Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خانوم دکتر ۳۳ هفته و ۱ روز هستم . یه هفته میشه گهگاهی شکمم سفت میشه.یعنی قله رحمم دست میزارم سفته و یه حس گرفتگی خفیف حس میکنم . استراحتمم خیلی زیاده . آن اس تی دادم دردام زیر ۲۰ بود فقط یه لحظه شد ۴۰ بعد دوباره زیر ۲۰ شد. سفت شدن شکمم مثلا صبحا دو سه بار ظهرم دو سه بار شبم دو سه بار . خواستم بدونم این انقباض های پراکنده و بدون درد طبیعیه ؟
- ای وی اف
روزششم انتقال تست زدم منفی شدآیازودبوده
- در مورد کاندم پریود شدن
من از کاندم استفاده کردم شوهرم الان هی میترسم پریود نشم آیا آلارم هست بترسم یا ن
- حاملگی
آزمایش حاملگی دادم بتا۳۰ بوده ۴۸بعدتکرارکردم بتاخونم شده ۳۵ میتونه حامله باشم
- سقط جنین
سلام.من فقط دو روز از رابطه ام گذشته و مقدارکمی منی داخل ریخته شده .من دو عدد قرص روکین خوردم واینکه امکان ازبین بردن جنین با دارو هست؟میشه راهکار برای ازبین بردنش به صورت طبیعی بگید
- سلام من دوتا زایمان زودرس داشتم ۲۱ هفته و۲۶ هفته که آخریش سرکلاژ بودم اما نتیجه نگرفتم حالا به دکتر مراجعه کردم که پیرناتولوژیست هستن یکیش میگه سرکلاژ شکمی کیش میگه دوباره واژینال حلا من موندم چیکار کنم به حرف کدوم گوش کنم لطفا راهنماییم کنید حتی اون دکتری که میگه واژینال میگه فرق ندارن باهم اما اگه دوست داری برات انجام میدم اما به نظرم این کارو نکن
- خونریزی بعدازعمل هیستروسکوپی
سلام ،،من روز۴شنبه هیسترسکوپی برای برداشتن پولیپ داشتم الان خونریزی روشووکشدار دارم معمولا چندروزخونریزی طول میکشه
- راجع ب معاینه لگن
در معاینه لگن پزشک مشکوک ب likنوشت این ب چ معناست
- تنطیم پریید
سلام من دوره اول مصرف قرص مدروکسی پروژسترون شروع کردم که باید از ۱۴ سیکل به مدت ۱۰ شب شبی ۲ تا قرص میخوردم،من ۸ تا قرص خوردم و روز نهم قرص لکه بینی داشتم که بازم قرص خوردم ولی الان روز ۲۳ سیکل و روز دهم مصرف قرص هست که من پریید شدم،ایا مصرف قرص ادامه بدم؟مشکل از چیه که خین مصرف پریید شدم؟
- مایع ازاد خفیف لگنی حاوی ذرات اکوژن داخلی مشهود است یعنی چی؟
باسلام دختر من 19 سال سن دارد و طبق سنو گرافی دارای کیست اکوژن داخلی تخمدان میباشد ممنون میشم برای درمان راهنمایی کنید باتشکر مادر نگران
- زخم رحم دارم ایا جزفریزراهی هست جون داروزیاداستفاده کردم ولی دوباره برمیگرده
- سونوگرافی سه بعدی
با سلام و احترام خدمت خانم دکتر عزیز من هفته ی بیست و پنج بارداری هستم برام سونو سه بعدی و چهار بعدی نوشته شد و من نگران شدم آیا دلیل خاصی داره؟یا برای همه تجویز میشه؟
- آیا عرق نعنا باعث مرگ جنین در شکم میشه؟
سلام ببخشید من چند شب پیش دل درد خیلی وحشتناکی گرفتم ک منجر ب اسهال و استفراغ شد نصف شیشه عرق نعنا رو خوردم آیا برای جنین مشکلی پیش میاد؟ دوازده هفتمه لطفا جواب سوالمو بدین تو رو خدا ممنون
- عفونت
همرا پریودیم عفونت میاد خانم دکتر چکار بکنم برای شرایط کرونا نمیتوانم با بچه کوچک دکتر برم
- فیبروم رحمی
سلام خانمی ۵۰ ساله با فیبروم سابموکوزال ۵/۵سانت و فیبروم ۱۴ میلی با خونریزی شدید که حدودا ۴ ماهه قطع نمیشه برا جراحی اقدام کردم که بعلت کم خونی نشد حالا دکترم قرص مجسترول شب دوعد و امپول دیفرلین تجویز کردن همراه با امپول ونوفرکه بعد از استفاده هیچ تاثیری نداشته انگار بدترم شدم درصورتیکه قبلا امپولا رو می زدم همراه با دوفاستون سریع اثر می کرد خواستم بدونم الان علت چیه قطع نمیشه در ضمن از ۶ شهریور درمان شروع کردم به نظر شما میشه مجسترول قطع کنم دوفاستون شروع کنم؟
- خشکی واژن
سلام وقت بخیر من ۱۹سالمه عفونت و خشکی واژن دارم علت عفونت خشکی واژن می تونه باشه؟راهکاری برای درمان خشکی واژن و رفع عفونت بگید به خاطر خشکی واژن اذیت می شم ممنون می شم کمکم کنید.
- سلام بعد از استفاده از قرص واژینال کلیندامایسین خونریزی داشتم دلیلش رو خواستم بدونم ممنون
- من به قرص استرادیول والرات برایم عوارض ایجاد کرده بجایش چه قرصی میدهی
سلام من وقتی قرص استرادیول والرات بخورم رحمم سوزش التهاب پیدا میکند رفتم آزمایش خون ادرار دادم هیچ عفونتی ندارم نمیتونم مصرف کنم قرص استرادیول بجایش چی مینویسی برایم
- سلام تزریق آمپول واریبیتیل برای تعویق بلوغ عوارض مدارد در بزرگ سالی؟
- جلوگیری از بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید ی سوال داشتم خدمتون ممنون میشم اگه جواب بدین من ۳ ماه پیش زایمان کردم و ی ماه پیش پریود شدم الان ماهم کامل شده ولی هنوز عادت نشدم جلوگیری طبیعی هم داشتم ولی نمیدونم چرا هنوز پریود نشدم؟


