Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ماموگرافی پستان
سلام در مورد ماموگرافی پستان انجام داده Bilateral mamography: اپاسیته ای با حدودlll-definedدر ربع فوقانی خارجی پستان راست نزدیک نیپل دیده میشود که با توجه به نمای ماموگرافیک بیوبسی توصیه می شود از شما پرسیدم شما پاسخ دادید،از توده باید نمونه برداری جهت بافت شناسی انجام شود. خانم دکتر منظورتون اینه که سرطانه پستانه ؟ خیلی نگرانم
- مصرف انتی بیتویک قبل انتقال جنین
من دو روز پیش دندون کشیدم و دندونم آبسه کرده دکتر برام انتی بیوتیک نوشته ولی چون تو سیکل آی وی افم و چهار روز دیگه انتقال جنین دارم مصرف نکردم از طرفی درد دندون دارم چیکار کنم؟
- فقدان قاعدگگی
باسلام من با روش میکرو باردار شدم دلیل باردارنشدنم جزو دلایل ناشناخته بود قبل از بارداری به طور مرتب عادت میشدم اما الان هفت ماهه عادت نشدم بچم فقط یک ماه و نیم شیرم خورد و دیگه الان ۶ماه نخورده یک ناه هم قرص استرومارین و دوفاستون خوردم بعدش عادت شدم اما ماه بعد هنوز دوباره نشوم تا چند دوره میتوان ازین دوتا قرص خورد تمام ازمایشات لازم هم انجام دادم ممنون
- سلام خانم دکتر من یه ماهه پریودم عقب افتاده تست میزنم منفی میشه راهنماییم کنین
- ایا باخوردن قرص لویتود وریختن مایع منی احتمال بارداری وجود دارد
ایا باخوردن قرص لویتود وریختن مایع منی احتمال بارداری وجود دارد
- گذاشتن دستگاه آیودی و خویزری بعد شش ماه
سلام من سه ماهه دستگاه گذاشتم خونریزیم بند نیومد دکترم گفت قرص جلوگیری بنداز الان ۲۰روزه میندازم هم زیردلم در میکنه وهم اینکه سه روزه بااینکه قرص میندازم لکه بینی دارم
- پریود زود به زود
باسلام خانم دکتر من زود پریود میشدم و ترشحات بدبو داشتم رفتم سونو رحم تخمدان نوشته همه چیز طبیعیه و فقط یک زخم هیپراکوایک پنج میلیمتری ک میتونه پولیپ یا هایپر پلازیک باشه دکتر سونو بهم گفت هیچ مشکل خاصی نیست ولی من نگران شدم میخواستمم بپرسم ک باید چه کار کنم ؟ تشکر
- آسپرین
بهترین زمان مصرف برای آسپرین چه موقع است؟قبل بارداری برایم آسپرین تجویز کردید
- قرص ال دی
سلام خسته نباشید.ببخشید من به خاطر جلوگیری قرص ال دی مصرف میکنم.و حالا متوجه شدم تیروئید کم کار دارم و دکتر قرص لووتیروکسین سدیم ۵۰ داده روزی ۱عدد.میخواستم بدونم این قرص تداخلی با قرص ال دی نداره و اثر قرص ال دی رو از بین نمیبره.
- سلام من رابطه نداشتم عادت نمی شم چی بخورم
- درد دور ناف
سلام در هفته ۲۲ بارداری هستم. طول سرویکسم ۲۹ است و دکتر تجویز استراحت کرده. امشب که میخواستم بخوابم یک دفعه ای دور نافم به شدت درد گرفت انگار که از هر طرف کشیده بشود. حدود ۴ دقیقه شدت داشت و بعد کمی کمتر شد. علت چیست؟آیا طبیعی است؟
- امپول گونا اف و پریود
باسلام وخسته نباشید من ماه پیش دوتااامپول گونال اف زدم روز8, 9روز یازدهم سونو شدم هیچ فولیکولی نداشتم باتوجه به اینکه تخمدان پلی کیستیک هستم بامدروکسی پروژسترون پریودمیشم دکترم بمن گفت اینماه باهمین گونال پریودمیشم پروژسترون نخورم ده روز از اخرین تاریخی که باید پریود میشدم گذشته بنظرشما چیکار کنم ایا ممکنه حامله باشم
- سلام من برای تخمک گذاری قرص کلوفین خوردم حالا روز ۱۲دورهم هست برای آزاد سازی تخمک گذاری وسایز مولکل سونوگرافی داخلی واژنال انجام دادم این جوابش هست میشه بگید سایز مولکول چند Uterus is nOrmal in size )45×25 mm( with nOrmal echogenicity and nO SOL. Endometrial thickness is 6mm with nOrmal lining and echogenicity. Multiple small Peripheral fOllicles are seen in both enlarged ovaries, associated with increased echogenicity of stroma: Findings are suggestive of P.c. o however clinical correlation is suggested. A dominant fOllicles measuring 17 mm is seen in left Ovary. No free fluid is seen in pOsteriOr culture – de- sac.این جوابش هست میشه بگید سایز مولکول چند هست برای آزاد سازی تخمک گذاری
- تاثیرقرص فنی توئین فنوباربیتال برروی جنین
سلام من 35سالمه دارای سقط جنین های متعدد شدم حتی در9ماهگی.حال باتوجه به اینکه شوهرم دچارصرع میباشد وهمیشه قرص فنی توئین 100میلی مصرف میکند .ایا این میتوتند علل سقط جنین باشد.درضمن اکثربارداری هام در2ماهگی رشد نمیکردن ..باتشکر
- رحم
سلام خانم دکتر آیا داروی هست ک استفاده بکنیم تا دهانه رحمم از شلی در بیاد یا درمونش فقط سرکلاژ هست
- راهنمایی. مصرف دارو
سلام دکتر من ۲۸سالمه وبچه دومم ۲۲ماهشه قبل بارداری تنبلی تخمدان داشتم ودرطول این دوسال کلا دوسه بار پریودشدم....باراخر سه ماه پیش بوده ودکتر رفتم واسم آمپول پروژسترون نوشته که بزنم دوتا تاپریودبشم و بعدشم گفت دوبسته قرص روکین بخورم که تنظیم بشم خواستم بدونم به نظر شما انجام بدم این کارها رو یا یا صبرکنم شیردهیم تموم بشه که شاید خودم تنظیم بشم؟؟
- سونوگرافی
سلام داخل سونوگرفیم نوشته (تخمدان چپ فاقد ماکروفولیکول و ضایعه فضاگیرسیستیک و سالید مشهود است.مامروفولیکول به دیامتر ۱۵م م در تخمدان راست مشاهده شد)میخواستم معنیشو بدونم؟ لطفاااا کنکم کنین خیلی استرس دارم
- کاهش ذخیره تخمدان
سلام آیا کاهش ذخیره تخمدان درمانی داره؟چه راهی وجود داره که با وجود کاهش ذخیره تخمدان بتوان بچه دار شد؟
- لکه بینی و پریودی متععد
چرا قلل از پریودی ۴ تا ۵ روز لک میبینم و در ماه سه بار پریود شدم
- nb-nt
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر نتیجه سونوگرافی nb-ntمن: در داخل کاویتی رحم تصویر ساک حاملگی با جنین منفرد و زنده با سن ۱۱/5 هفته دیده شد۰موقعیت جفت قدامی است(low lying)حجم مایع ساک در حد طبیعی و طول سرویکس ۳۰ م م و حداقل نرمال است۰nuchal.t=1.2م م وnasal bone=1.5م م وcrl=54م م ویک میوم اینتر امورال ۲۱ م م در قدامی راست بادی دیده می شود (که این باعث نگرانی شدید من شده و از هفته ۶ بارداری گاهی لکه بینی دارم شیاف سیکلوژست ۴۰۰۰ هر شب و آسپرین هم استفاده می کنم آیا این میوم ممکن است در حاملگی من مشکلی ایجاد کند یا باعث سقط جنین شو د ؟؟ با تشکر فراوان ازشما


