Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خانم دکتر جواب پاتولوژی منومیدهید
1. Endometrial Curettage Disorderedproliferativeendometrium. Endocervixcurettage
- آزمایش غربال گری
سلام خسته نباشید بهترین آزمایشگاه ازنظر صحت جواب هادر نتایج غربال گری مرحله اول ودوم کدام آزمایشگاه هست؟ اکثرا میفرستن نیلو که درصد خطا نتایجش خیلی بالا است .ممنون میشم راهنمایی کنید
- دفرمه بودن بچه و تاثیر روری زایمان
سلام آیا وقتی ساک حاملگی دفرمه باشه ولی جنین ضربان قلب و سالم باشه امکان داره موقع زایمان معلول باشه ؟؟؟
- دارو
سلام ،دارویی برای درمان سرد بودن زن در رابطه زناشویی هستش؟
- مشکل زنانگی
سلام وقتتون بخیر من قرص دوفامد ۱۰ را باید از شب ۱۵ میخوردم اشتباهی از شب اول پریودی خوردم لطفآ راهنمایی کنید
- سلام من دوسال ازدواج کردم ولی هنوز دخترم میترسم
سلا
- خارش کلیتوریس
سلام من چند روزه خارش کلیتوریس دارم خودم تحت درمان برای زخم دهانه رحم هستم ولی 2 روزه ناحیه کلیتوریس دچار خارش شده خودمم خیلی بهداشتمو رعایت میکنم باید چیکار کنم ممنون اگه پاسخ بدید.
- زنان
سلام آیا رحم رو میشه پیوند زد.
- ضربه به رحم
سلام من حدود یه ساعت پیش ضربه محکمی با پا غیر عمد به رحمم خورد اولش خیلی درد شدیدی داشتم الان دردش کمتر شده به نظرتون با ۱۵ سن مشکلی میتونه برام پیش بیاد؟ لطفا جواب بدین.
- قرص گین اپ
سلام ببخشید یادم رفت در سوال قبلی بپرسم آیا قرص گین اپ رو برای افزایش سایز سینه را تایید می کنید؟
- روابط جنسی
سلام خسته نباشید من حدود یک ماه پیش رابطه سطحی بانامزدم داشتم باکره هم هستم و ارضاعی روی واژن انجام نشدولی از پیش آب مطمئن نیستم باگذشت دوهفته بعد بازم رابطه سطحی داشتم که منی روی واژن ریخته شد ولی سریع پاک کردم و با آب شستم حدود ۲۴ساعت بعد دوعدد قرص اورژانسی ب فاصله۱۲ساعت خوردم و بعد ۶روز نزدیکای زمان پریودی خودم ،پریود شدم ولی الان خیلی ترس دارم از اینکه حامله باشیم از پیش آب سریعه اول
- کیست
سلام من دو ماهه که خونریزی دارم یکماه پیش رفتم دکتر رویا فرجی سونو انجام داد گفت کیست داری اول قرص ال.دی داد دو هفته مصرف کردم تاثیری ندیدم بعد مجدد ویزیت شدم قرص اچ.دی داد یه برگه داره تموم میشه بازم تاثیری نداشت و خونریزی هرروز ادامه داره به نظر شما راه دیگه هم هست و اینکه چه مدت اچ.دی مصرف کنم تاثیرش مشخص میشه؟ چون الان مصرف این داروها تقریبا یکماه شده
- ماندن بقایای حاملگی
من ۲۶مهرسقط داشتم تو۵هفتگی بقایادارم ۲۰*۲۳*۱۱mmوحجم ۳ccمیگن چسبیده به جداردارای فلوی عروقی هستش وبایدکورتاژ بشم قبلاهم سابقه ی کورتاژداشتم میخاستم بدونم نمیشه بادرودی بقایا دفع بشع
- بارداری
سلام. خسته نباشید من ای وی اف کردم. هفته پنجم ششم لکه بینی داشتم پزشکم گفتن استراحت کن و نزدیکی نداشته باشی . لکه بینی هم همون دو هفته بود که خداروشکر خوب شد میخواستم بپرسم الان که هفته شانزدهم بارداری هستم. هنوزم نباید نزدیکی داشته باشم؟؟
- استفاده ازبیحسی درروزهای اول بارداری
من ۹روزپیش اقدام به بارداری کردم میتونم ازبیحسی دندان استفاده کنم
- پرده بکارت
با سلام خدمت خانم دکتر من دخترم وقتی ۲ سالش بوده انگشتش رو داخل واژنش میکرده این کار رو چند بار انجام داده و ازش پرسیدم گفت خونی نیومده یادم هست اون موقع پرده حلقوی بود الان دخترم ۷ سالشه دختر عمه ش به جلوش دست زده بود دکتر بردم گفتن پرده سالم و هلا لی هست باز شک کردم به دکتر دیگه ای مراجعه کردم گفت سالم هست امکانش هست پرده به علت دستکاری تغییر شکل دا ده باشه به این شکله یک سوراخ که زیرش یک پره هست در کودکان امکان ترمیم پرده هست ممنون میشم راهنمایی کنید
- علت عدم بارداری
با سلام وخسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من 29 ساله 2 سال ازدواج کردم 6 ماه اول ازدواج قرص ال دی مصرف کردم 6ماه دوم هم جلوگیری طبیعی داشتم ازمهر پارسال برای بارداری اقدام کردم تا حال بی نتیجه بوده تقریبا از دی پارسال قبل پریودم لکه بینی بمدت 7-10 روز دارم وسیکل قاعدگیم 25تا32روزه شده درصورتی که قبلا این لکه بینی دوروز قبل پریودم بود ودورم هم25 تا28 روز بوده ( 6تا7روزه بعد پریودم پاک میشم )تمام آزمایشاتم چه ازلحاظ هورمونی وکم خونی وهمچنین سونگرافیهام هم نرمال بودن-تیرماه به دلیل همین مشکل به متخصص زنان زایمان مراجعه کردم برام 10 عدد قرص دوفاستون 10میلی روزی 1 عدد واز ماه بعدش سه بسته قرص کلومفین روزی 2عدد تجویز کرد ماه قبل از پریود یه روزلکه بینی داشتم وروز 14 پریودم سونو انجام دادم که در تخمدان راستم 2 عدد فولیکول به اندازه ی 18در18و22در22 داشتم وضخامت اندومتر7-8 بود( بدون مصرف قرص در بهمن ماه هم یک سونودرروز9پریود انجام داده بودم که فولیکول 17 میلی وضخامت اندومتر7 بود)دکترم گفت همه چی کاملا نرماله الان از روز29 پریودم لکه بینیم شروع شده وفعلا ازپریودم خبری نیست ونمیدونم ازکی باید بسته آخرم قرصو شروع کنم 4ماهی هم هست 10 روز قبل از شروع پریود دردوورم سینه ها کمردرد شکم دردوحالت تهوع دارم که این ماه بیشتر شده میخواستم بدونم این حالت ها طبیعی هستن ؟چرا بارداری تاحال صورت نگرفته؟آیا ممکن مشکلی مانند اندرومتیوز وغیره داشته باشم که باعث ناباروری وایجاد این علایم بخصوص لکه بینی شده؟ مسرم پارسال از لحاظ واریکوسل بررسی شد وکاملا سالم بود ولی تا حال ازمایش اسپرم نداده خانم دکترعزیزازشما تقاضا دارم تا خواهر حقیرتان را راهنمایی نمایید وبه سوالاتم جواب بدید من چیکارباید بکنم میترسم که مشکل ناباروری داشته باشم ممنون میشم . با آرزوی سلامتی وتوفیق روز افزون برای شما
- متاهل هستم و زیر دلم همش میزنه دلیلش برای چیه؟
متاهل هستم و زیر دلم همش میزنه دلیلش چیه؟
- پریود نامنظم
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من ۱۹ اسفند بلافاصله بعد از نزدیکی محافظت نشده با دوست پسرم ک الان کات کردیم و تموم شده بلافاصله قرص اورژانسی خوردم ۱۲ روز بعد در اول فروردین ۱۴۰۳ بعد از ۲۸ روز دقیق پریود شدم خونریزی تیره ب همراه لخته ب مدت سه روز البته خیلی شدید هم نبود دوباره در ۱۸ فروردین پریود شدم ب مدت سه روز از استرس شدید روز ۱۵ فروردین تست خون بتا دادم ک عددش یک بود روز ۲۵ فروردین سونوگرافی شکم لگن و واژینال انجام دادم ک مشکلی نداشتم و باردار نبودم دوباره اول اردیبهشت ماه بعد از ۴۳ روز از رابطه جنسی تست بتا دادم ک اونم منفی بود و عدد یک بود ب خاطر استرس شدید و اینکه خانوادم متوجه نشن استرس زیاد ب معده من فشار آورد و آندوسکوپی معده شدم مشخص شد التهاب معده و هلیکوباکتر دارم دکتر زنان رفتم و سونوگرافی ک انجام دادم و شرح حال رو گفتم قرص سیپترون کامپوند و اسپیرونولاکتون و متفورمین نوشتن چون bmi من بالاست و البته درجاتی از pco هم دارم خانم دکتر بعد از پریود دوم گفتن ک قرص سیپترون کامپوند رو شروع کن و بعد یکهفته دوباره چ خونریزی داشتی ک نداشتی یعنی پریودت شروع هم نشد بسته بعدی رو آغاز کن و مشکلی برات پیش نیاد خانم دکتر من شش روز تا پریودیم مونده و استرس امان ازم بریده با اینکه دوبار تست بتا دادم و هردو بار منفی بوده اونم مدت زیادی گذشته از رابطه بازم استرس دارم چکار کنم خانم دکتر ب تست بتا چقدر اعتماد هست؟ من تا شش روز ذیگ پریود میشم؟ درضمن قرصهای مربوط ب معده و هلیکو باکتر هم میخورم ک با قرصهای جلوگیری و متفورمین ک دکتر تجویز کردن تداخل ندارن ممنون میشم راهنمایی کنید هورمونام خدا کنه فقط ریخته باشن بهم گاهی حالت تهوع دارم دیشب استفراغ کردم تورو خدا کمکم کنید
- ترشحات بارداری
سلام خسته نباشید. من هفته سیزدهم بارداری هستم. اکثرا ترشحات زرد رنگ دارم. مجاز به استفاده از چه دارو و یا پمادی هستم . ممنونم


