Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست دروموییدتخمدان
عرض ادب واحترام میخواستم بدونم آیا پس از جراحی کیست درومویید احتمال باز گشت یا عود کردن وجود دارد
- ویزیت پیش از بارداری
سلام خانم دکتر عزیز. وقت شما بخیر ، خانم دکتر من سی و شش سالم هست و دوسال اقدام به بارداری داشتم اما ناموفق بود . سه بار ای یو ای کردم اما ناموفق بود. یکبار هم ای وی اف کردم اما ناموفق بود. دچار چسبندگی اطراف لوله هام هستم. خانم دکتر دوس دارم بیام خدمت شما برای ویزیت، نمیخوام برای پیگیری علت منفی شدن ای وی اف به مطب قبلی مراجعه کنم چون از اونجا کاملا نامید شدم، و البته وقت کافی برای بیمار نمیذارن متاسفانه. خانم دکتر من از بین لاپاراسکوپی و ای وی اف ، ای وی اف رو انتخاب کردم بخاطر ترس از لاپاراسکوپی . من ترس از كشيدن بخيه هاي لاپاراسکوپی دارم. امکان اینکه بخیه های لاپاراسکوپی جذبی باشن ایا وجود داره؟ خانم دکتر پیشنهاد شما برای ادامه ی درمان من چیست؟ لطفا اینجا مختصر پاسخ من رو بدید تا در فرصت اول حضوری خدمتتون برسم. صمیمانه سپاسگزارم از وقتی که میذارید
- کیست تخمدان
با سلام خانمی۳۶ ساله هستم تخمدان چپ حاوی کیستbilobedبه ابعاد۸۵*۷۵ وفاقد solidاستکیست فاقدواسکولاریتی است.در مجاورت این کیست ضایعه هایپواکوژینسیته۲۱*۱۷دیده شد خواستم ببینم ایا این کیست نگران کننده است تو رو خدا دارم سکته میکنم بگید من باید چیکار کنم
- کبد
سلام ۴ضایعه کوچک درپارانشیم کبدم دیده شده منظورشون ازاین ضایعه چیست خطری هم داره
- درد بعد لاپاراسکوپی
سلام .من ۱۸ روز پیش عمل لاپاراسکوپی فیبروم انجام دادم.الان تقریبا دو روزه که سمت راست شکمم جایی که درن قرار داشت روزی چند بار تیر میکشه .علایمی از عفونت هم ندارنم.میخاستم علتشو بدونم.
- تنگی واژن
سلام میخاسم بدونم تنگی واژن بانخ هزینش چقدرمیشه واین که ماندگار هست این روش یانه وروشن کردن واژن هزینه اش چطوریه
- عکس رنگی ،لاپراسکوپی
سلام خانمی ۳۳ ساله هستم بعد از ۷ ماه آقدام عکس رنگی گرفتم احتمال انسداد یه لوله رو زده بود و بعد از عکس رنگی همون ماه باردار شدم و جنین در ۸ هفته توقف رشد داشت. سه ماه استراحت رحم دادم. میخوام آقدام کنم امکانش هست دوباره لوله گرفته باشه چون میگفتن باید لاپراسکوپی بشی ،من بعد از سقط هنوز اقدام نکردم
- قرص وروژست وپریود
با سلام مجرد هستم و دوماه قرص وروژست خوردم و لکه بینی کمی داشتم و یک ماه نخوردم و مجدد شروع کردم به خوردن و سر تاریخ پریودی خودم مججدد پریود شدم با اینکه هر روز قرص میخورم طبیعی است؟ خطر نداره قرص رو ادامه بدم؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید من ۸ ماهه سرکلاژ شکمی شدم همش استرس دارم که نخ سرکلاژ شل بشه امکانش هست اخه یه مدت ورزش سنگین هم داشتم و فشار رو ناحیه شکمم زیاد بوده؟
- سرکلاژ شکمی
سلام سه با زایمان زود رس داشتن در بارداری سوم سرکلاژ شدم ولی به دلیل خونریزی در بیستو پنج هفته دهانه رحمم رادمتر باز کردم میخوام در بارداری بدیم سرکلاژ شکمی بشم ایا میتونم جواب بهتری بگیرم
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم واسه گرفتن برگه پرده بکارت باید حتما همراه داشته باشیم؟ رابطه داشتم ولی میخوام نوع پرده امو بفهمم چون اولین بار خون ریزی نداشتم، بخاطر همین میخوام بدونم حلقوی بوده ایا
- اژ شدم.دوبارم هیستروسپتوم و چسبندگی .دوبار هم تو بارداری سرکلاژ و سرکلاژ پساری شدم.با این همخ بازم سقط کردم.سونو آخری گفت تو رحم ات کوچک و کش نمیاد.تو تمام موارد قبلی بهم نگفته بودن.سرکلاژ شکمی بنظرتون فایده داره برامن یا اجاره باید بکنم.باسپاس
سلام خسته نباشید در سرکلاژ شکمی وسیله ای میله مانند در موقع عمل میزارن تا اندازه دهانه ثابت بمونه یا همینجوری چشمی میدوزن
- درد های هنکام قاعدگی
سلام علت سوزش مقعد و واژن قبل وبعدو هنگام پریود شدن چیه
- میوب ساب
سلام من حدود ۴ ماهه که پریود نشدم تست بارداری منفی بوده سونو رحم گرفتم ی میوم ساب سروز۸در ۵ در دیواره قدامی رحم دیده شد باید چیکار کنم؟؟
- سوال در مورد فیبرو م و کیست های متعدد
با سلام ایا با وجود فیبروم وکیستهای متعدد میتوان لاپاراسکوپی شد یا نه باید حتمن عمل باز شد در ضمن من شش ساله ازدواج کردم و بچه ندارم
- درمان فیبروم
سلام خانم دکتر وقت بخیر من یک فیبروم حدودا ۵۰ در ۵۰ میلیمتری دارم و از حدود ۶ ماه پیش، داروهای دیان و مارولین مصرف کردم، اما در زمان مصرف مقدار فیبروم با قطر ۲۳ میلیمتری به این مقدار رسیده.درطی این مدت خونریزی شدید بود و بعداز چند ماه، دوره پریود به ۱۵ روز رسید و باعث کم خونی هم شده. به شما مراجعه کردم و برای بنده عمل لاپاروسکوپی تعیین کردید. میخواستم بدونم که ۱- آیا درمان فیبروم من، میتونست نحوه دیگری داشته باشه و داروهای دیگه ای استفاده می شد (البته بنده مجرد هستم)؟ ۲- آیا بعد از این عمل، احتمال اینکه فیبروم جدیدی با همین وضعیت دوباره تشکیل بشه وجود داره؟ و اینکه باز هم پیشنهاد لاپاروسکوپی میدید؟
- آندومتریوز
سلام خسته نباشید من روز اول پریودیم درد معقد دارم خیلی نیست اما همیشه موقع پریودی خودشو نشون میده و دردش تا حدیست که از خواب بیدارم میکنه و با نشستن اروم میشه و فقطم یک روز هست البته معمولا 10روز قبل پریودی هم این درد رو دارم اما اونم کوتاهه و با مفنامیک اسید برطرف میشه امروز مطلبی خوندم تحت عنوان آندومتریوز ایا ممکنه این بیماری رو داشته باشم???
- کیست درموئید
سلام خسته نباشیدمجردم و۱۹ساله ام من چندروزی هست که دل دردوکمردرددارم سونوانجام دادم درسونوم تصویرفولیکول های متعددبه قطر۲تا۷میلیمتردرقسمت محیطی تخمدانهادیده میشودکه مطرح کننده pcodاست.یک ضایعه کیستیک باجداراکوژن وضخیم به ابعاد۲۱×۲۶میلیمتردرتخمدان راست دیده میشودکه میتواندمطرح کننده کیست درموئیدیا....باشد.رحمم ۲شاخه است..راه درمان چیست؟باوجودضمینه ارثی سرطان ممکن کیست بدخیم باشه؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر چند وقت بعد از سرکلاژ شکمی باید استراحت بکنی از چند هفته بعد ش میتونه به کارای روزمره برسی چند ماه بعدش میتونی بارداربشی
- لاپاراسکوپی
سلام خسته نباشید آیا دختر باکره با فیبروم بزرگ میتونه کاندید عمل لاپاراسکوپی باشه؟ و اینکه فیبرم سایز 10 رو هم میشه با لاپاراسکوپی انجام داد بدون اینکه دختر باکره آسیبی ببینه؟ تشکر


