Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من دیشب نزدیکی داشتم صب ساعت ۱۰ سه تا ال دی خوردم باز باید بخورم؟ احتمال بارداری با این سه تا قرص بازم هست؟؟؟
- بارداری در دختر باکره!!
سلام آیا بارداری در دختر باکره رابطه بدون دخول و حتی اگه امکان این رو هم بدیم که منی برخورد نکرده باشه یا اصلا برخورد کرده باشه بارداری اتفاق افتاده؟همان ماهی که رابطه داشته اند پریودی صورت گرفته و دوره ۶ روزه و شدید ماه بعد از آن پریودی صورت گرفته ولی خیلی کم در حد ۳ روز ولی احساس نبض در اطراف ناف و زیر شکم داشته به همراه کمر درد و سوزن سوزن شدن در اطراف ناف و ماه بعد در نزدیکی های تایم پریودی گرفتگی در زیرشکم صورت گرفته و باز هم حس کردن نبض و کمی سینه درد واین راهم باید گفت که فرد دارای پریودی نامنظم است و از بیبی چک استفاده کرده منفی است آیا امکان بارداری هست
- سلام من دختر ۲۰ ساله هستم هورمون مردانه ام بالاست موی زاعد ندارم و فقط جوش دارم به مدت ۹ ماه قرص اسپرولاکتون و ال دی خوردم و چوش هام رف میتونم برای اینکه جوش ها برنگرده تخم کتان بخورم ؟ایا خوردن تخم کتان هورمون مردانه را پایین میاره !نمیخام قرص مصرف کنم عوارض داشته برام ممنون
- سقط
سلام خانم دکتر ،من حدود ۴۰ روز با قرص سایتوتک سقط انجام دادم در هفته پنجم بارداری بودم،الان خونریزیم بند نمیاد اخرین بار ک سونو دادم ۱ سانت بقای مونده تبدیل ب پولیپ شد ،ک بهم پشنهاد کورتاژ شده ولی نظر شما رو میخاستم بدونم
- ایا سرکلاژ شکمی جنین دوباره انتقال داد قلبش تشکیل نشد چی چطور سقط مشود
- سلام وقت بخیر من خانم ۲۹ هستم در سرویکس کانون اکوژن ۱۰ میلیمتر دارم خطر ناک یا نه باید چه کار بکنم
- واکسن
سلام من سال ۹۰کزاززدم الان هفته ۳۶ بایددوباره واکین بزنم ۲۰مردادسزارین میشم
- سلام خانم دکترمن پنچ شنبه سه تاجنین ۵روزه انتقال دادن جمعه ترشح زیادی داشتم یعنی سقط شده
سلام خانوم دکترمن پنچ شنبه انتقال جنین ۵روزه سه داشتم جمعه صبح ترشح بیشترشدسفیدرنگ بودسه روزبیشتربودبعدسه روزکم شداسترس دارم یعنی سقط شده
- ادنوم هیپوفیز
با سلام و خسته نباشید.۳۵ سال و متاهل دارای یه فرزند ۶ساله. به دلیل مقداری حالت سرگیجه به دکتر مراجعه کرده و در mri مغز میکرو ادنوم هیپوفیز ۵ میل در ۲ میل تقریبا دوسال پیش داشتم.لکه بینی حین رابطه داشتم و کمی ترسح از پستان که با ازمایش معلوم شد کمی پرولاکینم بالا بود تحت درمان شما بهبود یافت.نظر چند دکتر درباره میکرو ادنوم که مقداری سرگیجه داشتم: ۱.دکتر اول گفتن تقریبا شایع هست و پیگیرش نباشم و درگیر نشم.۲.دکتر دوم فرمون هر سال باید mri بدم که متوجه تغییر سایز بشیم و مرا ترساند۳.دکتر سوم دکتر شاهرخ یوسف زاده مغزواعصاب فرمودن کوچک هست و پیش متخصص غدد برم.۴ دکتر حلق و بینی فرمودن با توجه به شنوایی سنجی کامل که میتونه سرگبجه از جابه جابی کریستال داخلی گوش باشه و شایع هست و درمان دارویی خاصی نداره. من تو این یه سال هیچ دکتری درباره این مشکل نرفتم و خودمو درگیر نکردم. میخواستم نظر شما را بدانم ایا نیاز به پیگیری دارم یا نه؟چون شما هم فرموده بودین اگه باز لکه بینی داشتم نیاز به ازمایش پرولاکتین هست و در این یه سال خوب بودم.
- سلام شوهرم ناتوانی جنسی داره باید چی کار کنم هفته ی یکبار هم نمی تونه رابطه داشته باشه من قصد بارداری دارم این طوری من باردار میشم
- کیست بارتولن
سلام.من مجرد هستم و 35سال سن دارم.چند روزه کیست بارتولن دارم،میشه بگین دلیل ایجادش چی بوده؟ اندازه ی یه نخود هست.بخاطر وضعیت کرونا هم نمیخام برم دکتر.میشه راهنماییم کنین چکار کنم درمان بشه؟
- سرکلاژ شکمی
فرقی بین سرکلاژ شکمی از طریق سزارین و لاپارا هست ؟ منظورم فقط نوع عمل فرق داره دیگه یا مزیتی وجود داره ؟ مثلا یکی محکم تر از اون یکی باشه ؟ ممنون
- دردزیرشکم ومرتب نبودن پریود
سلام خانم دکترخسته نباشیدتوروخداکمکم کنید من نزدیک به دوساله باشوهرم رابطه نداشتم و همیشه ۵روزعقب مینداختم بچه هم شیرمیدم الان دوساله اززایمانم طبیعی گذشته پناه قبل ۱۰روزعقب انداختم وماههای قبل بعضی موقع ۲روزبعضی موقع ۳یا۴روزعقب انداختم امابارآخرکه ۲ح روز پیش پریود شدم ۱۰روزعقب انداختم وکف پاهام شدیدداغ میشد الان دوروززیرشکمم خیلی دردمیکنه مثل دردزایمانتیرمیکشه وبعضی موقع هم داخل رحمم تیرمیکشه وترشح هم دارم توروخدا کمکم کنید چون اثلاشرایط دکتررفتن ندارم خدا خیرتون بده
- تاخیر پریودی
سلام من یک رابطع بدون دخول داشتم دوماه پیش ت اون ماه پریود شدم یکی ا پریودام چار روز عقب افتاد ولی ماه بد سروقت شدم این ماه پریودم ده روز عقب افتاده بیبی چکمزدم ی خط کمرنگ افتاده باردارم ؟ی میتونه بخاطر تغییر فصل و استرس مسافرت ده روز عقب بیفته ؟ ممنون
- int.os
با سلام و عرض ادب، در سونوی بنده نوشته یک هماتوم به ابعاد 12*48 میلی متر در مجاورت تحتانی جفت و مقابل int.os دیده می شود. یعنی چه؟
- کیست تخمدان
با سلام و خسته نباشید ده روز قبل دومین سقط در هفته هفتم بارذاری داشتم سونوگرافی ترانس واژنال زحم و ضمائم رفتم برای بقایا در سونو شرایط رحم خوب بود اما تخمدان سمت راست یک ضایعه هتروژن و هایپواکو همراه با فوکوس های کوچک اکوژن درون تخمدان دیده شد ابعادش 20mm بود یک کیست کامپلکس یا اندومتریا تشخیص محتمل است سوالم این ایا این کیست خطرناکه احتیاج به درمان داره روی باروریم اثر میگذاره و ایا میتونه دلیل دو سقطم باشه ممنون
- فنازومکس
من ۲ ماهه باردارم قرص فنازومکس استفاده کردم ضرر داره؟
- سقط
سلام خانم دکتر آیا شما مریض داشتی ک بعد از 5یا6سقط بالای سه ماه با سرویکس کوتاه براشون بچه مونده باشه من الان3تا سقط یه زایمان 9ماه داشتم ولی در حال حاضر هیچ بچه ای ندارم چون بچه ام هم مرد بدون سقط
- سقط جنین موقق
من بارداريناخواسته داشتم و از قرص سايتوتك تستفاده كدرم يك روز ورزش كردمو كلي پريدم كلي دمنوش گلگاو زبان و زعفران خوردم بعظهر خونريزي داشتم باز پريدم و ورزش كردم كه بهتر سقط شه اومدم خونه يخ لخته ازم افتاد و دردام قطع شد خونريزيم هم همينطور فقط لك بيني خيلي كم قهوا اي رنگ دارم ايا سقطم موفق بوده؟
- سلام موقع پریودی در معقدم درد زیادی دارم انگار کل محتویات شکمم میزنه بیرون درد رحم هم دارم حتی قبل از مدفوع چیزی زرد رنک یا سفید ازم میاد همراه با درد


