Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام.. بعضی از منابع گفتند که در پیشاب یا آب مذی میتواند مقداری اسپرم وجود داشته باشد که باعث بارداری شود.. ولی بعضی منابع این باور را رد کردند.. منم خودم هیچ مقاله ای پیدا نکردم در مورد درستی این باور... آیا واقعاً واقیعت داره یا نه؟
- عقب افتادن پریودم و دیدن لک
سلام من نزدیک ی ماه فریز انجام دادم باید سی ام پریود میشدم نشد و فقط لک دیدم و رابطه ای هم تو این یک ماه نداشتم علت نشدن پریودم و این لک چی هست
- قرص پر نیدزول
من به مدت ۳ هفته روزی دو تا خوردم برای انتقال جنین که جواب منفی شد آیا این قرص سیتم ایمنی وپایین می آورد؟دوباره باید چاب آزمایش خون cbc بدم،؟
- سلام من امروز روز۱۵انتقال بودآزمایش بتا دادم تیترش ۲بود داروهاراادامه بدم یاقطع کنم
- ساعات و روزهای کاری مطب
سلام خانم دکتر روزتون بخیر.
میشه بگید مطبتون چه روزایی و چه ساعتایی بازه؟ تلفن مطبو جواب نمیدن
- طرز مصرف دارو
سلام من تازه میخوام شروع به مصرف قرص دوفاستون کنم دکتر بهم گفت از روز اول پریود بخورم تا ۱۴ روز .. ولی نمیدونم بعد ۱۴ روز چکار کنم چقدر فاصله بینش باشه چطوردوباره شروع کنم ..دوباره از ماه بعد به همین صورت ؟؟
- تاخیر در پریود بعد از دوفاستون
برای تنظیم دوره پریودی دکتر دوفاستون تجویز کرده، چون قبلا مدروکسی دو عدد هر شب استفاده میکردم شب اول به اشتباه دو قرص دوفاستون استفاده کردم، یعنی ۹ شب الان بیشتر از یک هفته گذشته چیکار کنم؟ مجرد هستم
- کیست تخمدان
سلام من ۲۴ سالمه عقدم ولی رابطه دارم چند وقت پیش با دل درد شدید راهی بیمارستان شدم بعد ازمایش وسونگرافی گفتن تخمدان سمت چپت کیست داره رفتم پیش یه متخصص ولی چون مادرم همراهم بود نگفتم باشوهرم رابطه دارم خانم دکتر قرص جلوگیری دادن گفتن بااینا آب میشه یه بستشو مصرف کردم گفتن یه بسته ک تموم شد تاچهارشب نخور ک پریود بشی شب چهارم باز شروع کن بخور من تواین چهارروز خیلی کم لکه بینی داشتم شب چهارم ک شروع کردم ب خوردن قرصا پریودشدم الان یک هفتس روز پنجم تاتکه چیز یکی شبیه یه پوست نازک و دیگری شبیه چربی بود ازم اومد همراه خون قاعدگی خیلی استرس دارم توروخدا کمکم کنید
- خون
با سلام. ببخشید من سه ماهه ازدواج کردم. برای بار اول نزدیکی کردم و پرده ام پاره شد و خون امد چند تا دستمال .و بعد از چند روز هم مجدد نزدیکی کردم دوباره خون زیاد آمد. و تا چهار بار نزدیکی کردم هر بار خون می آید.و خیلی هم میترسم. مشکل چیه دکتر
- فتق ناف
سلام خانم دکتر من دو ساله که فتق نافمو عمل کردم الان حامله ام مشکلی برای جنین پیش نمیاد
- میر متر هتروژن ادنومیوزیس رحیم بزرگ
سلام مجردم سونوگرافی رحم در ابعاد ۹۰*۵۲هستش و هتروژن و شک به ادنومیوز و حدود آندمتر ناواضح است و خونریزی من از ۴ روز ۲ روز شده و درد قاعدگیم البته کمی بیشتر شده باید چه کار کنم ؟
- پریود۱
سلام وقت بخیر ۵ ماه قرص مارولین مصرف کردم برای جلوگیری از بارداری.ماه گذشته بعد از اتمام قرص پریود شدم و دیگه قرص مصرف نکردم.یک روز از موعد پریودم گذشته و ۱۲ روز پیش نزدیکی داشتم ولی منی اصلا با واژنم برخورد نداشته یعنی دخول نداشتم و بی بی چک هم منفی بوده.احتمال بارداری وجود داره؟و اینکه بعد از قطع قرص تاخیر در پریود تا چند روز طبیعیه؟و اینکه بی بی چک بعد از ۱۲ روز درست نشون میده؟ در صورت امکان به سوالات من پاسخ بدید ممنونم از وقتی که میگذارید
- دکتر زنان
سلام من 48 سال سن دارم یاعسه نشدم رفتم دکتر گفت خون در لگنم جمع شده به نظرتون این بیماری درمانی هم داره یا اصلا خوب میشه یا اصلا میشه اسم بیماری آندومتریوز گذاشت آخه من بیماریش شباهتی هم به این بیماری داره میشه کمکم کنید
- سلام خانم دکتر عزیز،من خونریزی غیر طبیعی دارم.پیش دکتری در گلسار رفتم معاینه کردن گفتن زخم دهانه ی رحم داری ،بمن لاکتوفم و لاکتواژ دادن استفاده کردم،دوماه منظم پریود شدم.رفتم پیش اون دکتر گفت زخمت خوب شده ولی الان که باز میگی خونریزی داری برات ۱۰۰عدد مدروکسی پروژسترون مینویسم که کلا منظم بشه.راهنمایی کنید دکتر عزیز
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان در هر دو تخمدان دارم سه ساله جدا شدم دکتر بهم قرص مدروفم داد گفت چهار دوره باید بخورم یک دوره را خوردم بعد سیکل ماهانه ماه دوم دو روز بعدش به مدت یک هفته لکه بینی داشتم مجدد رفتم بهم گفتند احتمالا عوارض قرص باشه لازم به ذکر است که بنده رابطه جنسی هم داشتم که این ماه بخورم اگه بهم نساخت قرص دیگه بهم میدن و بعد یک هفته از خوب شدنم از لکه بینی مجدد خونریزی دارم مثل درد عادت آیا باید از ماه دوم این قرص مدروفم را مصرف کنم یا نه و آیا خونریزی امکان اینکه کیست ها دارن دفع میشن نمیشه؟ و آیا داشتن رابطه ضرری برام داره یا نه ممنون میشم پاسخ بدید خیلی نگرانم
- قرص پروژسترون
با سلام،من تنبلي تخمدان دارم و دكترم برام قرص پروژسترون براي تنظيم تجويز كرده آيا باعث سرطان سينه ميشود؟؟در مصرف طولاني مدت؟
- پریود
با سلام، من ۳۸ سال دارم و مجرد هستم، تقریبا از ابتدا در پریودی هایم دچار مشکل بودم و حتی سابقه پریودی دو بار در ماه را داشتم ، تقریبا از اسفندماه سال گذشته دچار خونریزی های شدید شدم، پزشک قرص مفنامیک تجویز کردند که به دلیل داشتن ضربان قلب بالا و تشدید آن همزمان با استفاده از قرص کنار گذاشتم و شروع به مصرف قرص ایبوپروفن کردم، سونوگرافی هم البته دادم که هیچ مشکلی نشان نداده بود، تا اینکه دو ماه پیش خونریزی هایم در عین حال که شدید بود قطع هم نمی شد قرص ال دی خوردم و دوروز بعد خونریزی قطع شد با اتمام یک دوره مصرف قرص دوباره سیکل جدیدم شروع شد، دوباره با خونریزی زیاد، اما متاسفانه این بار با درد های شدید در دو طرف شکمم، یک بار چند ساعت درد داشتم که در نهایت یک توده خون بزرگ از بدنم دفع شد، خوب همزمان دوباره قرص ال دی هم مصرف کردم، با شروع سیکل جدبد این بار دوباره همان دردها به سراغم اومد، به صورت اورژانسی سونو دادم، این بار هیچ چیز دیده نشد، به پزشک مراجعه کردم. دکتر به من گفت با توجه به این که شما سابقه ضربان قلب بالا دارید نباید ال دی مصرف کنید و من به ناچار خوردن قرص را رها کردم در حالی که نزدیک به ده روز بود قرص استفاده می کردم و پریودم به مرحله لک بیتی رسیده بود، دو روز بعد دوباره افتادم به خونریزی، متاسفانه خونریزی بسیار شدید همراه با همان دردهای که نسبت به قبل تشدید هم شده، می خواستم از خدمتتون سوال کنم مشکل من چیه؟؟؟
- عفونت وازینال
سلام من پمادکلوتریمازول استفاده میکنم دو هفته از پریودمم گذشته میتونم بی بی چک استفاده کنم
- ای وی اف
روز ششم انتقالمه ولی کمی روزهای اول گرم و سرد شدم وکمی درد در ناحیه رحم سینه ها کمی سفت شد الان نرمتره و کمی سنگین به نظرت منی هستم؟ یانه الکه هم نداشتم
- پولیپ
برای پولیپ 1 سانتی باید کورتاژ کرد؟ آیا مجردها رو هم کورتاژ میکنند؟


