Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال بارداری
سلام خسته نباشیدمن تنبلی تخمدان دارم ورفتم پیش دکتربهم امپول اچ ام جی اچ سی جی دادماه پیش بیست وپنجم پریودشدم باپروژسترون الان۶روزه اززدن اخرین تمپولم میگذره ولی پریودشدم درحالیکه دکترگفت بایداین ماه بارداربشی متفورمینم میخورم
- میر متر هتروژن ادنومیوزیس رحیم بزرگ
سلام مجردم سونوگرافی رحم در ابعاد ۹۰*۵۲هستش و هتروژن و شک به ادنومیوز و حدود آندمتر ناواضح است و خونریزی من از ۴ روز ۲ روز شده و درد قاعدگیم البته کمی بیشتر شده باید چه کار کنم ؟
- من امروز دل درد داشتم و نزدیک پریودم بود و از قرص سیپروترون کامپاند استفاده کردم و الان چند لکه خون دیدم میشه راهنماییم کنید خیلی میترسم ممکنه عوارضی داشته باشه؟
- بارداری
سلام من دوقلوباردار بودم و هفته ۲۷زاژمان زودرس گرفتم و متاسفانه جنین ها نموندن.میخواطتم بدونم ممکنه بارداری بعدی بارداری موفقی داشته باشم؟و ممکنه هست که دکتر در بارداری بعدی سرکلاژ انجام بده؟ طول سرویکس در کل ۲۷هفته بالای ۳۰بود .یکم استرس بارداری بعدی رو دارم که بازم برام زایمان زودرس اتفاق بیفته و سزارین هم شدم
- بزرگی رحم و میوم
باسلام و احترام ۴۳ ساله و دو فرزند دارم، خونریزی به صورت لخته در پریود ، درد در لگن و تکرر ادرار دارم سونوگرافی انجام دادم که ابعاد رحم با سایز ۱۱۱×۶۶×۶۳ mm دارای اکوی میومتر مختصر هتروژن و میوم اینترمورال به سایز ۴۰×۳۳ در قدام بادی رحم مشهود است. ضخامت آندومتر معادل ۱۱ mm است. تخمدان ها دارای اکو و ابعاد طبیعی می باشد . ساختار cystic اکوفری به سایز ۳۳×۳۴ در تخمدان راست مشهود است لطفا راهنمایی کنید. با تسکر
- خروج تکه گوشت از وارژن در روز سوم پریودی
سلام من ۱۸ سالمه مجردم در روز سوم پریودی همیشه با درد بیش از حد تکه گوشتی ب انازه یک بند انگشت مشاهده میکنم و بعد افتادن تکه گوشت کاملا درد از بین میرود
- ضربه به رحم
من امروز لگد رحم خوردم باعث پارگى پرده ميشود
- سلام وقت بخیر میشه لطفا جواب پاتولوژی مادرمو بخونید🙏
من دوبار عمل کردم برای بر داشتن پولیپ بار اول سال 95با روش کورتاژ بار دوم با هیستروسکوپی سال 97با علائم لکه بینی و الان بعد از 5سال دوباره علائم دارم. و این جواب پاتولوژی سال 97است ک میخواستم نظر شما رو هم بدونم
- ایا استرس و مشکلات عصبی و روحی باعث سندروم قبل قاعدگی میشه؟
- بارداری
باسلام من کیت تخمکگذاری مرتب گذاشتم دوروزخط دوم پررنگترازخط کنترل هست این یعنی تخمکگزاری انجام شده خط اول کمرنگ هستش
- لاک زدن در بارداری
سلام خانم دکتر .لاک زدن در بارداری اشکال دارد؟
- بارداری
سلام .خانم دکتر من همه آزمایش هاوسونوگرافی های قبل بارداری را انجام دادم مشکلی نداشتم .آخرین پریودیم ۱۱مهر بوده و۲۴ و۲۵ که تخمک گذاریم بوده نزدیکی داشتم و بعدش سرما خوردم داروی سرماخوردگی استفاده کردم ۱۲ آبان پریود نشدم ونفخ معده دادم سینه هام هم ب شدت درد میکنه و اینکه کمرم ودلم هم گاهی درد میگیره .کم کاری تیروئید هم دارم .۱۴آبان بیبی چک استفاده کردم منفی بوده .بارداریم منفی هست یا زود از بیبی چک استفاده کردم .ممنونم زودتر جوابم رابدید
- سقط جنین
سلام هفته ۴ بارداری با قرص سقط جنین داشتم و افتادم ب خونریزی و دل درد شدید الان ۵ روزه ک از سقط میگذره همچنان دل درد شدید و خونریزی زیاددارم ایا طبیعیه ؟؟ تا کی این روند ادامه داره
- دل دردهنگام پریودی
سلام خسته نباشید ببخشیدمن حدود۲۰روزقرق جستیران مصرف کردم بعداز۲۰روزنخوردم الان دوروزپریودشدم زیردلم دردشدیدداره صبح هم یک لخته مثل کیست ازم خارج شدحالاهم خیلی درددارم علتش چیه چکارکنم
- قرص اورژانسی
با سلام واحترام خدمت دکتر عزیز اولین روز از آخرین پریودم 29 دی بوده که بعداز پاک شدن رابطه جنسی داشتم وچون شک داشتم ال دی 4 تا همون لحظه 12 ساعت بعد هم 4 عدد مصرف کردم بعداز پنج روزمجدد پریود شدم ب مدت دوروز یعنی 8 بهمن و 21 بهمن باز هم ال دی به همین روش اورژانسی استفاده کردم یعنی توی یک ماه دوبار استفاده کردم. 10 روز از مصرف قرص میگذره ولی هنوز پریود نشدم البته کمردرد درده زیره شکم و دردهای یک طرفه دارم میخاستم بدونم چکار باید بکنم؟ب نظر شما آیا باردار هستم
- ژینوفیلوکس
سلام من داروی ژینوفیلوکس استفاده میکنم روز چهارم هست ولی از روز سوم سوزش و التهاب در ناحیه واژن دارم که میتونید راهنماییم کنید چکار کنم البته از ژل شستشوی اوریاژ YN8 قبلاز استفاده از قرص مینمم برا شستش ممنون
- تنبلی تخمدان
تنبلی تخمدان و پولیپ دارم میخوام باردار بشم میشه؟؟
- عمومی
سلام خانم دکتر خسته نباشید خال های پوست قرمز کوچک روی پوست هردودستم به تعدادزیادهست وتازگی درصورتم هم درآمده علتش چیه وراه درمانی داره؟ ممنون ازراهنماییتون⚘⚘⚘
- بارداری
نقاط ظریف اکوژن درخشنده کلسیفیه ناشی از بارداری قبلی به بارداری جدید عوارض دارد
- عقب افتادن پریودی
سلام خانم دکتر من الان ۱۹ سالمه دوساله عروسی کردم از همون اول پریودیام نامنظم بود دکتر هم رفتم جواب درست نداد بهم و هرچقدر اقدام کردیم به بارداری جواب نداد رفتم دکتر بهم قرص داد دوماه منظم شد دیگه نرفتم پیش اون دکتره رفتم پیش ی دکتر دیگه ازم سونو داخلی گرفت بهم قرص متفورمین و زینک وکلومیفن دادن گفتن داروهات تموم کرد بیا کلومیفن و استروژن گفت از سوم پریودی بخور الان ی ماه و ۸ روز عقب افتادم ۲۰ روز پیش تست بی بی چک زدم منفی بود ممکنه اشتباه بشه تست؟ علائم هایی که دارم تکرر ادرار _ ضعف و سیر نشدن _خستگی و کوفتگی _ترشحات سفید آبکی زیاد _و درد شکم به نظرتون من باردارم ؟؟


