Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف ویتامین
آیا خانم های که طفل شان به دنیا آمده یه چند ماهی میشه میتواند از ویتامین ب کمپلکس سنگیفت استفاده کند. کدام ضرر و زیان خو ندارد
- باز کردن سرکلاژ
سلام خانوم دکتر سرکلاژ شیرودکار موقع زایمان باز میکنند یا چند روز قبلش؟
- سوال
سلام وقت خوش. میشه درموردسونوگرافیم توضیح دهیدنیازبه کورتاژ هست؟ دربررسی رحم وتخمدان(واژینال) رحم باسایزmmm52*90رویت شد. اکوی میومترهتروژن وافتراق میومتروآندومترکاهش یافته مطرح کننده درجاتی از اندومیوزیس رویت شد. اندومترباضخامت افزایش یافته16mmهتروژن می باشد.(توصیه به ارزیابی تکمیلی درصورت صلاح دید بالینی) تصویردو میوم اینترامورال8*13 mm و9*8 mm درقدام بادی رحم ومیوم اینترامورال7*10 mm درفوندوس رویت شد. ابعادتخمدان راست 15*24 mmوتخمدان چپ 17*25 mm رویت شد. هردوتخمدان باسایز والگوی فولیکول نرمالند. مایع آزاد درون لگن رویت نمی شود.
- من و شوهرم سینه هایمان را گاز می گیریم و او لای پای من را بوس می کند
- Iui
سلام خسته نباشید من بیمار خودتون هستم تصمیم به انجام iui دارم برام قرص ال دی تجویز کردین. مصرف کردم الان ۳ روزه که قرص تموم شده ولی هنوز پریود نشدم میخواستم بدونم اگه پنجشنبه پریود شم کی برای سونو بیام؟شما گفتین پریود که شدم روز اول یا دوم پریود بیام واسه سونو
- زنان
سلام دکتر عزیزم خسته نباشید سوزش ادرار دارم چه دارویی میتونم استفاده کنم ممنون ازشما
- درد مقعدی موقع پریودی و سخت نشتن
سلام،من 7مرداد ای یو دی گذاشتم امروز وقت پریودم بود فقط یکم لک بینی داشتم،از دیروزهم موقع نشستن ودفع کردن مقعدم درد میکنه ممنون میشم کمکم کنید
- قرص میل جنسی
سلام خانم دکتروقت بخیر. میخواستم بدونم قرص libidofem عوارض داره؟ یعنی ممکنه باعث بی نظمی پریودبشه؟؟ چون من پریودم منظمه ولی واسه میل جنسی میخوام این قرص رومصرف کنم گفتم مطلع بشم
- کیست سینه
باسلام بنده سه ساله کیست ساده سینه 6میل درسینه راست داشتم. تازگیاکیست تخمدان 5سانتی هم داشتم 3دوره ال دی مصرف کردم چندروز پیش سونو دادم کیست تخمدان کاملا برطرف شده،کیست سینه راستم 4میل شده ویه کیست جدید درسینه چپم بوجود اومده نوشته ضایعه کیستیکlowlevel داخلی ب ابعاد11/8*6 م م در پریفرال زون ساعت12برست سمت چپ رویت شدB=3 خواهش میکنم کمکم کنید یعنی چی چیکار باید بکنم علتش چیه قبلا وجود نداشت تو سینه چپم لطفا راهنمایی کنید
- دلیل نبض زیر شکم
سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه و زیر شکمم دو روزه که چند دقیقه یک بار یا کمتر نبض میزنه رحممه احساس میکنم دلیلش چیه؟ خطر ناکه؟؟
- سلام من iui انجام دادم بعم قرص پردنیزولون دادن خوردن که ضرر نداره؟
سلام من iui انجام دادم بعم قرص پردنیزولون دادن خوردن که ضرر نداره؟
- خودارضایی
باسلام وعرض ادب خدمت خانوم دكتر.من 17 سالمه و از 15 سالگي از روي ناداني و حس لذت خودارضايي ميكردم فقط درحد مالش و چيزي رو فرو نكردم و الان نگرانم كه به پردم آسيب زده باشم ممنون ميشم اگه وقت ارزشمندتون رو دراختيارم بگذاريد و بگيد كه آيا خودارضايي به اين روش آسيب ميزنه يا نه؟
- عقب افتادن پریود
دخترم متولد ۸۹ هست. پارسال همین موقع ها اولین سیکل قاعدگیش شروع شد هر ماه خیلی منظم نبود ولی پریود میشد اما الان سه ماهه پریود نمیشه با دکتر خودم مشورت کردم گفت بهش ده شب ، شبی دو عدد قرص دوفامد ۱۰ بده سوالم اینجاست؟ آیا موردی نداره؟ دارو رو بهش بدم؟!
- سفید شدن کنارهای کلیتروس و ترشح مایع سفید
سلام میخواستم بدونم اینکه کناره های کلیتروس کمی سفید بشه و هر از گاهی ترشحات سفید بیاد چه مشکلی میتونه باشه و آیا مشکل جدی ای هست؟ ۲۰ سالمه و تازه ازدواج کردم
- عفونت واژن
با سلام، من حدود یک ماه پیش دچار ترشح غیرطبیعی و درد در ناحیه زیر شکم شدم دکتر تشخیص عفونت و زخم رو دادن، دارو مصرف کردم و بعد از پریود دوباره مراجعه کردم زخمم بهتر شده بود ولی همچنان ترشح و عفونت داشتم کرم میکونازول و ده تا آمپول جنتامایسین و قرص فارینات تجویز کردن ولی بعد پنج روز از مصرف دارو بهتر نشدم و درد زیر شکمم بیشتر هم شده، امشب به بیمارستان مراجعه کردم آزمایش خون و ادرار گرفتن و آزمایشم مشکلی نداشت، تست پاپ اسمیر مم خوب بود پس علت این درد از نظر شما چی ميتونه باشه، هنگام دفع ادرار هم درد دارم
- درد لبهای وازن
سلام وقت بخیر بنده دوتاسزارین و دوتا سقط داشتم متاسفانه زایمان آخریم درد واژن داشتم بچه ام که به دنیا اومد درد خوب شد بد ۵ماه دوباره ظاهر شد پاپسمیر وسونو واژینال انجادام خوب بودن البته درد بالای مجرای ادرایم هست وقتی کارسنگین یا بد بلند میشم موقع زایمانم چبندگی داشتم
- عمومی
سلام.ببخشیدمن قرص اورژانسی مصرف کردم توی مهرماه و آبان ماه هم مثه تاریخ مهرپریودشدم ولی دوروزبود وآذرماه چهارروزدیرترپریودشدم والان ک دی ماه هستش ازتاریخ پریود قبلیم سه روز میگذره خواستم بدونم لطف کنید بهم بگید چرا وایا پریود میشم؟مممون
- کانون هتروژن فوکال
سلام من دو ماه از سقطم ميگذره تا قبل پريود خونريزي داشتم الان ده روزه از پريود ميگذره روزي يك بار لكه بيني قهوه اي كم رنگ دارم امروز سونو دادم نوشته كانون هتروژن فوكال ب ابعاد ٧*١٤ ميخواستم بدونم اين يعني چي و اگ اين بقايا سقط نشه اشكال تداره؟ چون نميتونم كورتاژ شم
- سقط جنین
سلام متن سونوگرافی بنده بعد از سقط نوشته که تصویرناحیه هایپوهترواکو به ابعاد۸×۱۶mm درناحیه فوندوس وباواسکولاریته کمتر از میومتر مجاور مشهود هست که موجب محوشدگی لایه بازال خلف اندومترشده هست خیلی نگرانم کرده میشه لطفا یه توضیح بدید
- سلام و عرض ادب،ده روز از زایمانم میگذره و دچار عفونت ادرار شدم واژنم ب شدت تیر میکشه و موقع ادرار درد زیادی داره،چ دارویی میتونم مصرف کنم؟


