Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- واژینوباکتریال
سلام تست پاپ اسمیر دادم.دکترم گفته واژینوباکتریال دارم.بهم پماد دالاواگ سی و مترونیدازول داده.1.میخواستم بدونمیک روز بعد از اتمام دارو بلافاصله میتونم نزدیکی داشته باشم با کاندوم یا بدن کاندوم؟ 2.آیا شوهرم همراه من باید دارو مصرف میکرد؟
- بارداری دوم
بچه اولم متاسفانه میکروسفال داشت از نوع شدید و هیچ کاری نمیکنه و تشنج داره با دارو هم به زور کنترل شده و هیچ کاری انجام نمیده، یکسال اش هست الان و میخوام اقدام کنم واسه فرزند دوم نمیدونم چیکار کنم؟ آزمایش ژنتیک هم نشون نداد که مشکل چیه و از کجاست. الان میخوام باردار بشم ریسک داره یا میتونم؟ از توابع اصفهان ام ممنون میشم راهنمایی کنید
- سلام خدا قوت دختری 36ساله دارم که دوکییست در رحم دیده شده به ابعاد 102سمت راست 40سمت چپ ایا بدون جراحی ااز بین میرود یعنی با دارو
- جفت پایین
سلام خانم دکتر ممنون میشم جواب بدین هفته ۱۴ بارداری هستم و امروز پنج شنبه که به مدت ۳ روز تعطیل رسمی هست از صبح متوجه شدم بعد از سرویس بهداشتی موقع خشک کردن ترشحات قهوه ای دارم ...سونو رفتم گفت جفتت پایین هست و طول سرویس ۳۸ بود و ماما برای من شیاف پروژسترون ۴۰۰ نوشت تا یکشنبه دکترم بیاد خانم دکتر با توجه به پایین بودن جفت چه کاری باید انجام بدم؟ و با شیاف پروژسترون لکه بینی قطع میشه ؟ چه خطری داره لکه بینی و جفت پایین ؟
- قرص Utrogestan
سلام خسته نباشید دکتر به من قرص utrostan دادن داخل واژینال من تا بحال استفاده نکردم میشه منو راهنمایی کنید...طرز استفادش چطوریه؟ یعنی باید با دست به داخل واژینال بزاریم؟
- فاصله زمانی تزریق پروژسترون
سلام وقت بخیر دکتر بعد از IVF برای من آمپول پروژسترون برای تزریق روزانه به مدت ده روز تجویز کردن آیا باید همه آنها در ساعت مشخص و ثابتی تزریق شوند؟ یا فاصله زمانی ۲۴ ساعت مهم و حیاتی است؟
- پریودی
- سلام امروز روز ۱۶ انتقال جنینم بود منفی شدم من دوتا جنین با گرید آ انتقال دادم دکتر از رحم خودم خیای راضی بود چرا منفی شدم از موقع پریودم هم سه روز گذشته نشدم
- ترمیم
میخواستم بدونم شما ترمیم انجام میدید؟
- مصرف قرص ال دی بعد از تزریق دیفرلین
سلام ایا میشه بعد از طزریق دیفرلین از قرص جلوکیری (ال دی ) استفاده کرد
- طول بارداری
سلام وادب. خانم دکتر علت این که بعضی از بارداری ها تا 42 هفته طول میکشد.. متفاوت بودن طول دوره پریود خانم هاست یا این ک رشد بعضی از بچه ها کند است؟.. آیا این امکان وجود دارد ک رشد بچه کند باشد؟
- سونوگرافی سینه
سلام نتیجه سونوی سینه فیبروگلندولار هتروژن میخواستم بدونم یعنی چی ممنون میشم توضیح بدین
- سونوگرافی پستان
اکوی زمینه ای بافت پستان ها هتروژن است مشاهده کیست های اکوفری متعدد توده های هیپواکو با حدود صاف و منظم و موارزی با سطح پوست و فاقد سایه خلفی - در ساعت 11 و 2 پستان با فاصله 2 سانتی متر از نیپل
- عفونت
سلام من 42 سال دارم دو زایمان سزارین داشتم 7 سال از زایمان دوم میگذره حدود یک ساله همیشه خوارش دارم ترش غلیظ قهوه ای تیره با سوزش شدید ادرارخسته شدم از سوزش فقط آب فراوان باید بخورم تا سوزش کمی اروم بشه رنگ ادرار وقت سوزش کاملا رنگ چای میشه ممنون از شما از نوشهر مزاحم شما شدم
- مصرف داروگنادوتروپین و تاخیر پریود
سلام من سندرم پلی کیستیک و تنبلی تخمدان داشتم به توصیه یکی از دوستان سه بار از امپول گنادوتروپین و کلومیفن استفاده کردم باردار نشدم الان چهارماهه پریود نمیشم و باردارم نیستم مشکل از مصرف امپول هاست ؟ چکار باید بکنم ؟
- بارداری بدون تشکیل قلب جنین و توده اکوژن در رحم و
سلام من باردارم هفته ششم رفتم قلب تشکیل نشده بود دو هفته بعد هم دوباره همون شش هفته بود و قلب نداشت دوبارم توده اکوژن در تخمدان چپ رویت شد دکتر گفت تا ۱۰ روز بچه سقط میشه الان ۱۵ روزه بچه سقط نشده و خونریزی هم ۴ روزه قطع شده آیا امکان داره قلب بچه تشکیل شده باشه یا اینکه مشکل داره باید کورتاژ بشم
- بیماریهای زنان
سلام خوبین من ۲۸ سال سن دارم با تنبلی تخمدان و ضخامت رحم نازکه دکترم دو ورق لتروزول داده که از شب سوم پریودی شبی دوتا بخورم که خوردم و استرادیول والرات و دگزامتازون هم داده مخیخام بدونم دو ورق لتروزول خوردم تبدیل به کیست میشه دوتا آمپول سینال آف روزای ۸ و ۹ پریودی زدم ممنون
- سونو رحم و ضمائم آن
سلام سونو تشخیص داده من مایع آنکیسته با strand سپتا ها و ذرات اکوژن در لگن ۷۰۰ سی سی دارم چه دلایلی میتونه داشته باشه من درد زیادی نداشتم که حس کنم پارگی کیست داشتم ممکنه کیست بوده باشه یا چه دلایلی میتونه داشته باشه؟
- بارداری
سلام خسته نباشد من متاهلم از آخرین پریودی که خوب شدم ۲۵روز میگذره که لکه های تقریبا قهوه ای دیدم و همیشه ۳۵،۳۶روز طول می کشد که پریود بشم آیا این لکه دلیلش چی می تونه باشه زیاد هم نیست در حد کم
- هتروژن رحم بعد زایمان
سلام دوماه پیش زایمان زودرس داشتم بعد ۴۵ روز سنو دادم گفتن تجمع بافت هتروژن در کاویته اندومتریال بخش میانی دیواره قدامی به ابعاد ۲۵*۲۸ملیمتروبه ضخامت ۲۱ملیمتر وبه حجم ۸ سی سی مشاهد میشود نشان colt وretained دکتر برام قرص متیل ارگونین نوشت ده روز امروز اخرین روز است ولی هنوز خونریزی دارم. بتا تیترادادم منفی بود پس دلیل این خونریزی چیه 32 هم هست


