .آیا دیگه دچار سقط نمیشم میخاستم ببینم این قرص از سقط جلوگیری میکنه؟؟؟
- غدد مونتگوری
سلام و وقت بخیر. دختر مجرد ۳۳ ساله هستم نوک پستان من جوش های زیادی داره اما ترشحات نداره چطور از بین ؟ باتشکر
- درد در هنگام مدفوع هنگام پریود
سلام خواهرم مدتی است که بعداز پریودی خون در مدفوع اش وجود دارد وهر ده دقیقه یک بار باید به دستشویی برود با توجه به اینکه از قبل دارای ناراحتی معده داشته آیا این بیماری آندو متریوز هست؟
- من زخم رحم دارم دو
سلام خانم دکتر.خسته نباشید.زخم رحم باعث درد کمر و پا و پهلو میشه؟انکار استخون پا از زانپ به بالاو کمرم درد میکنه.رون هاممسنگینه ودرد داره
- طرز جابه جاشدن در خواب
سلام خسته نباشید هفته ۲۴ بارداری هستم موقع خواب وقتی ازاین پهلو به پهلو دیگر میخوام برم باید ابتدا بنشینم بعد به پهلو دیگر بخوابم ؟یا اگر همان حالت ارام به پهلو دیگه برم مشکلی داره؟گاهی میون خواب یهو بیدارمیشم روبالا خوابیدم مشکلی ایجاد میکنه ؟
- سرکلاژ
سلام زایمان زودرس چطور قابل پیشگیری هست در صورتی که سرکلاژ وازینال هم پاسخگو نباشه؟
- رژیم غذایی و جنیست فرزند
سلام میخواستم بدونم شما رژیم غذایی پسرانه تجویز میکنید این رژیم شامل چه چیزهایی است
- بهترین روز برای سونوگرافی رحموتخمدان وسایزفولیکول چه روزی ازچرخه قاعدگیم برم
- پولیپ و دوفاستون
سلام خانوم دکتر عزیزم من پولیپ رحمی داشتم دو تا که جمعا یک سانت بود یک ماه پیش هیستروسکوپی کردم و برداشته شد و جواب پاتولوژی خوب بود و پریود این ماهم درست بود و دکتر ک مجدد رفتم گفتن که باید چند ماه دوفاستون مصرف کنم از روز ده پریودی ب مدت ۱۴شب شب برای جلوگیری از برگشت پولیپ من قبل عمل پولیپ دوفاستون سه ماه مصرف کرده بودم ولی همش لکه بینی داشتم میخاستم بدونم مصرف دوفاستون درست هستش یا نه کاری نکنم؟و اینکه جلو برگشت پولیپ رو میگیره ؟
- تفسیرپاتولوژی
مفهوم وتفسیر"Disordered proliferative endometrium"


