Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- amh
سلام.ایاممکندارهتخمدانهابزرگو fshوLHوپرولاکتیننرمالباشهومقدار amhدرروزسوم پریودکمترازیکباشه
- آمپول واریوپپتیل ۳.۷۵
با سلام 4 دوره آمپول واریوپپتیل زدم، تقریبا دو هفته بعد از تزریق دوز چهارم، لکه بینی دارم ایا طبیعی هست؟ دوز بعدی را باید 18 آبان تزریق کنم، ایا تزریق بشود؟
- یائسگی
خانمی ۵۰ ساله هستم به علت مقدار کمی بالا بودن پرولاکتین برام قرص کابرلین تجویز شده در هفته نصف یکشنبه و نصف چهارشنبه ها باید مصرف کنم ایا خطرناک هست ؟ یا ضرری دارد؟
- سزارین
سلام خسته نباشید. خانم دکتر سزارین معمولا در هفته ی چندم انجام میدهید ؟ با تشکر
- بارداری
من۴۲ سال سن دارم دوتا بچه دارم دو تا هم زایمان زود رس داشتم که از بین رفتن الان میتونم سزارین ۵ داشته باشم
- int.os
با سلام و عرض ادب، در سونوی بنده نوشته یک هماتوم به ابعاد 12*48 میلی متر در مجاورت تحتانی جفت و مقابل int.os دیده می شود. یعنی چه؟
- لکه بینی
با سلام. وقت بخیر ، من به دلیل لکه بینی دکتر برایم قرص سیبل تجویز کرد و دلیل لکه بینی را نازک شدن محل زخم سزارین عنوان کردند، فرمودند یکسال مصرف کنم ، در این یکسال ۹۵ درصد لکه بینی از بین رفت، تا اینکه این ماه که دقیقا یکسال از شروع مصرف میگذرد بازهم مقدار لکه بینی زیاد شد، علت چیست ؟
- اقدام به بارداری
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من شهریور امسال پیش شما مراجعه کردم برای قصد باردار شدن. سونو واژینال و پاپ اسمیر انجام دادم مشکلی نبود و تمام ازمایشات. همسرم هم ازمایش داد مشکلی نداشت تا به این ماه از کیت تخمک گذاری در فواصل دوره استفاده کردم. با اینکه بعد از اتمام دوره پریود تا شروع دوره بعد ادام به بارداری انجام میدهیم هنوز باردار نشدم. نزدیک به شروع دوره همه علائم بارداری وجود دارد ولی باردار نیستم. علت چیست؟ ممنون
- درد مقعدی در پریود. علت چیست؟
زمان پریود درد زیادی در مقعد دارم هنگام دفع، فقط زمان پریود. علت چیست؟
- تنبلی تخمدان
سلام من 39سال دارم ودارای دو فرزند از 18سالگی pco داشتم وهنوز هم دارم دوفرزندم رو به طور طبیعی باردار شدم اما الان دکتر قرص دوفاستون رو برام تجویز کرده وگفته که تخمدانهام پوستش داره ضخیم میشه حالا نمیدونم چه مدت قرص دوفاستون رو مصرف کنم اگه مممکنه راهنمایی کنید ممنون
- بچه خوره
با سلام و خسته نباشید...راه درمان بچه خوره چیست؟اگر درمان نشود در نهایت رحم برداشته میشود؟
- علاعم بارداری
سلام علاعم بارداری درشیردهی چیه الان گریودمن 4 روز عقب افتاده چی خوبه مصرف کرد تاپریودشد
- سونو
من ٣٢ساله هفته ١٩بارداري هستم ازمايش غربالگري مرحله اول و دوم را انجام دادم lowrisk بود با توجه به سابقه معلوليت درخانواده سونو سه بعدي لازم است انجام بدم؟(براي امينوسنتز از پزشك متخصص مشاوره گرفتم با توجه به اينكه دختر داييم معلول ذهني بود اما بيماريش دقيقا مشخص نبود و در١٥سالگي فوت كرد گفتند قابل بررسي نيست و يگ پسر دايي ناشنوا هم دارم كه مشكل حركتي هم دارد به نظر پزشكم امينوسنتز نيازي نبود و انجام ندادم) ايا سونو سه بعدي مزيتي بر سونو دو بعدي دارد؟
- قاعدگی
من در تاریخ پریودی مدروکسی مصرف کردم برای عقب انداختن قاعدگیم آیا امکان داره با مصرفش بازهم پریود بشم چون دیر اقدام به خوردن مدروکسی کردم
- خونریزی خیلی گسترده پشت ساک. ۶ هفته و ۶ روز
سلام خانمدکتر.وقت بخیر.من ۶ هفته و ۶ روز باردار هستم. از دو رکز بعد موعد پریود که مراجعه کردم به خاطر هماتوم شیاف ۴۰۰ بهم دادن روزی دوبار. دو روز پیش که مجدد رفتم سونو گفتن خونریزی خیلی گسترده پشت جفت دارم. این ریپورت سونو هست:"یک هماتوم سابکوریونیک به ابعاد ۲۸.۵*۱۷.۵*۱۴.۵ به حجم تقریبی ۳.۷ سی سی در خلف ساک حاملگی رویت شد که حدود یک دوم ساک حاملگی را دربرگرفته. و با توجه به حجم حاملگی مذکور تهدید به سقط است". خانمدکتر خود ساک هم ۶.۷ سی سی هست که گفت کوچیکه. میشه لطفا راهنمایی کنید چطور میتونم پیشگیری کنم از سقط؟ ایا شیاف کافی هست یا باید امپول مصرف کنم؟🙏🙏😰
- سلام ۴۲ساله ومجردم سونودادم گفته رحم دارای اکوی هموژنه ،من چن ساله خونریزی پریودم کمه یکی دوروز اول همیشه بصورت لکه بینی هستم لخته خون دفع میکردم که باخوردن عرق رازیانه کمتر شده میشه بگید چه مشکلی دارم
- سلام من دو دوره قرص دوفاستون میخورم بار اول از شب ۱۵پریود خوردم تا ۱۰شب بعد از تمام شدن قرص دو روز بعد پریود شدم ولی الان این دوره به همون روال خوردم والان یک هفته هست قرص ندارم و پریود نشدم قبلا سابقه کیست تخمدان و بی نظمی پریود داشتم سنم ۲۴ساله هست
- سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر عزیز من سرکلاژ شکمی هستم و 35 هفته از هفته 18 آمپول هیدروکسی پروژسترون زدم تا الان جدیدا وقتی این آمپول رو میزنم تا دو روز بعد از تزریق ب شدت کمردرد و دل درد پریودی میاد سراغم. مشکل از چیه؟ قبلا از پاسخگویی تون کمال تشکر رو دارم
- پاتولوژی رحم
Macroscopic : Received specimen in formalin consist of multiple fragments of gray - brownish soft tissue TM - 3.8x2.8x1.7 cm . SOS : M / 2 E = 100 % LABELLED AS ENDOMETRIAL CURETTAGE : --Suggestive of mid to late secretory phase endometrium . --please see note
- اندومتر
سلام ، تزریق آمپول واریوپپتیل یک هفته مانده ب عادت ماهانه مردی ندارد ؟


