Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد معده
سلام خانم دکترمن باردارم خودمم ده هفته هستم معدم خیلی درد داره میتونم قرص معده استفاده کنم
- یائسگی و قرص سیپروترون کامپاند
۴۲ ساله هستم و نزدیک به دو سال هست که دچار یائسگی زود رس شدم این بار پزشک متخصص برای درمان قرص سیپروترون کامپاند را تجویز کرده اند که از روز دوم پریودی باید شروع کنم به مدت ۲۱ روز متاسفانه دچار درد در بالای معده و تهوع می شوم پس خوردن دارو با توجه به عوارض شدید دارو که در نت جستجو کردم و در مانی برای یائسگی در مورد این قرص نوشته نشده بود آیا اصلا این قرص برای درمان یائسگی مفید است ؟؟؟
- عفونت ادرارى
باسلام خدمت دکترعزيز: بنده 3ساله که ازعفونت ادرار رنج ميبرم و الان چندروزى ميشه که دردوسوزش شديددرناحيه واژن رااحساس ميکنم جورى که ديگر تحملش برايم دردناک شده. قبلا ازپماد کلوتريمازول وتريپل سولفابراى تسکين درداستفاده ميکردم ولى درحال حاضربخاطرشرايطى که دارم درترکيه به سرميبرم. مى خواستم خدمتتون عرض کنم که آيا ميتونم کوتريموکسازول 400 راازداروخانه تهيه وآنرا براى درمان عفونتم استفاده کنم؟ اين دردوسوزش خواب راهم ازم گرفته لطفاراهنماييم کنيد
- جنین
آیا ب دنیا آوردن بچه چهارم راحت تر است ؟
- تنظیم قاعدگی
دختر ۱۸ ساله مجرد برای تنظیم قاعدگی قرص ال دی میخورم تا چند وقت باید خورد؟عوارض دارد یا نه؟
- سلام خانم دکتر من رحمم دو شاخه و ولی طول سرویکسم36هس هفته 19هستم دکترم میگه نیازی به سرکلاژ نیس خیلی میترسم زایمان زود رس کنم
- کیست تخمدان چپ هموراژیک
سلام من دوماه پیش رابطه بدون جلوگیری داشتم وازقرص اورژانسی استفاده کردم حالا پریدوم عقب افتاده ۱۵ روزه بی بی چک زدم منفی بود دکتر سونورفتم گف کیست هموراژیک سمت چپ ۲سانتی دارم ک خون ریزی کرده من ۵روز قبلش دوبار ی رابطه دیگ داشتم اما قرص اورژانسی استفاده نکردم بعد ی ساعت از رابطه یکم خون مشاهده کردم دیگ الان ۱۵ روزه عادت نشدم دکتر بهم ۳تا آمپول هورمونی زد تا عادت بشم ولی نشدم الان من باردارم ؟؟؟
- طولانی شدن پریودی
باسلام وخسته نباشید.من خانمی ۴۰ ساله هستم حدود دوماه پیش نزدیکی مشکوک داشتم و بعداز تقریبا ۱۲ ساعت قرص اورژانسی مصرف کردم به فاصله ۱۲ ساعت الان دوماه پریود نشدم چندباربی بی چک زدم منفی شده الان دوهفته پیش لکه بینی وافتادن لخته داشتم الان سمت چپ زیر شکمم حالت نبض و حباب میزنه به نظر شما باردار هستم یا مشکل دیگه دارم البته من هفته پیش دوتا امپول پروژسترون هم زدم
- پریودی
سلاموقتتون بخیر من بعد از مصرف ال دی ب دکتر رفتم اول قرص جستیران دادن کفتن تا ۲۰روز بخورولی بعد از روز ۱۱باز پریود شدم و خونریزی و لکه بینی تا دوهفته بند نیومد. دکترم کفت بعد ۱۴رپز از پریودیت قرص دوفامد۱۰مصرف کن. میخواستم بدونم روزی یکی بخورم تا ده روز یا دوتا؟!
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من 23 ابان ماه اولین روز پریودیم بود 4 اذر ماه نزدیکی داشتم ولی چون از روشهای پیشگیری استفاده نکردم ترسیدم پیش اب وارد واژنم بشه و حامله بشم قرص اورژانسی خوردم دقیقا یک ساعت بعد از نزدیکی و 12 ساعت بعد دومین رو خوردم 13 اذرر هم با شوهرم نزدیکی داشتم و طبق ترس قبلی 4 عدد ال دی خوردم 12 ساعت بعد 4 عدد دیگه الان میترسم حامله بشم امکان داره حاملگی؟ممنون میشم جوابمو بدید
- قطع خونریزی
من دوماهه آمپول جلوگیری زدم الان ۲۰روزه من کم بیش خونریزی دارم دکتررفتم قرص کونژوگه واسم نوشته ک ۷تامصرف کردم قطع نشدممنون میشم راهنماییم کنید
- تفسیر سونوگرافی لطفاً
رحم با ابعاد۱۰۵در۶۸میلیمتر
یک میوم اینترامورال، سابسروزال۴۶mmدر دیواره قدامی و همینطور ۳۲mmدر دیواره خلفی راست رحم، یک میوم اینترامورال ۲۹mmدر دیواره خلفی رحم و یک میوم ساب سروزال۲۱mmدر دیواره خلفی راست، ضخامت در روزیازدهم۸mm. کانون هیپراکوی۱۲mmدرون کاویته رحم(شاید پولیپ، هیپرپلازی فوکال). تخمدانها سایز حداکثر نرمال و نمای مولتی فولیکولار، ضایعه فضاگیر در آدونکسها نیست،مختصر مایع در حفره لگن. - زایمان
سلام من ۲۹ سالمه به نظر شما زایمان طبیعی کنم یا سزارین
- آزمایش بارداری
سلام.. وقت بخیر.. خانم دکتر آیا جواب آزمایش ادرار بارداری از لحاظ ظاهری و شکلی مثل آزمایش خون بارداری هست!؟ آیا در آزمایش ادرار هم میزان هورمون بتا اندازهگیری میشود؟ و منفی بودن آزمایش ادرار بارداری براساس میزان هورمون بتا مثل آزمایش خون میباشد؟.. خیلی ازتون ممنون میشم اگر جواب من را بدید
- آمپول سینال اف
سلام من دکتر بهم گفته بود ک از روز سوم پریود روزی ۷۵ واحد سینال اف ۴۵۰ بزنم ولی امروز ک روز اولم بود تزریقاتی درمانگاه همه ی ۴۵۰ واحد امپول رو تزریق کرد بهم...حالا چی میشه دوباره باید برم امپول بخرم؟؟؟ خطرناک نیس؟؟؟
- اقدام به باردارى
باسلام
این ماه برای اقدام به بارداری دکتر قرص کلومیفن و لتروزول برام تجویز کرده بود که از شب سوم پریود شبی دوتا از هر کدوم بخورم و شب دهم هم یک آمپول استرادیول زدم و شب های 10 و11 نزدیکی داشتم
امروز روز 13 هست از دیشب درد شدید زیر شکم و تخمدانم داشتم و امروز هم خونریزی زیاد همراه با لخته
میخواستم بپرسم دلیلش چی میتونه باشه؟
آیا از عوارض قرص و آمپول هست؟
یعنی قرص ها و آمپول فایده ای نداشته؟؟
و این ماه نمیتونم برای بارداری امیدوار باشم؟ - سوال
سلام خانم دکتر عزیز سوال خیلی دارم اما اومدم فقط بگم شما انسان بسیار خوب و شریفی هستید من و خانوادم هیلی خیلی دعا گو شما هستیم چون خیلی با سواد و با شخصیت و کار بلد هستید و بیشترین محاسن شما خوب بودن شماست تعهد و وجدان کاری شماست برای شما در تمام مراحل زندگی ارزوی بهترین ها را دارم از خداوند طول عمر با دلخوشی براتون خواستارم
- تشکر
با سلام و عرض ادب میخواستم بابت راهنمایی و پاسخگویی سریع و بی چشمداشتتون ازتون تشکر کنم.اجرتون با خدا🌷🌷
- قرص ال دی
سلام وقت بخیر،ببخشید من 19سالمه و میخوام برم یه جایی که نباید پریود بشم،میخواستم بدونم میشه قرص ال دی بخورم؟!خطرناک نیست؟
- کیست بارتولن


