Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خودارضایی
سلام من مجردم و۲۰ سالمه از بچگی خودارضایی داشتم الان نمیدونم چیکار کنم از خودم خبر ندارم نمیدونم پردم پارا شده یا نه متاسفانه خوارضایی با وارد کردن چیزی به داخل واژن بوده وهمچنین رنگ واژنم تیره تر شده و پشت سر هم ۲ ماه یه بار کیست پیدا میکنم بعد درمان دوماه بعد دوباره شکمم درد میکنه و با سونو گرافی میبینم کیسته خوارضایی نداشتم ها الان سه ماه دارو ۲۱ روزه استفاده میکنم قراره برم دکتر دوباره ویزیت شم آیا کیست ها یا شکم درد ها به خاطر خودارضاییه راستی هیچ خونی نیومده بیرون مایع سفید رنگ اومده بعد اتمام پریودم همین مایع میاد آیا مشکلی هست چطوری به دکترم بگم ضروریه معاینه شم ممنون میشم جواب بدین
- آندومتریوز
سلام حدودا پارسال فهمیدم روی جدار شمکم یه آندومتر دارم اندازه گردوتصمیم گرفتم هم لیپو ابدو کنم هم آندومترو در بیارم لاپاراسکوپی هم فرستادم جوابش خوب بود اما بعد از گذشت ۷الی۸ماه همون علائم که قبلا آندومتر داشتم پیدا کردم رفتم سونوگرافی و ام آرآی آزمایشهای زیادی همدادم که گفتن سرطانی نیست ولی اندازه یا لپه هست اونم دوتا الان دوهای هست که قرص وروژست میخورم ولی یک هفته مونده قرصم تموم بشه لکه بینی و کمی درد پرسودی دارم نمیدونم قرص و ادامه بدم یا نه اینم بگم من قرص رو سر تایم مشخص نمیخورم عز ساعت ۹شب تا ۱۲تو این چند ساعت ولی حتما میخورم دلیل لکه بینیم برای این نیست تروخدا درمانش چیه ویش هر دکتری میرم یه چیزی میگه من قصد بارداری دارم آیا امکانش هست درمان بشم وباردار؟ من مشکل زخم معده وشقاق هم دارم معدم خیلی نفخ میکنه آیا به آندومترم ربط دار این مشکل؟
- واکسن hpv
اگر واکسن در ۲۰سالگی زده شود بازهم اثر دارد؟!واینکه حدوداقیمت ان چقدر است؟
- عقب افتادن پریود
سلام مدتی هست پریودی های نامنظم دارم و الان تقریبا ۳ماهه که پریود نشدم،دکتر ۲بسته قرص سیپروترون کامپاند داده،میخواستم بدونم الان که پریود نیستم بخورم مشکلی نداره؟و این دوبسته کافی هست؟
- درد زیر شکم بعد از استفاده از کرم و کپسول داخل رحم برای چیست
- احتمال بارداری
من با نامزدم رابطه از پشت داشتم ميترسم أب نامزدم ريخته شده باشه جلوم باكره ام هستم پريوديم عقب افتاده يه ترشحات موكوسى أزم خارج ميشه از أولم پريوديم منظم نبود احتمال باردارى هست؟
- سلاممن به جای اینکه پریود بشم چهار روزه لکه بینی دارم علتش چبه
- قرص ال دی
سلام و خسته نباشید... من قرص ال دیو که باید روز5 پریودی میخوردم سه روز بعد از تموم شدن پریودی شروع کردم به خوردن و شب بعدشم با همسرم نزدیکی داشتم. ایا احتمال بارداری هست؟
- میکرو اینجکشن
سلام خسته نباشید دکتر...من با روش میکرو باردارم..هفت هفتمه...دیروز دکترم استرادیولمو یهو قطع کرد...نگرانم یعنی هیچ مشکلی منو تهدید نمیکنه؟
- سلام من برای نامنظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون بعد پاک شدنم از قاعدگی ۵روز دیگش خون ریزی داشتم حالا دکتر قرص دوفاسترن داده من روز دوم قاعدگیم بود گفت قرص دوفاسترن بخورم دستور دکتر غلط بود که من از روز دوم قاعدگی شروع کردم بخوردن قرص دوفاسترن حالا بعد ۱۰روز که قرص تموم شد دوباره پریود میشم باید چیکار کنم
- تیرویید
سلام خانم دکتر، هفته شش بارداری هستم تازه متوجه شدم پرکاری تیروئید دارم، چه کار کنم آیا خطرناک هستش؟ ممنون
- آب دور جنین
سلام وقت بخیر خانم دکتر ۲۴ هفته و سه روز رفتم سونو گرافی حجم مایع آمنیوتیک ۲۳cmبود گفت شاید دیابت گرفتی خانم دکتر خیلی نگرانم جنینم مشکل داشته باشه تو ان تی و آنومالی مشکل نداشت ممکنه به دلیل مشکل جنین باشه تو روخدا جواب بدید خیلی خیلی نگرانم؟
- لک پریود
سلام خسته نباشید خانم دکتر من روز 29 /2 /94 لک پریود شدم وهمچنان تا 4 روز ادامه یافت ولی روز 94/3/4 خون ریزی داشتم وهمچنان ادامه داره ایا نیازی به ماینه پزشکی داره که مزاحم شما بشم وهمچنان خوردن متفورمین توی پریودی مشکلی ایجاد میکنه ایا قطع باید کردممنون
- درد جای بخیه سزارین بعد از دوماه
با سلام من 3 ماه و نیمه سزارین شدم بعد از 2ماه بخیه هام سمت راستش عفونت کرده بود. الان با این که کامل درمان شد اما دقیقا همونجا تیر میکشه و میسوزه زیر پوست هم انگار سفت تر از بقیه جاها هستش چی کار باید بکنم؟
- بهم خوردن نظم پریود
سلام خانم ئکتر ،
من ماه گذاشته 8 آبان روز آخر پریودم بود. 12 آبان نزدیکی مشکوک داشتم یک ساعت بعدش دو تا قرص اوسیز مصرف کردم، هفت روز بعد پریود شدم اما مقدار خونریزیم کم به مدت 3 الی 4 روز و به رنگ سیاه بود.
تاریخ 10 آذر به چند روز لکه بینی داشتم. از 14 آذر پریودم شروع شد و همچنان ادامه داره، هیچ دردی ندارم فقط گاهی خیلی خفیف و لحظه ای ، میزان خونریزی خیلی شدید نیس مثل پریود های ماه های گذشته و گاهی به صورت لخته مشاهده کردم.
لطفا بفرمایید همچین چیزی طبیعی هستش یا باید درمانی رو شروع کنم؟ - کیست هموراژیک
سلام سونا گرافی نشون داده که این کیست و دارم با اندازه ۴۷*۳۱mmاللن این ماه دو دفعه پریود شدم دهم این فرج یکبار و الان بیست و چهارم یکبار دیگه میخواستم ببینم خطر داره یا درمانش چی هست که تهیه کنم
- دردلگن
سلام،ازصبح که ازخواب بیدارشدم سمت راست باسنم(لگنم) درد داره ومیسوزه،علتش چی میتونه باشه؟چیکار باید بکنم؟تا بحال همچین دردی رو نداشتم،درضمن فیبروم خارج از رحمی هم دارم،میتونه علتش فیبروم باشه؟
- لکه بینی بعد از بارداری
باسلام. سه ماه پیش زایمان سزارین داشتم تا دو ماه خونریزی و لکه بینی مدام داشتم و بعد از آن یکهفته تا ۱۰ روز پاک دوباره چند روز لکه بینی دارم سونوگرافی انجام دادم به این شرح ابعاد رحم ۳۷×۷۷. ضخامت آندومتر ۳mm. مختصر مایع به قطر ۴mm بین دو لایه آندومتر دیده شد. تصویر یه کانون اکوژن به قطر ۶mm در حفره رحم رویت شد که میتواند مطرح کننده پولیپ آندومتر باشد. میوم سابسروز به قطر ۲۴mm در خلف بادی رحم دیده شد. اندازه تخمدان راست ۱۹*۳۸و چپ ۲۱*۴۰. لطف میکنید راهنمایی کنید علت لکه بینی چیه و تا کی ادامه داره و راه درمانش را بفرمایید . با سپاس .
- علت بستن لوله های رحم برای ivf ?
سلام. بعلت ضعف تخمدان و فیبروم رحم قرار هست که با ivf باردار بشم. قبلش باید لاپاروسکوپی بکنم. دکترم مبگه ممکنه حین لاپاراسکوپی مجبور به بستن لوله ها بشن که ترشحات لوله ها روی جنین اثر منفی نزاره. من تمایلی ندارم و این توضیح برام مبهمه. کمکم کتید لطفا
- تشکر
سلام خانم دکتر فقط میخواستم از شما برای زحماتی که کشیدید تشکر کنم


