Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- امپول واریوپیتیل
سلام بنده تخمدان چپم تنبل هستش واندومتیوز هم دارم دکتر برام قرص دوفامد وامپول واریوپیتیل تجویزکردن وگفتن امپول 15روز یکی بزنم تا3ماه وگفتن تواین مدت پریودنمیشم.اما 12روز بعد از زدن اولین امپول پریود شدم میخاستم بدونم مشکلی نداره ?
- تشکر 😘😘😘
با سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر عزیز میخواستم برای بار چندم ازتون تشکر کنم بابت پاسخگویی بدون چشمداشت و دلسوزانه تان اجرتون با خدا
- پریودی نامنظم دارم
سلام خسته نباشید من 17سالمه پریودی نامنظم دارم رفتم سنوگرافی رحم از روی شکم تو جوابش نوشته حداکثر ضخامت اندومتر 4میلیمتر میباشد تخمدان راست بانمای pcoمشاهده شد و تخمدان چپ نرمال است درادنکسها ضایعه ای دیده نشد مایع ازاد مشاهده نشد. یعنی چی اینا مشکل جدیه یا نه
- Read More Here download jaxx wallet – jaxxwallet-web
view it now [url=https://jaxxwallet-web.org/]download jaxx wallet[/url]
- ضایعه اکوژن
برای ضخامت اندومتر23mmوتصویریک ضایعه اکوژن به ابعاد14*9.2درقسمت فوقانی اندومترچکاربایدکرد
- سوال.درمان
سلام از داخل قسمت بالا نزدیک بیرون سوزش و درد دارم و ترشحم بوی بد نمیده و سفید رنگ اما دیدم یه رگ قهوه ای تو ترشحم بود. دیواره ی رحم(منظور خود رحم است و دهانه رحم نیست) سوزش و درد داره دقیقا دردش مثل پارگی انگار میخواد پاره بشه و سرد هم هست من سرما رو تو رحمم سمت راست حس میکنم. سنوگرافی دادم تخمدان ها نرمال بود ولی من از تخمدان راست به پایین التهاب دارم یعنی سمت راستم از سمت چپم بلند تره و سفت و وقتی فشار یا زور بدم گرفتگی دارم و اگه با دست فشار بدم درد میگیره. موقه ی سنوگرافی دکتر انگار به یه چیزی شک کرده بود پرسید پریودیت منظمه که منظم نیست و تا نه روزی لکه بینی قهوه ای دارم و اینبار موقه ی پریودی لکه های سبز کمرنگ دیدم ولی قارچ ندارم یبار که معاینه ی موضعی انجام دادم گفتن عفونت خفیف داری ولی داخلی معاینه نشدم ایا عفونت به لوله های رحمم رسیده که التهاب و این احساس رو دارم؟برام مقدور نیست دکتر برم لطفا اگه میشه دارویی پیشنهاد بدید و ایا درمان میشم؟ نیازی به عکس رنگی است؟
- پستان
سلام خانم دکتر ۲۹سالمه .و چندسال هست در هر دوپستان غده دارم .و تازگی متوجه ورم در زیر بغل راستم شدم ..زیر بغل چپم هم بعد زایمان یعنی ۸ سال پیش پستان فرعی دارم..سونو رفتم کفت لنف مشکوک دیده نشد ولی یکی از توده های سینه ی راست که زیر بغلش ورم کرده بزرگ شده و نیاز به بیوپسی دارد .به نظر شما بیوپسی انجام دهم .؟اندازه توده پارسال ۹*۱۵ بوده و امسال نوشته توده هیپواکو ماکرولوبوله ۱۹ و ۵*۱۲...خانم دکتر با توجه به تورم زیر بغل و بزرگ شدن غده همان پستان به نظر شما خطر ناک است؟الان ۳ هفته میشود که زیر بغلم ورم کرده و آنتی بیوتیک هم خوردم .البته زیر بغلم ی غده هم زیرش هست نمیدونم چرا سونو گرافی گفت لنفاوی هات طبیعی یه
- علت تب وپادرد وتیرکشدن بدن بعدانتقال جنین چی هست؟
سلام وقتتون بخیر.من امروز۸انتقالم هست ولی الان چندروز پادرد دارم ویدفه بدنم تیرمیکشه . بعدش روزششم انتقالم یدفه ازجام بلندشم وزیر دلم هم تیرکشید وهم درد گرف میشه بگید که ممکنه به جنینا اسیب زده شده ممنون میشم زود پاسخ بدید
- وزن گیری جنین
با سلام، در سونوگرافی 30 هفته به من گفته شد که وزن جنین کم هست می تونم برای افزایش وزن آن دلستر و بستنی استفاده کنم؟ یا خود شما چه پیشنهادی برای این چند هفته آخر دارید، باتشکر
- علت؟
سلام وقتتون بخیر من 18سالمه در مواقع پریودی مقعدم درد میکنه و خونریزی داره تو سونوگرافی کیست و اینا نبود و این که از 11سالگی پریود میشم و 1سال هست که در ماه دوبار پریود میشم 10 روز خونریزی 5 روز پاک 10 روز لکه بینی
- سوال در مورد بارداری
سلام من دختر باکره هستم ولی با نامزدم نزدیکی داشتم سر ماه هم پریود میشوم الان خیلی حالت تهوع دارم آیا احتمال دارد باوجود اینکه پریود بشوی باردار نیز باشی
- درموردبارداری
سلام خانم دکتر من تازه یه دوره است که ازعرض پروژسترون استفاده میکنم آیامیتونم به محض تموم شدن دوره ی دارواقدام به بارداری کنم؟؟
- عزیزم خطرناک هستش کیست داخل سر جنین
سلام عزیزم من الان 35سال دارم الان باردار هستم رفتم سنو آنامالی انجام دادم میگن داخل سر بچه دو تا کیست وجود داره آیا خطرناکه الان 21هفته هستم لطفاً کمکم کنید نگرانم ممنون
- پولیپ
سلام و درود خانم ۵۱ ساله هستم از ۴۵ سالگی بعد دوران پریودم لکه بینی داشتم ک ۶ماه ۶ ماه ب پزشک مراجعه میکردم و قرص ترنسید و مفنامیک تجویز می کرد تا اینکه بدلیل ضخامت رحم و خونریزی زیاد دوران پریود تجویز کورتاژ تشخیصی کرد و سال ۱۴۰۲ کورتاژ تشخیصی انجام دادم همیشه فیبروم ریز ک ب گفته پزشک اندازه شنریزه بود حدود دوسه تا داشتم و پزشک گفت ضایعه ای میبینه در رحم ک بعد کورتاژ متوجه شد پولیپ بوده بعد کورتاژ تشخیصی تا چن ماه خوب بودم وپس از سه ماه بعد کورتاژ پزشکم داروی هورمونی پروژسترون تجویز ک پس از مصرف دارو دچار خونریزی شدید و ادامه دارشدم ک دکتر گفت بدنت با داروی هورمونی سازگارنیس و چهار ماه برام آمپول یائسگی تجویز کرد ک یائسه بشم بعد از چهار ماه با قطع آمپول مجدد پریود شدم و بخاطر عوارض آمپول ادامه ندادم الانم پریودم همیشه منظمه و حجم خونریزیم همیشه از اوایل بلوغ زیاد بوده در دوران پریود ولی بعد از پاک شدن از پریود بازهم تا روز بیستم پریود ترشحات آبکی زرد و گاهی صورتی و گاهی قهوه ای زیاد دارم تاروز بیستم چرخه قاعدگی ک کاملا قطع میشه الان تازه دوباره سونو انجام دادم میشه بررسی کنید و راهنماییم کنید ممنونم. رحم ابعاد بزرگتراز حد طبیعی و با اکوی هتروژن و میوماتوز 96×73×144 میلی متر رویت شد. کانون افزایش پولیپویید در سگمان تحتانی اندومتر بانمای hyper hetero echo و حداکثر ابعاد 21×11×55میلی مترهمراه با گسترش تحتانی به ابتدای کانال اندوسرویکس و همراه با رویت ساقه وسکولار از سایر قسمت ها حداکثر ضخامت اندومتر9mmاندازه گیری شد. ●میوم ترانس مورال در میومتر قدامی و سمت چپ بادی رحم با ابعاد 53×60میلی متر رویت شد. (Figo=4-5) ●میوم سای موکورال با ابعاد 19×37 میلی متر در میومتر خلفی و راست فوندوس رویت شد. (Figo=3) ●چند میوم اینترامورال در بادی و فوندوس با حداکثر دیامتر 20mmرویت شد. هردو تخمدان حجم و نمای نرمال دارند. سایز تخمدان راست16×27 تخمدان سمت چپ 18×31میلی مترمی باشد. فولیکول غالب 20mmدز تخمدان چپ رویت شد. ضایعه سیستیک و یا سالید در ادنکسها دیده نمی شود. چند کیست Nabothianدرسیروکس باحداکثردبامتر10mmرویت شد. مایع آزاد درحفره لگن دیده نشد.
- عمق رحم ivf
سلام خانم دکتر عمق رحم من ۶ سانتی متر اندازه گیری کردن و شدیدا نگرانم که برای انتقال مشکل ایجاد کنه و سقط بشه.اخه دکتر گفت رحمت کوچیکه
- اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر من تنبلی تخمدان دارم قرص لتروزول لتراکس خوردم از3قاعدگی تا5روزخوردم. دیروز پاک شدم اقدام کنیم برای بارداری ؟؟؟راستی خانوم دکتر مدروکسی پروژسترون 6ماه دارم میخورم اگه این ماه هم حامله نشدم تاکی قرص پروژسترون بخورم؟؟؟ برای نامنظمی پریدم میخورم
- بارداری
سلام خسته نباشید من هفته بیست و یک بارداری هستم صبح ها که از خواب بیدار میشم خودمو می کشم ایا برای جنین خطرناک است
- لارداری
سلام من سونو انومالی انجام دادم که گفت دو کیست در سر جنین و لوپ روده تختانی است خطرناکه
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید. ببخشید میخواستم یه دارویی بهم معرفی کنید برای افزایش کیفیت تخمک، لطفا. طریقه ی مصرفشم لطفا برام توضیح بدید ممنون میشم.
- خشکی واژن
سلام خانم دکتر من ۶ ماه پیش سزارین کردم و دچارخشکی واژن شدم برای درمان چکار باید کرد


