Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت
سلام، خسته نباشید، من ۲۷سالمه و مجرد هستم. مدت زیادی هستش که خارش دارم و ترشح سفید رنگ غلیظ، گاهی هم رنگش زرد رنگ میشه دفعه اول ویزیت شدم بهم پماد درموفیکس دادین که تاثیری نداشت و دفعه دوم ویزیت هم بهم ۴عدد قرص فروکونازول دادید مصرف کردم ولی موثر نبود گفتین داخل اب و بتادین بشینم دو دفعه انجام دادم کمی از خارش کم شد ولی هنوز پابرجاست میخواستم بپرسم چه قرص یا چیزی میتونم استفاده کنم؟
- اثر قرص ال دی
سلام من ۱روز بعد ازرابطه ۱عدد قرص ال دی خوردم آیا اثر میکنه که باردار نشم ممنون میشم زود جواب بدین
- سلام سلام نباشی 43سالمه پریود ماهانه منظمه،اما امروز سونو دادم یک کیست ساده در ابعاد چهل در چهل در تخمدان راست مشاهده شده،در کلدوساک خلقی مایع آزاد مشهود نیست
سلام سلام نباشی 43سالمه پریود ماهانه منظمه،اما امروز سونو دادم یک کیست ساده در ابعاد چهل در چهل در تخمدان راست مشاهده شده،در کلدوساک خلقی مایع آزاد مشهود نیست
- سونوگرافی رحم
یک میوم اینترامورال ساب سروزال چیست؟
- اینترنال اکو
سلام در سونوگرافی من نوشته اینترنال اکو فراوان در مثانه دیده می شود و سنگ مثانه هم دیده نمی شود آیا این مساله مهمی است
- پروژسترون
سلام خسته نباشین خانم دکتر میخواستم بدونم قرص پژروسترون میخورم میتونم اقدام به حاملگی کنم
- بارداری
سلام من توبارداری قبلیم سرکلاژشکمی شدم الان بارداری دومم دکترگفت بازنکردم چگونه این نوع سرکلاژ چک کرددلهره ندارم نکن بازکرده دکترم میش دید هست یانخ
- سرکلاژ شکمی
با سلام خدمت خانم دکتر شرف الدین عزیز من در فاصله دیماه ۹۴ تا مرداد ۹۵ دو تا سقط در هفته های ۱۰ و ۵ داشتم هفته ۱۰ رو بعد از عدم تشکیل قلب کورتاژ کردم در دی ۹۵ یک سقط در هفته ۱۸ داشتم که متاسفانه سرکلاژ نداشتم ( زایمان طبیعی + کورتاژ ) در بهمن ۹۶ یک زایمان نارس درهفته ۲۲ داشتم باوجود سرکلاژ ، بعد از ۴ روز انقباضات و فانلینگ شدید ، کیسه آب پاره و نهایتا ختم بارداری در اردیبهشت ۹۷ هیستروسکوپی و لاپاروسکوپی تشخیصی + کورتاژ شدم و به تشخیص پاتولوژی چندتا پولیپ داشتم که البته خوش خیم بود و به حمدلله پاکسازی شد در دیماه ۹۷ در هفته ۲۴ طول سرویکس طی ۴۰ روز از ۲۶ به زیره ۱۰ رسید و پس از چهار روز عفونت شدید ، با شروع انقباضات ، کیسه آب پاره و فرزندم حتی ۱۰ سانت سرکلاژ را رد کرد و به واژن رسید و دوباره ختم بارداری ( زایمان طبیعی + کورتاژ) به نظر خانم دکتر عزیز ، آیا با سرکلاژ شکمی میتوان جلوی نارسایی شدید دهانه رحم که گویا مادرزادی هست را گرفت ؟؟ یک دنیا ممنونم که پاسخگو باشید ؟؟
- نازایی
سلام وقتتون بخیر من کاراته کار میکنم چندین بار حریف تمرینی من ضربات محکمی رو به ناحیه شکم بالا تر از بکینی وارد کرد و این اتفاق نه یکبار بلکه به صورت متعدد برام رخ میده بخاطر شدت درد امروز استرس داشتم ک سوال کنم خواستم بدونم که مشکلی پیش نمیاد ؟
- جواب انومالی کانون اکوژن دربطن چپ قلب جنین
درهفته ۲۱ انومالی کانون اکوژن دربطن چپ قلب جنین مشاهده شده بنظر مربوط به کورداتندینی ها میباشد یافته فوق یک soft marker است کانون اکوژن یک سوراخه کورداتندینی یعنی چه
- بارداری
سلام خسته نباشید من سه ماه زایمان کردم و شیر هم نمیدم موهام به شدت میریزه خیلی میریزه نمیدونم چیکار کنم مولتی ویتامین کلسیم و آهن هم میخورم ولی تاثیری نداره بنظر شما چیکار باید انجام بدم؟
- چندماه قبل بارداری تعیین جنسیت
- خروج باد واژن
سلام آیا امکان دارد خروج باد از واژن عفونت باشد علائمی از عفونت ندارم دکتر زنان هم گفت عفونت ندارم ولی دوبار زایمان زودرس داشتم که الان سرکلاژ شکمی شدم آیا ممکنه علت باز شدن زودهنگام دهانه رحم و ترشحات موکوسی به خاطر بادهای واژن و عواملی که باعث بوجود آمدن این بادها هست باشه؟
- سقط جنین بعد
من الان2هفته سقط داشتم الان سونو دادم این رو زده میشه برام توضیح بدین ممنونم رحم دارای سایز و اکوی میومتریال طبیعی میباشد و در وضعیت آنته ورسه قرار دارد. اندازه رحم: 96*36 میلی متر ناحیه هترواکو به ابعاد 3911mm بین دو لایه اندومتر در سگمان فوقانی و میانی مشاهده می شود که با توجه به شرح حال missed abortion اخیر مطرح کننده / RPOC/hematoma می باشد. پیگیری به روش TVS توصیه می گردد. هر دو تخمدان دارای اندازه و اکوی پارانشیم طبیعی میباشند و تصویری دال بر کیست در آنها رویت نگردید
- خشکی وارژن ودرد شدید هنگام رابطه
سلام خسته نباشید من حدود ۴سال پیش سرطان سینه داشتم و بعد از اون هنگام رابطه مشکل دارم چندین ساله رابطه ندارم یعنی اینقدر درد دارم اصلا نمیتونم رابطه برقرار کنم ایا کیست دارم ک باعث درد میشه حدود ۳ماه پیش ی رابطه مختصر داشتم ک اونم بادرد شدید همراه بود بعدش کلا عفونت و زخم شدم لطفا توروخدا راهنمایی کنید همسرم واقعا در عذابه خودمم همچنان درد شدید و بتازگی هنگام ادرار سوزش ودرد دارم لطفا بگید چیکار کنم ممنون میشم
- عفونت قارچی مزمن و عود کننده
سلام ، خواهش میکنم راه درمانی بگید، عفونت قارچی شدید مقاوم به درمان و عود کننده دارم از وقتی رفتم استخر شروع شد، تمام رعایت های لازم رو برای عود نکردن انجام میدم و چند تا دکتر و چند جلسه برای هر دکتر رفتم بدون نتیجه، آنقدر پوست واژنم حساس شده که با تماس مختصری با دستم قرمز میشه و میسوزه و ورم میکنه، خانم دکتر من ازدواج نکردم و مجرد هستم. هر چی دارو با دوزهای مختلفکه مربوط به عفونت قارچی واژن هست رو امتحان کردم ، نتیجه ندیدم ، حتی دو تا 6 ما فلوکونازول صدو پنجاه خوردم
- سونوگرافی
سلام وقت بخیر بنده ۴۱روز از اخرین پریودیم گذشت یعنی دقیقا ۱۰ آبان اولین روز قاعدگیم بود۲۵ آبان لکه بینی دیدم و ۲۶و ۲۷آبان خونریزی شدید چرخم ۲۸ ۲۹ روزش و من میان سیکلم سونو دادم فولیکول ۲۲ داشتم ازاد بود و شبش اقدام کردم و کلا دوشب در میان اقدام میکردم آیا پریودی بعدیم از خونریزی۲۶آبان حساب کنم یا از ۱۰ آبان آخری میشه سپاس
- سوال واجب
سلام.ببخشید رفتم دکتر سه ماهه ازدواج کردم هر موقع نزدیکی میکنم خون میاد.رفتم دکتر نگاه کرد گفت سپتوم داری.رفتم سونوگرافی دادم چیزی نبود .دکتر سونو گفت که استخوانی نشان داده نمیشود.شاید گوشتی باشد .دکتر سوالم اینه که باید حتما عمل کنم یا با نزدیکی کردن برداشته میشود ؟
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر من سونوگرافی گرفتم نوشته دردیواره خلفی تنه رحم دوتوده اکوژن به ابعاد 91×130و58x60mm دارای تغییراتCystic متعددمشهود است یعنی چی لطفا جواب من رابدهید؟
- قرص ضد بارداری
سلام خانم دکترسوالم اینه یه بچه ۶ماهه دارم وشیرده ام وبعداز۶ماه پریودشدم ایا میتوانم ازقرص ضدبارداری بخورم ؟


